Ubisoft försvarar Assassin's Creeds årliga uppföljare

Robot
Ubisoft försvarar Assassin's Creeds årliga uppföljare

"Jag tycker att vi har bevisat att den här serien är relevant och att den kommer leva länge till."

#assassins-creed-iv-black-flag, #assassins-creed-iii


Medlem
Ubisoft försvarar Assassin's Creeds årliga uppföljare

Återstår väl att se om Black Flag har samma kvalite som dom tidigare titlarna.

Assassins Creed har ju aldrig varit ett UBER spel med story etc utan ett skönt spel som man ungefär vet vad man kommer att få plus lite annat gott.

Medlem

Har man rätt att bli trött av deras uppföljare trots att man aldrig spelat spelen? Jag menar, jag blir trött bara av att se ständigt återkommande Assassin's Creed nyheter.

Men jag glömde kanske att "varumärket är relevant". Ge honom en örfil någon. Snap out of it!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

är bara bra att dom släpper nya spel ofta ifall folk tycker dom är värda pengarna. tycker det är konstigt att folk klagar på att folk "mjölkar" när dom enda som har något att förlora är dom som faktiskt gör spelen (vet att ingen klagat på det här en, men vet folk som tycker så)

Medlem

Jag har tröttnat lite, men tycker absolut de ska fortsätta så länge som fansen köper spelen och tycker de är underhållande. Marknadsekonomi för segern!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Personligen så tycker jag att spelen efter AC2 har varit väldigt repetitiva och inte särskilt spännande.

Medlem

Årliga spel av AC är fan så mycket mer accepterat än årliga spel av CoD.

Medlem

Jag tycker att varje spel har hållit ganska bra kvalitet, och de har hög utvecklingstid då uppföljarna utvecklas parallellt som det relevanta släppet, så alla spel har ju faktiskt utvecklingstid på över två år senast jag kollade. 3an var lite halvdålig, men Black Flag ser väldigt bra ut.

Medlem

Så länge dom lyckas hålla det fräscht får dom hålla på och släppa så många dom vill, man kan ju inte mäta ett spel bara på grund av tiden mellan släppen, utvecklingstiden är ju betydligt mer relevant.

Medlem
Citat:

– Jag tycker att vi har bevisat att den här serien går att mjölka och att den kommer leva länge till.

Fixat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Återstår väl att se om Black Flag har samma kvalite som dom tidigare titlarna.

Assassins Creed har ju aldrig varit ett UBER spel med story etc utan ett skönt spel som man ungefär vet vad man kommer att få plus lite annat gott.

Ett spel med ingen story? Vad har du spelat för spel?

Edit: OnT; Jag kommer köpa AC serien så länge dem har samma kvalité på sina föregångare och att dem inte börjar spåra ur med storyn som dem gjorde i 3an. :/

Medlem
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av Tobblish:

Återstår väl att se om Black Flag har samma kvalite som dom tidigare titlarna.

Assassins Creed har ju aldrig varit ett UBER spel med story etc utan ett skönt spel som man ungefär vet vad man kommer att få plus lite annat gott.

Ett spel med ingen story? Vad har du spelat för spel?

Edit: OnT; Jag kommer köpa AC serien så länge dem har samma kvalité på sina föregångare och att dem inte börjar spåra ur med storyn som dem gjorde i 3an. :/

Får nog säga detsamma, så länge där är något som skiljer sig en aning från tidigare och behåller kvalitén. Visst om man tröttnar på gameplay:et så kanske man kan titta på andra spelserier men precis som du antyder om storyn så finns där, sen om man inte gillar den är en annan.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Valio Mjölk. Kraftigt Chokladigt!

Nej vänta nu blev det fel..
Aja, så länge spelet är bra och de inte återanvänder samma motor år efter år som Call Of D..kor så är det bara att köra på!
Och sen så får de gärna låta bli att släppa femtioelvatusen olika DLCs, jävligt irriterande.

Medlem

Animus systemet är genom tiderna det sämsta systemet att berätta story på, NÅGONSIN.
Spelen hade varit betydligt mycket bättre utan hela den delen. Och ja, jag hatar Desmond, en riktig tönt som springer som om han skitit på sig.

Medlem

Jag körde de två första spelen med Ezio och älskade dem!!
Sen körde jag det sista med honom, men körde inte ut det då jag tröttnade. Köper nog inte denna heller, lusten finns inte där på något sätt

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Valio Mjölk. Kraftigt Chokladigt!

Nej vänta nu blev det fel..
Aja, så länge spelet är bra och de inte återanvänder samma motor år efter år som Call Of D..kor så är det bara att köra på!
Och sen så får de gärna låta bli att släppa femtioelvatusen olika DLCs, jävligt irriterande.

Det är ju det dem gör/har gjort iaf i mitt tycke så ser AC spelen iaf bättre för varje släpp men jag förstår vad du menar. Håller med dig om DLCs.

Skrivet av ohem:
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av Tobblish:

Återstår väl att se om Black Flag har samma kvalite som dom tidigare titlarna.

Assassins Creed har ju aldrig varit ett UBER spel med story etc utan ett skönt spel som man ungefär vet vad man kommer att få plus lite annat gott.

Ett spel med ingen story? Vad har du spelat för spel?

Edit: OnT; Jag kommer köpa AC serien så länge dem har samma kvalité på sina föregångare och att dem inte börjar spåra ur med storyn som dem gjorde i 3an. :/

Får nog säga detsamma, så länge där är något som skiljer sig en aning från tidigare och behåller kvalitén. Visst om man tröttnar på gameplay:et så kanske man kan titta på andra spelserier men precis som du antyder om storyn så finns där, sen om man inte gillar den är en annan.

Jag vill verkligen att dem tar bort "treasure hunt" delen i spelen... det är så tråkigt, hellre att dem lägger in mer pussel banor eller liknande. Jag kan redan tänka mig hur mycket treasure hunt det kommer vara i black flag då dem har sagt att det kommer vara mer öppen värld... -.-'

Medlem
Skrivet av Paddington:

Har man rätt att bli trött av deras uppföljare trots att man aldrig spelat spelen? Jag menar, jag blir trött bara av att se ständigt återkommande Assassin's Creed nyheter.

Men jag glömde kanske att "varumärket är relevant". Ge honom en örfil någon. Snap out of it!

Haha, nä, det har man nog inte du
Jag har spelat alla delar, och trots att jag blev lite lätt mätt efter AC3, så tror jag på Black Flag. Speciellt då PC/Next gen konsol-versionerna.

Medlem

Jo, alltså, tycker att hela Desmond skiten var så fruktansvärt dåligt, spelet borde heta " HallucinationDreamingAssassinMachine"

Bara ettan som var helt okej enligt mig, 3:an var ju förjävlig, började spelet med att spela som en helt underbar karaktär, sen så förstör dom det och tvingar oss o spela som en uppkäftig okaraktärisk indianhelvete, usch o fy.

Medlem

Förstår inte vad som är problemet med årliga releaser. Jag älskar AC-serien och ser fram emot ett nytt spel varje år då jag stänger mig inne i några dagar och spelar igenom det.

Jag är ett stort fan av serien. Jag är en av de miljoner spelare som serien vänder sig till varje år som köper det med glädje. Om du ("du" menat till ingen specifikt) har ett problem med att ett nytt spel kommer ut varje så är det naturligtvis upp till dig, men du är inte målgruppen.

Vi som är fans och älskar spelserien spelar gärna ett nytt varje år. Kvaliten är hög, produktionsvärdet är högt, det finns alltid intressanta karaktärer, tillräckligt med nytt introduceras varje spel utan att lämna grundkonceptet.

1
Skriv svar