Diablo 3 fyller ett år

Robot
Diablo 3 fyller ett år

Vågar vi oss på ett grattis...?

#diablo-iii


Medlem
Diablo 3 fyller ett år

Det positiva med det gångna året är att Blizzards misslyckande har öppnat upp dörrar för många andra dungeon crawlers som annars knappt skulle synas.

För villiga spelare kan jag rekommendera Torchlight 2 (Finns på Steam) eller Path of Exile (Free to Play, INGET pay to win).

Båda är fenomenala spel som lyckas fånga Diablo 2s anda, och skulle antagligen inte fått någon uppmärksamhet om Diablo 3 var bättre.

Medlem

Kunde jag så skulle jag fira genom att bränna sönder skivan!


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

**Spott. Spott. spott**


signatur
Medlem

Förstår än idag inte varför vissa verkar ogilla det så mkt. Jag blev grymt nöjd och tyckte det var en värdig uppföljare. Möjligen att items-stats var lite tråkiga och AH kunde de gott skippat.
D2 känns väldigt nostalgiskt men D3 var nog minst lika bra nu som tvåan var när det släpptes.

Funderar på om man ska börja lira det igen nu till sommarn, så man får se vad alla uppdateringar gjort.

Medlem

Ångrar så mycket att jag spenderade 500kr på det. Spelade i typ 1 timme. Gör fan ont när jag tänker på allt annat jag kunde ha gjort med de pengarna

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dryn:

Förstår än idag inte varför vissa verkar ogilla det så mkt. Jag blev grymt nöjd och tyckte det var en värdig uppföljare. Möjligen att items-stats var lite tråkiga och AH kunde de gott skippat.
D2 känns väldigt nostalgiskt men D3 var nog minst lika bra nu som tvåan var när det släpptes.

Jag tycker fortfarande det är roligt. Allihopa har sina "underbara idéer" på hur det ultimata Diablo 3 skulle sett ut men jag är ändå nöjd med vad jag får, och tycker egentligen inte något annat spel gör det bättre utan bara annorlunda.

Det jag är mest besviken över är problem som var i början (som jag ändå stod ut med) och att det tog sådan tid för PVP att komma.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Marvel Heroes <3

Medlem
Medlem

Grattis - men det är inte ett lyckligt minne. Jag önskar fortfarande att det kunde ha varit ett bättre spel. Gör om, gör rätt. Ge oss ett riktigt Diablo. Jag älskar verkligen världen men står verkligen inte ut med utförandet av spelet.

Kanske ett expansion? Hm... vågar man hoppas ens?

Medlem

hört att det är swaag att hata idag ?

Medlem

Kan lätt säga att jag inte varit"upphypad" över ett spel så mycket som just Diablo 3, så därför var besvikelsen total. Spelade det dock väldigt mycket men det finns ingenting som håller en kvar på samma sätt som Diablo 2. Inget att fira.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

1 år?

blizzard ha knappt lyft ett finger för att förbättra diablo 3.

Medlem

Alltså jag är en vuxen människa, jag accepterar inte teletubbies-art style på mina spel 2013 bara för att det ska tilltala folk ner till åldrarna 11. Både Diablo II + LoD och Starcraft + BW var riktigt enastående spel när dom kom, men när man fått vänta 10 år på uppföljarna och Diablo III knappast slår en med häpnad, och SC 2 såg ut som smått upphottad WC3 grafik när det kom, och knappt ser bättre ut när "expansionen" släpps, och gameplay är helt okey, då behöver man definitivt inte fira.

Blizzard har blivit ett sånt jävla skitföretag, en gång i tiden var dom pionjärer, nu är dom ett gäng sopor som gör spel i klass med CoD-serien.

Inaktiv

yolo swag, lika användarbar kommentar som alla andras här.

Medlem
Skrivet av nudedude:

1 år?

blizzard ha knappt lyft ett finger för att förbättra diablo 3.

Det där påståendet är så jävla osant. Spelet uppdateras kontinuerligt och har blivit bra mycket bättre. Det enda alla människor surar över är att det inte levde upp till hypen. Hade spelet bara kommit random och hetat Path of Exile istället så hade alla tyckt att spelet var skitbra. Det var en omöjlighet att leva upp till den hypen som cirkulerade runt spelet. Jag hade roligt när det släpptes och jag har ännu roligare nu. Blizzard lägger ner energi på att fixa saker som behöver fixas, något som numera är alltmer sällsynt bland utvecklare.


signatur

Burn in the light.

