Rykte: Blizzards Titan försenas kraftigt

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Jag misstänker att Titan var precis som Diablo 3 uppbyggt från grunden att vara så pengaindrivande som bara går på bekostnad av gameplay.

Efter Diablo 3s flopp så fick de nog tänka om ett par gånger.

Misstänker också det, sen tror jag att konkurrerande spel var helt enkelt bättre än vad blizzard höll på med.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Efter Diablo 3s flopp så fick de nog tänka om ett par gånger.

Spelmässigt jämfört med Diablo 2 så var det en flopp. Men att Diablo 3 var en flopp över lag kan man nog inte direkt påstå.

I mars så hade Diablo 3 siffrorna:
1 miljon spelare per dag
3 miljoner spelare per månad
12 miljoner sålda exemplar.

Diablo 3 en flopp? Njaaa. I jämförelse med Diablo 2? Ja.

Medlem

Ovanligt när det kommer till Blizzard...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Problemet för Blizzard är att de är så ineffektiva att få fram nått att andra har bytt grafikmotor 2 gånger innan de är klara med ett spel.

På den gamla goda tiden så hade de mycket mer driv och jag vet inte vart det tog vägen, om de blev för stora o sitter mer på möten än jobbar eller om de blev så många att de tappade gnistan.

Medlem
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av Sviskon:

Efter Diablo 3s flopp så fick de nog tänka om ett par gånger.

Spelmässigt jämfört med Diablo 2 så var det en flopp. Men att Diablo 3 var en flopp över lag kan man nog inte direkt påstå.

I mars så hade Diablo 3 siffrorna:
1 miljon spelare per dag
3 miljoner spelare per månad
12 miljoner sålda exemplar.

Diablo 3 en flopp? Njaaa. I jämförelse med Diablo 2? Ja.

För att vara en Blizzard produkt så var det garanterat en flopp.

Och glöm inte att utveklingsperioden på spelet har varit upp mot 3-4 gånger så lång som det bör ta ett företag att få fram ett liknande spel.

Sen är inte de siffrorna representativa av spelarbasen, skulle gissa att iaf 40% av de är bottar.

Medlem

Förstår inte på mig på folk i bland, ni kritisera vad än som händer i spel värden. fattar 0. Det är det nya tydligen hata allt och alla. ....

Vi vet att Titten är ett spel. Det allt vi vet. hallå ?! hur kan man säga att det fail eller ens tro det. ?! spår du framtiden. Det finns inge info som säger att det är ett fail med samma finns inget som säger att det kommer lyckas. Vänta och se till att info om spelet finns först om det ens händer.

samma sak med folk som klagar på att dom tappad glöd eller det inte gamla Blizzard etc etc, Jobbar ni där ? Det finns inge möjlighet så länge ni inte jobbar där eller har en när kompis som jobbar där och säger hur det är där.

Förklara gärna vad ett spel som är win och inte en fail. Tydligen inte hur många kopior av spelt som har sålts. eller hur många som spelar det. Så berätta gärna hur ett spel blir ett win spel nr1.

Eller att ALLA företagen är pengar driva, klart som fan dom är. det hade du med varigt, det är som vilket jävla företog som helst. Går det att mjölka klart som fan dom gör det. Gillar dagens mjölkaningar att det är, Typp Cod eller BF som det är dom stora mjölkaningar. ..... o.0
Så vad hände med NHl,Fiffa,Need for speed,Sims etc Där skriks det inte alls lika högt för det är acceptera.

Tänk om du bygger spel. folk gillar det spel och dom värkar nöjda, varför ska du lägg mer tid och pengar med skapa mera "nytt" ?

Poängen är, vi vet noll om spelet eller hur det funkar när dom bygger spelen eller hur dom tänker vilka som pressar på och varför. vi kan bara gissa oss till men minsta info raden som finns. Och folk ta det som blodigt allvar på den lila raden text som skrives.

VI tror en jävla massa om hur det funkar vilka är det bad guys, men vi vet aldrig exakt vad som händer så länge vi inte jobbar med dom eller de spel etc.

Så tänk till för Jordens skull.

Medlem
Skrivet av anon_165499:

Blizzard har så stört bra kvalité på sina titlar. Jag förstår mig verkligen inte på alla hippstergamers där ute som börjar klaga så in åt helvette så fort de stora stygga företagen lägger sig i.
Hoppas inte titan dröjer allt för länge bara. Är redan riktigt, riktigt taggad

Fanboy.

Skrivet av Vincent_graymore:

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?

Köpte D3 för att jag gillade D2 (vilket många andra gjorde), tyvärr hade de ändrat på ett flertal saker som fick spelet att vara mycket sämre. (typ skillpoints, loot, ladder osv.)

D3 sålde inte bra för att det var ett bra spel, det sålde bra för att 2an var så bra!

Medlem

Tror Blizzard gråter hela vägen till banken.

Medlem

Blizzcon detta år blev helt plötsligt väldigt mindre intressant.

Jag hopps innerligt att dom inte gör en reboot pga. nästa generations konsoler.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

och där försvan titan ifrån blizzcon, jisses detta bådar inte gott dom borde ju verkligen utöka sina IP mer, dock så förstår jag dom då deras håller en helt egen klass i alla scenarion gemfört med andra spel och dom vill behålla detta.

Sen vart ju diablo 3 ingen höjdare dock men om man ignorerar den så

Skrivet av nudedude:
Skrivet av Timosaki:

Blizzard har så stört bra kvalité på sina titlar. Jag förstår mig verkligen inte på alla hippstergamers där ute som börjar klaga så in åt helvette så fort de stora stygga företagen lägger sig i.
Hoppas inte titan dröjer allt för länge bara. Är redan riktigt, riktigt taggad

Fanboy.

Skrivet av Vincent_graymore:

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?

Köpte D3 för att jag gillade D2 (vilket många andra gjorde), tyvärr hade de ändrat på ett flertal saker som fick spelet att vara mycket sämre. (typ skillpoints, loot, ladder osv.)

D3 sålde inte bra för att det var ett bra spel, det sålde bra för att 2an var så bra!

Nu kan jag ju bara gissa men tror att det är rätt många som spelar/spelat d3 som inte spelat d2, tidens tand är trots allt tung.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Propy:

kan det vara för att de vill släppa det till nextgen också?

oavsett så känns det som att man bryr sig mindre och mindre om blizzard numera...inget av deras senaste spel (wow, sc2, d3) blev något jag ens kom i närheten av att gilla

Next Gen? snare next Next Gen! ;-). Frågan är hur länge man kan leva på gamla meriter..? Läänge!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Timosaki:

Blizzard har så stört bra kvalité på sina titlar. Jag förstår mig verkligen inte på alla hippstergamers där ute som börjar klaga så in åt helvette så fort de stora stygga företagen lägger sig i.
Hoppas inte titan dröjer allt för länge bara. Är redan riktigt, riktigt taggad

Fanboy.

Skrivet av Vincent_graymore:

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?

Köpte D3 för att jag gillade D2 (vilket många andra gjorde), tyvärr hade de ändrat på ett flertal saker som fick spelet att vara mycket sämre. (typ skillpoints, loot, ladder osv.)

D3 sålde inte bra för att det var ett bra spel, det sålde bra för att 2an var så bra!

Nu kan jag ju bara gissa men tror att det är rätt många som spelar/spelat d3 som inte spelat d2, tidens tand är trots allt tung.

Själv är jag 27 spelade 1an och 2an 3an är väl okej nu RAH förstörde det och det tråkiga och dålig skill och talent systemet.

Men det är absolut inget skitspel bara sämre än vad det bör ha varit för att vara blizzard och denna generations spel och möjligheter.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Egg3t_:
Skrivet av Vincent_graymore:

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?

D3 sålde jättebra precis när det hade släppts, numera finns det aldrig med på listor över de mest säljande pc-spelen.

Det är det inget spel som är ett år efter release.
Diablo 3 har sålt bättre än Diablo 2 så det är en enorm succé. När de väl släpper en add-on så kommer det sälja ytterligare.

Eh, vaddå? Skulle D3 på ett år ha sålt bättre än vad D2 drog in på sjukt många år? (Sedan år 2000)
Såg förresten att ICA fortfarande säljer D2, tror inte att de kommer att sälja D3 om tio år.

Medlem
Skrivet av dMike:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Egg3t_:
Skrivet av Vincent_graymore:

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?

D3 sålde jättebra precis när det hade släppts, numera finns det aldrig med på listor över de mest säljande pc-spelen.

Det är det inget spel som är ett år efter release.
Diablo 3 har sålt bättre än Diablo 2 så det är en enorm succé. När de väl släpper en add-on så kommer det sälja ytterligare.

Eh, vaddå? Skulle D3 på ett år ha sålt bättre än vad D2 drog in på sjukt många år? (Sedan år 2000)
Såg förresten att ICA fortfarande säljer D2, tror inte att de kommer att sälja D3 om tio år.

Det lär dom göra, digtals som allt annat lär varar då. Komemr fördmodligen kunna köpa D2 fortfarnde då med om 10år......

Inaktiv
Skrivet av Vincent_graymore:

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?

Väldigt kort: Storyn är urusel! Vilket är så tragiskt med tanke på att spel som Star Craft 1 och 2 och Warcraft 3 är kul att spela igenom bara p.g.a. storyn. D3:s story är helt trasig och värdelös.
Och deras gameplay var vid release helt trasigt, massor av buggar eftersom att de inte hade någon endgame beta test.

Så ja, det är och förblir ett stort misslyckande. Plus error 37...

Och jag har knappast stora förväntningar för titan nu när blizzard jobbar bara på att göra spel som lämpar sig för "casuals" (uuuuuuh jag avskyr det ordet) plus att herr Wilson har hoppat på Titan gör inte att jag ändrar mig direkt.

Ett nytt MMO med massor av mounts du kan köpa för riktiga pengar och instanser som är så enkla att du kan lika gärna sova när du spelar dem

Men överraskar dom mig så blir jag mycket glad, om det blir som jag misstänker att det blir så vet jag att jag hade rätt :).

Inaktiv
Skrivet av aT1C:
Skrivet av dMike:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Egg3t_:
Skrivet av Vincent_graymore:

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?

D3 sålde jättebra precis när det hade släppts, numera finns det aldrig med på listor över de mest säljande pc-spelen.

Det är det inget spel som är ett år efter release.
Diablo 3 har sålt bättre än Diablo 2 så det är en enorm succé. När de väl släpper en add-on så kommer det sälja ytterligare.

Eh, vaddå? Skulle D3 på ett år ha sålt bättre än vad D2 drog in på sjukt många år? (Sedan år 2000)
Såg förresten att ICA fortfarande säljer D2, tror inte att de kommer att sälja D3 om tio år.

Det lär dom göra, digtals som allt annat lär varar då. Komemr fördmodligen kunna köpa D2 fortfarnde då med om 10år......

Nej det kommer det nog inte göra, för om 10år kommer D3 servrarna vara nedlagda och det finns inget Single Player lokalt så bye bye med D3 :). Alternativt att det blir som D2, deras servrar suger så hårt idag! Du har blackscreens konstant :).

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av dMike:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Egg3t_:
Skrivet av Vincent_graymore:

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?

D3 sålde jättebra precis när det hade släppts, numera finns det aldrig med på listor över de mest säljande pc-spelen.

Det är det inget spel som är ett år efter release.
Diablo 3 har sålt bättre än Diablo 2 så det är en enorm succé. När de väl släpper en add-on så kommer det sälja ytterligare.

Eh, vaddå? Skulle D3 på ett år ha sålt bättre än vad D2 drog in på sjukt många år? (Sedan år 2000)
Såg förresten att ICA fortfarande säljer D2, tror inte att de kommer att sälja D3 om tio år.

Det lär dom göra, digtals som allt annat lär varar då. Komemr fördmodligen kunna köpa D2 fortfarnde då med om 10år......

Nej det kommer det nog inte göra, för om 10år kommer D3 servrarna vara nedlagda och det finns inget Single Player lokalt så bye bye med D3 :). Alternativt att det blir som D2, deras servrar suger så hårt idag! Du har blackscreens konstant :).

Dom lär garaterat patcha in så fal att man kan lira det offline om dom stänger ner serverna.

Medlem

Jay märkte att det inte fanns något real money AH så de var tvungna att göra om!

Medlem

Förstår heller inte all negativitet?
Måste det innebära skit och fail bara för att man inser att man inte kan nå upp till sina mål inom den tidsramen man redan satt? Borde det inte bara vara positivt?

Har man pengar som Blizzard har så kanske de vill investera dem väl i sina prosjekt istället för att pumpa ut något halvfärdigt spel som tappar spelare direkt?

Jag går och drömmer om ett nytt MMOPRG som får mig att få samma känsla som första gången jag klev in i WoW och allt vad de två senare expansionerna innebar..

Men ser alla det som en flopp redan så kanske ni blir positivt överraskade när det en dag släpps Kan ju alltid hoppas på det!

Mvh

Medlem

Yeees!! Då kanske dom flyttar över folk till Diablo3, detta skulle kunna göra spelet riktigt bra från den missar det är idag! Håller tummarna hårt för ett expansivt väl polerat D3 i framtiden!

Inaktiv
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av dMike:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Egg3t_:
Skrivet av Vincent_graymore:

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?

D3 sålde jättebra precis när det hade släppts, numera finns det aldrig med på listor över de mest säljande pc-spelen.

Det är det inget spel som är ett år efter release.
Diablo 3 har sålt bättre än Diablo 2 så det är en enorm succé. När de väl släpper en add-on så kommer det sälja ytterligare.

Eh, vaddå? Skulle D3 på ett år ha sålt bättre än vad D2 drog in på sjukt många år? (Sedan år 2000)
Såg förresten att ICA fortfarande säljer D2, tror inte att de kommer att sälja D3 om tio år.

Det lär dom göra, digtals som allt annat lär varar då. Komemr fördmodligen kunna köpa D2 fortfarnde då med om 10år......

Nej det kommer det nog inte göra, för om 10år kommer D3 servrarna vara nedlagda och det finns inget Single Player lokalt så bye bye med D3 :). Alternativt att det blir som D2, deras servrar suger så hårt idag! Du har blackscreens konstant :).

Dom lär garaterat patcha in så fal att man kan lira det offline om dom stänger ner serverna.

Mm för då lär alla vilja ha det, då försvinner hela poängen med spelet och det enda som är kvar är den fruktansvärda storyn som ingen gillar.

Medlem

Nu har jag varit slapp och inte läst kommentarerna innan jag skriver, men flera år försenade spel när det gäller Blizzard hör till deras modell. Säkert utstuderat och planerat för att dra in mest möjliga mängd hype pengar. För en snäppet över måttligt bra produkt som fokuserat på att träffa så bred målgrupp som möjligt och därefter raderar nästan allt som kan göra spelet avancerat.

Medlem
Skrivet av qwail:

Nu har jag varit slapp och inte läst kommentarerna innan jag skriver, men flera år försenade spel när det gäller Blizzard hör till deras modell. Säkert utstuderat och planerat för att dra in mest möjliga mängd hype pengar. För en snäppet över måttligt bra produkt som fokuserat på att träffa så bred målgrupp som möjligt och därefter raderar nästan allt som kan göra spelet avancerat.

Det är ju sant, alla deras nya ip har alltid varit med om en remake, diablo(ettan) starcraft (ettan) warcraft(ettan) alla nya ip:n dom har gjort har fått remakes.

Så det förvånar ju ingen direkt, dock trodde jag ej av någon anledning titan skulle få remake av någon anledning.

Kan säga såhär det förvånar ju samtidigt inte då så konstig typ av spel dom kommer att lansera om man följt det.

Så skulle det vara sammankopplat med alla andra universum,diablo och starcraft hur vet vi ej riktigt, men så som det låter så komemr du spela ifrån olika tidsperioder.

tillbaka i tiden och frammåt i tiden och som det låter så handlar dom att vi gjort något fel i våran tidlinje och du och många andra är i en grupp som ska fixa dessa misstag något åt detta hållet, hur det rakt av är sant vet man ej men det låter i praktiken trovärdigt och blir ju bra storyline, dock jävligt svårt att få det att fungera.

då man kommer använda olika periodtiders vapen, exempelvis bakåt i tiden inge pulserifles osv hur dom får allt att fungera får vi ju se, det kan tom varit så det vart så svårt att dom slopade mycket av detta för dom fick ej detta att fungera.

Hellre väntar jag några år till och får ett bra spel än ett skitspel och dom vill ju verkligen ej floppa efter d3 "floppen" ?

Då dom alltid fått bra rykte ifrån sina spel

Medlem

Hur kan ett spel som aldrig haft en tillstymmelse till officiellt släppdatum "försenas kraftigt"? Det är inte ens officiellt utannonserat än.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem
Skrivet av Gautr:

Hur kan ett spel som aldrig haft en tillstymmelse till officiellt släppdatum "försenas kraftigt"? Det är inte ens officiellt utannonserat än.

Tja det beror ju på om det stämmer eller inte, men om det skulle visa sig vara sant. Så "tror" jag nog att ett spel som redan varit under produktion i några år, med 100 anställda. Och sen Skall byggas om från scratch . Bör innebär en minst 2 år lång försening. Vilket i en bransch där de flesta större spel lanseras efter ett par års utveckling. innebär en 50-100% ökad till tillverkningstid, vilket är en kraftig försening iaf, i min värld.
Sen har jag förhoppningsvis fel, men det är en annan femma.
Jag gillar Blizzard spel, har köpt alla och lagt ner allt för mycket timmar på dem.
Men Väldigt sällan som de nya titlarna fångar känslan som de äldre spelen hade.
Hoppats självklart på undantag men blir lätt kritisk.

Medlem
Skrivet av qwail:
Skrivet av Gautr:

Hur kan ett spel som aldrig haft en tillstymmelse till officiellt släppdatum "försenas kraftigt"? Det är inte ens officiellt utannonserat än.

Tja det beror ju på om det stämmer eller inte, men om det skulle visa sig vara sant. Så "tror" jag nog att ett spel som redan varit under produktion i några år, med 100 anställda. Och sen Skall byggas om från scratch . Bör innebär en minst 2 år lång försening. Vilket i en bransch där de flesta större spel lanseras efter ett par års utveckling. innebär en 50-100% ökad till tillverkningstid, vilket är en kraftig försening iaf, i min värld.
Sen har jag förhoppningsvis fel, men det är en annan femma.
Jag gillar Blizzard spel, har köpt alla och lagt ner allt för mycket timmar på dem.
Men Väldigt sällan som de nya titlarna fångar känslan som de äldre spelen hade.
Hoppats självklart på undantag men blir lätt kritisk.

Jo, absolut har du rätt. Jag är dock osäker på om vi delar samma definition av "försening". Det ordet innebär för mig i det här fallet är att spelet inte släpps som utlovat, men eftersom inget datum utlovats så kan det inte vara försenat, vilket, för mig, gör rubriken missvisande. Däremot så kan det släppas senare på grund av de andledningar som det ryktas om precis som du säger, men återigen så tycker jag inte att det är samma sak som att det är försenat.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Knappast förvånad, det är ju Blizzard vi pratar om här.

Jämförelsen med Diablo3 är förresten rätt dålig, rent av sorglig. Artikelbilden är från Blizzard Norths förslag, något som Vivendi avskydde och sparkade hela teamet. Det vi sen fick från Jay Wilson & bros är Warcraftgängets kreation.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Suck.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av znubbis:

Problemet för Blizzard är att de är så ineffektiva att få fram nått att andra har bytt grafikmotor 2 gånger innan de är klara med ett spel.

På den gamla goda tiden så hade de mycket mer driv och jag vet inte vart det tog vägen, om de blev för stora o sitter mer på möten än jobbar eller om de blev så många att de tappade gnistan.

Kan ju bero på att typ 90% av Blizzards gamla personal har antingen fått kicken, eller slutat av andra anledningar.

123
Skriv svar