Gameplay-premiär för Homeworld-skaparnas nya spel

Robot
Gameplay-premiär för Homeworld-skaparnas nya spel

Blackbird Interactive har för första gången visat upp hur Hardware: Shipbreakers verkligen ser ut.

#nyhetstips, #blackbird-interactive, #relic-entertainment, #homeworld


Skribent
Gameplay-premiär för Homeworld-skaparnas nya spel

Välbekanta rysningar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

kan bli intressant.

Medlem

Luktar så mycket Homeworld om detta spelet och det är underbart!

Design , Musik , Kartan med det taktiska överläget = Homeworld i sin briljans.

Jag blev så sugen på detta spel nu

Och loggan är ju Homeworld upp i dagen med typsnitt och färg.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Oh, dude..

Detta kan bli så jävla bra!!

Stilrent också..

Medlem
Avstängd

Mysig atmosfär! Synd bara att de kör F2P modellen

Medlem

So much for easy money!

Ser jäkligt nice ut, får se sedan när man ser en match med, eller så... synd på F2P ja.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dejavu på ljudbilden. Flera ljud lät identiska, som t.ex. när översiktsbilden kom upp.

Medlem

enheterna såg lite Biaga ut men utöver det ser det väldigt lovande ut. Kanske undermarken strider med 3d?

Medlem

Homeworld på land? blir det inte lite Ground Control då? Ser iaf ut som en blandningen mellan de två. Ska bli kul!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

F2P version av detta spel? Är det verkligen vad vi spelare vill ha?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

=D Åh va schyst det ser... F2P!... ut... =( ...fan...

Medlem

F2P är inte alltid så dåligt, vet egentligen bara ett skräckexempel och det är Star Wars. Man kan få spelet gratis och testa det, sen för samma summa som man skulle köpt spelet för så köper man de grejer man vill ha i spelet. Kanske mycket billigare tillochmed än vanligt fullpris. Bonuses är att du kan testa och se om du ens gillar spelet innan du köper något.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

F2P är inte alltid så dåligt, vet egentligen bara ett skräckexempel och det är Star Wars. Man kan få spelet gratis och testa det, sen för samma summa som man skulle köpt spelet för så köper man de grejer man vill ha i spelet. Kanske mycket billigare tillochmed än vanligt fullpris. Bonuses är att du kan testa och se om du ens gillar spelet innan du köper något.

Kolla på C&C serien. Där ser man tydligt hur F2P försämrat spelet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag har inte spelat så mycket Homeworld, tyckte det mer såg ut som typ Ground Control.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Känns som man spelat detta tidigare men kan fasen inte sätta tummen på det.

Medlem

Gillar inte den här nya grejen med att spelen ska vara gratis med gömda kostnader och sånt. Jag betalar hellre 400:- och får tillgång till allting.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Ohh.. lite BattleZone?

Eller Ground Control som någon skrev.

Grymt!

Medlem

Ser riktigt fränt ut.

Haha, allting med den videon från både rösterna till designen på fordonen och , ja allting fullkomligt skriker homeworld. Instabuy för mig(om man kunde köpa det)

Frågan är hur f2p kommer funka, och vem som kommer utgiva spelet(hoppas det inte är EA, i så fall så är spelet redan förlorat)

Medlem

Som vanligt blir jag orolig när jag läser "gratis att spela".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hoppas innerligt de slänger med vettig singleplayer också (en riktig kampanj eller något liknande, som är omfattande), det var ju storyn och atmosfären som gjorde Homeworld. Kör de ett schablonmässigt F2P (med andra ord mycket PvP-fokus eller bara skirmish som bäst) hoppas jag innerligt att det skiter sig för dem, ett så korkat val för en så stor potential bör få konsekvenser.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Bilarna och skeppen ser ut som Lego Star Wars

Skrivet av chopper:

F2P version av detta spel? Är det verkligen vad vi spelare vill ha?

Inte vill ju spelarna köpa pay-2-own iaf. De konkreta siffror man får ut från piratkopiering när man bygger in mer rapporteringssystem i sina spel talar för sig själva.

Sen om man som liten utvecklare bygger ett multiplayerspel, så är det betydligt lättare att nå upp till den kritiska spelarantalet som behövs för att göra spelet roligt om man låter folk spela gratis. Kruxet är hur man på ett snyggt sätt både får in spelare man tjänar pengar på tillsammans med spelare som bara lockar betalande kunder. Hur man än gör så blir det någon form av f2p.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Känns som man spelat detta tidigare men kan fasen inte sätta tummen på det.

Det man ser i filmen är ganska likt Supreme Commander 1 och Ground Control 1.

MEG
Medlem

Hmm var det bara jag som fick lite Dune 2000 wibbar?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ser riktigt bra ut, men jag är lite orolig. F2P kan jag väl gå med på, även om jag föredragit fullpris.

Men det verkar inte finnas någon SP-kampanj utan det är fokus på PvP och krig mellan klaner. Hoppas att jag har fel...

Medlem

Ståpäls! Gillar spänningen! :]


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Propy:

Homeworld på land? blir det inte lite Ground Control då? Ser iaf ut som en blandningen mellan de två. Ska bli kul!

Jag håller helt med. Kändes mer som Ground Control än Homeworld... Men det är ju tydligen farligt att gå emot det som pöbeln påstår på FZ...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

12
Skriv svar