Like for "****" Comment for "****"

Medlem
Like for "****" Comment for "****"

Hur lätt manipulerade är vi?
Såg t.ex en gång Like for "Family Guy", Comment for "The Simpsons", självklart så "vann" Family Guy... och sen idag såg jag en som var tvärt om och då "vann" Simpsons.
Det visar egentligen bara hur meningslöst det är och att folk bara lägger upp sånt för att få "Likes".
Detta är en av sakerna som gör så att så fort jag går in på facebook söker jag och går in på antingen "The Elder Scrolls Online" eller "Dungeon Defenders".

Vad tycker du om att Facebook = Likebook?(Beror mest på dina vänner, men kan inte riktigt ta bort en "IRL" vän eller vad det nu är)

#blogg

Medlem
Like for "****" Comment for "****"

Jag tycker att sådana saker är skitlöjliga.
Alla är lata, så om det alternativet man gillar inte är under "like", orkar man inte ta något av de andra, vilket resulterar i att "like" alltid vinner.

"Like"-farmare överhuvudtaget är dryga.

Medlem

"1000 Gilla så kommer jag göra [sätt in fånig sak här] och lägga upp på Youtube"

"5000 Gilla så skall [sätt in företagsnamn här] sänka priset på [sätt in produktnamn här]"

*suck*

Grymt störande. Tur man bara besöker FB när man måste, som vid tävlingar eller rabatterbjudanden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Twitter, Instagram, Facebook, Bloggar etc...

Mycket handlar bara om att man vill synas och få bekräftelse. Få en massa likes och känna sig "omtyckt" "populär".

Medlem
Skrivet av conthox:

"1000 Gilla så kommer jag göra [sätt in fånig sak här] och lägga upp på Youtube"

"5000 Gilla så skall [sätt in företagsnamn här] sänka priset på [sätt in produktnamn här]"

*suck*

Grymt störande. Tur man bara besöker FB när man måste, som vid tävlingar eller rabatterbjudanden.

Det värsta är när man ser saker som "1 Like = 1 Respect",Själv känns det som om dom är lite tröga när dom sitter och GILLAR bilder på misshandlade djur och sen står det "1 Like = 1 Respect <3". Tycker dom borde tänka lite när dom gillar sådana bilder

Medlem

"Gilla om du vill få bort fattigdomen i afrika."
- Som om barnen skulle bli mätta av det.

"Gilla om du vill att diktatorn i kongo skall avgå."
- Som om han skulle bry sig om det.

Det känns som om folk tar till med sådana helt verkningslösa saker bara för att få uppmärksamhet och samtidigt ge ett (falskt) sken av att dom bryr sig.

"Se, jag gillar Röda Korset och är med i gruppen 'Befria Tibet', jag är en god människa."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar