En spelbransch som överraskar

Robot
En spelbransch som överraskar

Wii, Angry Birds, Iphone, Battlefield, Kinect, free-to-play. Arnroth ser en bransch som ständigt överraskar – men vars spelvärldar aldrig förnyas.

#sony, #rovio, #jadestone, #dice, #mirrors-edge, #battlefield-heroes, #nintendo, #microsoft, #wii-sports, #minecraft, #mojang-specifications, #battlefield-3, #battlefield-play-4-free, #massive, #far-cry-3


Inaktiv
En spelbransch som överraskar

Battlefield 3 överraskade inte någonstans..

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 överraskade inte någonstans..

Av världens alla fans så är nog BF skaran de mest griniga. Get over it!


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 överraskade inte någonstans..

Nu var det ju mängden spelare han skrev om när han tog upp bf3, inte hur pass överraskande just bf3 var

Inaktiv

"Sedan finns så klart sakerna som kom, men som liksom aldrig tog skruv; allt från N-gage och Gizmondo till 3D-spelandet. Listan är lång."

3D-spelandet kommer ta fart i och med Oculus Rift, eftersom det ingår i vad som gör den så bra. För mig är Oculus Rift ett givet köp när den släpps, och intresset verkar stort.

Medlem

Detta känns som en artikel skriven av någon på aftonbladet och handlar om kändisar som blivit överraskande nog kända, där dom tar upp kim kardishian som exempel.

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 överraskade inte någonstans..

Av världens alla fans så är nog BF skaran de mest griniga. Get over it!

Jag tycker det är något underligt att man kan klaga så på ett spel som man har lagt ner tiotals eller hundratals timmar på och rimligtvis har haft kul med.

Det är väl helt enkelt så att man blir frustrerad när man tröttnar, men också när det görs avgörande designbeslut som går i fel riktning. WoW är ett av de värsta när det gäller att skrämma iväg gamla spelare.

Medlem

Jag förstår inte syftet med denna artikel. Jag kanske bara är trögfattad men jag slösade just bort 5 minuter av mitt liv känns det som.

Inaktiv
Skrivet av Buio:

"Sedan finns så klart sakerna som kom, men som liksom aldrig tog skruv; allt från N-gage och Gizmondo till 3D-spelandet. Listan är lång."

3D-spelandet kommer ta fart i och med Oculus Rift, eftersom det ingår i vad som gör den så bra. För mig är Oculus Rift ett givet köp när den släpps, och intresset verkar stort.

3D är så onödigt, hoppas det bara blir en fluga som flyger iväg,
det är väldigt tröttsamyt med 3D om man ser mycket film eller spelar mycket,

många med mig ogillar det faktum att 3D filmer oftast har mörkare bild än vanlig film,
och man tycker att häftiga effekter mer och mer döljer en torfig story i ett spel eller en film.
Effekterna är liksom absolut den bästa grafiken i ett spel inte det viktigaste för att en film eller ett spel ska bli bra,

Storyn och gameplay är viktigast, allt annat är bara kosmetika som ofta döljer lathet och brist på engegemang i film och spel.
4K ja tack för bildkvalitetens skull,
3D nej tack för jag vill inte bli snurrig i huvvet och bli dränkt i effekter.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Iphone? Android finns ocskå, det finns nämligen andra mobiler än gubb å tantluren Iphone........


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag förstår inte syftet med denna artikel. Jag kanske bara är trögfattad men jag slösade just bort 5 minuter av mitt liv känns det som.

Det är en krönika. Förstår du syftet med sådana? Om inte kolla särskilt in sista stycket i wikipediaartikeln:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%B6nika

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Buio:

"Sedan finns så klart sakerna som kom, men som liksom aldrig tog skruv; allt från N-gage och Gizmondo till 3D-spelandet. Listan är lång."

3D-spelandet kommer ta fart i och med Oculus Rift, eftersom det ingår i vad som gör den så bra. För mig är Oculus Rift ett givet köp när den släpps, och intresset verkar stort.

3D är så onödigt, hoppas det bara blir en fluga som flyger iväg,
det är väldigt tröttsamyt med 3D om man ser mycket film eller spelar mycket,

många med mig ogillar det faktum att 3D filmer oftast har mörkare bild än vanlig film,
och man tycker att häftiga effekter mer och mer döljer en torfig story i ett spel eller en film.
Effekterna är liksom absolut den bästa grafiken i ett spel inte det viktigaste för att en film eller ett spel ska bli bra,

Storyn och gameplay är viktigast, allt annat är bara kosmetika som ofta döljer lathet och brist på engegemang i film och spel.
4K ja tack för bildkvalitetens skull,
3D nej tack för jag vill inte bli snurrig i huvvet och bli dränkt i effekter.

Det fattar inte jag heller, varför ställer de inte upp ljuset på biograferna när man kolla 3D?
Det är ju så himla uppenbart att allting är för mörkt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Det fattar inte jag heller, varför ställer de inte upp ljuset på biograferna när man kolla 3D?
Det är ju så himla uppenbart att allting är för mörkt!

Jo, vissa reels från högbudgetfilmer brukar optimera sin 3D-ljussättning. Sedan så finns det ju även biografer som är med på noterna och justerar även projektorn därefter. Men de flesta, speciellt SF-biograferna spec:ar inte om sina ljusinställningar mellan 3D och 2D-visningar.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

ZF
Medlem

undrade just om titeln gav nog intryck av att inte vara Arnroths fjärde krönika om gratisspel, men nog lyckades en ansenlig del av texten handla om det ändå.

Medlem
Skrivet av Birkovic:
Skrivet av robbis:

Jag förstår inte syftet med denna artikel. Jag kanske bara är trögfattad men jag slösade just bort 5 minuter av mitt liv känns det som.

Det är en krönika. Förstår du syftet med sådana? Om inte kolla särskilt in sista stycket i wikipediaartikeln:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%B6nika

Ja men det förklarar ju ändå inte varför jag känner mig som ett frågetecken efter tecken och inte har en aning om vad det egentliga syftet med artikeln är.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Birkovic:
Skrivet av robbis:

Jag förstår inte syftet med denna artikel. Jag kanske bara är trögfattad men jag slösade just bort 5 minuter av mitt liv känns det som.

Det är en krönika. Förstår du syftet med sådana? Om inte kolla särskilt in sista stycket i wikipediaartikeln:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%B6nika

Ja men det förklarar ju ändå inte varför jag känner mig som ett frågetecken efter tecken och inte har en aning om vad det egentliga syftet med artikeln är.

Syftet är väl för fanken ändå glasklart.
Han beskriver spelbranschens smått oförutsägbara och snabba utveckling och hur han som speljournalist fått uppleva detta på nära håll. Och sen ger han en bild av hur denna utveckling skapat nya stora aktörer och fler börjat spela, men samtidigt att själva produkterna inte förändrats särskilt mycket i hur de spelas förutom via rörelsekontroller.

Edit tillägg: Syftet är alltså att förmedla hans personliga intryck av spelbranschens utveckling de senaste 16 åren. På detta en liten analys av vad som har förändrats och vad som inte har det.

Tycker att det var en mycket intressant artikel att läsa. Man har inte själv riktigt tänkt på hur fort det gått utan man har mest bara spelat.

1
Skriv svar