EA slopar Online Pass i sina nuvarande spel

Robot
EA slopar Online Pass i sina nuvarande spel
Medlem
EA slopar Online Pass i sina nuvarande spel

Värdelöst att överhuvudtaget införa det från första början. Bra att dom lärt sig i alla fall.

Medlem

Klart att dom inte behöver Online Pass när man ändå måste betala för ett nytt spel på Xbox One

Medlem

Gött! Bra EA, hoppas andra tar efter med deras påhitt.
EA är inte så skräpigt företag som de en gång har varit, men de är väl fortfarande inne att klanka ner på dom.

Medlem

Ska vi slå vad om att de kommer att fortsätta med att slänga med gottigt material för de som köper spelet vanligt medans de som köper begagnat måste betala extra för? Same shit different name.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Gött! Bra EA, hoppas andra tar efter med deras påhitt.
EA är inte så skräpigt företag som de en gång har varit, men de är väl fortfarande inne att klanka ner på dom.

Antar att du missat läsa artiklarna kring Xbox One? EA är lika skräpigt som alltid, dom har bara hittat ett sätt där dom kan vara skräpiga fast någon annan får ta på sig skulden.

Om dom slutade bete sig som giriga svin skulle det inte vara inne att klanka ner på dom.

Medlem

Nu är det ju inte bara till Xbox One de släpper sina saker till. Så jo, de kan fortfarande få skulden!

Inaktiv
Skrivet av Blackwolfe:

Nu är det ju inte bara till Xbox One de släpper sina saker till. Så jo, de kan fortfarande få skulden!

"Online pass" finns redan till PC, och det är inte klart hur PS4 kommer vara DRM-mässigt än. Så om EA sitter inne med info om att PS4 också kommer ha något online DRM så har EA säkert varit en av de stora påtryckarna att få in det på nya generationen konsoler också.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Gött! Bra EA, hoppas andra tar efter med deras påhitt.
EA är inte så skräpigt företag som de en gång har varit, men de är väl fortfarande inne att klanka ner på dom.

Om fler hade tagit efter deras påhitt/jävelskap vet man att man kommit till helvetet så det får vi hoppas kan undvikas.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Gött! Bra EA, hoppas andra tar efter med deras påhitt.
EA är inte så skräpigt företag som de en gång har varit, men de är väl fortfarande inne att klanka ner på dom.

Visst, det är ett steg i rätt riktning, men det förlåter dem inte för allt skit dem gjort.


signatur

Rwa?

Medlem

Vi alla är väll giriga? Vi som klagar är en form av girighet? Jag tycker folk som klagar är giriga, för sen går ni köper deras spel. Kära nån va tråkgit ni har, trist liv! EA och andra spel företag är en entrapenörer. Så klart det vill känna pengar, ingen snack om saken! Så om ni "har" ett jobb och ert chef säger skulle du jobba grattis för mig, antar att ni säger själv klart boss! ? Aldrig, ni skulle fråga löneförhöjning eller hur? Vem är då girig? Tycker ea o alla andra spel företagen gör bra jobb och försöker stå på bena! Go for it....!

Ja min svenska suger och min skrivande suger, du behöver inte påminna mig om det jag vet. Och det är mitt problem att jobba på det!

Peace and love! KRam på er alla!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Serkish:

Vi alla är väll giriga? Vi som klagar är en form av girighet? Jag tycker folk som klagar är giriga, för sen går ni köper deras spel. Kära nån va tråkgit ni har, trist liv! EA och andra spel företag är en entrapenörer. Så klart det vill känna pengar, ingen snack om saken! Så om ni "har" ett jobb och ert chef säger skulle du jobba grattis för mig, antar att ni säger själv klart boss! ? Aldrig, ni skulle fråga löneförhöjning eller hur? Vem är då girig? Tycker ea o alla andra spel företagen gör bra jobb och försöker stå på bena! Go for it....!

Ja min svenska suger och min skrivande suger, du behöver inte påminna mig om det jag vet. Och det är mitt problem att jobba på det!

