Video spelas upp automatiskt...

Medlem
Video spelas upp automatiskt...

... vilket inte alls är bra.

Jag pratar om inbäddade klipp, senast den i nyheten "Paradox Interactive svarar på dina frågor ikväll". Där spelas klippet upp med en gång då den är laddad, mycket störande.

*Sverker-röst* Skall det vara så?!

(FireFox 20.0.1)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Inte riktigt vad jag tänke, men prövar det. Tackar


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Fast det var väl en livestream? Då är det ganska standard att klippet drar igång automatiskt?


signatur
Medlem

Om klippet hade startats med en gång när jag gick in på en sida som bara visar flödet (+ ev kommentarer eller chatt) så hade det varit Ok. Men om videon ligger inbäddad i nyheten, eller som det gjorde nu - direkt i nyhetsflödet på nyhetssidan - så är det inte Ok med autostart.

Fast jag vill inte att det skall starta automatiskt ändå, oavsett om det är en live-ström eller inte. Det handlar om att jag vill ha kontroll över vad som händer på min dator. Hellre ett klick extra på spelaren för att trigga uppspelningen än att det spelas upp något utan att jag har kontroll över det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Ah, du gick in via /nyheter då gissar jag?

Eftersom det är twitch-embedkod kan inte vi styra huruvida den ska starta eller ej, men vi kan lägga sånt bakom "läser mer"-länken.


signatur
Medlem

Jo precis, den låg direkt på http://www.fz.se/nyheter/ .

Vore bra om den låg inne i nyheten, eller ännu bätte: som tävlingar eller BETA-nyckel-sidor gör - på en egen sida efter nyhetssidan om den.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Jo precis, den låg direkt på http://www.fz.se/nyheter/ .

Vore bra om den låg inne i nyheten, eller ännu bätte: som tävlingar eller BETA-nyckel-sidor gör - på en egen sida efter nyhetssidan om den.

En separat sida skulle snarare irritera många, "ett extra klick" är livsfarligt.


signatur
Medlem

Ja, det kanske du har rätt i. Men en drop down ruta i stil med "mer info"-boxen som tonas fram då?

Men det kanske räcker om den placeras på själva nyhetssidan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av conthox:

Jo precis, den låg direkt på http://www.fz.se/nyheter/ .

Vore bra om den låg inne i nyheten, eller ännu bätte: som tävlingar eller BETA-nyckel-sidor gör - på en egen sida efter nyhetssidan om den.

En separat sida skulle snarare irritera många, "ett extra klick" är livsfarligt.

Men, det har ni ju idag redan...man ska klicka på "Se filmen högupplöst" på i princip alla filmklipp.
Klart man vill se den högupplöst ! (jag vill det iaf)

Byt plats på dom istället så att man får klicka en extra gång för att se klippen lågupplösta, dock så tror jag inte det ligger i FZ:s intresse då det skulle resultera i färre "klick".

Edit: Det här var kanske lite off topic, ber om ursäkt för det.

1
Skriv svar