Ära och rikedom i Wildstar

Medlem
Ära och rikedom i Wildstar

Väldigt intressant läsning, men tyckte inte att den sa inte så mycket egentligen Eller så var jag bara trött när jag kollade igenom det via deras länk på twitter inatt

Skribent

Två kommentarer och ingen har lovat tårta ännu.

(För en betakod. För dig som inte följt kommentarerna kring nyheterna om det här spelet.)


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Två kommentarer och ingen har lovat tårta ännu.

Du kan få min njursten, jag vill ändå inte ha den!

Medlem

Det är viktigt att ekonomin funkar, annars är det som de flesta spel där efter ett tag är alla så rika att nya spelare som kommer in inte ens har råd med saker som ligger i deras level. Så lyckas de få bukt med en sådan ekonomi så vore det ju toppen.

Skribent
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Johan Olander:

Två kommentarer och ingen har lovat tårta ännu.

Du kan få min njursten, jag vill ändå inte ha den!

Var 10 sekunder från att maila NCSoft, när jag insåg att det var lördag. Finns den kvar på måndag, så kanske.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kan vara en privat kock på erat kontor

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Det är viktigt att ekonomin funkar, annars är det som de flesta spel där efter ett tag är alla så rika att nya spelare som kommer in inte ens har råd med saker som ligger i deras level. Så lyckas de få bukt med en sådan ekonomi så vore det ju toppen.

Tror du sammanfattade hela artikeln där, typ Men det låter som de har tänkt till lite extra när det gäller ekonomin i spelet iallafall.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Wintermist:

Det är viktigt att ekonomin funkar, annars är det som de flesta spel där efter ett tag är alla så rika att nya spelare som kommer in inte ens har råd med saker som ligger i deras level. Så lyckas de få bukt med en sådan ekonomi så vore det ju toppen.

Tror du sammanfattade hela artikeln där, typ Men det låter som de har tänkt till lite extra när det gäller ekonomin i spelet iallafall.

Mmm, hela spelet verkar ha lite mer djup än många idag, så man kan ju hoppas! Ser i alla fram emot det!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Två kommentarer och ingen har lovat tårta ännu.

(För en betakod. För dig som inte följt kommentarerna kring nyheterna om det här spelet.)

Ni kan få välja mellan en kram och ett livstids förråd av luft.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Två kommentarer och ingen har lovat tårta ännu.

(För en betakod. För dig som inte följt kommentarerna kring nyheterna om det här spelet.)

Luktar BS att ni ens har nycklar "prove me wrong!"

Och inga nyheter om det nya Guilty Gear än

Medlem

Har de skickat ut beta nycklar till eu?

Medlem

Nej men... Tårta, någon? *wink wink*

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Två kommentarer och ingen har lovat tårta ännu.

(För en betakod. För dig som inte följt kommentarerna kring nyheterna om det här spelet.)

Varsågod vännen!

http://i324.photobucket.com/albums/k358/Danne996/mocha-crunch...

Kan jag få min nyckel tack ?

Medlem

Är sjukt taggad på det här spelet, väntat länge på ett vettigt mmorpg.

Medlem

Artikeln säger ju ingenting om ingenting? Wildstar lovar egentligen ingenting; de har inte levererat ett dyft. De pratar dock om hur bra de är hela tiden, vilket är väldigt tröttsamt i längden. Ett blaha blaha spel. Vart är innovationen?

Medlem

Väldigt intressant artikel, det var länge sedan jag var såhär taggad för ett nytt MMO. Men;

Skrivet av Johan Olander:

Två kommentarer och ingen har lovat tårta ännu.

(För en betakod. För dig som inte följt kommentarerna kring nyheterna om det här spelet.)

Jag åker till Japan för att studera till hösten och kommer antagligen inte kunna spela det under release. Jag har inget direkt att erbjuda, så jag försöker med medlidande.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem
Skrivet av Ichinisan:

Väldigt intressant artikel, det var länge sedan jag var såhär taggad för ett nytt MMO. Men;

Skrivet av Johan Olander:

Två kommentarer och ingen har lovat tårta ännu.

(För en betakod. För dig som inte följt kommentarerna kring nyheterna om det här spelet.)

Jag åker till Japan för att studera till hösten och kommer antagligen inte kunna spela det under release. Jag har inget direkt att erbjuda, så jag försöker med medlidande.

Medlidande för att du får åka utomlands och plugga? Japan därtill.
Om någon ska få medlidande så är det de som får stanna kvar när du åker bort

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Ichinisan:

Väldigt intressant artikel, det var länge sedan jag var såhär taggad för ett nytt MMO. Men;

Skrivet av Johan Olander:

Två kommentarer och ingen har lovat tårta ännu.

(För en betakod. För dig som inte följt kommentarerna kring nyheterna om det här spelet.)

Jag åker till Japan för att studera till hösten och kommer antagligen inte kunna spela det under release. Jag har inget direkt att erbjuda, så jag försöker med medlidande.

Medlidande för att du får åka utomlands och plugga? Japan därtill.
Om någon ska få medlidande så är det de som får stanna kvar när du åker bort

Här är vi alla gamers, vad vi än gör i världen. Nu tycker jag att vi fokuserar starkt på att jag missar Wildstar!


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Angående betalningsmodellen till Wildstar.
Det finns en intervju med developern Jeremy Gaffney där han
säger/avslöjar ett dom ska ha "hybrid model" whatever that means.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/loadNews/27680

Medlem
Skrivet av s3ng:

Angående betalningsmodellen till Wildstar.
Det finns en intervju med developern Jeremy Gaffney där han
säger/avslöjar ett dom ska ha "hybrid model" whatever that means.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/loadNews/27680

Man vart ju inte mindre nyfiken nu.

Skribent
Skrivet av bleak:
Skrivet av Johan Olander:

Två kommentarer och ingen har lovat tårta ännu.

(För en betakod. För dig som inte följt kommentarerna kring nyheterna om det här spelet.)

Luktar BS att ni ens har nycklar "prove me wrong!"

Och inga nyheter om det nya Guilty Gear än

Vi har aldrig sagt att vi har betanycklar. Det har bara blivit en grej att Vuze (stavning?) kommer in och lovar att baka tårta till alla på FZ mot att han får en betakod.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Johan Olander:

Två kommentarer och ingen har lovat tårta ännu.

(För en betakod. För dig som inte följt kommentarerna kring nyheterna om det här spelet.)

Luktar BS att ni ens har nycklar "prove me wrong!"

Och inga nyheter om det nya Guilty Gear än

Vi har aldrig sagt att vi har betanycklar. Det har bara blivit en grej att Vuze (stavning?) kommer in och lovar att baka tårta till alla på FZ mot att han får en betakod.

Attans också, men du kan få min njursten ändå. Den ställer ändå bara till besvär och drar ner nåt kraftigt på min gaming

Medlem

Så länge spelet är bra så betalar jag mer än gärna i månaden! har jag gjort med wow så varför inte göra det nu?

Medlem

Tänk om de väljer fullpris med minitransaktioner? Jag skulle bli tokig. -.-

Medlem

Att dom kommer ha en "box-cost" är nog rätt givet. Jeremy Gaffney har flera gånger hintat om att dom behöver få en "snabb return of investment" för att finansiera servrar och sådana intiala kostnader.

Med största sannolikhet kommer spelet gå att spela efter bara box konstanden, men att det finns någon premium tjänst som man kan betala för så man får kanske mer xp, bonus guld, flera char slots eller något i den stilen.

Kom ihåg vart ni läste det först...

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Att dom kommer ha en "box-cost" är nog rätt givet. Jeremy Gaffney har flera gånger hintat om att dom behöver få en "snabb return of investment" för att finansiera servrar och sådana intiala kostnader.

Med största sannolikhet kommer spelet gå att spela efter bara box konstanden, men att det finns någon premium tjänst som man kan betala för så man får kanske mer xp, bonus guld, flera char slots eller något i den stilen.

Kom ihåg vart ni läste det först...

Det var ju i princip vad jag sade ovanför dig, fast mer kortfattat.

1
Skriv svar