Ändra FOV i Metro: Last Light inom kort

Medlem

FOV ändra jag aldrig jag bry mej inte alls om FOV överhuvudtaget. spela spelet med standaden så..

Medlem

Visst suger det att inte kunna ändra fov, men enligt mig är det ingen dealbreaker. Är spelet bra är spelet bra, att kunna ändra fov gör inte spelet bättre.

Medlem
Skrivet av Greenz:

Vad alla är så kinkiga över FOV'n.

Vad alla är kinkiga att ha datorstol/soffa. Varför inte köpa en träpall och sitta på? Du ska ju ändå bara sitta ner

U get my point?

Inaktiv
Skrivet av mygan:

Visst suger det att inte kunna ändra fov, men enligt mig är det ingen dealbreaker. Är spelet bra är spelet bra, att kunna ändra fov gör inte spelet bättre.

Eh, jo?

Hade du resonerat på samma sätt om spelet inte lät dig ändra upplösning utan var låst till 640x480?

Självklart är möjligheten att ändra inställningar något som gör spelet bättre.

Medlem
Skrivet av Glaset:
Skrivet av mygan:

Visst suger det att inte kunna ändra fov, men enligt mig är det ingen dealbreaker. Är spelet bra är spelet bra, att kunna ändra fov gör inte spelet bättre.

Eh, jo?

Hade du resonerat på samma sätt om spelet inte lät dig ändra upplösning utan var låst till 640x480?

Självklart är möjligheten att ändra inställningar något som gör spelet bättre.

Jag sätter inte betyg på ett spel hur det ser ut, utan mer på hur gameplay, och kanske story. Så om spelet är låst i 640x480, men gameplay är bra, så är spelet bra. Hade inte tyckt spelet var bättre om man hade fått ha högre upplösning.

Har inte ens tänkt på något med fov nu när jag spelat Metro LL. Och jag tänker inte ens på det, även fast jag i andra spel har testat ändra fov, och sedan inte tyckt att det gett mig något spelmässigt. Om man frågar mig är det en väldigt liten sak folk gnäller stort på.

Medlem

Jag brukar vanligtvis klaga på foven i spel men att folk gnäller på den defaulta i metro har jag svårt att se. Alltid bra att kunna justera dock men deras vapen modeller är inte uppskalade och det känns inte som att lira 50 fov i mw2 på en pc, där har ni riktig katastrof.

Foven är 70 per default i metro 2034 om jag inte minns fel vilket är helt ok.

12
Skriv svar