Yogscast och steamkurvor...

Medlem
Yogscast och steamkurvor...

Om det är någon som undrat vad som händer när en stor sida pratar om ett spel, så kan jag visa ytterligare lite kurvor från våran steamstatistik på Greenlightsidan.

Yogscast är den näst största gaming-kanalen på YT, med nästan 5M prenumeranter och över en miljard visningar (vissa vet nog vem totalbiscuit är, han har 1M, för att sätta det i perspektiv). Timmen efter att de la upp videon när de spelar, så började det rinna in nya kommentarer, så när jag gick upp på morgonen och startade steam trodde jag att det var en bugg, eftersom det stod 87 uppe i hörnet, som mest har jag haft ~24, men det var länge sedan och nu hade jag vant mig vid 1 om dagen.

Bakom denna siffra döljer sig massa friends request,frågor och saker.

Deras video sig ligger på ~420k visningar, våran trailer ligger på ~50k, vilket jag då tyckte var mycket för att vara ett litet indiespel, många andra kommer inte ens upp i 2000 liksom. Följande berg kan observeras borta till höger...

Det enda som är synd är att det inte skedde när spelet var klart och ute, kanske hade boostat försäljningen lite eller, om det skedde när vi la upp spelet på Greenlight, då hade vi nog gått genom tidigare, men det senare spelar ju ingen roll nu egentligen.

#blogg


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Yogscast och steamkurvor...

Intressant!


signatur
Medlem

De flesta verkar ha förstått att det är en bra idé om en stor youtube-kanal visar något. Förutom Nintendo då då.

Hur som helst, grattis eller nå't


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Intressant, tack för att du delade med dig av lite "bakom kulisserna" Hipshot.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar