Molyneux: "Nya Xbox är inte lika spännande som 360 var"

Robot
Molyneux: "Nya Xbox är inte lika spännande som 360 var"

Legendaren Peter Molyneux menar att Xbox 360 är vinnaren av den här konsolgenerationen – men oroar sig för framtiden.

#microsoft, #sony, #nintendo, #apple, #google, #samsung


Medlem
Molyneux: "Nya Xbox är inte lika spännande som 360 var"

Molyneux uttalanden är inte så spännande som Molyneux uttalanden en gång var..

Medlem

Kanske för att nya xbox inte tar ett lika stort kliv rent teknikmässigt som 360 gjorde när den lanserades?

Edit: Vart är fz streamingsida förresten?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vann? Wii vann ju överlägset. Bäst? 360 i mitt tycke tack vare bäst interface och bäst handkontroll.

Medlem

Konkurrensen har såklart blivit större men jag tror ändå de flesta folk ser en skillnad mellan att sitta i soffan än att spela ett sketet mobilspel där batteritiden gått ut efter 20 minuter..

Medlem

Jag kommer ihåg Ps2 den va trevlig :). Undrar när vi alla ska bli vänner =(. "Grabbar vi går o tar en öl/dricka istället för att bråka ;D!"

Medlem

Att folk kan rösta att någon annan konsol än Wii vann förra generationen är enbart löjeväckande, och visar att dom inte alls röstar om vilken konsol som "vann" utan om vilken konsol dom, som hardcorespelare personligen gillar mest. Vilket är en helt annan, om än kanske mer intressant, fråga.

Medlem

Yawn.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av jonasgrillar:

Att folk kan rösta att någon annan konsol än Wii vann förra generationen är enbart löjeväckande, och visar att dom inte alls röstar om vilken konsol som "vann" utan om vilken konsol dom, som hardcorespelare personligen gillar mest. Vilket är en helt annan, om än kanske mer intressant, fråga.

Eller så kanske de tolkade frågan som vilken konsol de personligen ansåg vann, inte vilken konsol som sålde bäst;).

Medlem

aa exakt Peter som din Cube skit är så spännade...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Men tänk vilken tur det finns olika konsoler eftersom alla är olika.
Men en sak förstår jag mig inte på. Det här med Att inte gilla en konsol. Någon får gärna förklara det för mig hur man tänker :). Jag har dock inget emot Xbox eller ps3 eller pc. Har dock inget xbox men det beror inte på att jag inte gillar du utan för att jag gillar spelen till ps3. Men har för mig xbox hade mer rpg spel tidigare men men. Vi får se hur nya x-box blir, ska bli roligt. Och så har vi ps4.

Medlem

Nintendo Wii vann. Ingen snack om den saken.
Älskade motion-kontrollerna, speciellt till FPS's. Och vi fick ju väldigt många bra spel i slutet dessutom som Zelda SS, Last Story och Pandoras Tower som har blivit några av mina käraste skatter bland andra otroligt bra titlar till Wii.

360 köpte jag 2007 för att äntligen få lira Halo 3 och väntade spänt på Fable 2. Idag suger Fable serien bara mer och mer och (Som Angry Joe en gång sa) I'm all Halo'd out efter Reach.

Om Microsoft inte kan imponera mig nu med denna konsol och tro mig, jag kommer hålla örnens koll på detta, så finns det en chans att jag hellre hoppar över till PS4 och WiiU denna gång.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

The last of Us kommer göra så att PS3 vinner precis på mållinjen

Medlem

Ekonomiskt så van Wii flera gånger om över både Xbox 360 och PS3 så vet inte riktigt vad han snackar om. Men Vist antal nya kunder frö förra generations konsoler så gick det inte så fy skam för Xbox 360 gentemot PS3 men detta enbart om man ignorerar Nintendo.

Personligen är det min PS3'a som rullat mest, Xbox 360 har inte fått många spel jag spelat de senaste åren som jag inte kunnat spela på PC.

Medlem

Vilka dåliga svar på frågan alla har gett, även fast jag inte är något fan av konsolen i sig så vann faktiskt Wii.

Medlem

Håller med om att nya Xbox inte är alls lika spännande som 360.

I början av 360ans livstid så hade Microsoft ett starkt fokus på JRPG, med Blue Dragon, Tales of Vesperia osv och speciellt höjdarliret Lost Odyssey. Sedan dess så har dom lagt ner sitt fokus på JRPGn och jag har lagt ner mitt fokus på Xbox. Det känns väldigt tveksamt till att dom kommer visa något exklusivt spel som jag blir intresserad av. Istället så är det troligtvis Forza, Halo och Kinect för hela slanten, vilket jag ser som ganska så ointressant.

Och angående denna spelgeneration så vann Wii stort, både försäljningsmässigt och tack vare det i mitt tycke fantastiska Xenoblade Chronicles. Fast totalt sett så har jag nog spelat både på 360 och PS3 mer än på Wii. Fast PC toppar min totala speltid ganska så rejält.

Medlem

Jasså det anser han. Hur mäter han det? Smartphones och surfplattor är ju helt sämst att spela på. Köpt så mkt spel till dessa men ledsnar jäkligt snabt. Touch screen är ingen hit i spel. Anser jag.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ekonomiskt finns det ju siffror för.

Personligen så föredrar jag PS3 långt före de andra, har ägt och haft roligt med både 360 och wii men ps3an har helt klart hållt högst klass i helhet, för mig då vill säga.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Försäljningsmässigt så var ju Wii den stora vinnaren. Den som däremot gav mest bang for the buck var enligt mig PS3. Den konsolen har verkligen haft allt. Bluray, massvis med bra exklusiva spel, gratis onlinespelande m.m.

Xbox har mest varit en konsol för dom som bor i USA, och där kan det mycket väl ha varit det bästa alternativet, men här i Europa så har den varit näst intill värdelös. Att äga Xbox Live Guld känns inte ett dugg motiverande här.

Medlem
Skrivet av jonasgrillar:

Att folk kan rösta att någon annan konsol än Wii vann förra generationen är enbart löjeväckande, och visar att dom inte alls röstar om vilken konsol som "vann" utan om vilken konsol dom, som hardcorespelare personligen gillar mest. Vilket är en helt annan, om än kanske mer intressant, fråga.

Är den bästa sprintern den som vinner mest prispengar eller den som är snabbast?

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Försäljningsmässigt så var ju Wii den stora vinnaren. Den som däremot gav mest bang for the buck var enligt mig PS3. Den konsolen har verkligen haft allt. Bluray, massvis med bra exklusiva spel, gratis onlinespelande m.m.

Xbox har mest varit en konsol för dom som bor i USA, och där kan det mycket väl ha varit det bästa alternativet, men här i Europa så har den varit näst intill värdelös. Att äga Xbox Live Guld känns inte ett dugg motiverande här.

Håller med. Tycker även att PS3 är den konsol som tveklöst gjort den mest intressanta resan från att komma ut som ett prestanda-monster, fullständigt dratta på ändan då den var så svår att programmera till, skärpa sig och börja fokusera på intressanta indie-titlar för att ge ett varierat spelutbud. Det är mer än jag kan säga om Xbox faktiskt - bortsett från Halo så är det väldigt få spel som fortfarande är exklusiva till plattformen och som lockar. Möjligen Forza Horizon.

Medlem

Molyneux verkar ju dock vara på den linjen att spelglädje erhålles genom ren innovation, inte bara mjukvaran utan också nya funktioner i hårdvara + extras. Personligen är det inte det som är spelglädje för mig, men alla är ju olika.

Inaktiv

Molyneux legendaren? Exakt vad är det som är legendariskt med honom? Var det han som påstod att kinect var framtiden? Var det han som gjorde fable?


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av Networc:

Molyneux legendaren? Exakt vad är det som är legendariskt med honom? Var det han som påstod att kinect var framtiden? Var det han som gjorde fable?

du få allt gå längre tillbaka i tiden för att få reda på varför han är legendarisk....med all rätta...

Inaktiv
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Networc:

Molyneux legendaren? Exakt vad är det som är legendariskt med honom? Var det han som påstod att kinect var framtiden? Var det han som gjorde fable?

du få allt gå längre tillbaka i tiden för att få reda på varför han är legendarisk....med all rätta...

I will, ska nu se om något imponerar mig.
Inget av spelen han varit med å gjort iaf.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Inaktiv
Skrivet av Networc:
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Networc:

Molyneux legendaren? Exakt vad är det som är legendariskt med honom? Var det han som påstod att kinect var framtiden? Var det han som gjorde fable?

du få allt gå längre tillbaka i tiden för att få reda på varför han är legendarisk....med all rätta...

I will, ska nu se om något imponerar mig.
Inget av spelen han varit med å gjort iaf.

Aha, nu fattar jag, men även om han var det då så verkar han ju inte vara särskilt intressant att lyssna på nu för tiden.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av Networc:
Skrivet av Networc:
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Networc:

Molyneux legendaren? Exakt vad är det som är legendariskt med honom? Var det han som påstod att kinect var framtiden? Var det han som gjorde fable?

du få allt gå längre tillbaka i tiden för att få reda på varför han är legendarisk....med all rätta...

I will, ska nu se om något imponerar mig.
Inget av spelen han varit med å gjort iaf.

Aha, nu fattar jag, men även om han var det då så verkar han ju inte vara särskilt intressant att lyssna på nu för tiden.

jepp, killen lever i princip på 15 år gamla meriter

Medlem
Skrivet av fonsor:
Skrivet av jonasgrillar:

Att folk kan rösta att någon annan konsol än Wii vann förra generationen är enbart löjeväckande, och visar att dom inte alls röstar om vilken konsol som "vann" utan om vilken konsol dom, som hardcorespelare personligen gillar mest. Vilket är en helt annan, om än kanske mer intressant, fråga.

Är den bästa sprintern den som vinner mest prispengar eller den som är snabbast?

Du har helt rätt, det är så mycket bättre att försöka bedöma vem som "vunnit" generationen genom helt och hållet subjektiva åsikter i en diskussion som aldrig kommer att leda till något konstruktivt och att dessutom göra detta utan några som helst kriterier än att göra det baserat på vem som sålt flest enheter.

Jag förstår att Wii är ett hatobjekt för många, eftersom att alla spel som inte heter Call of Duty är barnspel, men även den mest rabida fanboyismen kan man tycka borde ha en gräns.

1
Skriv svar