Ubisoft: "Splinter Cell är för komplicerat för den moderna spelaren"
Tänka för mycket? Huh.. Det senaste Splinter Cell spelet var horribelt och jag lämnade tillbaka det samma dag som jag köpte det. Gör bättre spel så kanske det blir flera sålda kopior.
Är det bara jag som tycker att dessa speldesigners och spelbolag har blivit kaxigare på sistone? Ska jämt skylla på spelarna.. Utan oss så skulle de inte ha jobb alls.
Lorem ipsum dolor sit amet
Vad är det som händer med människor? Det känns som att alla i världen blir mer och mer efterblivna utan anledning.
ett av mina favorit citat borde förklara saken:
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. "
"– Innan man går in i ett rum måste man tänka till. Var är fienderna placerade? Hur tar jag mig förbi? Vart finns det skydd? Hur gömmer jag mig? Okej, jag ska skjuta sönder de där lamporna."
Rätt så basic för de flesta spelen varje spel. Fast i många spel tänker man på mycket mer än bara det.
Och snälla gör inte flera sådana titlar, ni frustrerar mig.
Stör mig något grymt mycket på att spel idag är så lätta, bara springa o skjuta, aldrig tänka något. Och dessutom är själva skjutandet väldigt lätt också oftast. Tycker det är väldigt synd att allting är så nerdummat.
Vad som är ännu mer synd, men samtidigt roligt på ett knasigt sätt, är att man allt som oftast får massa påhopp för att man tycker såhär. Snack om att man är för elitisk. Ja, jag är hardcore-gamer, spelar mängder med olika spel, det har alltid varit min stora hobby, och jag gillar att utmanas av spelen. Får man inte vara hardcore-gamer idag? De senaste 4-5 åren har det blivit mycket tråkigare, för spelen kräver så lite av en som spelare.
Vad är det som händer med människor? Det känns som att alla i världen blir mer och mer efterblivna utan anledning.
Ja tyvärr är de ju inte så att de smartaste reproducerar sig mest utan snarare tvärtom. Men dock är det till stor del spelindustrins eget fel, de vill sälja till så jävla bred massa att de offrar det som var unikt och speciellt med sina serier så som i Rainbow Six, GhostRecon , C&C etc.
Skulle Splinter Cell spelen var komplicerade? De kommer ju inte ens i närheten av den komplexitet som Deus Ex erbjuder, dagens spel blir bara enklare och enklare och ironiskt nog är dess linjära struktur en tillbakagång till spelen innan Elite (det vill säga när spelen endast hade hiscore som mål).
Såg den här igår, stämmer så sjukt bra
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/7161...
Går ju fan knappt att spela några singelplayer spel nu för tiden då de är så otroligt lätta att det blir tråkigt. De ska tvunget hålla en i handen och visa exakt vad man ska göra hela tiden.
Var är utmaningen?
Ja detta är tragiskt men tyvärr också konsekvensen av ett allt mer populärt nöje. Jag är dock inte förvånad alls, detta är något jag räknat med eftersom den stora massan är målgruppen, vad de vill ha är det som görs. Jag har nästan helt slutat köpa AAA-titlar på grund av att de inte längre erbjuder mig valuta för mina pengar. Idag finns som tur var Kickstarter och utvecklare som är oberoende av en utgivare. Har även börjat köra en hel del äldre spel som jag inte kört klart eller aldrig spelat innan (GoG är verkligen en guldgruva för de som gillar spelkänsla mer än grafisk finess).
Jag gillade conviction, varför hatar så många det?
Antagligen för att de anser att Ubisoft förenklade spelet för att fler spelare skulle tilltalas av det. Det är dock väldigt sällan som utvecklare lyckas göra spel som tilltalar core och hardcore fans eftersom de behöver ta bort mycket av vad som gör spelen utmanande. Som jag förstått det är Conviction mer ett action spel än ett Splinter Cell spel, ironiskt nog verkar senaste Hitman spelet vara mer som gamla Splinter Cell än ett Hitman spel.
"Varför kan dom inte göra smarta spel till oss tänkande människor, och låta alla hjärndöda människor pyssla med något annat. Som sport" -citat flickvännen
Håller tänkande människor inte på med saker som är nyttigt för kropp och knopp?
On topic så tycker jag att Splinter cell var väldigt linjärt uppbyggt. Att ta sig förbi buset var iofs knepigt ibland men det var inte direkt krävande för hjärnan. Det har nog mer med att serva de som kräver action direkt och inte har tålamod. Stressa mera!
Ooooh the drama!
För att alla spel måste anpassas till dem som spelar BF och COD....
That
is
fucking
retarded
Jim Sterling tar pratat just om det här efterblivna sättet att tänka i senaste Jim Quisition.
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/7161...