Battlefield 2142 – ex-producent vill se nytt framtidskrig

Medlem
Medlem
Skrivet av ericosten:

är det bara jag som vill ha ett helt nytt BF Vietnam?

fast å andra sidan allt utom nutid känns bra, känns som man kört nutid sen MW 1.. :S

BF:BC2 fick ju sitt Vietnam DLC/Expansion så inte så länge sen man kunde springa runt i djungeln där

Medlem
Geeks Gaming
Medlem

Så länge dom nya spelen inte har någon jävla blå-ton eller artistiskt bullshit som inverkar på spelkänslan så får dom gärna gå tillbaks, men framförallt ATT DOM LYSSNAR PÅ VAD FOLK VILL HA!

Då skulle man slippa det tjatet med att det kommande och nya spelet bara är en uppdatering.

Ju mer jag tänker på det så tror jag dom visste att BF3 skulle vara skit och dom skrotade spelet som var på gång för att deras rykte inte skulle bli helt förstört.

Men men man vet ju inte om det vara är en själv, folk gillar ju att spela spelet.
Frågan är ju dock om dom spelar det för det är det nyaste spelet i serien framför vad som är roligast och bäst.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Spela Planetside 2

Ja verkligen! Tycker PS2 har en känsla som påminner om BF2142 vissa stunder. Planetside 2 håller ovanligt hög klass, tycker fler borde prova på det, speciellt eftersom det är F2P.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Center_Gravity:

Är det bara jag som tycker att 2142 var deras största flopp, kändes som en snabb produktion och bara ett "rebrand" av battlefield 2 , tyckte det saknade all den känsla som fans 2an och 1942

Flopp vet jag inte, men det kändes förhastat och släpptes med dålig timing. BF2 var långt ifrån "färdigspelat" när 2142 släpptes, så man blev i princip tvungen att välja ett av dom. Jag personligen orkade aldrig sätta mig in i 2142, provade betan och kände att BF2 hade mycket mer att ge fortfarande. 2142 hamnade liksom i skuggan av BF2 på grund av dålig marknadsföring och för tidigt släpp.

Hade det däremot släppts 2-3 år senare med mer arbete bakom och promotats som efterföljaren till BF2 så hade jag garanterat gett det en större chans.

Avstängd
Skrivet av ericosten:

är det bara jag som vill ha ett helt nytt BF Vietnam?

fast å andra sidan allt utom nutid känns bra, känns som man kört nutid sen MW 1.. :S

det är inte bara du, jag älskar bf vietnam. Ramma ner folk i jungeln med jeep var underbart eller ta planet och bomba napalm!

Medlem

Jag var en av många som hoppades BF4 skulle vara en uppföljare till BF2142 ... men nej då, istället är det BF3.5 vid första anblicken.

Samtidigt vill man att DICE ska gå tillbaka till sitt gamla jag och förstå magin som gjorde BF2 och BF2142 bra. Spelen hade Commander-läge, som gjorde att 32 personer blev organiserade istället för yra vilsna höns.

Medlem
Skrivet av Center_Gravity:

Är det bara jag som tycker att 2142 var deras största flopp, kändes som en snabb produktion och bara ett "rebrand" av battlefield 2 , tyckte det saknade all den känsla som fans 2an och 1942

Du är säkert inte ensam att tycka detta, men jag kan inte hålla på med något vis. Det var annorlunda nog för att ge otaliga timmars spelglädje till mig i alla fall

Avstängd
Skrivet av Zyndrome:

Jag var en av många som hoppades BF4 skulle vara en uppföljare till BF2142 ... men nej då, istället är det BF3.5 vid första anblicken.

Samtidigt vill man att DICE ska gå tillbaka till sitt gamla jag och förstå magin som gjorde BF2 och BF2142 bra. Spelen hade Commander-läge, som gjorde att 32 personer blev organiserade istället för yra vilsna höns.

Jaha så ni missade artiklen som fanns tidigare om att EA och dice meddelade att bf 4 skulle utspela sig i nutid? Grattis ni missar artiklar och hoppas på något som aldrig var tänkt.

Medlem

BF2142 var det första BF-spelet med Dogtags! <3

Medlem

BF2143 skulle vara kul, men skulle nog bli ett skitspel med en massa DLC som man ska betala för.

Det är något som verkligt irriterar mig med BF3.
Istället förr att låta folk göra mods och nya banor till spelet så har dom låst ner det totalt för att istället tvinga folk att köpa deras larviga DLC'n.

Väldigt stor skillnad till BF2 och BF2142 som båda kunde moddas helt fritt.

Medlem

Antingen vietnam eller nutida krig.

Framtida krig suger!

Medlem

WW2 med skeep o allt!, BF2142, vietnam. Nutida suger!

Medlem

Så jävla less på framtidskrig o all jävla teknologi i dagens fps kan vi inte ba få en jävla kompass och en mauser så äre fight?

Medlem

bra deal där inga fler ww2 spel... trött på skiten...
bara bra med nutid och framtid det gillar vi

1000 thumps up!


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av Ruffsen:

bra deal där inga fler ww2 spel... trött på skiten...
bara bra med nutid och framtid det gillar vi

1000 thumps up!

Vänta nu? Dagens spel består ju bara av framtid och nutid hur kan du inte vara nöjd!?

OT: fattar inte att vi måste pålita oss på MAV'S, knappar som kan "spotta folk", osynlighet mm. You name it, WTF!

Medlem

Jag slår vad om att EA ger ut ett kartpaket med tre ynka banor i 2142 miljö och bockar av "uppföljare till 2142" på sin to do list.

Och alla blir jättenöjda...


