Importera Borderlands 2 till PS3 från UK/AU?

Avstängd
Importera Borderlands 2 till PS3 från UK/AU?

Tjalloj!

Hittade ett riktigt bra erbjudande på Borderlands 2 till PS3 hos Amazon UK! Men eftersom mitt PSN konto är registrerat som svenskt så undrar jag om jag kommer stöta på några komplikationer nu när jag startar mitt lirr för första gången och ska spela onliine med polarna?

Är DLC:et till Borderlands 2 regionslåst? Följer det med någon redeemkod till alla exemplar som jag inte kommer kunna använda? Är PSN Sverige kompatibelt med PSN UK eller hur ser det ut?

Tacksam för svar!

Medlem

det är rätt chill på den fronten ska fungera utan problem


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Vet inte om Borderlands 2 är regionslåst men jag kommer ihåg att jag importerade Uncharted 2 från Storbritannien och det var det. Det vill säga jag hade varit tvungen att köpa DLC från brittiska PSN Store. Men skulle så vara fallet är det inte alltför svårt att skapa ett konto där och lösa det.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Vet inte om Borderlands 2 är regionslåst men jag kommer ihåg att jag importerade Uncharted 2 från Storbritannien och det var det. Det vill säga jag hade varit tvungen att köpa DLC från brittiska PSN Store. Men skulle så vara fallet är det inte alltför svårt att skapa ett konto där och lösa det.

Dock inte lika lätt längre som det var då tyvärr. Jag har ett EU acc och ett US acc, men på senare tid så kan jag inte använda mitt kreditkort på USsidan då det inte är US reggat som jag kunde innan.

Man kommer dock runt det genom att köpa US PSN kort digitalt från diverse sidor


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av joonsson:

Vet inte om Borderlands 2 är regionslåst men jag kommer ihåg att jag importerade Uncharted 2 från Storbritannien och det var det. Det vill säga jag hade varit tvungen att köpa DLC från brittiska PSN Store. Men skulle så vara fallet är det inte alltför svårt att skapa ett konto där och lösa det.

Dock inte lika lätt längre som det var då tyvärr. Jag har ett EU acc och ett US acc, men på senare tid så kan jag inte använda mitt kreditkort på USsidan då det inte är US reggat som jag kunde innan.

Man kommer dock runt det genom att köpa US PSN kort digitalt från diverse sidor

Okej. Visste inte det, har aldrig köpt något på varken mitt UK eller US konto. Hade dem bara för att testa saker innan de kom hit bort. Inte varit inne på dem på åratal, så även om de finns kvar har jag ingen aning om lösenordet eller kontonamnet.

1
Skriv svar