Microsoft tror på en miljard sålda nextgen-konsoler

Medlem

10 miljoner Xbone's säger jag optimistiskt. Om inte Sony gör bort sig så kanske dom kommer upp i samma siffror som i föregående generation.

Anställ mig som analytiker någon!

Medlem

En miljard, tjena!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hahahahahahahahahahaha!

Nej.

Inaktiv

Ska bli intressant att se hur kameratvång och blockad begagnatmarknad påverkar medelmedborgarens köplust.

Någon som bryr sig eller får vi ett nytt Farmville?

Vore grymt nu om Valve tittar fram "oh hai giess, whats going on?" o kör någon superbundlemeck som kickar konkurrenterna åt sidan. Något nytt behövs ju, oculus rift eller nåt mäktigt? Hur är marknanden? Just för "htpc" alternativ till tv apparater finns det väl en miljard konkurrenter redan? NUC, Raspberry, Apple tv o en miljard alternativ till? Plus att många nya tv-apparater har allt inbyggt? Kanske ska man hålla sig till spelen istället? Finns väl många historiska företag som failat hårt genom att gå ifrån det dom är bra på?

Ser man på hur gamla xboxarna och playstations fungerat som mediecenter har dom ju varit katastrofalt dåliga, om man ser till utbud (kanske bara norden?) och användarvänligheten är ju sämst. (tänker nu på dom i originalutförande, inte moddade).

Medlem

"Microsoft tror på en miljard sålda nextgen-konsoler"

HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA*andas*HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!


signatur

I drank what?

Medlem

Som vanligt så har folk problem med att läsa vad som faktiskt står.

Det står konsoler, inte specifikt Xbox one. Konsoler innefattar därför även Ps4, troligen även Wii U som det står i artikeln.

Medlem

Finns inte en chans i världen att en miljard kommer köpa nästa generationens konsoler. Frågan är ju om det ens finns intresse hos en miljard personer?

KoP
Medlem

Jaja, det kan ju inte skada att vara optimistisk.

Och som några andra redan påpekat så rör det sig inte om 1 miljard Xbox One utan
om alla 3 aktörers gemensamma försäljning (Nintendo, Sony, Microsoft).

Medlem

Vad var det som gjorde att ni sålde drygt 80 miljoner Xbox 360? Jo, gamers! Snälla Microsoft, glöm inte bort oss!

Medlem

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Som vanligt så har folk problem med att läsa vad som faktiskt står.

Det står konsoler, inte specifikt Xbox one. Konsoler innefattar därför även Ps4, troligen även Wii U som det står i artikeln.

Det är fortfarande en väldigt hög siffra.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem

det är större chans att darth vader kommer och sparkar er i röven!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Mesmerize:

Som vanligt så har folk problem med att läsa vad som faktiskt står.

Det står konsoler, inte specifikt Xbox one. Konsoler innefattar därför även Ps4, troligen även Wii U som det står i artikeln.

Det är fortfarande en väldigt hög siffra.

Ja absolut, men jag tror tyvärr att minst hälften av de som kommenterar inte läser vad som faktiskt står eller helt missar poängen i artikeln.

Jobbigt att bli arg på något som inte stämmer bara för att man är för hastig med att hata.

Medlem

Jag hoppas ni förstår att det inte år särskilt många Xbox köpare som hänger på speltider osv utan de flesta går bara och köper konsolen för att det står Xbox i namnet.

Medlem

För er som inte minns trodde MS på 100 miljoner sålda Xbox också. Den sålde runt 25 miljoner.

ZF
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Nästa Atari incomming? ???

vi kommer ju iaf få Jaguar snart.

*raggadish*

Skrivet av Kouhei:

För er som inte minns trodde MS på 100 miljoner sålda Xbox också. Den sålde runt 25 miljoner.

med tanke på att Playstation nästan ensamt stod för de växande bubblorna under två generationer får det ändå anses lyckat, och rent imponerande att de kom ikapp redan på generation två. det förtas iof igen lite av att de ändå lyckades förlora både övertag och ett års försprång, men så är business.

Medlem

Vilken jävla överskattning, tvivlar start på att det ens kommer up i hälften av de siffror som dom siktar på.

Medlem

Skönt att de lägger ribban så besvikelsen, och marknadens reaktioner, blir total när den ändå säljer bättre än generationen innan gjorde.

Jag känner ingen som hade en Xbox360 och som kommer köpa Xbox One, ingen. De som ens är sugna på en ny verkar luta åt PS4. Har lite risiga vibbar, men tyvärr har konsolfolket motbevisat mycket förr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Skönt att de lägger ribban så besvikelsen, och marknadens reaktioner, blir total när den ändå säljer bättre än generationen innan gjorde.

Jag känner ingen som hade en Xbox360 och som kommer köpa Xbox One, ingen. De som ens är sugna på en ny verkar luta åt PS4. Har lite risiga vibbar, men tyvärr har konsolfolket motbevisat mycket förr.

Ja, lutar det då åt en PS4 så bidrar de vilket fall till försäljningen av nästa generation, precis som mannen i intervjun säger.

Medlem

Jag förstår inte allas hat mot xbox one. Jag ser inget negativt eller speciellt överraskande med den. Är det inte bättre att vänta med att gnälla tills man har testat den? Eller är det bara för att det är populärt att hata microsoft?

Själv så ser jag fram emot båda konsolerna. I mitt fall blir det förmodligen en xbox, man måste ju ha Forza!!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

det blir ps4 och wii u svart ingen xbox

Medlem

Alltså så här är det; han pratar om en miljard Xbox One. Inte om Xbox One + PS4 + Xbox 360. (Man uttalar sig inte om konkurrenters förväntade försäljningssiffror.) Därefter nämnde han 25 miljoner sålda Xbox 360 de kommande fem åren. Ni glömmer de två STORA marknaderna framöver; Kina/Asien och Afrika.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av neocon:

Dom kanske räknar med MÅNGA red ring of deaths på xbox one

Eller YLODS på PS4 och Bluescreen på datorer?

Skillnaden är att datorer kan återställas, konsoler måste bytas ut.

Tror inte så många spybox One säljs, med tanke på att övervakningssystemet Kinect måste vara inkopplat för att skitet ska ens starta systemen..

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av neocon:

Dom kanske räknar med MÅNGA red ring of deaths på xbox one

Eller YLODS på PS4 och Bluescreen på datorer?

Skillnaden är att datorer kan återställas, konsoler måste bytas ut.

Tror inte så många spybox One säljs, med tanke på att övervakningssystemet Kinect måste vara inkopplat för att skitet ska ens starta systemen..

men lägg av! räcker det inte med att amerikaner tror att de är övervakade hela tiden!?

Klarar du av att använda en mobil, smartphone, laptop eller annat som har inbyggd kamera? Är du säker på att din mobil inte är avlyssnad? Loggas allt du skriver på nätet?

"övervakningssystemet Kinect"...pff


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar