Nya Command & Conquer är fansens spel

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Alexraptor:

C&C4 är det ENDA spel jag någonsin har uppriktigt ångrat att jag någonsin köpt och önskat pengarna tillbaka för. =/

Bara spelat den en enda gång, sen aldrig mer.

Det enda? Damn, jag ångrar massor - men så är jag ju ett realuder också. Köper mer eller mindre allt som hamnar på rea.

Inaktiv

Hur tar dom betalt för spelet? Enheter, kosmetik? Någon som vet?

Medlem

När utvecklare går ut och säger att något i stil med "Detta kommer fansen älska" så brukar det till 99% av gångerna sluta med att fansen blir r*vkn*llade.

Medlem

Fotspor? Vad är det?

Skämt åsido, jag tyckte faktiskt generals var ett bra sidospår till C&C serien, ser gärna mer där.

Medlem

Suck...
Singleplayerkampanjen borttagen och inga cheesy mellansekvenser
Själen är borta ur C&C


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem
Skrivet av phi:

"Command & Conquer" är för mig första Command & Conquer och Red Alert. Resten var ju bara skit.

Kan inte annat än hålla med. Dock hade tiberian sun sin charm. Men inget slår de första spelen. Känslan i mellansekvenserna var (och är fortfarande) toppen.

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Typ bajs?

Själv gillade jag inte generals men har alla andra c&c spel, köpte till och med c&c 4 som iofs var sämsta skiten ever.

Generals var ett okej spel, ingen höjdare att spela ensam på dock. Och fyran? Var det en "Bitch Slap" till alla som älskar serien?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av PcGamer:

"It feels like Generals", ja för det är nog Generals som merparten av fansen gillade. Inte för att det var ett dåligt spel men detta visar ju hur bra koll de verkar ha på vad fansen gillade och inte gillade (många gamla fans av serien gillade inte det spelet).

Generals är i särklass det bästa i serien.

Inget snack, har inte haft lika kul med något av de andra i serien!

Medlem
Skrivet av jooster:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av PcGamer:

"It feels like Generals", ja för det är nog Generals som merparten av fansen gillade. Inte för att det var ett dåligt spel men detta visar ju hur bra koll de verkar ha på vad fansen gillade och inte gillade (många gamla fans av serien gillade inte det spelet).

Generals är i särklass det bästa i serien.

*Host host* Tiberian Sun *Host host*
Klart bästa C&C ever. Men visst, jag gillade generals också, det var riktigt roligt multiplayer.

Länge leve Tiberian Sun! Riktigt skön design, story och uppdrag. Vem glömmer James Earl Jones som GDI general <3


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nice! Låter ju riktigt bra. Själv har jag gott förtroende att EA och BioWare fixar detta, ska bli riktigt kul och spela!

Medlem

Det kan bli bra detta men jag oroar mig för pay2win och om man struntar i singleplayer. De sa inget om utformningen i videon.

Skrivet av Zainter:

C&amp;C Generals som bästa spel?, tillåt mig skratta. Ha Ha Ha..
C&amp;C Yuri&#039;s Revenge, där har ni bästa C&amp;C spelet! även fast det var expansion !

Yuris Revenge var väldigt bra också men smaksak om man vill ha modern krigföring och inte lika mycket fantasyprylar som mindcontrol eller inte. Jag gillade båda men Generals föredrog jag ändå.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Piraten88:
Skrivet av Vincent_graymore:

Typ bajs?

Själv gillade jag inte generals men har alla andra c&amp;amp;c spel, köpte till och med c&amp;amp;c 4 som iofs var sämsta skiten ever.

Generals var ett okej spel, ingen höjdare att spela ensam på dock. Och fyran? Var det en "Bitch Slap" till alla som älskar serien?

4:an var obeskrivligt dåligt och mer än en blitchslap, själv så gillar jag tiberium sun bäst och sedan c&c 3 faktiskt, Ra 2 var också mycket bra. Det finns så många anledningar till att jag inte gillade generals heller men till skillnad ifrån c&c 4 så var generals inte ett dåligt spel, bara smaksak.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det finns bara ett Command & Conquer för mig och det är Red Alert

CJ
Medlem

Comand and Conquer: Tiberian Dawn är bäst i serien. Följt av Red Alert 1 och 2.

Medlem

Kan vi inte bara få ett Nod VS GDI, inga generaler eller annat bös utan ett riktigt C&C lir?

Medlem

"Fotspor" varför inte Fötspår?


signatur

Godspeed

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av PcGamer:

"It feels like Generals", ja för det är nog Generals som merparten av fansen gillade. Inte för att det var ett dåligt spel men detta visar ju hur bra koll de verkar ha på vad fansen gillade och inte gillade (många gamla fans av serien gillade inte det spelet).

Generals är i särklass det bästa i serien.

ööö nej...generals är bra men lång itfrån best...
har noll förväntingar på detta spel. super cheese cutscenes det är vad C&C är för mig

Inget av de andra har kommit i närheten när det kommer till multiplayer.

Ett av de roligaste RTS-spelen, strax efter age of empires 2, just för att multiplayer var så skoj (om man då bortser från att AI'n var på tok för lätt, även när man spelade 2 mot 8 st på den svåraste svårighetsgraden).


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av PcGamer:

"It feels like Generals", ja för det är nog Generals som merparten av fansen gillade. Inte för att det var ett dåligt spel men detta visar ju hur bra koll de verkar ha på vad fansen gillade och inte gillade (många gamla fans av serien gillade inte det spelet).

Generals är i särklass det bästa i serien.

Förutom alla spelen som släpptes innan generals...

...förutom Renegade.

C&C4 var en total våldförelse på hela C&C-varumärket av EA, och detta bör inte nämnas i möblerade rum, och RA3 är bara groteskt barnsligt.

Originalet tar hem min förstaplats, hyser en starkare nördkärlek till GDI vs. NOD än Allies vs. Soviets (fastnade aldrig för RA-serien alls egentligen, RA1 var helt okej och RA2 var klart dugligt - om än Yuri's Revenge-expansionen var tämligen obalanserad med sin så gott som obegränsade mind control) och jag skulle gärna se mer av den konflikten. (Utan några jävla Scrin eller andra dumheter - mer detaljerade konflikter mellan de två stora parterna helt enkelt. Och mer cheesy mellansekvenser med Joe Kucan.)

I övrigt är C&C3 ett av de bättre spelen i serien, riktigt mysigt - och där lyckades de faktiskt (om man bortser från den tramsiga tredje "rasen") fånga en riktigt bra C&C-känsla.

Generals blev någon slags gyllene medelväg, inget superbra, men heller inget jättedåligt på något sätt.

Få se om de lyckas igen med detta. Jag är otroligt skeptisk, ge mig en riktig singelspelarupplevelse denna gång utan bara massa grinding - något, mig veterligen, inget F2P har lyckats leverera hittills. MP? Bah, humbug.

För övrigt anser jag att Dune 2 var ett förbaskat mysigt spel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Oh, yeah, "Generals" är allas favorit, jag är inte riktigt säker på det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kalla mig negativ men jag är trött på denna form av "hype" filmer,.
Dom berättar hur bra deras spel är, hur det är gjort för fansen och lovar 24/7 updates.
Kan inte sluta rulla på ögonen av allt gagg från teamet, va tyst och presentera vad spelet är och inte vad koolt det kommer bli när det släpps, för det vet inte någon förutom kunderna.

Anyway,,,
Om vi bara tar bort allt skitsnack ifrån teamet så ser spelet i övrigt bra ut, hoppas att dom lyckas med det.

Medlem

Ea Förstörde CC.
Ea Förstörde Red alert .
Nu e det generals tur.

Medlem

Dune: Emperor har jag haft otroligt roligt med! Varför inte en fortsättning på det?

12
Skriv svar