Frostbite ska driva mobilspel

Robot
Frostbite ska driva mobilspel

Den nylanserade sidan för spelmotorn från Dice bekräftar att även mobilt stöd är planerat.


Medlem
Frostbite ska driva mobilspel

Precis, det här bevisar bara att det är skitsnack att motorn inte skulle gå använda på Wii-U, det är bara som många sagt, att EA, Epic, med andra som snackat skit om Wii-U vill karaktärsmörda konsollen. Dom vill att den ska dö, för den inte är som dom vill, och det viktigaste, inte säljer som smör som dom skulle önska.


Asus X370 Prime Pro|AMD Ryzen 1700|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3000mhz|Creative SB-Z|HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GBram-17" 120hz IPS|HTC Vive VR|Playstation 4 Pro|Huawei 8|

Inaktiv

Ptja. EA satsar på Frostbite, några kör på Unreal men de allra flesta tror jag kommer hålla sig till Unity.

Inaktiv

Nog om Dice och deras intressenter! Jag vill inte veta mer!


Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Unity är billigare och i vissa fall grattis. Men visst om man ska maxa så undrar om våra lurar kommer klara av detta?


Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Precis, det här bevisar bara att det är skitsnack att motorn inte skulle gå använda på Wii-U, det är bara som många sagt, att EA, Epic, med andra som snackat skit om Wii-U vill karaktärsmörda konsollen. Dom vill att den ska dö, för den inte är som dom vill, och det viktigaste, inte säljer som smör som dom skulle önska.

Nja, de har väl mest sagt att deras motor måste optimeras mer om de skulle känna att det var värt att porta den till wii u. Säkert inget menat mot konsollen, men visst tror EA nog att nintendo sitter kvar i sitt egna konsoll-land, om de bara ser lite mer siffror och konkurrens väljer de säkert att satsa på det!

Game Jam-general
Skrivet av Serkish:

Unity är billigare och i vissa fall grattis. Men visst om man ska maxa så undrar om våra lurar kommer klara av detta?

I dessa fall, tack så mycket.


fick smisk som barn

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Precis, det här bevisar bara att det är skitsnack att motorn inte skulle gå använda på Wii-U, det är bara som många sagt, att EA, Epic, med andra som snackat skit om Wii-U vill karaktärsmörda konsollen. Dom vill att den ska dö, för den inte är som dom vill, och det viktigaste, inte säljer som smör som dom skulle önska.

Varför vill någon investera i en maskin som har väldigt begränsad användarbas? Marknaden för smartphones är hundrafalt mycket större än den för Wii U. Givetvis är det en ond cirkel, ingen vill göra spel pga inte tillräckligt stor marknad, ingen vill köpa pga för få spel.

Det är bara sunt företagande. Det säger sig själv att de hade kunnat porta BF4 om viljan hade funnits där. Hade förmodligen inte sett lika bra ut som till andra system och hade garanterat inte sålt till den grad att det hade vägt upp kostnaderna av att porta den gigantiska kodbas som är Frostbite 2.

Enda motivationen hade varit om EA planerade ytterliga Frostbite 2 spel på Wii U men pga av ovannämnda (för liten marknad) så lär inte det hända.

Medlem
Skrivet av Drapan:
Skrivet av HaZe303:

Precis, det här bevisar bara att det är skitsnack att motorn inte skulle gå använda på Wii-U, det är bara som många sagt, att EA, Epic, med andra som snackat skit om Wii-U vill karaktärsmörda konsollen. Dom vill att den ska dö, för den inte är som dom vill, och det viktigaste, inte säljer som smör som dom skulle önska.

Varför vill någon investera i en maskin som har väldigt begränsad användarbas? Marknaden för smartphones är hundrafalt mycket större än den för Wii U. Givetvis är det en ond cirkel, ingen vill göra spel pga inte tillräckligt stor marknad, ingen vill köpa pga för få spel.

