Total War: Rome II släpps i september

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Remus:

Hur skall datorn klara av det här??

Blir köra på medium eller low...

ska liknande krav som shogun 2. sades det tidigare iaf.

hehe, med tanke på ditt namn så lär du vara ganska tänd på Rome II

Jaså? Har icke kört Shogun 2. Så vet icke hur det flyter. Men detta blir garanterat köp. Även om jag måste köra på låga inställningar.

Jajamesan. Du kan din historia du.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av electric8:
Skrivet av Reize:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.

Holyfuck drog ett skämt tror du jag inte kan om historia, ja Athen var mycket bättre och civiliserad där folk hade vett i huvet även om dom hade gay grejer men det är vanligt. Sparta var kanske starka men Athen var likgiltigt starka som Sparta, Kriget som varade i 30 år mellan Athen och Sparta t.ex var avgörande och det var extremt jämnt mellan dom. Jag håller med dig totalt folk har sett för mycket på 300 men jag drog ett skämt bara nsrs.

På landsidan var aldrig Aten lika starka som Sparta men de hade ist en flotta. De flesta krig som utspelades mellan Aten o allierade och Sparta och deras allierade slutade i oavgjort. Mest dels pga. att det inte vara några "riktiga" armer utan mer eller mindre bondearmer som slogs när det inte växte på åkrarna men återvände snabbt när det skulle skördas. Alltså offensiver kunde vara i en månad och sedan drog sig armen tillbaka. Detta gjorde att båda sidorna inte kunde utnyttja ev. fördelar utan det var mest plundring i en månad och sedan hem igen. Att sedan påstå att Aten var mer civiliserad än Sparta är lite att gå på myter. Även om Sparta hade sitt eget säregna sätt att styra så var de inte mindre civiliserade än Atenarna. Ett gigantiskt problem som Sparta hade som inte Aten hade var att de hade byggt en hel civilisation baserat på Heloter.. Och vid Spartas högsta punkt så var antalet Heloter gentemot Spartaner hela 10 mot 1. Och dessa Heloter hade en tendens att starta revolt.

Skrivet av Remus:

Hur skall datorn klara av det här??

Blir köra på medium eller low...

Det är i grund och botten samma grafikmotor som i Shogun 2 och CA har redan påpekat att minimum specs. kommer vara identiskt med den hos Shogun 2. Skillnaden är att motorn optimeras bättre och därför kommer antagligen prestandan bli bättre än Shogun 2 med samma hårdvara.

12
Skriv svar