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Bojkott:

Om det kommer ett BF5, som än en gång utspelas i nutid, före BF2143 så ger jag helt och hållet upp BF-serien. Då har EA visat tydligt att man inte lyssnar på fansen.

Det blir inget mer Battlefield för min del. DICE bör istället se till att dem lägger ned tid på att skapa ett nytt Battlefield 1942 med Frostbite 2.5 "3" helt utan EAs samverkan, fritt från EAs Origin, utan krav på att va konstant uppkopplad mot EAs always-online-DRM servers, sega serversökningar i webbläsare, meninglösa DLCs istället för att tillåta användaren skapa eget material i form av modifikationer, kartor och texturer, det vill säga fullt modifikationsstöd och min plånbok öppnas i deras ära, då förutsatt att spelet inte blir ännu en dum konsolports shooter.

Det vore drömmen, men det blir nog svårt med tanke på att DICE och Frostbite tillhör EA. Hoppar utvecklarna av och startar ett nytt företag så måste dom börja om på ruta ett igen. Det är nog en arbetsplats som många trivs på dessutom, så ett avhopp är förmodligen inte så aktuellt för tillfället.

DICE tillhörde EA när Battlefield 2142 producerades, så det är inget problem med att DICE ägs av EA...

Medlem
Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Bojkott:

Om det kommer ett BF5, som än en gång utspelas i nutid, före BF2143 så ger jag helt och hållet upp BF-serien. Då har EA visat tydligt att man inte lyssnar på fansen.

Det blir inget mer Battlefield för min del. DICE bör istället se till att dem lägger ned tid på att skapa ett nytt Battlefield 1942 med Frostbite 2.5 "3" helt utan EAs samverkan, fritt från EAs Origin, utan krav på att va konstant uppkopplad mot EAs always-online-DRM servers, sega serversökningar i webbläsare, meninglösa DLCs istället för att tillåta användaren skapa eget material i form av modifikationer, kartor och texturer, det vill säga fullt modifikationsstöd och min plånbok öppnas i deras ära, då förutsatt att spelet inte blir ännu en dum konsolports shooter.

Det vore drömmen, men det blir nog svårt med tanke på att DICE och Frostbite tillhör EA. Hoppar utvecklarna av och startar ett nytt företag så måste dom börja om på ruta ett igen. Det är nog en arbetsplats som många trivs på dessutom, så ett avhopp är förmodligen inte så aktuellt för tillfället.

DICE tillhörde EA när Battlefield 2142 producerades, så det är inget problem med att DICE ägs av EA...

Du kanske inte har lagt märke till det, men EA har bara blivit mer och mer korrumperat sedan dess.
Dom har till och med gått så långt att dom har stulit pengar från sina kunder i senare år.

http://kotaku.com/5874538/battlefield-play-4-free-angers-its-...

Medlem

Ja hellre det än BF4 som ser oerhört generiskt och oinspirerat ut.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Gen:

EA - jag lovar att köpa ett nytt 2142 om ni låter DICE jobba lite mer rätt saker för en jävla gångs skull.

Fattar att vi inte kan skylla på DICE i detta läge eftersom EA håller dem hårt i kopplet och EA stinker verkligen.

De kan glömma att jag köper deras jäkla Battlefield 3.5 som de kallar 4.

Dice är inte så "oskyldigt" som man skulle vilja tro.
De anställer folk för att koda spelen och så sparkar de dem 2-3 dagar före spelreleasen. Tack för senast liksom...

Det är också antagligen därför deras patchning av spelen är så bottenlöst dålig och seg, det finns inga kvar som vet hur spelets kod fungerar när det väl är släppt.
Hur lång tid tog det att patcha BF2, 5 år?

Medlem
Skrivet av sageen:
Skrivet av Ruffsen:

bra deal där inga fler ww2 spel... trött på skiten...
bara bra med nutid och framtid det gillar vi

1000 thumps up!

Vänta nu? Dagens spel består ju bara av framtid och nutid hur kan du inte vara nöjd!?

OT: fattar inte att vi måste pålita oss på MAV&#039;S, knappar som kan "spotta folk", osynlighet mm. You name it, WTF!

jisses..
jag bojkottar ww2 spel..
inte framtid och nutid.. gillar dem typer av spel..


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Bojkott:

Om det kommer ett BF5, som än en gång utspelas i nutid, före BF2143 så ger jag helt och hållet upp BF-serien. Då har EA visat tydligt att man inte lyssnar på fansen.

Det blir inget mer Battlefield för min del. DICE bör istället se till att dem lägger ned tid på att skapa ett nytt Battlefield 1942 med Frostbite 2.5 "3" helt utan EAs samverkan, fritt från EAs Origin, utan krav på att va konstant uppkopplad mot EAs always-online-DRM servers, sega serversökningar i webbläsare, meninglösa DLCs istället för att tillåta användaren skapa eget material i form av modifikationer, kartor och texturer, det vill säga fullt modifikationsstöd och min plånbok öppnas i deras ära, då förutsatt att spelet inte blir ännu en dum konsolports shooter.

Det vore drömmen, men det blir nog svårt med tanke på att DICE och Frostbite tillhör EA. Hoppar utvecklarna av och startar ett nytt företag så måste dom börja om på ruta ett igen. Det är nog en arbetsplats som många trivs på dessutom, så ett avhopp är förmodligen inte så aktuellt för tillfället.

DICE tillhörde EA när Battlefield 2142 producerades, så det är inget problem med att DICE ägs av EA...

På så sätt är det inga problem, men EA kan välja att mjölka ur dom sista dropparna av modern krigföring innan dom övergå till något dom kan lansera som "nyskapande" som framtids-shooter.

12
Skriv svar