Medlem

diablo 3 var sjukt bra imo, visst det kunde varit bättre "end game" men i sånna här spel raidar man inte osv så.. men lite mer hade dom kunnat satsa på det.

spelkänslan är superb! inte många liknande spel som fångar spelkänslan, PoE och torchlight 2 kan slänga sig i väggen när det kommer till mekaniken i spelet.

hoppas därför att expansionen ska ge lite av det man saknade i 3an som bättre "end game"

Medlem
Skrivet av Jelen:

Det positiva med det gångna året är att Blizzards misslyckande har öppnat upp dörrar för många andra dungeon crawlers som annars knappt skulle synas.

För villiga spelare kan jag rekommendera Torchlight 2 (Finns på Steam) eller Path of Exile (Free to Play, INGET pay to win).

Båda är fenomenala spel som lyckas fånga Diablo 2s anda, och skulle antagligen inte fått någon uppmärksamhet om Diablo 3 var bättre.

Hur menar du att Torchlight 2 fångar Diablo 2:s anda bättre än Diablo 3? Jag menar inte att vara dryg, jag håller bara inte med dig.

Medlem

Jag vet verkligen ingen som spelar D3 än. Däremot vet jag folk som faktiskt spelar D1 och D2 än...

Spelet höll inte ens ett år.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv

Tror Blizzard tänker ungefär lika som oss... pengarna & tiden spelet tog att göra borde spenderats på world of warcraft!
Men ett grattis förtjänar dem iallafall!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Inaktiv
Skrivet av redruM:
Skrivet av nudedude:

1 år?

blizzard ha knappt lyft ett finger för att förbättra diablo 3.

Det där påståendet är så jävla osant. Spelet uppdateras kontinuerligt och har blivit bra mycket bättre. Det enda alla människor surar över är att det inte levde upp till hypen. Hade spelet bara kommit random och hetat Path of Exile istället så hade alla tyckt att spelet var skitbra. Det var en omöjlighet att leva upp till den hypen som cirkulerade runt spelet. Jag hade roligt när det släpptes och jag har ännu roligare nu. Blizzard lägger ner energi på att fixa saker som behöver fixas, något som numera är alltmer sällsynt bland utvecklare.

Väl talat, jag skulle bjuda dig på en kaka om du var min granne.

Medlem
Skrivet av Deli:

Alltså jag är en vuxen människa, jag accepterar inte teletubbies-art style på mina spel 2013 bara för att det ska tilltala folk ner till åldrarna 11. Både Diablo II + LoD och Starcraft + BW var riktigt enastående spel när dom kom, men när man fått vänta 10 år på uppföljarna och Diablo III knappast slår en med häpnad, och SC 2 såg ut som smått upphottad WC3 grafik när det kom, och knappt ser bättre ut när "expansionen" släpps, och gameplay är helt okey, då behöver man definitivt inte fira.

Blizzard har blivit ett sånt jävla skitföretag, en gång i tiden var dom pionjärer, nu är dom ett gäng sopor som gör spel i klass med CoD-serien.

Jag håller med dig, med ett undantag. Blizzard har aldrig varit pionjärer. De har dock, likt Apple, varit bra på att fånga upp (stjäla) bra delar och göra vinnande, välpolerade produkter av det. Inget de gjort har nånsin varit nått nytt egentligen, bara rejält välpolerat.

Diablo kommer dessutom från Blizzard North, vilket var ett litet team Blizzard köpte upp snabbt. Därav den enorma, och distinkta skillnad i artstyle mellan Diablo och War-/Starcraft. Sen Blizzard North fick sparken, och utvecklingen flyttades till Irvine, så blev jag knappast förvånad när artstyle byttes till barnkalas och färgsättning närmast liknar en regnbåge.

edit: Här är ett klipp som visar lite bilder från Blizzard Norths försök till D3, och musik från Matt Uelmen som gjorde musiken till D1 och D2 (numera hos Runic Games (Torchlight)).

Det känns naturligtvis daterat idag, men det är trots allt från ~2003-2004 innan Vivendi sparkade Blizzard North och flyttade I.P:t till Irvine. Visst fasen känns det här betydligt mer Diablo?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av nudedude:

1 år?

blizzard ha knappt lyft ett finger för att förbättra diablo 3.

Det där påståendet är så jävla osant. Spelet uppdateras kontinuerligt och har blivit bra mycket bättre. Det enda alla människor surar över är att det inte levde upp till hypen. Hade spelet bara kommit random och hetat Path of Exile istället så hade alla tyckt att spelet var skitbra. Det var en omöjlighet att leva upp till den hypen som cirkulerade runt spelet. Jag hade roligt när det släpptes och jag har ännu roligare nu. Blizzard lägger ner energi på att fixa saker som behöver fixas, något som numera är alltmer sällsynt bland utvecklare.

