Årets spel 2009 - plats 4-10

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av redmac:

Så då lär det inte går till varken dragon age, batman eller uncharted då inget av dem är innovativa eller banbrytande. Kan bli något steam spel som vinner.

Blir nog planst vz zombies.

Vi prisar bra spelhantverk, och det behöver varken vara innovativt eller banbrytande. I slutändan handlar det om spelkänsla, det ingen faktalista någonsin kan definiera. Du är välkommen att inte hålla med oss, det kan säkert bli en bra diskussion.


signatur
Medlem

Sämre betyg FRÅN FZ ger bättre placering än lir med full pott? märkligt....

Medlem
Skrivet av C.A.B-05:

Sämre betyg FRÅN FZ ger bättre placering än lir med full pott? märkligt....

Recenstens betyg är ju inte hela redaktionens åsikt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

FM-guru
F.d. Sisyr

Gissade i förra nyheten på Braid, Dragon Age och Batman. Verkar nu som att det blir Uncharted och inte Braid som slår sig in i topp 3 dock. Fattar inte hur Braid kan komma utanför topp 20.

3. Batman
2. Uncharted 2
1. Dragon Age

Gissar jag, hoppas dock att Batman blir tvåa istället.

E: elimsen, jaha. Hade för mig att Braid var från i år.

Medlem

Braid knep 3:e platsen 2008.

Tycker listan ser bra ut hittills. Visst kan man diskutera enskilda titlars placering men det känns ändå som att samtliga topp 20 spel är riktiga kanonspel.

Medlem

Jag tycker mest att Empire Total War inte förtjänar en så hög placering. Ett strategispel i single player med bedrövlig AI kommer inte långt.

Å andra sidan, spelet blev delvis räddat av modcommunityn som återigen fick styra upp.

Inaktiv

Ugh, Dragon Age kommer säkert ligga på topp...

Om det stämmer är det väldigt synd, för det är inget nytänkande.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Seb
Medlem

Hoppas verkligen att Uncharted 2 kommer etta. Det är nog det bästa spelet jag har spelat.

Medlem

Spelade bara batman demot på ps3:an. Såg verkligen inte storheten i det spelet.

Uncharted 2 är nog det bästa spelet jag har spelat, satt i trans i cirka 11 timmar

Inaktiv

undrar om operation flashpoint dragon r. kommer 1:a eller 2:a det ska bli spennande... jag menar med den rec det spelet fick måste ju innebära riktig topp plac.

Medlem

Min lista är
1. Dragon Age
2. NHL 10
3. Empire total war

Inaktiv

modern warfare 2 8a och assassins creed 2 5a :O:O


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem

Svårt att lista spel. Vad ska man gå efter. Grafik, nyskapande, spelkänsla, styrningen, storyn och vad vet jag. Har själv en drös med mycket litet spelade spel.

Spelar nästan uteslutande två spel och det online fast jag inte är en mästare på detta. Men de är kul och sociala även om man mest skjuter gangsters och Zombies.

Hur mycket spelar multiplayer in på listplaceringarna?


signatur

Det var detta...

Medlem

Ser ut som Batman kommer högt iaf Det är det mer än värt iaf.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av C.A.B-05:

Sämre betyg FRÅN FZ ger bättre placering än lir med full pott? märkligt....

Recenstens betyg är ju inte hela redaktionens åsikt.

Jo det är förmodligen så.

Medlem

Wotlk vinner ju lätt.

Inaktiv

Det enda jag är besviken på är SF4 placeringen..

SF4 borde vara top fem. Galet bra online fighting lir, var längesen man slaktade både vänner, familj och utombölingar online i detta perfekta fighting spel. Trevliga (mindre trevliga) Ken VS Ryu matcher med hes röst skrikandes HAAAADOUKEN i headset:et i en ultracombo finish!

GT placerade SF4 som bästa fighting spel i år...med konkurrens som UFC2009. TEKKEN 6 etc.

FZ gör er hemläxa, nerven jag får i SF4 online matcher var längsen jag hittade, kanske till och med kan påstå att det var så längesen som quake & quake 2 DM när ni host:ade servrar (som för övrigt är era rötter, eller vänta dom har ni ju bytt ut förlängesen till parvlar som knappt rakar sig )

F.ö. bra lista.

Go Uncharted 2!!!

/Don Carlito


signatur

Do you want to wash Wang or do you want to watch Wang wash Wang? - Lo Wang: [to naked lady]

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

*undrar vart deras femma är* dvs Bionic Commando, var inte den hur bra som helst ;'D

Listan sammanställs efter det att skribenterna skickat in vilka spel de tycker har varit bäst. Det betyder att om inte en majoritet av skribenterna som skickat in listan, inte tycker att ett spel som den som recenserade så faller det bort. Det kallas demokrati det

Medlem

Hoppas på att Batman: AA får en bra plats nu iaf, någon utav de 3 i toppen duger bra för min del iaf.

Finns nog inget superhjältespel som gjorts så pass bra.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

KoP
Medlem
Skrivet av blabbs:

Spelade bara batman demot på ps3:an. Såg verkligen inte storheten i det spelet.

Uncharted 2 är nog det bästa spelet jag har spelat, satt i trans i cirka 11 timmar

Demot av Batman AA gör verkligen inte hela spelet rättvist. Tyckte inte heller demot var något speciellt i sig men när jag införskaffade hela spelet.. wow wow..

Medlem

bara 5:te plats för assasins creed, nu gör ni mig besviken


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Batman AA förtjänar ett top 3 placering tycker jag, riktigt bra spel med bra grafik och med en riktigt bra handling.

12
Skriv svar