Metro: Last Light

Medlem
Skrivet av Alaxthor:
Skrivet av Alexstrasza:
Skrivet av Alaxthor:
Skrivet av Alexstrasza:
Skrivet av Alaxthor:

Metro Last Light är inte skräck. Jag har spelat ut ca halva nu och inte råkat ut för någonting läskigt.

Oj, vilken stor penis du har. Ska vi mäta?

Nej, men allvarligt. Du har antingen alldeles för dålig fantasi eller så antar jag att du är alldeles för kall och hjärntvättad från överspelande av CoD eller Battlefield för att känna av stämningen i ett spel baserat på skräcken från miljöer, ljud och monstren relaterat till detta. Antagligen så missar du de mindre sakerna; jag tycker t.ex. de små detaljerna i hur äventyrare i spelvärlden har dött när man utforskar vissa områden. Man kan tydligt se vad som har hänt och det "hjälpte" mig att dras in i spelets stämning och påtryckande miljöer.

Om man kör en tjurrusning igenom spel som detta så är det klart man inte blir lika rädd, men då har man ju missat hela poängen med spelet - och kan lika gärna spela något shoot em' up i stället.

Metro är inte bara baserat på att skjuta huvudet av människor med ett konstant spray and pray. Om du inte kan sätta dig in i karaktärens situation eller bli påverkad av stämningen i det här spelet så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

//

Nej, jag ogillar Call of duty serien skarpt och jag tycker att det var ett väldigt bra spel (metro) men jag tycker inte det skall klassas som skräck...

Och vad ska det då klassas som; Action, thriller, drama, adventure?

Skräckgenren är i stora drag något som är avsett skrämma, oroa eller förskräcka genom att inducera känslor av skräck och terror. Detta ofta igenom en kuslig och skrämmande atmosfär eller miljö. Antingen med ett morbit, kusligt, surrealistiskt eller mycket spännande eller skrämmande tema, som kallas för "Skräck"(Horror). Skräck kan vara antingen övernaturligt eller icke-övernaturliga teman.

Min poäng är att bara för att inte du blir skrämd av spelet så betyder inte det att det inte är Skräck. :]

jag var lite förhastad där med min första kommentar. Det vart mycket läskigare senare i spelet och jag hade inte kört klart det då. Men när jag hade kört klart det så ändrades min åsikt om det...

Aha, vilken del kom du till då som ändrade din åsikt? ^^

Personligen så har jag svårt att bestämma mig för vad som var värst!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Alexstrasza:
Skrivet av Alaxthor:

Metro Last Light är inte skräck. Jag har spelat ut ca halva nu och inte råkat ut för någonting läskigt.

Oj, vilken stor penis du har. Ska vi mäta?

Nej, men allvarligt. Du har antingen alldeles för dålig fantasi eller så antar jag att du är alldeles för kall och hjärntvättad från överspelande av CoD eller Battlefield för att känna av stämningen i ett spel baserat på skräcken från miljöer, ljud och monstren relaterat till detta. Antagligen så missar du de mindre sakerna; jag tycker t.ex. de små detaljerna i hur äventyrare i spelvärlden har dött när man utforskar vissa områden. Man kan tydligt se vad som har hänt och det "hjälpte" mig att dras in i spelets stämning och påtryckande miljöer.

Om man kör en tjurrusning igenom spel som detta så är det klart man inte blir lika rädd, men då har man ju missat hela poängen med spelet - och kan lika gärna spela något shoot em' up i stället.

Metro är inte bara baserat på att skjuta huvudet av människor med ett konstant spray and pray. Om du inte kan sätta dig in i karaktärens situation eller bli påverkad av stämningen i det här spelet så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

//

Är det verkligen nödvändigt att hoppa in i en gammal nyhet/tråd och skriva det här?

Ironiskt nog, så gjorde du exakt det du sa att jag gjorde. Utöver det, så försökte jag faktiskt skriva ett vettigt svar på hans något enögdade kritik(EDIT: Han kritiserade det faktum att spelet är under Skräck-genren för att det inte är läskigt, när det har ett väldigt tydligt Skräck-tema.)

Men men~

123
Skriv svar