Assassin's Creed II-DLC togs från spelet

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Haha, fy fan vad dålig stil.
"Detta tar vi ur spelet och gör DLC på istället!"
Låter som...
http://1.bp.blogspot.com/_fJKPwK7E_PQ/SLEebq-zQ-I/AAAAAAAAB5E...

Alla bra barnserier har minst en kapitalist.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Undrar när författare ska börja dra ut lite sidor sådär på måfå från sina böcker som man får köpa till vid ett senare tillfälle.

Skrivet av Wingu:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker du allvarligt att dom bara ska ge bort dlc som 50-60 man (säkert mycket mer) suttit o jobbat med ?

ursäktar mig om jag missuppfatta nån ironi eller nåt

Läste du ens nyheten? Det var ju inte ens DLC från början.

Spelar roll ... hela spelet har precis som dom sa mer än nog matrial...
Vore ju tjänstefel som företag o inte ta betalt för mer

Skrivet av draim:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av 7an:

och det vet ju alla att man inte kan ge bort något gratis för då faller ju hela ideen med girigheten och vem som har mest pengar när man dör.

Tycker du allvarligt att dom bara ska ge bort dlc som 50-60 man (säkert mycket mer) suttit o jobbat med ?

ursäktar mig om jag missuppfatta nån ironi eller nåt

Valve.

Multiplayer


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

hmm, intressant. får se ifall man köper till det hela, klarade spelet häromdagen och det är en jäkla massa speltid ifall man försöker sig på det mesta iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Lura sina kunder ser ut att bli en standard inom spelindustrin.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Lura sina kunder ser ut att bli en standard inom spelindustrin.

Självklart, därför att det alltid kommer finnas en större mängd idioter som låter sig styras och acceptera allt bolagen spyr ur sig.
Det är denna stora massa som förstör, för de förstår inte bättre.
*större mängd svordomar åt dessa*


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

BULLSHIIET!

Era arma idioter som köper varenda dlc-krimskrams som företagen spottar ur sig: detta FUCK YOU är tillägnat er

Du inser väl att du visar tummen upp?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Wingu:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker du allvarligt att dom bara ska ge bort dlc som 50-60 man (säkert mycket mer) suttit o jobbat med ?

ursäktar mig om jag missuppfatta nån ironi eller nåt

Läste du ens nyheten? Det var ju inte ens DLC från början.

Spelar roll ... hela spelet har precis som dom sa mer än nog matrial...
Vore ju tjänstefel som företag o inte ta betalt för mer

Jaha. Varför inte hälla ut halva 2 liters-colan? Du har ju ändå tillräckligt med material.
Jag vill ha hela spelet, tack.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av 7an:

Säger som percy, nu har ni fått nöje för summa sumarum 249:50, *Piiip* eller i det här fallet 60 POS dollar.

och det vet ju alla att man inte kan ge bort något gratis för då faller ju hela ideen med girigheten och vem som har mest pengar när man dör.

Nej lana på så mkt ni bara kan, och glöm inte att tända varenda lampa både inne och utomhus.

för elektricitet och olja har vi ju så gott om.

Heja svenska biltillverkare, d.v.s den tid ni nu har kvar för usa don't give a shit och kina vill ha er till frukost!

R.I.P Made in sweden!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Typiskt Xbox-spel...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

AC2 Är/Var ett bra spel, klart värt 525kr! har klarat spelet men inte hittat alla satans fjädrar för den där sista manteln, är klart sugen på mer innehåll, men hur mkt till vilket pris? Ge mig valuta för mina surt förvärvade och jag ska lovsjunga er, lura skjortan av mig och jag ska svära varje gång ert namn nämns; UBiSoft-ish.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

det e stort och tar lång tid och e riktigt kul så visst e det värt pengarna, men att ta bort innehåll för att sälja det senare e bara BUUUUUUU! även om det kommer vara billigt

Medlem

Bara hoppas på att man inte kommer börja behöva betala för varje quest/uppdrag i framtiden.
"You've reached level two, however in order to continue playing, please transfer this amount of money to our account, thank you"

Inaktiv

Filmer där allting som inte är jätteviktigt till handligen plockas ur? Kan ju ända köpa det extramaterial senare!

nä fan... att plocka bort saker ur ett spel bara för att släppa det som DLC senare låter då jävligt girigt... Hade det däremot varit något som dom kom på att utveckla senare så hade det ju varit förståeligt, men att börja plocka bort från spelet?! Vet de fan, men tycker nuvarande tänkande kring DLC sabbar spelen.

Inaktiv

Intelligensen är på topp som vanligt... C'est la vie!

Skrivet av q0rra:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Wingu:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker du allvarligt att dom bara ska ge bort dlc som 50-60 man (säkert mycket mer) suttit o jobbat med ?

ursäktar mig om jag missuppfatta nån ironi eller nåt

Läste du ens nyheten? Det var ju inte ens DLC från början.

Spelar roll ... hela spelet har precis som dom sa mer än nog matrial...
Vore ju tjänstefel som företag o inte ta betalt för mer

Jaha. Varför inte hälla ut halva 2 liters-colan? Du har ju ändå tillräckligt med material.
Jag vill ha hela spelet, tack.

Jovisst men i detta fallet valde dom att sälja en 1.5 liters cola till rätt pris= alla är nöjda o glada
Sen att dom tillverkade 2 liter cola från början och säljer den sista halv litern till de som vill betala för den är väll inget problem

Du har fått hela spelet... likt en film som klipps ner för att få plats/passa bättre/få bättre flyt/ you name it - anledning att göra det har dom klippt ner spelet
Säljer sedan resten likt en dvd med bort klippta scener/alternativa slut...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

ovisst men i detta fallet valde dom att sälja en 1.5 liters cola till rätt pris= alla är nöjda o glada
Sen att dom tillverkade 2 liter cola från början och säljer den sista halv litern till de som vill betala för den är väll inget problem

Du har fått hela spelet... likt en film som klipps ner för att få plats/passa bättre/få bättre flyt/ you name it - anledning att göra det har dom klippt ner spelet
Säljer sedan resten likt en dvd med bort klippta scener/alternativa slut...

Vafan... kom inte dragandes med en massa sunt förnuft nu hehe.


signatur
Medlem
Skrivet av ThinBoi:

BULLSHIIET!

Era arma idioter som köper varenda dlc-krimskrams som företagen spottar ur sig: detta FUCK YOU är tillägnat er

går du på soc lr??..har du inte 100kr för att spela nåt med kvalite??..det är ju ni som är giriga..hellre att jag spelar assassins creed i tid än att det ska skjutas upp 4 MÅNADER för att du ditt giriga fan inte vill betala runt 70 kr..gå och samla pantburkar jävla soc fall

Medlem

plus vet ni hur mycket dem förlorar om dem inte skulle släppa spelet i nov som dem gjorde..DET var ett måste att släppa spelet då än att vänta 4 månader efter julrushen för att släppa spelet bara för att ta med det lilla extra.

Medlem

DLC är och förblir inget annat än en dold prishöjning av spel.

Det vissa har missat är att detta material produceras samtidigt med spelet och skulle egentligen följt med i boxen. Tror ni verkligen att DLC som ges ut 1-2 månader efter spelet var något som inte följde med av... tidsbrist? WTF!?

Det är ett sätt att dölja kostnader för kunden, helt lagligt. Mobiltelefoner som kostar "1kr" som egentligen kostar 5000:- om man läser det finstilta är en annan. Att en Xbox 360 med Live! i 6 år kostar dubbelt så mycket som en PS3 är en annan. Man kan intala sej att man "får något för pengarna", men det kunde man fått om innehållet ingick i köpet från början också. Fast billigare, och det är det som är grejen.

Det är bara en tidsfråga innan mobilers funktioner blir rippade på samma sätt och blir tillgängliga via DLC. Och varför inte DLC till Windows också?

Och varför? Därför att folk går på det! Och inte nog med det, vissa intalar sej att det är helt ok att bli lurad och till och med är stolta över det! Så om man vill betala 8-900kr för ett spel i framtiden då ska man också köpa DLC. Det borde ingå en T-shirt med texten "SUCKERED" med varje DLC. Men den är ju förstås extramaterial...

Medlem

självklart att utvecklarna tar till dagens teknik precis som alla dessa jävla pirater,
det är ju deras fel från början att den här skiten med dlc kommit igång, hade alla betalat för sig hade man ju tjänat på att göra spel (...tjänat mer). kommer säkert snart filmer med slut och mer delar i storyn som dlc tack vare dessa vandaler som förstör i vårt samhälle.

Medlem

DLC får man betala för OM man vill ha dem. Vissa spel är mer värda och uppbyggda för DLC( Mer Spec-ops i MV2 = gärna DLC, Borderlands som man redan VET eller har på känn att det kommer komma DLC för att spelets känns som ett spel som kan byggas ut med uppdrag, vapen och dyligt eftersom det känns som ett "levalande" spel ((precis som WoW, vad skulle det vara utan expansions!?)), Rainbow Six Vegas = Självklart DLC, ju mer Terrorist Hunt maps och så ju bättre.

Ni fattar.

Vissa spel har bra tendenser och man uppskattar DLC, visst kan priset variera efter tycke och smak. Precis som allt annat, vissa köper jeans för 1500kr själv lägger jag inte 800+ för ett par jeans som slits ((Eller redan är slitna, vilket är det fulaste jag vet i nuläget))

Allt är relativt, ibland kan jag köpa 1 låt till Rock Band för 240MS vilket jag kanske spelar 4-5ggr men inte en expansion till Fallout för 800MS som jag sitter med i 4 timmar för att klara. Pengar VS Gametime.

De som vill köpa DLC till sitt favorit spel gör det oavsett pris, vissa väntar tills priset sjunkit. Och självklart skall de anställda har lön för deras arbete. Inte för att de får betalt efter försäljning per DLC, utan ju mer pengar hela företaget får in efter försäljning på Retail Spel/DLC ju fetare "Jul Bonus" får det efter året.

De som vill köper, resten skiter i det eller väntar!

Men "klantigt" att erkänna detta Från Ubisoft, samtidigt som jag blir sugen på att få veta vad som hände i "minne" 12 och 13 när killen i spelet säger "Nothing special happend during that time"

God Jul allihopa i detta landet bor, både syster och bror!!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Undrar när författare ska börja dra ut lite sidor sådär på måfå från sina böcker som man får köpa till vid ett senare tillfälle.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Medlem

"Så länge som du, kära läsare, fortsätter med att betala för dylika saker så lär detta dock knappast bli sista gången något liknande händer... "

Precis, tyvärr verkar allt för få inse detta, bolagen har förstått att det lönar sig mer att släppa dlc än att släppa spelen kompletta. Så länge det finns en marknad för dlc så kommer detta fortsätta och de som bär skulden är inte bolagen utan dom som mer än villigt betalar för något som allt för ofta borde varit med från början. Även om jag inte är något stort fan av EA så måste jag ge dom tummen upp för att helt ha slopat deras "drakoniska" DRM (iaf verkar det som så) samt att de erbjuder dlc när man köper spelet nytt. Dlc som inte verkar vara ett simpelt sätt att tjäna en extra hacka utan mer en tillbakagång till expansioner som är som hela spel.

Medlem
Skrivet av Lightweight:

Kan folk sluta böla såfort det handlar om att betala något?
Att kapa material pga tidsbrist och deadlines sker inom precis allt som släpps.
Ska vi lyncha George Lucas, Peter Jacksson etc för att dom släpps extended-versioner av sina filmer också? Nej just ja, ingen klagar för det kan ni ladda ner gratis. PS3-spel däremot får ni betala för och underläppen börjar rycka på en gång.

A.C 2 var perfekt när det gäller antal speltimmar. Spel som man får spendera längre tid på, säg Final Fantasy, spyr man ju på efter 30 speltimmar då det är en konstant upprepning.

Frågan är vad folk hade föredragit, att dom lät bli att kapa delar av A.C 2, eller att dom sköt upp releasen med 6-12 månader?
Oavsett vad folk svarar nu så ser man ändå 40 trådar av whine på forumen när något av alternativen blivit ett faktum.

Jag klagar (och antagligen andra med mig) när jag anser mig som kund vara lurad. Nu har jag visserligen inte köpt eller spelat AC2 men ett sådant här uttalande får mig knappast att bli mer sugen på att köpa det, snarare är det tvärtom. Jag kan utan problem köpa en film flera gångar om (och har så gjort i en del fall) ifall jag anser denna utgåva vara värd pengarna. Jag äger till exempel en himla massa filmer på dvd som jag betalat en hel del för men jag kommer utan tvekan köpa de filmer jag gillar mest på BD eftersom det formatet är överlägset Dvd. Allt handlar inte om ifall det är gratis eller ej (ett alltför vanligt antagande av branschen) utan om det som säljs är har ett pris jag är villig att betala. AC 2 verkar inte i dagsläget ha ett pris jag kan tänka mig betala och denna nyhet har fått mig att kanske helt slopa spelet eller vänta tills spelet kommer i en samlarutgåva. Fallout 3 samlarutgåvan med samtliga expansioner (dlc) är helt klart något jag kan tänka mig införskaffa och ett ypperligt exempel på vad jag menar.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jovisst men i detta fallet valde dom att sälja en 1.5 liters cola till rätt pris= alla är nöjda o glada
Sen att dom tillverkade 2 liter cola från början och säljer den sista halv litern till de som vill betala för den är väll inget problem

Du har fått hela spelet... likt en film som klipps ner för att få plats/passa bättre/få bättre flyt/ you name it - anledning att göra det har dom klippt ner spelet
Säljer sedan resten likt en dvd med bort klippta scener/alternativa slut...

Snarare är det så att dom tar bort en del men säljer spelet till samma pris precis som Apotekarnes Julmust som numera är 1.4 liter (istället för 1.5) eller att de efter nyår kommer ta 50 kr för ett paket cigg som innehåller 19 st och inte som tidigare 20. Vilket tror du är bästa sättet att öka priset på en produkt? Att öka själva priset på den eller ta bort lite av innehållet?

Medlem

Mönki: Mycket bra skrivet, håller med helt och hållet för det är tyvärr alltför ofta ett sätt att tjäna mer pengar på samma spel

Skrivet av MakkeK:

självklart att utvecklarna tar till dagens teknik precis som alla dessa jävla pirater,
det är ju deras fel från början att den här skiten med dlc kommit igång, hade alla betalat för sig hade man ju tjänat på att göra spel (...tjänat mer). kommer säkert snart filmer med slut och mer delar i storyn som dlc tack vare dessa vandaler som förstör i vårt samhälle.

Alltid läggs skulden på pirater trots att detta inte är den egentliga anledningen. Det är mycket tack vare just dessa pirater spel idag har blivit så stort som det är men få verkar vara införstådda i detta. Nej företagen gör detta för de vet att de kan skylla på det ena eller andra och den stora massan kommer gå på det, de kommer aldrig erkänna att den egentliga orsaken är en annan men jag har sedan länge slutat tro på deras bshit.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Wingu:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker du allvarligt att dom bara ska ge bort dlc som 50-60 man (säkert mycket mer) suttit o jobbat med ?

ursäktar mig om jag missuppfatta nån ironi eller nåt

Läste du ens nyheten? Det var ju inte ens DLC från början.

Spelar roll ... hela spelet har precis som dom sa mer än nog matrial...
Vore ju tjänstefel som företag o inte ta betalt för mer

Jaha. Varför inte hälla ut halva 2 liters-colan? Du har ju ändå tillräckligt med material.
Jag vill ha hela spelet, tack.

Jovisst men i detta fallet valde dom att sälja en 1.5 liters cola till rätt pris= alla är nöjda o glada
Sen att dom tillverkade 2 liter cola från början och säljer den sista halv litern till de som vill betala för den är väll inget problem

Du har fått hela spelet... likt en film som klipps ner för att få plats/passa bättre/få bättre flyt/ you name it - anledning att göra det har dom klippt ner spelet
Säljer sedan resten likt en dvd med bort klippta scener/alternativa slut...

Tror du missade poängen lite. Det som skedde var att de gick ut med det. Jag har inte spelet så jag kan inte yttra mig om det är lite eller mycket spelmaterial vi snackar om. Jag tycker bara det var dumt av dem att ens nämna det. Klart som fan folk klagar om de får reda på att de tagit bort saker som skulle varit med från början, och sedan säljer det som DLC för att mjölka istället.

Dessutom tror jag att herrn borde slå upp ordet tjänstefel.

Medlem

Ni alla vet att det inte handlar om att dom har tagit bort sånt som skulle vara med ifrån början. Det handlar om pengar och nu fick ni en anledning att skylla på annat för att dölja det..


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

mygel och åter mygel.
en nackdel med konsolspelen i den här generationen imo.
hade spelen varit till pc hade det redan "låst upp" av communityn.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar