Berätta din historia som medlem i subgrupp/gamer (B-uppsats sociologi)

Medlem
Berätta din historia som medlem i subgrupp/gamer (B-uppsats sociologi)

Hej! Jag är en student på Mälardalens Högskola som är på väg att skriva B-Uppsats i ämnet Sociologi med socialpsykologisk inriktning. Uppsatsen kommer att handla om subgrupper i samhället och hur vi ofta stämplas av andra. En del av uppsatsen kommer att utgå från Beckers Stämplingsteori

Känner du att du har en historia att berätta? Kanske känner du frustration över att media skildrar dig som en våldsam ensling bara för att du spelar Call of Duty, eller klassas som "barnslig nörd" för att du sysslar med Pokémon som 30-åring, eller som barnslig för att spel överlag "bara är för barn". Eller har du en mer upplyftande berättelse? Allt är av intresse.

Kladda ner dina upplevelser och känslor om fenomenet medlemskap i subruppen "gamer" och skicka det till mwn11009@student.mdh.se
Eftersom era detaljer om era egna upplevelser och uppfattningar kommer vara av vikt tror jag att ca 1000-2000 ord är lagom - 2-3 datorskrivna A4

uppsatsen kommer utgå från självrapporter (era historier) och en fenomenologisk ansats där jag ska leta efter själva essensen i vad det innebär att se sig som en del av en samhällsgrupp. frågor om medverkande kan ställas till mwn11009@student.mdh.se eller här i tråden. Väljer ni att medverka kommer era texter att anonymiseras 100%, det kommer inte att gå att identifiera informatörerna.

Om ert bidrag kommer med i uppsatsen (jag kommer utgå från 2-3st) kommer ni få ett Steam gift card, Trisslotter eller biobiljetter som tack för er medverkan.

Tack på förhand

MVH //

Marcus
Mälardalens Högskola, Akademin för Hälsa vård och Välfärd

1
Skriv svar