GTA V-artwork – bilder på nya och gamla ansikten

Robot
GTA V-artwork – bilder på nya och gamla ansikten

Rockstar har släppt ny artwork från superaktuella Grand Theft Auto V.

#rockstar-games, #grand-theft-auto-v


Medlem
GTA V-artwork – bilder på nya och gamla ansikten

Lite konstig timing de släpper spelet. eller är dom smarta? Folk är så jävla kåta på spelet, köper det till sin PS3/360. Sen kommer spelet till PS4/Nästa Xbox, då köper man spelet igen. Sen kommer spelet till PC, vem vill inte maxa GTA V? Jo, många, då köper man spelet för tredje gången.

Om nu inte PC versionen kommer samtidigt som PS4 versionen.

Medlem

coolingen ger fingret!!

Inaktiv
Skrivet av NaxoS:

Lite konstig timing de släpper spelet. eller är dom smarta? Folk är så jävla kåta på spelet, köper det till sin PS3/360. Sen kommer spelet till PS4/Nästa Xbox, då köper man spelet igen. Sen kommer spelet till PC, vem vill inte maxa GTA V? Jo, många, då köper man spelet för tredje gången.

Om nu inte PC versionen kommer samtidigt som PS4 versionen.

Äger GTA IV till 360, PS3 och PC.

- Mycket Vill Ha Mer

Redaktör
Ponny
Skrivet av showerguy:
Skrivet av NaxoS:

Lite konstig timing de släpper spelet. eller är dom smarta? Folk är så jävla kåta på spelet, köper det till sin PS3/360. Sen kommer spelet till PS4/Nästa Xbox, då köper man spelet igen. Sen kommer spelet till PC, vem vill inte maxa GTA V? Jo, många, då köper man spelet för tredje gången.

Om nu inte PC versionen kommer samtidigt som PS4 versionen.

Äger GTA IV till 360, PS3 och PC.

- Mycket Vill Ha Mer

Fråga: Är det någon skillnad rent kraftmässigt mellan GTA IV till 360 och PS3?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Lite konstig timing de släpper spelet. eller är dom smarta? Folk är så jävla kåta på spelet, köper det till sin PS3/360. Sen kommer spelet till PS4/Nästa Xbox, då köper man spelet igen. Sen kommer spelet till PC, vem vill inte maxa GTA V? Jo, många, då köper man spelet för tredje gången.

Om nu inte PC versionen kommer samtidigt som PS4 versionen.

Tror inte det kommer att komma till next gen konsollerna, och jag har också för mig att dom inte har bekräftat att det kommer någon pc version heller.

Medlem

And boom goes the hypeomite


signatur

Game long and prosper

Medlem

Djävla flopp ifall dom inte släpper det till PC så småningom... och ifall det släpps hoppas jag att det finns en likadan editor som från fyran (vilket var en sjukt nice överraskning) samt lättare möjligheter för multiplayer. Var sjukt jobbigt att bara komma igång och spela MP delen, inte minst tack vare Windows Live. Först ska det bugga, sen ska du in i mobilen osv vafaaan.

Visserligen har andra haft bättre tur med W-live men i över ett halv år har live sagt att min internet anslutning inte fungerar. Läste runt och kom till ett riktigt långsökt svar, skulle vara skrattretande ifall det funkade tänkte jag.

Tricket var nämligen bara att skapa ett nytt konto och välja ett annat land ifrån var du kommer, tog Indien som killen föreslog och vips, visst fan funkade det. Nej usch, windows live gå och dö.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Lite konstig timing de släpper spelet. eller är dom smarta? Folk är så jävla kåta på spelet, köper det till sin PS3/360. Sen kommer spelet till PS4/Nästa Xbox, då köper man spelet igen. Sen kommer spelet till PC, vem vill inte maxa GTA V? Jo, många, då köper man spelet för tredje gången.

Om nu inte PC versionen kommer samtidigt som PS4 versionen.

Är det verkligen bekräftat att spelet kommer till PS4? Det är väl inte ens bekräftat att det kommer till PC?

Medlem

Hoppas de släpper en version till PS4 som releasespel.

