World of Warcraft tappar spelare

Medlem
Skrivet av Alko:

Förmodligen för att alla 12-åringar som en gång spelade spelet har vuxit upp och för alla nuvarande 12-åringar så är inte spelet tillräckligt inbjudande...

du kan ju inte vara särskilt gammal då....
ont har inte tid med ett mmo som mitt liv ser ut men jag kommer nog att plocka upp wow och betala för ett par månader innan jag lägger ner igen..som alltid

har en otrevlig mag känsla att titan kommer blir en facebookian flopp.. nån som har en siffra på wow break even värde?

Medlem

Helt naturligt att det blir tapp efter så många år. Jag spelar lite till och från, brukar köra under en tvåmånadersperiod varje år. Spelet har blivit grymt mycket bättre sen vanilla, men har samtidigt tappat all sin charm.

Medlem

Battlefield 3 spelas fortfarande det också...

Både WoW och BF3 spelas för att de trots sina brister och fel fortfarande står längst upp och alla utmanare gång på gång ska bli "dödaren" men ingen lyckas.

Att sen jämföra Facebooks gratis miljardkonton (har själv minst 2 konton) med WoW's betalkonton är vansinnigt missvisande.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Har själv lagt av med WoW kungfupanda expansionen är ett totalt fail, jävla massa tråkiga dailys och rep grind, väderlösa scenarios, inte alt-friendly längre.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Rep-grind har ju å andra sidan ändrats en hel del då du på alts börjar med x2 rep.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

WoW mellan 2005-2008...

Time of my life. Satan vad bra det var då.

Jag vill inte börja med WoW igen för jag vill minnas WoW så som det en gång var.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag spelar hellre ett Free to Play och lägger småpengar på det till och från. Ett par exempel är:

League of Legends. Jag är rädd för att nämna hur mycket jag lagt på detta spelet. Älskar man något så... (Spelat sen Beta)

Det faktum att du är rädd för att erkänna hur mycket du har lagt på WoW är ju ett testamente för att f2p-modellen ofta innehåller mycket dolda kostnader om man faktiskt är seriös med ett spel.

Kontringen "men du kan testa gratis enkelt" är för övrigt inte bra. De flesta MMO:s ger en prövoperiod på 2 veckor, ibland mer. Det brukar räcka för att ge ett initialt intryck och därtill.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

WoW mellan 2005-2008...

Time of my life. Satan vad bra det var då.

Jag vill inte börja med WoW igen för jag vill minnas WoW så som det en gång var.

Jag spelade visserligen väldigt mycket Ragnarok Online under den period men varvade med WoW med polarna och HERREGUD vad bra det var, ja.

Jag själv hoppas på Titan. Nya Camelot är en dark horse.

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Luciphear:

Jag spelar hellre ett Free to Play och lägger småpengar på det till och från. Ett par exempel är:

League of Legends. Jag är rädd för att nämna hur mycket jag lagt på detta spelet. Älskar man något så... (Spelat sen Beta)

Det faktum att du är rädd för att erkänna hur mycket du har lagt på WoW är ju ett testamente för att f2p-modellen ofta innehåller mycket dolda kostnader om man faktiskt är seriös med ett spel.

Kontringen "men du kan testa gratis enkelt" är för övrigt inte bra. De flesta MMO:s ger en prövoperiod på 2 veckor, ibland mer. Det brukar räcka för att ge ett initialt intryck och därtill.

Sant - free to play blir dyrare antagligen men jag känner inte samma stress och krav att logga in. Betalar jag för ett spel i månaden känner jag att såfort jag loggat ut förlorar jag tid, och blir lätt irriterad i verkligheten. Såklart, detta är kanske bara jag. Månadskostnad är bara en grej jag är dålig med då det påverkar mig oerhört.

Igen - det är mitt fel, inte spelet/spelens.

Medlem
Skrivet av Alko:

Förmodligen för att alla 12-åringar som en gång spelade spelet har vuxit upp och för alla nuvarande 12-åringar så är inte spelet tillräckligt inbjudande...

