Skaparen av Syndicate Wars snart på Kickstarter

Robot
Skaparen av Syndicate Wars snart på Kickstarter

En tematisk uppföljare till de tidiga Syndicate-spelen verkar vara på gång.

#bullfrog, #syndicate, #theme-park, #syndicate-wars, #satellite-reign


Medlem
Skaparen av Syndicate Wars snart på Kickstarter

Syndicate och Syndicate Wars är än idag några av mina absoluta favoritspel och det blir nog inte lätt att tävla med den nostalgi som värmer mitt hjärta vid blotta tanken på de underbara spelen... Fast givetvis är man sugen som fan på en värdig uppföljare!

Inaktiv

ELECTRON MACE

Vore kalas med ett nytt Syndicate (sorry FailbrEAze), med dagens grafik, ljud och lite mer avancerat gameplay.

Medlem

Jag måste erkänna att jag aldrig spelat något Syndicate spel. Skäms på mig.

Medlem

Hah, jag visste att det skulle komma ett "Syndicate" på Kickstarter, det var bara en tidsfråga... alla vill ha ett nytt "riktigt" syndicate, som inte är ett halvshabbigt FPS.

Lite surt, eftersom jag ville se till att det kom just detta, ett spel som är som de gamla Syndicate 1, just eftersom det första är så bra och alla gillar det, det är perfekt att göra som coop med, som gjort för 4 spelare.

Edit: Första Syndicate är så jäkla fint, det är asbra musik och grafik med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Hah, jag visste att det skulle komma ett "Syndicate" på Kickstarter, det var bara en tidsfråga... alla vill ha ett nytt "riktigt" syndicate, som inte är ett halvshabbigt FPS.

Lite surt, eftersom jag ville se till att det kom just detta, ett spel som är som de gamla Syndicate 1, just eftersom det första är så bra och alla gillar det, det är perfekt att göra som coop med, som gjort för 4 spelare.

Edit: Första Syndicate är så jäkla fint, det är asbra musik och grafik med.

Ändå lite märklgit att EA inte kapitaliserar på det, särskilt efter succén med Xcom.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Hah, jag visste att det skulle komma ett "Syndicate" på Kickstarter, det var bara en tidsfråga... alla vill ha ett nytt "riktigt" syndicate, som inte är ett halvshabbigt FPS.

Lite surt, eftersom jag ville se till att det kom just detta, ett spel som är som de gamla Syndicate 1, just eftersom det första är så bra och alla gillar det, det är perfekt att göra som coop med, som gjort för 4 spelare.

Edit: Första Syndicate är så jäkla fint, det är asbra musik och grafik med.

Ändå lite märklgit att EA inte kapitaliserar på det, särskilt efter succén med Xcom.

Tänkte samma själv faktiskt, men det är ju ett nytt AAA spel de borde göra så och jag gissar att det är svårt att få budget för ett strategispel av denna typen jämfört med ett FPS eller TPS, även om Xcom sålt bra. Civ5 har ju sålt jättebra, konstigt att ingen annan kopierar konceptet på stor nivå eller hur? Alla Civ har sålt bra och kommer sälja bra...

Handlar det om en remake eller ett spel som är "likt fast nytt", med nya funktioner som bra coop etc, då kostar det för mycket i förhållande till hur mycket man anser att man kan få ut och kan få ut om EA måste producera det - skall 5 pers från DICE göra det med Frostbite 2 eller? Sedan en producent på allt det som skall rapportera upp till någon och så vidare, går inte. EA måste låta någon annan göra spelet och inte ta för stor del av kakan...

EA och andra sitter på massa bra gamla licenser som de inte kommer kunna göra något bra av, eftersom de kommer göra reboots och dåliga sådana, Syndicate FPS må vara ett bra FPS, men det var ju verkligen inte det nya Syndicate som folk ville ha. Syndicate skall ju vara ett top down strategi med infiltration och action blandat, det är dessutom en perfekt plattform för coop - EA skulle få bättre PR än hela Sim City om de tog gamla Syndicate la upp det på steam med achievements och så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

PVP i detta spel borde bli coolt och mycket likt DOTA och LoL yes? Fast man är i en stad istället och har möjlighet till persuada personer osv. Sen ett objektiv som 2 lag tävlar om att erövra.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av highspeed:

PVP i detta spel borde bli coolt och mycket likt DOTA och LoL yes? Fast man är i en stad istället och har möjlighet till persuada personer osv. Sen ett objektiv som 2 lag tävlar om att erövra.

Haha, vore kul att komma med en hel köttvägg med civila och mötas i mitten.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av highspeed:

PVP i detta spel borde bli coolt och mycket likt DOTA och LoL yes? Fast man är i en stad istället och har möjlighet till persuada personer osv. Sen ett objektiv som 2 lag tävlar om att erövra.

Haha, vore kul att komma med en hel köttvägg med civila och mötas i mitten.

Får mig att tänka på första Syndicate, när polisen kom i sin lilla blåa bil o alla fyra bara matar med minigun mot den, och de trettiotal pers i vägen får "skylla sig själva". Obehagligt då, och idag. Lite som dåtidens CoD flygplats. Men annars är det ju bara kul med våld och övervåld.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av highspeed:

PVP i detta spel borde bli coolt och mycket likt DOTA och LoL yes? Fast man är i en stad istället och har möjlighet till persuada personer osv. Sen ett objektiv som 2 lag tävlar om att erövra.

Haha, vore kul att komma med en hel köttvägg med civila och mötas i mitten.

HAHA... diggar ordvalet.. "Köttvägg"
Håller med om att det första Syndicate är ett av de gamla "klassiska" spelen. Som xcom. Hoppas det kommer ett nytt med LITE bättre grafik kanske. Lite mer av allt för den delen hade varit nice. =D

Medlem

Ja Starbreeze fps som av nån märklig anledning kallade Syndicate var riktigt trist. Springa igenom garderober med smala gångar mellan.
Men detta skall stödjas. Utsvulten på utmanande spel.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

1
Skriv svar