Windows 7 64bit SEEGT

Medlem
Windows 7 64bit SEEGT

Tjena.
Har just slängt in Windows7 64bit på grabbens dator och den är så seeeg! Allting laggar något grymt! Börjar fundera på om minnet är för lite. Det är 2gb, det är minimum. Proccesorn är en AMD Athlon 64 3800+ 2,4ghz, visserligen ingen dualcore, men det borde väl inte vara några problem.
Andra grabben fick min gamla burk, en AMD Athlon 64 3600+ 1,9ghz och den flyter Win7 64bitars hur fint som helst. Men den har 4gb i minne. Dom har samma grafikkort båda två : GeForce 440gt, inte det bästa men det funkar för dom.

Vad tror ni, ska jag pinna iväg och handla ett minne till eller är det bara att lägga tillbaka xp?
Just nu går det inte ens att kolla på youtube, spela minecraft eller TeamFortress2 är bara att glömma.
Detta är skrivet på den sega datorn, och jag skriver snabbare än vad texten dyker upp på skärmen. Det laggar något grymt!

Medlem
Skrivet av Lenkan:

Tjena.
Har just slängt in Windows7 64bit på grabbens dator och den är så seeeg! Allting laggar något grymt! Börjar fundera på om minnet är för lite. Det är 2gb, det är minimum. Proccesorn är en AMD Athlon 64 3800+ 2,4ghz, visserligen ingen dualcore, men det borde väl inte vara några problem.
Andra grabben fick min gamla burk, en AMD Athlon 64 3600+ 1,9ghz och den flyter Win7 64bitars hur fint som helst. Men den har 4gb i minne. Dom har samma grafikkort båda två : GeForce 440gt, inte det bästa men det funkar för dom.

Vad tror ni, ska jag pinna iväg och handla ett minne till eller är det bara att lägga tillbaka xp?
Just nu går det inte ens att kolla på youtube, spela minecraft eller TeamFortress2 är bara att glömma.
Detta är skrivet på den sega datorn, och jag skriver snabbare än vad texten dyker upp på skärmen. Det laggar något grymt!

XP Till den datorn, lite minne och svag singelcore cpu.
Knappt värt att uppgradera minnet ens.
Du har inte dubbla antivirus igång?

Köp ett uppgrade kit, eller om du har kasst med pengar, tex- http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?f=19&t=231638


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

På dom datorerna där det bara är strax över minimigränsen på systemkraven så känns det rätt onödigt att köra Win 7.
Skulle tro att det är ramminnet i datorn som gör att den blir långsam, men även om man skulle uppgradera minnet i den skulle jag ändå köra med Win XP.

Medlem

Tackar för svaren.
Jo, det bli nog att lägga in xp igen, sen får han önska en ny dator när han fyller.
Men jag måste prova med 2gb minne till för att se vad som händer. Ska dra iväg till farsan och hämta, han hade några låg och skräpade.

Testpilot

Mer minne såklart , 2Gb är smärtsamt , 4Gb är nog minimum tycker jag för en vettig upplevelse och 6+ är att föredra om man har 64bits windows.

1
Skriv svar