Det är bara sunt företagande. Det säger sig själv att de hade kunnat porta BF4 om viljan hade funnits där. Hade förmodligen inte sett lika bra ut som till andra system och hade garanterat inte sålt till den grad att det hade vägt upp kostnaderna av att porta den gigantiska kodbas som är Frostbite 2.

Enda motivationen hade varit om EA planerade ytterliga Frostbite 2 spel på Wii U men pga av ovannämnda (för liten marknad) så lär inte det hända.

Varför är det massor av japanska utvecklare som satsar på Vitan när den bara sålt 1,5 miljoner? Inga konsoler har stora användarbaser i början, det hade inte Ps3 första året heller. Det här är ett uppenbart gräl mellan Nintendo och EA, och teknikern på DICE snackade ren skit (men det visste vi ju redan).

Medlem
Skrivet av Drapan:
Skrivet av HaZe303:

Precis, det här bevisar bara att det är skitsnack att motorn inte skulle gå använda på Wii-U, det är bara som många sagt, att EA, Epic, med andra som snackat skit om Wii-U vill karaktärsmörda konsollen. Dom vill att den ska dö, för den inte är som dom vill, och det viktigaste, inte säljer som smör som dom skulle önska.

Varför vill någon investera i en maskin som har väldigt begränsad användarbas? Marknaden för smartphones är hundrafalt mycket större än den för Wii U. Givetvis är det en ond cirkel, ingen vill göra spel pga inte tillräckligt stor marknad, ingen vill köpa pga för få spel.

Det är bara sunt företagande. Det säger sig själv att de hade kunnat porta BF4 om viljan hade funnits där. Hade förmodligen inte sett lika bra ut som till andra system och hade garanterat inte sålt till den grad att det hade vägt upp kostnaderna av att porta den gigantiska kodbas som är Frostbite 2.

Enda motivationen hade varit om EA planerade ytterliga Frostbite 2 spel på Wii U men pga av ovannämnda (för liten marknad) så lär inte det hända.

Vad är det som säger att PS4 och Nextboxen inte kommer att få en liten användarbas, de kan ju floppa stort, det vet man aldrig. Ändå utvecklas motorn till dessa plattformar.

Medlem

Förstår inte vart hatet mot Nintendos Wii U kommer ifrån, det säljer inte sämre än Wii gjorde. Faktum det sålde väl bättre än både PS3 och 360 gjorde.

Men visst det har stagnerat väldigt mycket men faktum är att det lider utav samma sak som alla konsoler gjort hittills: INTE NOG MED SPEL!

Visst Zombie U var underhållande likaså MHU 3 och Mario dög(ja jag är en sådan hemsk person som inte bryr mig om jag kan spela som kvinna eller en läcker karamell färgar Mulatt) spelet var som man hade förväntat sig.

Men att media spyr galla över den och alla internet pundits som inte kan tänka själv eller bara har minnet av en senil morot(inte i denna artikel) är för mig väldigt förvånande. Verkar mer bara vara så att det är ytterligare en PS3 i och med att den är svår att utveckla för och att Nintendo satsar mer krut på sin 3ds.

EDIT: Glömde min andra fråga.

Hur sant är det att EA vägrade Nintendo för att dom vägrade Origin på sin maskin? Mer skitsnack eller substans i "ryktet"?

Medlem

CryENGINE, Unity, Unreal Engine, XNA, osv osv. Finns det verkligen något behov eller någon nisch som Frostbite fyller som inte redan går att lösa med dessa stabilare, mer etablerade och framförallt mer lättanvända produkter?

Missuppfatta mig inte, jag gillar DICE och deras spel. Men kan inte se Frostbite bli något. Speciellt inte med tanke hur instabila deras program varit genom tiderna.

Medlem

Så Wii U är för "komplicerat" men mobiler går bra? Sluta upp med skitsnacket EA! Ta ert jävla Origin och kör upp det i er mörka, igenvuxna röv!

Dom ser väl ingen vinst i att göra det till Wii U...Case closed!


If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av HaZe303:

Precis, det här bevisar bara att det är skitsnack att motorn inte skulle gå använda på Wii-U, det är bara som många sagt, att EA, Epic, med andra som snackat skit om Wii-U vill karaktärsmörda konsollen. Dom vill att den ska dö, för den inte är som dom vill, och det viktigaste, inte säljer som smör som dom skulle önska.

Varför vill någon investera i en maskin som har väldigt begränsad användarbas? Marknaden för smartphones är hundrafalt mycket större än den för Wii U. Givetvis är det en ond cirkel, ingen vill göra spel pga inte tillräckligt stor marknad, ingen vill köpa pga för få spel.

Det är bara sunt företagande. Det säger sig själv att de hade kunnat porta BF4 om viljan hade funnits där. Hade förmodligen inte sett lika bra ut som till andra system och hade garanterat inte sålt till den grad att det hade vägt upp kostnaderna av att porta den gigantiska kodbas som är Frostbite 2.

Enda motivationen hade varit om EA planerade ytterliga Frostbite 2 spel på Wii U men pga av ovannämnda (för liten marknad) så lär inte det hända.

Varför är det massor av japanska utvecklare som satsar på Vitan när den bara sålt 1,5 miljoner? Inga konsoler har stora användarbaser i början, det hade inte Ps3 första året heller. Det här är ett uppenbart gräl mellan Nintendo och EA, och teknikern på DICE snackade ren skit (men det visste vi ju redan).

För det första, Vitan har sålt långt mer än 1,5 miljon. Rapporterades för snart ett år sedan, att den sålt över 2.2 miljoner dem 5 månaderna den hade varit ute. Kan förutsätta att försäljningen fortsatt, om än inte i samma takt. Skulle gissa, även om jag inte vet, att det är billigare att utveckla till vita samt att Sony förmodligen subventionerat, så som det gjort med ps3 spel (t.ex. Journey).

Nej, PS3an sålde inte så bra i början heller, men till o börja med så var deb å andra sidan svindyr när den kom ut. Att publishers och utvecklare satsade på den var dock inte så konstigt. De flesta av de större titlarna, t.ex. Uncharted, var finansierat av Sony. Skulle även tro att det fanns oändligt mycket mer tillit i PS3an när den kom ut för att det var top of the line vid tiden. Wii U:n har relativt låga specs och en inte så jätte intressant gimmick jämför med den första Wii där motion controllern (och spelutbudet!) sålde systemet.

Att teknikern, Johan Andersson (heter han väl?) snackade skit är inte alls nödvändigtvis skitsnack. Förmodligen gjorde inte större försök att optimisera och att då lägga en spelmotor som är har högre och/eller är optimiserade för andra system på Wii U lär inte ha fungerat så bra. Som jag skrev tidigare, om viljan hade funnits där så det säkerligen kunnat få det att fungera.

Medlem
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av HaZe303:

Precis, det här bevisar bara att det är skitsnack att motorn inte skulle gå använda på Wii-U, det är bara som många sagt, att EA, Epic, med andra som snackat skit om Wii-U vill karaktärsmörda konsollen. Dom vill att den ska dö, för den inte är som dom vill, och det viktigaste, inte säljer som smör som dom skulle önska.

Varför vill någon investera i en maskin som har väldigt begränsad användarbas? Marknaden för smartphones är hundrafalt mycket större än den för Wii U. Givetvis är det en ond cirkel, ingen vill göra spel pga inte tillräckligt stor marknad, ingen vill köpa pga för få spel.

Det är bara sunt företagande. Det säger sig själv att de hade kunnat porta BF4 om viljan hade funnits där. Hade förmodligen inte sett lika bra ut som till andra system och hade garanterat inte sålt till den grad att det hade vägt upp kostnaderna av att porta den gigantiska kodbas som är Frostbite 2.

Enda motivationen hade varit om EA planerade ytterliga Frostbite 2 spel på Wii U men pga av ovannämnda (för liten marknad) så lär inte det hända.

Vad är det som säger att PS4 och Nextboxen inte kommer att få en liten användarbas, de kan ju floppa stort, det vet man aldrig. Ändå utvecklas motorn till dessa plattformar.

Hajpen kring dessa är enormt mycket högre än den någonsin var för Wii U:n. Antingen kommer det ta åratal för nästa generations konsoller att komma upp i samma siffror som nuvarande, eller så räcker det inte till pga den förändrade marknaden.

Medlem
Skrivet av Manqs:

CryENGINE, Unity, Unreal Engine, XNA, osv osv. Finns det verkligen något behov eller någon nisch som Frostbite fyller som inte redan går att lösa med dessa stabilare, mer etablerade och framförallt mer lättanvända produkter?

Missuppfatta mig inte, jag gillar DICE och deras spel. Men kan inte se Frostbite bli något. Speciellt inte med tanke hur instabila deras program varit genom tiderna.

Mer eller mindre alla framtida "core" spel från EA använder Frostbite, är väl mest därför.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Dom ser väl ingen vinst i att göra det till Wii U...Case closed!

Det är inte där skon klämmer, för Wii U säljer inte så dåligt som media påstår. Den säljer bara sämre än vad Wii gjorde.

Problemet ligger i att Nintendo sa nej till Origin, EA blir skitsura över det och vägrar nu göra spel till Wii U och gör allt för att få oss konsumenter ointresserade av Wii U för att i stället köpa PS4 eller Xbox i stället där EA kommer fortsätta släppa spel.

Så här såg det ut innan Nintendo sa nej till Origin
http://wiiudaily.com/2012/08/battlefield-3-on-wii-u/

Och efter det att Nintendo sa nej så har EA sagt inget BF4 till Wii U, inget Madden till Wii U, inget Star Wars till Wii U, EA har i stort sätt uteslutit Wii U helt och hållet.

Jag personligen kommer inte att köpa ett enda spel från EA i fortsättningen. Inte så länge dom ska hålla på och fjanta sig så här. Att först gå ut med att säga att Wii U inte klarar Frostbite och sen säga att Frostbite ska driva mobilspel är det dummaste jag har hört.

Och det värsta av allt är att orden kom från DICE. Så mycket för den svenska stoltheten. Patetiska marionettdockor är vad dom är.

Medlem
Skrivet av Rildiz:

Hur sant är det att EA vägrade Nintendo för att dom vägrade Origin på sin maskin? Mer skitsnack eller substans i "ryktet"?

Sant eller ej så känns det som ett helt löjligt orimligt krav att ställa.

Medlem

Jag sitter här med ett leende och bara väntar på att Sony ska berätta vad de ska använda sitt nya patent för skivor; de skivor som låser sig permanent till en konsol. Begagnatmarknaden försvinner, spelen är lika dyra och PS4 går i graven. Finns ingen konsol som inte haft spel som går att sälja i andrahand...undra om alla visionärer, analytiker och fans tänkt hur det påverkar framtiden för konsolen.

Medlem

Frostbite motorn ska tydligen driva allting nuförtiden


jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av HaZe303:

Precis, det här bevisar bara att det är skitsnack att motorn inte skulle gå använda på Wii-U, det är bara som många sagt, att EA, Epic, med andra som snackat skit om Wii-U vill karaktärsmörda konsollen. Dom vill att den ska dö, för den inte är som dom vill, och det viktigaste, inte säljer som smör som dom skulle önska.

Varför vill någon investera i en maskin som har väldigt begränsad användarbas? Marknaden för smartphones är hundrafalt mycket större än den för Wii U. Givetvis är det en ond cirkel, ingen vill göra spel pga inte tillräckligt stor marknad, ingen vill köpa pga för få spel.

Det är bara sunt företagande. Det säger sig själv att de hade kunnat porta BF4 om viljan hade funnits där. Hade förmodligen inte sett lika bra ut som till andra system och hade garanterat inte sålt till den grad att det hade vägt upp kostnaderna av att porta den gigantiska kodbas som är Frostbite 2.

Enda motivationen hade varit om EA planerade ytterliga Frostbite 2 spel på Wii U men pga av ovannämnda (för liten marknad) så lär inte det hända.

Varför är det massor av japanska utvecklare som satsar på Vitan när den bara sålt 1,5 miljoner? Inga konsoler har stora användarbaser i början, det hade inte Ps3 första året heller. Det här är ett uppenbart gräl mellan Nintendo och EA, och teknikern på DICE snackade ren skit (men det visste vi ju redan).

För det första, Vitan har sålt långt mer än 1,5 miljon. Rapporterades för snart ett år sedan, att den sålt över 2.2 miljoner dem 5 månaderna den hade varit ute. Kan förutsätta att försäljningen fortsatt, om än inte i samma takt. Skulle gissa, även om jag inte vet, att det är billigare att utveckla till vita samt att Sony förmodligen subventionerat, så som det gjort med ps3 spel (t.ex. Journey).

Nej, PS3an sålde inte så bra i början heller, men till o börja med så var deb å andra sidan svindyr när den kom ut. Att publishers och utvecklare satsade på den var dock inte så konstigt. De flesta av de större titlarna, t.ex. Uncharted, var finansierat av Sony. Skulle även tro att det fanns oändligt mycket mer tillit i PS3an när den kom ut för att det var top of the line vid tiden. Wii U:n har relativt låga specs och en inte så jätte intressant gimmick jämför med den första Wii där motion controllern (och spelutbudet!) sålde systemet.

Att teknikern, Johan Andersson (heter han väl?) snackade skit är inte alls nödvändigtvis skitsnack. Förmodligen gjorde inte större försök att optimisera och att då lägga en spelmotor som är har högre och/eller är optimiserade för andra system på Wii U lär inte ha fungerat så bra. Som jag skrev tidigare, om viljan hade funnits där så det säkerligen kunnat få det att fungera.

Inte i Japan. Och även om man räknas worldwide så har Wii U sålt bättre än PS Vita. Och jag tror knappast att Sony subventionerat varenda spel som de japanska utvecklarna har på G. Soul Sacrifice kan jag tänka mig att Sony gick in och pröjsade lite för, men det är ju bara rena gissningar.

Men vad har specsen att göra med det hela nu, vi snackade ju nyss användarbas? Ps3 hade usel användarbas i början och Ps2 sålde bättre under de första TVÅ åren. Ändå ville utvecklare satsa på den. Så det har ingenting med användarbas att göra - likaså att Ubisoft nu verkar vara på G med ett till Zombie-spel till Wii U.

Det här har BARA att göra med ett gräl på affärsnivå mellan EA och Nintendo. Precis som du skriver, om viljan från EAs ledning hade funnits där hade de såklart kunnat använda Frostbite på Wii U, men nu finns inte viljan där, och då låter de utvecklare (som är trovärdigare än marknadsfolk) gå ut i media och snacka skit om konsolen de inte vill stödja. För DICE-teknikerns uttalande är förstås menat att kasta skit på Wii U och få den att framstå som tekniskt underlägsen mobiltelefoner. Kolla bara hur folk reagerade "åh fy fan vilken klen maskin, den kan inte ens hantera 360-grafik".

Man måste förstå varför de säger som de säger.

Inaktiv
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av HaZe303:

Precis, det här bevisar bara att det är skitsnack att motorn inte skulle gå använda på Wii-U, det är bara som många sagt, att EA, Epic, med andra som snackat skit om Wii-U vill karaktärsmörda konsollen. Dom vill att den ska dö, för den inte är som dom vill, och det viktigaste, inte säljer som smör som dom skulle önska.

Varför vill någon investera i en maskin som har väldigt begränsad användarbas? Marknaden för smartphones är hundrafalt mycket större än den för Wii U. Givetvis är det en ond cirkel, ingen vill göra spel pga inte tillräckligt stor marknad, ingen vill köpa pga för få spel.

Det är bara sunt företagande. Det säger sig själv att de hade kunnat porta BF4 om viljan hade funnits där. Hade förmodligen inte sett lika bra ut som till andra system och hade garanterat inte sålt till den grad att det hade vägt upp kostnaderna av att porta den gigantiska kodbas som är Frostbite 2.