Peace and love! KRam på er alla!

Jo, men de flesta företag förstår att man måste ha bra pr och ge god service, det får kunderna att komma tillbaka.

Ea tar våra favoritserier, förstör dem och kräver oss på sjuka summor pengar.
Men det är svårt att inte köpa en uppföljare till sin favorit serie, även fast man vet vad ea gjort med den.

Sen förstår jag inte liknelsen med om vi skulle jobba grattis?
Vi ber inte om att få EAs spel grattis.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Serkish:

Vi alla är väll giriga? Vi som klagar är en form av girighet? Jag tycker folk som klagar är giriga, för sen går ni köper deras spel. Kära nån va tråkgit ni har, trist liv! EA och andra spel företag är en entrapenörer. Så klart det vill känna pengar, ingen snack om saken! Så om ni "har" ett jobb och ert chef säger skulle du jobba grattis för mig, antar att ni säger själv klart boss! ? Aldrig, ni skulle fråga löneförhöjning eller hur? Vem är då girig? Tycker ea o alla andra spel företagen gör bra jobb och försöker stå på bena! Go for it....!

Ja min svenska suger och min skrivande suger, du behöver inte påminna mig om det jag vet. Och det är mitt problem att jobba på det!

Peace and love! KRam på er alla!

Om folk är giriga är det väl deras problem också i sådana fall, de kan jobba på det utan att bli påminda?

Sen tycker jag uttrycket "Kunden har alltid rätt" passar bra i det här sammanhanget. Förstår man inte det har man ingen känsla för företagsamhet och säljande. Du gör vad kunden vill ha så länge den betalar. Du jobbar inte gratis åt kunden eftersom du tar betalt.

Sen vet jag inte vad löneförhöjning har med detta att göra men om du förtjänar löneförhöjning ska du ha det. Det har ingenting med girighet att göra eftersom du jobbat dig till det, du har förtjänat det. Sen om man inte tycker man förtjänat det då ska man nog fundera över vad man gör på jobbet?

Medlem

Dom har inte gjort det för att vara snälla.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag undrar hur två gyllene bajskorvar på raken påverkar EA. Förhoppningsvis kanske positivt

Too late.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gilla


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

EA skulle kunna hitta botmedlet till cancer och folk skulle hitta en negativ vinkel på det...

Medlem

Haha seriöst? Ea tar bort online pass baserat på feedback samtidigt som det står klart att detta kommer automatiseras i konsoller. För att dom "tagit till sig av feedback". Btw har ni redan postat om detta.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Köp inte EA spel så är problemet löst ingen som tvingar folk att köpa spel......

Medlem

Sluta köpa begagnade spel så behöver ni inte gnälla på det här? Man gnäller på att det är snålt med extra kostnad för folk som köper begagnade spel i samma mening man pratar om just begagnade spel. Hycklare.

Köp nytt och ge era pengar till utvecklarna istället, dom får inte ett öre för ett begagnat köp.

Medlem
Skrivet av Biggles:

EA skulle kunna hitta botmedlet till cancer och folk skulle hitta en negativ vinkel på det...

Det tror jag inte med tanke på att i princip all misstro och kritik har varit välförtjänt och väl grundad. Det är snarare du som har kort minne.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Haha EA tror att deras minskade försäljning har något med deras online pass att göra.

Gulligt.

Medlem

Greed, for lack of a better word, is good.

Greed is right.

Greed works.

Greed clarifies, cuts through, and captures, the essence of the evolutionary spirit.

Greed, in all of its forms; greed for life, for money, for love, knowledge, has marked the upward surge of mankind and greed, you mark my words, will not only save Electronic Arts but that other malfunctioning corporation called the U.S.A.

Häpp!

Inaktiv
Skrivet av Biggles:

EA skulle kunna hitta botmedlet till cancer och folk skulle hitta en negativ vinkel på det...

Helt sant och helt korrekt. Det är konsekvensen av att man medvetet kört sitt varumärke i botten och börjat gräva neråt. Som man ligger får man bädda.

Medlem
Skrivet av General Failure:
Skrivet av Biggles:

EA skulle kunna hitta botmedlet till cancer och folk skulle hitta en negativ vinkel på det...

Helt sant och helt korrekt. Det är konsekvensen av att man medvetet kört sitt varumärke i botten och börjat gräva neråt. Som man ligger får man bädda.

De har väl knappast medvetet kört sitt varumärke i botten. Det är en konsekvens för ett antal mindre vettiga beslut.

Sen håller inte jag med om att de var "värda" gyllene bajskorvarna...det finns värre företag. Detta är ändå bara spel, det påverkar inte folks liv såsom en knasig bank...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Serkish:

Vi alla är väll giriga? Vi som klagar är en form av girighet? Jag tycker folk som klagar är giriga, för sen går ni köper deras spel. Kära nån va tråkgit ni har, trist liv! EA och andra spel företag är en entrapenörer. Så klart det vill känna pengar, ingen snack om saken! Så om ni "har" ett jobb och ert chef säger skulle du jobba grattis för mig, antar att ni säger själv klart boss! ? Aldrig, ni skulle fråga löneförhöjning eller hur? Vem är då girig? Tycker ea o alla andra spel företagen gör bra jobb och försöker stå på bena! Go for it....!

Ja min svenska suger och min skrivande suger, du behöver inte påminna mig om det jag vet. Och det är mitt problem att jobba på det!

Peace and love! KRam på er alla!

Att klaga och gnälla är viktigt som konsument. Snacket om att "rösta med plånboken" funkar inte. För att ett företag ska ändra sig, gäller det att communityn säger ifrån, genom att gnälla och klaga som fan. Det handlar inte om girighet, utan det handlar om att EA förstör allting de lägger vantarna på, som t.ex. Sim City senast.

Företagens position ska vara precis som statens egentligen ska vara. Rädsla för folket/kunderna, gör bra ifrån er, annars krossar communityn/folket er. Tyvärr har senaste tidens fanboy-ism blivit så stark att folk galet nog går ut och försvarar sina favorit-företag. Gah!

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Gött! Bra EA, hoppas andra tar efter med deras påhitt.
EA är inte så skräpigt företag som de en gång har varit, men de är väl fortfarande inne att klanka ner på dom.

I det stora hela kommer ju detta skyddet vara utagerat ändå, när man kommer få betala en peng till EA för att få sälja det kopierade spelet ändå.

Så vet inte om förtjänar på att vara mindre "skräpiga" ändå.

Sedan gör Microsoft oändligt antal stora fel på alla marknader just nu så det är ju inte konstigt att folk är väldigt kritiska emot dem.

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av General Failure:
Skrivet av Biggles:

EA skulle kunna hitta botmedlet till cancer och folk skulle hitta en negativ vinkel på det...

Helt sant och helt korrekt. Det är konsekvensen av att man medvetet kört sitt varumärke i botten och börjat gräva neråt. Som man ligger får man bädda.

De har väl knappast medvetet kört sitt varumärke i botten. Det är en konsekvens för ett antal mindre vettiga beslut.

Sen håller inte jag med om att de var "värda" gyllene bajskorvarna...det finns värre företag. Detta är ändå bara spel, det påverkar inte folks liv såsom en knasig bank...

Har de erkänt sin egen inkompetens? Har folk med beslutsrätt fått dojan eller andra "arbetsuppgifter"? Det måste jag ha missat i så fall.

Jag betraktar allt som medvetna beslut för att krama ur varenda möjlig $ ur den lättlurade massan med på gränsen till bedrägliga metoder. Givetvis på bekostnad av anseende och kundnöjdhet.

Nä, det påverkar inte folks liv men däremot dedikerad spel-fritid vilket är vad det hela handlar om. Jag har inte bett EA lösa Israel/Palestina konflikten eller cancer.

Attityd och värdegrund gör dem förtjänta av bajspriserna tills motsatsen är bevisad.

Medlem

Varför bara köra på gamla titlar? Kör på alla! Te.x BF3 osv osv

1
Skriv svar