Jag kan förstå att vissa är trötta på spelet och inte förstår poängen när man spelar med random folk dagarna i ända. Spelar personligen inte längre men när jag spelade spelade jag då inte med några tolvåringar.

Det finns två sidor av WoW, en där man spelar väldigt casual och knappt har en guild = mycket 12 åringar. Den andra sidan är den där många i övre tonåren och vuxna håller till, där man organiserar upp en guild och spelar tillsammans vilket i min mening kan vara väldigt underhållande men ack så tidskrävande (vilket också är anledningen till att jag prioriterar bort WoW och andra mycket tidskrävande spel).


signatur
Medlem

det blott 8,3 miljoner prenumeranter som betalar sina månadsavgifter.- Altså spelar 8,3 miljoner, tror inte någon betalar 120kr och inte spelar..

Medlem

Så om jag har förstått det rätt så kommer blizzards nästa spel att vara ... Fallout 4?

Medlem
Skrivet av jlarss:
Skrivet av wallde:

Spelet är mer än 10 år gammalt och har gått från 12 - 8.3 miljoner spelare... folk tröttnar... och de gör man även om man är 12 eller 50..

Spelet släpptes november 2004 i USA och februari 2005 i EU så jag vet inte riktigt hur du räknar dina år
I övrigt så håller jag med dig

Slog fel på ett år hit eller dit! Poängen var att det är gammalt och att folk tröttnar, som inte har nått med ålder att göra.

Medlem

Tror mest det är PVE spelare som lämnat. De klarar inte de nya svåra instanserna sen har även Blizzard lagt mer och mer focus på PVP. 8.3 miljoner spelare är fortfarande sjukt mycket!

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av zyrax123:

La personligen ner wow i WOTLK, fattar inte hur folk kunde acceptera att få en gammal instance som man lirade och nästan klarade i vanilla!

Menar du Nax? Om du nästan klarade den i vanilla tillhör du en extremt liten minoritet. Att folk kunde acceptera den beror på att de helt enkelt aldrig spelat den förut.

Eftersom Nax ansågs vara den bästa instansen Blizzard någonsin gjort, var det ett smart val av dom att lansera den för den breda allmänheten. Tråkigt för den lilla skaran hardcore-rädare som redan klarat den, dock.

Jag och min guild sänkte Naxx i vanilla också, och fram tills WotLK var det verkligen den bästa instans Blizzard gjort (efter det vet jag inte då jag slutade). Riktiga Naxxramas, i vanilla, var rejält hardcore, och drabbades tyvärr av dålig planering från Blizzards sida. Det släpptes innan de flesta var klara med Ahn'Qiraj (rätt stavat? var ett tag sen), och sen kom TBC alldeles för snabbt för att de flesta skulle hunnit börja. Efter det var det försent såklart, då allt "gammalt" tyvärr kändes meningslöst så fort det började levlas upp mot 70.

Personligen älskade jag dock Karazhan mest av alla instanser tror jag, och vi var dessutom bland de första i världen att cleara den.

Naxxramas i vanilla var rejält hardcore, men jag måste nog ändå säga att attunementkedjan för TBC instanserna var stråt värre. Sorgligt att allt blev så enkelt sen, då tvärdog allt för mig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Personligt kommer jag alltid tycka BT varit den bästa och svåraste instansen tillsammans med Sunwell. Tempest Keep gillade jag med för den klarade ingen innan nerfen, där snackade vi svår instans! Naxx fastnade jag inte så mkt för faktiskt. Tycker dock Blizzard gjort mkt bra instanser överlag. Ulduar 25 var inte o leka med heller, Yogg Saron på 25 var jättesvår!

Inaktiv

Tråkigt. Jag tycker det fortfarande är bra. Hoppas det inte dröjer allt för länge inför nästa expansion, utan att vi får se en till hösten. Tvivlar dock, och tar det så lång tid hinner dem förmodligen tappa ännu fler. Expansions släpp = hundratusentals (minst) börjar lira igen.

Inaktiv

Blizzard, släpp bara en ny expansion så löser det sig. Kanske dags att komma ut med sitt nya mmorpg nu? En sak är säker, slutade betala subs för mmorpgs för 3 år sedan och kommer aldrig mer att göra det.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Jag skulle återgå till WoW om dom tog bort deras tråkiga target system och gjorde så att man siktar med musen och att man kan dodga saker genom att springa runt, För då skulle spelet få ett helt nytt liv. Spelet skulle bli mycket svårare och roligare för alla klasser.. En dåligt gearad spelare skulle kunna göra slarvsylta utav fjantar som har lyckats skaffa sjuka items genom att spela i månader även fast denna spelare inte ens vet hur man spelar..

Medlem
Skrivet av Luciphear:

League of Legends. Jag är rädd för att nämna hur mycket jag lagt på detta spelet. Älskar man något så... (Spelat sen Beta)

OCH där fick vi ett fint exempel. Fattar inte hur vissa tänker. Tex när nån säger
PERSON1 "Jag kommer inte fortsätta med wow för att det är för dyrt"
PERSON2 "Okej men på league. Hur mycket pengar har du lagt in där?"
PERSON1 " Kanske 2-3k"

Okej. 2000+ är 2 hela år av att spela wow. Då UTAN att man kan betala för att få saker fortare (runes etc i LoL) Nu säger jag inte såhär för att jag är ett wow fanboy (slutade riktigt vid cata) men det är konstigt att personer klagar på att det blir dyrare att spela wow än andra spel.. Fast det egentligen för många är tvärtom

Medlem

Oh gud, alla dessa fanboys. Zzz

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Luciphear:

League of Legends. Jag är rädd för att nämna hur mycket jag lagt på detta spelet. Älskar man något så... (Spelat sen Beta)

OCH där fick vi ett fint exempel. Fattar inte hur vissa tänker. Tex när nån säger
PERSON1 "Jag kommer inte fortsätta med wow för att det är för dyrt"
PERSON2 "Okej men på league. Hur mycket pengar har du lagt in där?"
PERSON1 " Kanske 2-3k"

Okej. 2000+ är 2 hela år av att spela wow. Då UTAN att man kan betala för att få saker fortare (runes etc i LoL) Nu säger jag inte såhär för att jag är ett wow fanboy (slutade riktigt vid cata) men det är konstigt att personer klagar på att det blir dyrare att spela wow än andra spel.. Fast det egentligen för många är tvärtom

Skillnaden är att League of Legends är helt valfritt om man vill köpa saker och att spelet är helt gratis. Din poäng är helt meningslös. WoW kostar å andra sidan; Vanilla, TBC, WotL, Cata och MoP + månadskostnad. Att överhuvudtaget betala för att spela ett spel man har spenderat flera tusen kronor på och sedan försvara det som arga björn-honor bevisar ju bara hur hjärntvättade spelarna är..

Medlem

När höll ett spel så här länge sist? Quake? Diablo 1-2, Starcraft.. vilka mer? Fantastiskt bra spel till att hålla så länge. All heder och stort tack till World of Warcraft måste jag säga. Det är väl för övrigt 8 miljoner aktuella subscribers som räknas?

Avstängd
Skrivet av xenitaj:
Skrivet av zobino:
Skrivet av Luciphear:

League of Legends. Jag är rädd för att nämna hur mycket jag lagt på detta spelet. Älskar man något så... (Spelat sen Beta)

OCH där fick vi ett fint exempel. Fattar inte hur vissa tänker. Tex när nån säger
PERSON1 "Jag kommer inte fortsätta med wow för att det är för dyrt"
PERSON2 "Okej men på league. Hur mycket pengar har du lagt in där?"
PERSON1 " Kanske 2-3k"

Okej. 2000+ är 2 hela år av att spela wow. Då UTAN att man kan betala för att få saker fortare (runes etc i LoL) Nu säger jag inte såhär för att jag är ett wow fanboy (slutade riktigt vid cata) men det är konstigt att personer klagar på att det blir dyrare att spela wow än andra spel.. Fast det egentligen för många är tvärtom

Skillnaden är att League of Legends är helt valfritt om man vill köpa saker och att spelet är helt gratis. Din poäng är helt meningslös. WoW kostar å andra sidan; Vanilla, TBC, WotL, Cata och MoP + månadskostnad. Att överhuvudtaget betala för att spela ett spel man har spenderat flera tusen kronor på och sedan försvara det som arga björn-honor bevisar ju bara hur hjärntvättade spelarna är..