Visst en stor anledning till varför folk är besvikna är att det inte kan leva upp till hypen. Men det är en rätt big deal för en uppföljare till ett av de största spelen genom tiderna.
Säg vad du vill om PoE men det kosta fan i mig inte 500 kronor, det har inget pay to win, har mer karaktärs byggnad, mer loot, mer end game och spelet är bara i beta stadiet än. Som grädden på moset så känns det mer som en Diablo uppföljare än vad Diablo 3 gjorde.

Kan inte säga att Blizzard har introducerat så där jättemånga revolutionerande ändringar. PoE uppdaterars varje vecka, med nya föremål, skills etc..Samt att nya akter är på G.
Allt detta helt gratis.

För mig kändes D3 bara som en själös/neddummad uppföjare.

Medlem

Ni vet lika väl som jag att efter expansionen kommit kommer ni alla sitta där och kötta demoner igen och bara ösa ut lovord över hur bra spelet är. Och då kommer ett tjockt "told you so" vara på plats.

Inte var D2 det bästa som fanns när det kom, krävdes allt en expansion för detta.

Så det så.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv
Skrivet av MiLeS:

Ni vet lika väl som jag att efter expansionen kommit kommer ni alla sitta där och kötta demoner igen och bara ösa ut lovord över hur bra spelet är. Och då kommer ett tjockt "told you so" vara på plats.

Inte var D2 det bästa som fanns när det kom, krävdes allt en expansion för detta.

Så det så.

En expansion som kom ett år senare, när kommer expansionen till detta...2016?

Medlem

När Diablo 2 fyllde ett år så spelade jag det fortfarande likaså Diablo 1, samma gäller inte Diablo 3.

Inaktiv
Skrivet av Jelen:

Det positiva med det gångna året är att Blizzards misslyckande har öppnat upp dörrar för många andra dungeon crawlers som annars knappt skulle synas.

För villiga spelare kan jag rekommendera Torchlight 2 (Finns på Steam) eller Path of Exile (Free to Play, INGET pay to win).

Man får inte glömma Grim Dawn som precis släppts i beta för KS supporters. Gjort av några som jobbade på klassiska Titan Quest (vilket märks då motorn baseras på den).

Finns några screens och även stream i denna tråd på Neogaf http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=557580

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Ni vet lika väl som jag att efter expansionen kommit kommer ni alla sitta där och kötta demoner igen och bara ösa ut lovord över hur bra spelet är. Och då kommer ett tjockt "told you so" vara på plats.

Inte var D2 det bästa som fanns när det kom, krävdes allt en expansion för detta.

Så det så.

Nej.

Medlem
Skrivet av Kane:

Jag vet verkligen ingen som spelar D3 än. Däremot vet jag folk som faktiskt spelar D1 och D2 än...

Jag känner en som spelade D3 flitigt när det släpptes men jag är inte säker på om han spelar det fortfarande då han bor i Norge. Riktigt dryg kille som är helt fast i sina gigantiska konspirationsteorier och år efter år kommer med samma gammla dammiga teorier inslagna i ny fin förpackning. Det knepigaste är ändå hur han knappt tänker själv längre utan bara upprepar vad hans sektledare säger, den där Mr. Icke, och köper allt den kvacksalvaren säljer från skrifter till t-shirts och dvder med precis samma material som han sett live i typ fem olika länder månaderna innan. Men jag kan förstå att det är svårt att inte ha fel om man i efterhand ändrar sig lite här och där. Jag menar det skulle juh se för jäkligt ut om inget fantastiskt inträffar det där datumet 2012 som man i åratal har tjatat om hur osynliga planeten x kommer vara i linje med bla bla..
Oj det blev visst lite ot där. Vart var vi? Jo just det, vi borde verkligen skaffa lite nya vänner som inte håller på och tragglar i en massa gammalt damm hela tiden. Visst är det skönt med den där lilla nostalgikicken när man nån gång med något års mellanrum blåser bort dammet från den trasiga kartongen och lever i sin bubbla några dagar och nästan nästan befinner sig i nittiotalet då alla ens klassiker skapades. Men komm igen, man måste leva lite i nuet och våga släppa taget om nostalgi-nallen. Det finns så mycket fina spelupplevelser att finna där ute om man bara är beredd att våga släppa taget. Komm igen du kan klara det! Alla ni andra också!! Alla är välkommna in till det sköna nuet och möta alla fantastiska spelupplevelser som gömmer sig där ute =D =D =D =[]

Medlem

är ju fortfarande en bugg eller två som behöver fixas i det spelet...
ser ut som att det inte går att använda:
Win 7 professional sp1 64 bit
intel i7-3930k CPU @ 3.2GHz
NVIDIA GeForce GTX 680

om man vill kunna stänga av spelet utan att behöva stänga av datorn...

12
Skriv svar