Xbox One blir regionslåst

Medlem
Skrivet av User:

Globalisering är alltid tråkigt.

Visst är det, tråkigt att man med lätthet kan åka nästan vart man vill, kan importera saker utan större problem om man vill...
Det tråkiga är om kulturerna i sig blanda i för stor utsträckning och allt blir likadant överallt. Det är tråkigt!

Men on-topic, jag kan köpa en tröja i Japan och ha på mig i Sverige, jag kan köpa en bil i USA och köra i Sverige, men jag kan inte köpa ett spel där och spela i Sverige... känns logiskt? Bra? Positivt?

Medlem
Skrivet av Gungnir:
Skrivet av User:

Globalisering är alltid tråkigt.

Visst är det, tråkigt att man med lätthet kan åka nästan vart man vill, kan importera saker utan större problem om man vill...
Det tråkiga är om kulturerna i sig blanda i för stor utsträckning och allt blir likadant överallt. Det är tråkigt!

Men on-topic, jag kan köpa en tröja i Japan och ha på mig i Sverige, jag kan köpa en bil i USA och köra i Sverige, men jag kan inte köpa ett spel där och spela i Sverige... känns logiskt? Bra? Positivt?

Fast andra kan åka till Sverige och söka socialbidrag men det kan du inte göra om du t ex åker till USA eller Japan för den delen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Fast andra kan åka till Sverige och söka socialbidrag men det kan du inte göra om du t ex åker till USA eller Japan för den delen.

Kan tyvärr inte riktigt se kopplingen. Menar du att olika länder har olika politiska system som påverkar, vilket är en liknelse för olika regioners åldersmärkning (som inte är lagstiftande vad jag vet, men inte helt säker på den)? Eller vad menar du?

Skriv svar