I7-3770K eller I5-3570K

Medlem
I7-3770K eller I5-3570K

Jag planerar att bygga en ny dator. Den kommer användas för spelande. Jag vet att I7:an är bättre än I5:an men har även hört att om man bara ska spela räcker det med I5. Vet inte riktigt vad jag ska tro... Kommer köra med GTX 680 btw.

Vilken borde jag köpa? Tänker även på vad som vara i längden. Men vill inte behöva betala för mer än vad jag måste.

Tacksam för svar.

Medlem

Ska du köra spel med 680 GTX vill du väl ha så kraftig CPU du kan få.


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Räcker dock med i5an..... behöver inte i7 om du bara ska spela.

Medlem

Vad jag förstått är det bara Hyperthreading som är någon riktig skillnad. Väldigt få spel har stöd för det.

Medlem

HT hjälper i princip inget i nåt enda spel. I BF3 64P kan det märkas, men inte i mycket annat. Skulle absolut köra på i5 såvida inte pengarna inte gör skillnad alls. E-Penis är ju alltid kul Swec gjorde ett test och FPS skillnaden var ungefär 0,2 till i7ans fördel. i5 är billigare och mer lönsam. Inget snack om saken.

Medlem

Om du bara ska spela spel så är det onödigt att betala de där extra slantarna för en i7:a.

Kör på en i5, räcker gott och väl.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv

Som tidigare nämnt räcker en i5 3570 helt utmärkt om du endast ska spela spel, och inte använda datorn till riktigt tunga program. Jag själv använder en i5 3570K och grafikkortet är absolut det som kommer flaska först, ett GTX 660!

Alltså, kör på i5 3570 / 3570K

1
Skriv svar