Klassisk hälsa i nya Wolfenstein

Robot
Klassisk hälsa i nya Wolfenstein

Machinegames vill skapa ett actionspel av klassiskt snitt och skippar hälsa som fylls på automatiskt.

#halo-combat-evolved, #machinegames, #wolfenstein-the-new-order, #id-software, #wolfenstein-enemy-territory, #bethesda


Medlem
Klassisk hälsa i nya Wolfenstein

Fuck vad man tänker slött ibland.

"Klassisk hälsa? Räcka fram handen och säga hej eller vadå?"


signatur

Videomupp

Medlem

jag tror jag just blev lite kär... ingen multiplayer och ingen re-genererande hälsa. Praise the Lord and Pass the Ammunition!


signatur

God is dead

Medlem

Hoppas DICE gör likadant med Battlefield 4 så medics har någon nytta... och samma sak med Engineer att dom ta bort auto repair... men det kommer ALDRIG ske så länge EA finns.

Medlem

Fy fan vad grymt! Spelet är på rätt spår verkar det som

Medlem
Skrivet av rewoX:

Hoppas DICE gör likadant med Battlefield 4 så medics har någon nytta... och samma sak med Engineer att dom ta bort auto repair... men det kommer ALDRIG ske så länge EA finns.

Kör på hardcore?

Medlem

Det är positivt att de verkar studera vad som var bra med klassikerna och inkluderar detta. Detta får mig att känna ett visst hopp om spelet.

Om vi alla tjatar nog mycket så lyssnar dom förhoppningsvis på oss och gör ett MP i sann RtCWs anda. Hoppas de i så fall även släpper ett Software Development Kit á la GTK Radiant, så vi som gillar att mappa kan vara lite kreativa

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av rewoX:

Hoppas DICE gör likadant med Battlefield 4 så medics har någon nytta... och samma sak med Engineer att dom ta bort auto repair... men det kommer ALDRIG ske så länge EA finns.

Kör på hardcore?

Kör ett bättre spel?

Medlem
Skrivet av rewoX:

Hoppas DICE gör likadant med Battlefield 4 så medics har någon nytta... och samma sak med Engineer att dom ta bort auto repair... men det kommer ALDRIG ske så länge EA finns.

Jag tror du har för höga tankar om BICE...


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

lite synd det bara är sp med klassisk hälsa kommer väl kanske ett till spel med multiplayer funktion senare

Då det vart faktist mp som drog spelare och inte sp i wolfenstein(snackar om nyare dvs)

För det vart bra mp a la mp quake style som drog in spelare rocketjumps m.m

inte sp i det har själv dock att se detta spelet som storsäljare utan namnet wolfenstein då det känns exakt som vilken sci-fi shooter som helst.

Exempelvis crysis mfl,dock känns det som dom gör det också bättre än det i sci-fi temat

Så man är lite kluven.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Hoppas DICE gör likadant med Battlefield 4 så medics har någon nytta... och samma sak med Engineer att dom ta bort auto repair... men det kommer ALDRIG ske så länge EA finns.

Då borde de gå tillbaka som det var i BF2 med medpacks som du kastar ut och som ger fullt liv på en gång för i BF3 går helandet för slött imo.

Men håller helt klart med om att både självläkning och självreparation är totalt piss. Bort med suppression också!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Passar på att ta mig tid och skriva en liten guide hur detta systemet fungerar. Tänker mest på att kids där ute som inte haft lyxen att spela Quake o.s.v.

100 = BRA!!!!
0 = DÖD!!!

Klart!

Medlem

Har lite svårt att se inget multiplayer som en selling point. När var sist ett FPS blev stort pga av sin single player-del? Har det nångonsin hänt? Jag är inget levande FPS-lexikon, men finns det ens några stora FPS-framgångar utan multiplay, förutom typ Doom 1

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av rewoX:

Hoppas DICE gör likadant med Battlefield 4 så medics har någon nytta... och samma sak med Engineer att dom ta bort auto repair... men det kommer ALDRIG ske så länge EA finns.

Kör på hardcore?

Märks att du är fäst vid BC2/BF3 stuket... inte så som battlefield en gång var ...

Medlem

Fy fan vad glad jag blir!
Det är så förbannat tråkigt att behöva sätta sig bakom ett skydd och vänta en liten stund för att sedan fortsätta spela!

AI'n i RTCW är fortfarande fantastiskt och jag hoppas verkligen att det blir samma tempo i fighterna i det här spelet också!

Var riktigt grym action i RTCW, vågar man hoppas på att de lever upp till förväntningarna eller gör de likt DICE och många andra utvecklare idag, spottar oss i ansiktet?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Riktigt besviken att eet inte blir mp... lät ju riktigt lovande :/

Medlem

YES!
Sånt här vill vi se mer av!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av telison:

Har lite svårt att se inget multiplayer som en selling point. När var sist ett FPS blev stort pga av sin single player-del? Har det nångonsin hänt? Jag är inget levande FPS-lexikon, men finns det ens några stora FPS-framgångar utan multiplay, förutom typ Doom 1

Kanske inte precis ett FPS, men ett FP-game iaf: Mirrors edge. Nu blev det visserligen inte så stort som det förtjänade, men det var grymt bra, och det fanns ingen multiplayer.
Sen har vi ju TES-serien, som knappast hade blivit så stor och bra om man hade haft både SP o MP. Faktum kvarstår att MP kräver utvecklingsresurser, och det finns inte hur mycket som helst. Så när man skipper MP, frigörs resurser som kan läggas på SP istället.

Jag tycker personligen att alldeles för många spel idag har MP. Många gånger märks det att det bara är för att alla andra spel också har det.

Ang. klassisk hälsa kan jag bara säga: GÖTT!!! äntligen ett spel som backar lite, som vågar inse att autoreg-health är fånigt, dåligt, och inte på något vis mer realistiskt än vad klassisk hp-mätare är.

Edit: Kom på att TES-spelen egentligen inte är FPS, men det snuddar ändå, precis som Fallout 3/new vegas. Andra spel jag kom på utan MP; Mafia (ettan iaf), Half-life 1 & 2, Portal 1 & 2, Tomb raider, Bioshock-spelen... Finns ganska många FPS/halv-FPS som klarar sig utmärkt utan MP.

Medlem
Skrivet av telison:

Har lite svårt att se inget multiplayer som en selling point. När var sist ett FPS blev stort pga av sin single player-del? Har det nångonsin hänt? Jag är inget levande FPS-lexikon, men finns det ens några stora FPS-framgångar utan multiplay, förutom typ Doom 1

Bioshock?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hoppas de inte gör samma misstag som Namco verkar göra med Dark Souls 2

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/7340...

Medlem

Någonting är verkligen fel i dagens spelindustri när det här är en nyhet.

Inaktiv
Skrivet av Jonlissla:

Någonting är verkligen fel i dagens spelindustri när det här är en nyhet.

Kanske är detta startskottet för något nytt då? Eller iaf för nya lägen inom spel där allt inte är auto.

Medlem

Ja, för det är ju jätte kul att behöva starta om banan / ladda om från senaste saven bara för att man har för lite HP för att ge sig på en boss eller en grupp med fiender.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Ja, för det är ju jätte kul att behöva starta om banan / ladda om från senaste saven bara för att man har för lite HP för att ge sig på en boss eller en grupp med fiender.

Jo det är väldigt kul eftersom varje eldstrid är avgörande så man måste hela tiden försöka förlora så lite hälsa som möjligt och inte bara ducka i 3s så fort man börjar bli skadad. Det här var väldigt goda nyheter för min del.

ELF
Medlem
Skrivet av Mytacism:

Ja, för det är ju jätte kul att behöva starta om banan / ladda om från senaste saven bara för att man har för lite HP för att ge sig på en boss eller en grupp med fiender.

Ja, det är irriterande. Men hellre det än att ha regenererande liv.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Health pools och snabba shooters är najs, men då måste de gå iväg från hitscan vapen också för att få det att fungera

Medlem

Inget multiplayer! Det låter lovande. Och ett hälsosystem som det skall vara. Jag tror minsann det finns fler och fler spel på gång som är väldigt intressanta. Har alltid tyckt att regenerarande hälsa känns som fusk. Att spela så man hade fett med hälsa och rustning när väl bossen kom var ju halva nöjet. Himmelriket vore ju om de tar med quicksave också.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av Mytacism:

Ja, för det är ju jätte kul att behöva starta om banan / ladda om från senaste saven bara för att man har för lite HP för att ge sig på en boss eller en grupp med fiender.

Starta om behöver man sällan göra i spel med hälsomätare, och autoregen är ju en form av fusk anser jag. Ass Creed 3 tex, autoregen under strider tom, kul att vara odödlig?

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Ja, för det är ju jätte kul att behöva starta om banan / ladda om från senaste saven bara för att man har för lite HP för att ge sig på en boss eller en grupp med fiender.

Precis så det ska vara, svårt!

"Det är ju jättekul att möta en boss man vet att man garanterat kommer klara av för man behöver bara ta skydd några sekunder och sedan fortsätta skjuta.."


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

ETt tydligt exempel på när spel blir lidande av MP är just Bioshock.

Ettan var helt otroligt bra i SP där utvecklarna inte hade med någon MP utan allt krut lades på SP-delen.
Tvåan där utvecklarna implementerade en MP-del blev klart lidande i SP som inte alls nådde upp till ettans Redan legendariska nivå.

MP är inte alltid bra.


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar