OnLive demonstrerat
Kommer aldrig fungera om man vill spela serriöst. I dont like it
Säg aldrig aldrig, finns det servrar i Stockholm, Göteborg och uppe i Norrland kommer ju ganska många kunna spela med låg ping och utan några större fördröjningar.
Sen så brukar ju oftast de som spelar på seriös nivå köra matcher över LAN på LAN-partys så det kommer ju ej bli så stor skillnad.
Tills man får se det fungera lika bra i en okontrollerad miljö dvs hemma hos kalle kula så är jag skeptisk... men fungerar det så är det såklart trevligt
Kommer absolut inte funka idag. Speciellt inte i tex usa och andra länder med piss internet. Det hade säkert kunna funka fint i sverige. Men kommer bli ett jävla delay för att kunna spela. Även modda, osv kommer inte funka.
Consoler kommer krossa det här och pc är sin egen del.
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Stället när killen sitter och kollar på vad andra spelar i real tid så är fullständigt BS!!!
Tror inte direkt på denna teknik i dags läget men vem vrt om 10år kanske...
Varför måste det vara bullshit?
Teoretiskt och simpelt så det enda krävande för OnLive i det läget är ju att inte bara skicka ut varje bildruta till den som spelar, utan en kopia till den som "speccar".
Och det hela går ju inte ens från spelare A till servern till spelare B, utan från servern till spelare A och B... (sen om det är någon delay där eller inte vet jag inte, men spelar ju mindre roll)
Kommer absolut inte funka idag. Speciellt inte i tex usa och andra länder med piss internet. Det hade säkert kunna funka fint i sverige. Men kommer bli ett jävla delay för att kunna spela. Även modda, osv kommer inte funka.
Consoler kommer krossa det här och pc är sin egen del.
Han förklarar ju i videon att deras nya teknik kräver omkring 1,5 Mbps uppkoppling, och över 70% av USA har detta (och ökar).
för HD-kvalité låg krävet på 5 Mbps, något över 25% av USA hade.
Värt att poängtera är ju att 25% av 330 miljoner fortfarande är bra mycket mer än hela svenska befolkningen (82,5 miljoner), och jag misstänker starkt att hela svenska befolkningen skulle sitta på minst 5 mbps....
Nej fan, så jävla glad att världen inte bara består utav gnällspikar och bakåtsträvare, för då hade dom äldre generationerna fortfarande kollat på svart/vit-TV "för aldrig i livet att det finns teknik för att sända TV med färg... och surroundljud haha, skämtar du med mig?"
och det coolaste en grundskoleelev skulle kunna lira på 2020 hade fortfarande varit en färglös Gameboy med batteritid på 20 minuter...
Go for it - ALL or Nothing!
Ska bli kul att se hur det fungerar, jag är jävligt skeptiskt dock, hur skall de kunna rendera flera instancer av tex crysis ? har de 1000 datorer? en dator till varje användare? fattar inte riktigt.
En dator klarar ju garanterat inte mer än tex 1 instance av crysis på max . inte grafikkortet iaf.
Ska bli intressant vad det blir av det här. ofta så har företag som dom här en bra ide, men dom har verkligen gnuggat knölarna för att få fram så mycke som möjligt.
Men jag vill se konsumenternas reaktion och ev problem som dyker upp framöver, men funkar det så är det guld.
Ska bli kul att se hur det fungerar, jag är jävligt skeptiskt dock, hur skall de kunna rendera flera instancer av tex crysis ? har de 1000 datorer? en dator till varje användare? fattar inte riktigt.
En dator klarar ju garanterat inte mer än tex 1 instance av crysis på max . inte grafikkortet iaf.
Nu tror jag ju inte riktigt de sitter med en intel i7 dator med dubbla grafikkort och några gig ram för 1000 spelare, de maskinerna är nog lite vassare än så....
Ja jag vet att jag är bäst!
Onekligen en intressant presentation. Rent tekniskt så kommer det fungera men inte bra. Det jag inte köper är hans resonemang om att ta $5000 i hårdvara och förädla det till en dual-core 25$-30$ chip för varje spelare. Jag får inte ihop affärsmodellen och jag tror inte heller att detta kommer ersätta traditionell digital distribution, men som ett kompliment till traditionell konsumption kan det fungera. Svårt att se att hard-core gamers kommer adoptera detta dock.
Det som behövs är givetvis bättre, stabilare och generellt sett många gånger snabbare bredband till folket så får jag ihop det, men jag tror inte vi är där ännu på långa vägar.
Tja, blir det här standard i varje hem så lär väl modcommunityn dö ut.
Jag tror att hemma-moddare är såpass populära bland spelutvecklare att det kommer att komma stöd för det också. Just nu lägger de väl mest fokus på att få det att fungera över huvud taget.
Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.
Sån här streaming är ju framtiden för företagen. Vad vi spelare tycker och vill kommer ju spela mindre roll när tekniken finns. Visst, spel som kräver communitybaserat material, typ addons eller mods kommer man ju vilja ha på sin egen dator, men andra sorters spel kör jag gärna på detta sätt.
Onekligen en intressant presentation. Rent tekniskt så kommer det fungera men inte bra. Det jag inte köper är hans resonemang om att ta $5000 i hårdvara och förädla det till en dual-core 25$-30$ chip för varje spelare. Jag får inte ihop affärsmodellen och jag tror inte heller att detta kommer ersätta traditionell digital distribution, men som ett kompliment till traditionell konsumption kan det fungera. Svårt att se att hard-core gamers kommer adoptera detta dock.
Det som behövs är givetvis bättre, stabilare och generellt sett många gånger snabbare bredband till folket så får jag ihop det, men jag tror inte vi är där ännu på långa vägar.
Det han snackade om där var just deras system för att encoda video feeden, vad de har gjort var att de byggde ett hårdvaru system som SPECEFIKT gjorde vad de behövde, detta är varför de kan få ner kostnaden till 15$ som han sa per chip.
Åt andra sidan detta chip kan inte göra NÅGOT annat en just encoda videon. T.ex. 5000$ datorn han nämnde kan ju göra mycket mer
Trevlig video!
skulle kunna tänka mig att skaffa "OnLive"..
Anledningen till att jag är fast i Windows är för att jag är beroende av DirectX.
Och sen kommer det bli grymt smidigt att spela direkt HTPCen som inte har speciellt höga spec..
till SettleR som skriver "Kommer aldrig fungera om man vill spela serriöst. I dont like it", har du prövat på OnLive i praktiken? du kan omöjligt veta om det funkar bra eller inte, dock vet jag inte vart du bor och hur långt du kommer ha från deras spelcentral, vet dock att jag som bor i Stockholm inte kommer ha några större problem att använda mig av OnLive, för man antar ju att servrar kommer finnas i dem större städerna..
Hur man än vrider och vänder på det så kommer man alltid behöva lika mycket kraft till att driva tex Crysis. Dvs kraften av en rätt bra PC. Ifall 10 000 användare kör Crysis så måste Onlive alltså ha ett center med kapaciteten att köra 10 000 instanser av crysis samtidigt. Och detta är en väldigt låg siffra så usa bara verkade ha runt 6 centers på kartan?
Ska bli intressant o se hur de löser det.
80ms är väl ganska mycke i spelvärlden? Min gamla LCD-skärm hade 25ms och där märkte man att de släpade efter lite.
Inte samma sak, en skärms MS ska man inte stirra sig blind på pga att företagen brukar ange det lägsta värde dom får mellan tex svart och vit medans det kan vara bra mycket högre mellan någon annan färg.
När det är fördröjning genom video streaming eller streama spel via nätet kommer du inte se det som en eftersläpning som på en skärm.
Sen att man har tex 80-100ms svarstid är inte så farligt, man får ju tänka på att det är i stort sett obefintlig svartsid mellan spelarna i alla fall om alla kör från deras servrar.
Hur man än vrider och vänder på det så kommer man alltid behöva lika mycket kraft till att driva tex Crysis. Dvs kraften av en rätt bra PC. Ifall 10 000 användare kör Crysis så måste Onlive alltså ha ett center med kapaciteten att köra 10 000 instanser av crysis samtidigt. Och detta är en väldigt låg siffra så usa bara verkade ha runt 6 centers på kartan?
Ska bli intressant o se hur de löser det.
En intressant läsning för sammanhanget:
http://www.nvidia.co.uk/page/preconfigured_clusters.html