Men jisses, mannen. Orsaken till att jag brände några tusen på WoW var för att spelet helt enkelt var värt det. Det funkade - perfekt - till 99,5 procent. De sista 0,5 bestod av serveravbrott, buggar och annat som man inte brydde sig ett skit om eftersom det i övrigt funkade så bra.

Och det var värt vartenda öre om man jämför med de spel jag betalat 600 spänn för en gång. Man betalade för ett jävligt bra spel i realtid som funkade perfekt.

Sett till den speltid man fick och att det gav en den överlägset bästa spelkänslan ever så var spelet prisvärt till max.

Prisvärt är nyckelordet, mannen, inte hjärntvätt.

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av robedob:

Folk som verkligen spelar wow. Eller bara de som ha ett wow konto? Tror inte de finns så många som spelar det längre.

Mm, dessa siffror är oftast mest intressanta.
Hur mycket spelar dessa 8,3 miljoner spelare? Är det dagligen eller kanske en gång i månaden?

Ungefär som Facebook med en halv miljard konton, men hur många har varit aktiva senaste halvåret? Annars är det ju skitsamma...

8,3 miljoner betalande prenumeranter. Tror inte att så värst många av dom bara pyntar in 120 :- i månaden utan att spela. Även om det är på väg ner så är det fortfarande otroligt många som spelar/betalar för det fortfarande.

Medlem

vem fan spelar wow när det typ finns tera att spela som är rätt så fint även 2013.

Medlem
Skrivet av Calez:
Skrivet av xenitaj:
Skrivet av zobino:
Skrivet av Luciphear:

League of Legends. Jag är rädd för att nämna hur mycket jag lagt på detta spelet. Älskar man något så... (Spelat sen Beta)

OCH där fick vi ett fint exempel. Fattar inte hur vissa tänker. Tex när nån säger
PERSON1 "Jag kommer inte fortsätta med wow för att det är för dyrt"
PERSON2 "Okej men på league. Hur mycket pengar har du lagt in där?"
PERSON1 " Kanske 2-3k"

Okej. 2000+ är 2 hela år av att spela wow. Då UTAN att man kan betala för att få saker fortare (runes etc i LoL) Nu säger jag inte såhär för att jag är ett wow fanboy (slutade riktigt vid cata) men det är konstigt att personer klagar på att det blir dyrare att spela wow än andra spel.. Fast det egentligen för många är tvärtom

Skillnaden är att League of Legends är helt valfritt om man vill köpa saker och att spelet är helt gratis. Din poäng är helt meningslös. WoW kostar å andra sidan; Vanilla, TBC, WotL, Cata och MoP + månadskostnad. Att överhuvudtaget betala för att spela ett spel man har spenderat flera tusen kronor på och sedan försvara det som arga björn-honor bevisar ju bara hur hjärntvättade spelarna är..

Men jisses, mannen. Orsaken till att jag brände några tusen på WoW var för att spelet helt enkelt var värt det. Det funkade - perfekt - till 99,5 procent. De sista 0,5 bestod av serveravbrott, buggar och annat som man inte brydde sig ett skit om eftersom det i övrigt funkade så bra.

Och det var värt vartenda öre om man jämför med de spel jag betalat 600 spänn för en gång. Man betalade för ett jävligt bra spel i realtid som funkade perfekt.

Sett till den speltid man fick och att det gav en den överlägset bästa spelkänslan ever så var spelet prisvärt till max.

Prisvärt är nyckelordet, mannen, inte hjärntvätt.

jag gillar Tera... har köpt TT Money för runt 1200kr och ska köpa Elit status för 1000kr / år + mer TT Money ;D har ej spelat annat mmo men tror knappast dom kan vara roligare då spelen är uppbyggt på att slåss så förbannat mycket vill man ha som i Tera.

12
Skriv svar