Enda motivationen hade varit om EA planerade ytterliga Frostbite 2 spel på Wii U men pga av ovannämnda (för liten marknad) så lär inte det hända.

Varför är det massor av japanska utvecklare som satsar på Vitan när den bara sålt 1,5 miljoner? Inga konsoler har stora användarbaser i början, det hade inte Ps3 första året heller. Det här är ett uppenbart gräl mellan Nintendo och EA, och teknikern på DICE snackade ren skit (men det visste vi ju redan).

För det första, Vitan har sålt långt mer än 1,5 miljon. Rapporterades för snart ett år sedan, att den sålt över 2.2 miljoner dem 5 månaderna den hade varit ute. Kan förutsätta att försäljningen fortsatt, om än inte i samma takt. Skulle gissa, även om jag inte vet, att det är billigare att utveckla till vita samt att Sony förmodligen subventionerat, så som det gjort med ps3 spel (t.ex. Journey).

Nej, PS3an sålde inte så bra i början heller, men till o börja med så var deb å andra sidan svindyr när den kom ut. Att publishers och utvecklare satsade på den var dock inte så konstigt. De flesta av de större titlarna, t.ex. Uncharted, var finansierat av Sony. Skulle även tro att det fanns oändligt mycket mer tillit i PS3an när den kom ut för att det var top of the line vid tiden. Wii U:n har relativt låga specs och en inte så jätte intressant gimmick jämför med den första Wii där motion controllern (och spelutbudet!) sålde systemet.

Att teknikern, Johan Andersson (heter han väl?) snackade skit är inte alls nödvändigtvis skitsnack. Förmodligen gjorde inte större försök att optimisera och att då lägga en spelmotor som är har högre och/eller är optimiserade för andra system på Wii U lär inte ha fungerat så bra. Som jag skrev tidigare, om viljan hade funnits där så det säkerligen kunnat få det att fungera.

Inte i Japan. Och även om man räknas worldwide så har Wii U sålt bättre än PS Vita. Och jag tror knappast att Sony subventionerat varenda spel som de japanska utvecklarna har på G. Soul Sacrifice kan jag tänka mig att Sony gick in och pröjsade lite för, men det är ju bara rena gissningar.

Men vad har specsen att göra med det hela nu, vi snackade ju nyss användarbas? Ps3 hade usel användarbas i början och Ps2 sålde bättre under de första TVÅ åren. Ändå ville utvecklare satsa på den. Så det har ingenting med användarbas att göra - likaså att Ubisoft nu verkar vara på G med ett till Zombie-spel till Wii U.

Det här har BARA att göra med ett gräl på affärsnivå mellan EA och Nintendo. Precis som du skriver, om viljan från EAs ledning hade funnits där hade de såklart kunnat använda Frostbite på Wii U, men nu finns inte viljan där, och då låter de utvecklare (som är trovärdigare än marknadsfolk) gå ut i media och snacka skit om konsolen de inte vill stödja. För DICE-teknikerns uttalande är förstås menat att kasta skit på Wii U och få den att framstå som tekniskt underlägsen mobiltelefoner. Kolla bara hur folk reagerade "åh fy fan vilken klen maskin, den kan inte ens hantera 360-grafik".

Man måste förstå varför de säger som de säger.

Förutom det Drapan redan skrivit så har Sony storsatsat på att locka till sig en indiepublik, det är lättare att programmera till Vitan (detta påstående bygger på vad jag läst i intervjuer, kan vara BS), Sony har slopat avgifter och andra trösklar för att få spel sålda på Vitan och det går bra att porta äldre spel till maskinen samt systemet med cross-buy som säkert tilltalar en del.

Medlem

Då borde den funka lika bra på Wii U.


-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så jag antar att allt det där snacket om att det inte funkar till wii u var bullshit dåra. Känns alltid lika roligt att se vilja hycklare dessa människor är egentligen. Ge mig Alice 3 nu snart sen är jag klar med er EA. LoL


//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av HaZe303:

Precis, det här bevisar bara att det är skitsnack att motorn inte skulle gå använda på Wii-U, det är bara som många sagt, att EA, Epic, med andra som snackat skit om Wii-U vill karaktärsmörda konsollen. Dom vill att den ska dö, för den inte är som dom vill, och det viktigaste, inte säljer som smör som dom skulle önska.

Varför vill någon investera i en maskin som har väldigt begränsad användarbas? Marknaden för smartphones är hundrafalt mycket större än den för Wii U. Givetvis är det en ond cirkel, ingen vill göra spel pga inte tillräckligt stor marknad, ingen vill köpa pga för få spel.

Det är bara sunt företagande. Det säger sig själv att de hade kunnat porta BF4 om viljan hade funnits där. Hade förmodligen inte sett lika bra ut som till andra system och hade garanterat inte sålt till den grad att det hade vägt upp kostnaderna av att porta den gigantiska kodbas som är Frostbite 2.

Enda motivationen hade varit om EA planerade ytterliga Frostbite 2 spel på Wii U men pga av ovannämnda (för liten marknad) så lär inte det hända.

Vad är det som säger att PS4 och Nextboxen inte kommer att få en liten användarbas, de kan ju floppa stort, det vet man aldrig. Ändå utvecklas motorn till dessa plattformar.

Jag tror de nya konsollerna kommer floppa pga priset. Kommer säkerligen sälja lika dåligt som Wii U. Ska bli intressant att se när EA helt plötsligt får panik och börjar porta allt till Wii U för att öka sin försäljning.

Medlem

Fast nu var det ju inte indie jag pratade om utan etablerade utvecklare i Japan som satsar för fullt på Vitan. MAQL till exempel - och detta då trots konsolens urusla användarbas. Kom också ihåg att PSP inte sålde särskilt bra innan Monster Hunter kom.

Att helt skippa en konsol pga låg användarbas känns mindre och mindre trovärdigt. Ubisoft släpper Watchdogs och gör Zombi U 2 (verkar det som) till Wii U, vad gör EA? Inte ett piss, de släpper inte ens Madden i år. Det är klart som fan att det är gräl på affärsnivå mellan EA och Nintendo, det borde alla kunna förstå vid det här laget. Och eftersom DICE slickar EAs röv uttalar de sig anti-Nintendo.

Skrivet av HogisGuy:

Så jag antar att allt det där snacket om att det inte funkar till wii u var bullshit dåra. Känns alltid lika roligt att se vilja hycklare dessa människor är egentligen. Ge mig Alice 3 nu snart sen är jag klar med er EA. LoL

Nu förstod du? Man ska aldrig lita på sådana här uttalanden alls, för de är styrda av företagets ledning. Enda undantaget är Itagaki och Kamiyas Twitter, LOL.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Precis, det här bevisar bara att det är skitsnack att motorn inte skulle gå använda på Wii-U, det är bara som många sagt, att EA, Epic, med andra som snackat skit om Wii-U vill karaktärsmörda konsollen. Dom vill att den ska dö, för den inte är som dom vill, och det viktigaste, inte säljer som smör som dom skulle önska.

Skojar du! iPhone 5 har senaste high tec grafik kortet nVidia Divix 2000 med en SSD på 2000 GB och en moderkort som kan läsa alien skepp och sensorer som kan ta din Puls och mäta din bodyfat + att den kan starta fan boy krig!


Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Nu förstod du? Man ska aldrig lita på sådana här uttalanden alls, för de är styrda av företagets ledning. Enda undantaget är Itagaki och Kamiyas Twitter, LOL.

Njaa... visste att EA inte har varit så givande på länge nu. Enda EA spelen som jag har köpt just nu är Alice: Madness Returns och Dante's Inferno.

EDIT: Det är dem enda EA spelen jag äger till 360 dessutom vad jag vet.


//Nothing worth doing in life is easy.

1
Skriv svar