Det behöver inte ens ha massa extra godis, kör bara med 1080p, mer AA, snabbare laddningstider och konstant 60 fps (vilket inte borde vara något problem med så mycket kraftfullare hårdvara än Xbox 360).

Jag skulle verkligen kämpa för att hålla mig och köpa det till PS4 istället för Xboxen. Med tanke på hur kasst optimerat GTA IV var till PC så håller jag mig nog till konsol på GTA V, eftersom man ändå vill spela det med handkontroll!

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av NaxoS:

Lite konstig timing de släpper spelet. eller är dom smarta? Folk är så jävla kåta på spelet, köper det till sin PS3/360. Sen kommer spelet till PS4/Nästa Xbox, då köper man spelet igen. Sen kommer spelet till PC, vem vill inte maxa GTA V? Jo, många, då köper man spelet för tredje gången.

Om nu inte PC versionen kommer samtidigt som PS4 versionen.

Är det verkligen bekräftat att spelet kommer till PS4? Det är väl inte ens bekräftat att det kommer till PC?

Nej, det är inte bekräftat att det kommer till varken next-gen-konsol eller PC, utan är snarare något som NaxoS har tagit från tomma intet.

Rockstar gör f.ö. helt rätt som släpper det i höst snarare än på våren. Man behöver inte förlita sig på några undersökningar för att lista ut att man säljer fler spel under höst och vinter än vad man gör under vår och sommar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Personligen tror jag att alla spel som släpps nu sent i PS3's liv kommer att komma till PS4. Dock så kan man ju inte avslöja detta än då folk helst ska köpa spelen två gånger, dvs först till sin PS3:a och sen till sin PS4:a.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av NaxoS:

Lite konstig timing de släpper spelet. eller är dom smarta? Folk är så jävla kåta på spelet, köper det till sin PS3/360. Sen kommer spelet till PS4/Nästa Xbox, då köper man spelet igen. Sen kommer spelet till PC, vem vill inte maxa GTA V? Jo, många, då köper man spelet för tredje gången.

Om nu inte PC versionen kommer samtidigt som PS4 versionen.

Äger GTA IV till 360, PS3 och PC.

- Mycket Vill Ha Mer

Fråga: Är det någon skillnad rent kraftmässigt mellan GTA IV till 360 och PS3?

har också till båda konsollerna, och svaret är nej, inte en jävla skillnad om man inte sitter och kollar på typ skuggkanterna och små små skilllnader i ansikterna etc. Det är mikroskopiska skillnader, fattar inte vrf alla ska tjaffsa om konsollerna hela tiden. Men ja svaret är nej, ingen skillnad

Medlem
Skrivet av CoolStoryBro:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av NaxoS:

Lite konstig timing de släpper spelet. eller är dom smarta? Folk är så jävla kåta på spelet, köper det till sin PS3/360. Sen kommer spelet till PS4/Nästa Xbox, då köper man spelet igen. Sen kommer spelet till PC, vem vill inte maxa GTA V? Jo, många, då köper man spelet för tredje gången.

Om nu inte PC versionen kommer samtidigt som PS4 versionen.

Äger GTA IV till 360, PS3 och PC.

- Mycket Vill Ha Mer

Fråga: Är det någon skillnad rent kraftmässigt mellan GTA IV till 360 och PS3?

har också till båda konsollerna, och svaret är nej, inte en jävla skillnad om man inte sitter och kollar på typ skuggkanterna och små små skilllnader i ansikterna etc. Det är mikroskopiska skillnader, fattar inte vrf alla ska tjaffsa om konsollerna hela tiden. Men ja svaret är nej, ingen skillnad

Den enda märkbara skillnaden för min del är dels att det är lägre/sämre AA på konsol, och att det finns risk för allvarliga FPS-drops om det är fler explosioner på skärmen samtidigt.

Trots detta föredrar jag nog konsol-versionen p.g.a. att man slipper bråkas med Games for Windows - Live och att det finns bättre stöd för handkontroller vilket i sin tur låter spelaren kontrollera sin gång-, och körhastighet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av showerguy:

- Mycket Vill Ha Mer

Så sant som det är sagt. haha

Skrivet av Cakefirst:

Djävla flopp ifall dom inte släpper det till PC så småningom... och ifall det släpps hoppas jag att det finns en likadan editor som från fyran (vilket var en sjukt nice överraskning) samt lättare möjligheter för multiplayer. Var sjukt jobbigt att bara komma igång och spela MP delen, inte minst tack vare Windows Live. Först ska det bugga, sen ska du in i mobilen osv vafaaan.

stog nånstans att man trycker ner på dpaden och vips så är du igång med MP kanske som Burnout Paradise?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Ehhh,
Här luktar som att någon har fått något för att låta sig hajpas

På vilket sätt kan lite "tuffa" teckningar få ett spel att verka intressantare?

Låt oss analysera spelet: trådmodeller och animationer som är lika "moderna" som Half-Life 2. Just det ja; spelet utveckals ju för 6 år gamla spelkonsoller....

Det enda GTA som var var något var det första.

Count me out

Skrivet av ThomasLidstrom:

Ehhh,
Här luktar som att någon har fått något för att låta sig hajpas

På vilket sätt kan lite "tuffa" teckningar få ett spel att verka intressantare?

Låt oss analysera spelet: trådmodeller och animationer som är lika "moderna" som Half-Life 2. Just det ja; spelet utveckals ju för 6 år gamla spelkonsoller....

Det enda GTA som var var något var det första.

Count me out

Gillade du inte ens det andra som bara var en förbättring av det första?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Är det nån som känner till om och var man kan köpa Rockstars artwork? Typ posters, litografier etc. De är skandalöst dåliga på att koda och optimera men design är de kungar på.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Är det nån som känner till om och var man kan köpa Rockstars artwork? Typ posters, litografier etc. De är skandalöst dåliga på att koda och optimera men design är de kungar på.

Skandalöst dåliga på att koda och optimera?
Jämfört med vilka om jag får fråga?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av ThomasLidstrom:

Ehhh,
Här luktar som att någon har fått något för att låta sig hajpas

På vilket sätt kan lite "tuffa" teckningar få ett spel att verka intressantare?

Låt oss analysera spelet: trådmodeller och animationer som är lika "moderna" som Half-Life 2. Just det ja; spelet utveckals ju för 6 år gamla spelkonsoller....

Det enda GTA som var var något var det första.

Count me out

Gillade du inte ens det andra som bara var en förbättring av det första?

Det finns personer som får gåshud av CoD/Battlefield trailers.

GTA är inte för alla.

Medlem
Skrivet av degenvf:
Skrivet av Eisenhart73:

Är det nån som känner till om och var man kan köpa Rockstars artwork? Typ posters, litografier etc. De är skandalöst dåliga på att koda och optimera men design är de kungar på.

Skandalöst dåliga på att koda och optimera?
Jämfört med vilka om jag får fråga?

Det får du gärna fråga. Men varför tror du jag jämför med en specifik utvecklare? Deras spel flyter inge vidare trots ganska ordinär grafik.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

För mig får det helt enkelt bli PS3 eftersom jag äger ett men har även en pc men eftersom konsol versionerna släpps först får det ändå prioriteras till Playstation 3. Är helt enkelt taggad till max

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av degenvf:
Skrivet av Eisenhart73:

Är det nån som känner till om och var man kan köpa Rockstars artwork? Typ posters, litografier etc. De är skandalöst dåliga på att koda och optimera men design är de kungar på.

Skandalöst dåliga på att koda och optimera?
Jämfört med vilka om jag får fråga?

Det får du gärna fråga. Men varför tror du jag jämför med en specifik utvecklare? Deras spel flyter inge vidare trots ganska ordinär grafik.

Dåliga på att koda jo men tjena... Du har noll koll men verkar ändå ha en rätt så stark åsikt, och det tycker jag är väldigt dåligt...

Kan ingenting om kodning men kom igen. GTA IV var fruktansvärt tungdrivet på vissa uppsättningar.

Kan än i dag inte maxa spelet med ett 670 och fx8350 ...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar