Gissa filmen...

Medlem
Gissa filmen...

Sitter och myser med en riktig filmklassiker på plasman.
Så jag tänkte ge några hints om vilken film det är, en del lite långsökta andra inte...

- Filmen är amerikansk.

- Öppningsscenen är inte inspelad där filmen hävdar att den utspelas, den är inspelad i Alaska.

- Mode och Magne passeras i filmen...

- Personen som har huvudrollen sa först nej till rollen då filmen var orealistisk och kändes utdaterad i det dåvarande politiska klimatet. Öppningsscenen hänvisar därför till ett tidigare år än när filmen spelades in.

- Ett speciellt ljud som användes i filmen återanvändes i en av "uppföljarna" som ett EKG.

- En clown spelar doktor.

- En fru spelar doktor i ett annat universum. En annan, nyare, karaktär från detta "universum" kan ha en koppling till en framtida upplaga av en av huvudpersonerna...

- En annan som spelat i det "andra universumet" är också med men är nog mest känd som betjänt i en annan serie...

- Pavarotti...

- Mannen bakom filmen och huvudrollsinnehavaren gjorde 1992 en film som utspelades i Amazonas. Lite norr om amazonas utspelades en annan film med "sonen" till denne huvudrollsinnehavare. "Sonen" är personen som EKG:et är kopplat till i en annan film...

- "Sonen" spelade även mot en annan karaktärs "röst" i några tidigare filmer...

- Filmens regissör fick lov att säga nej till en uppföljare till hans "hårda" julfilm till förmån för denna film...

- Både denna film och den julfilmen innehåller en teddybjörn, samma björn användes i båda filmerna.

- Today's the 23:rd, right

- Bara två kvinnor har roller med en dialog.

- Irländaren har "sonen" att tacka för en av sina största roller, dock inte i denna film utan en annan serie baserad på böcker. Dock tackade "sonen" nej till denna film men inte den efterföljande...

- När filmen släpptes på VHS var kassetten inte svart...

- En svensk är med.

- En dansk är med.

- En irländare är också med. (född irländare..)

- Baseras på en bok.

- Filmen hade svensk premiär 10 augusti 1990.

- Huvudrollsinnehavaren regerade över Robin Hood i en annan film, denne Robin Hood var påtänkt att spela den andra huvudrollen i filmen...

- En och annan galen ryss är också med men återfinns inte i eftertexterna...

#blogg

Medlem
Gissa filmen...

Jakten på Röd Oktober?

Medlem

Va det så lätt...

Medlem

Det flesta ledtrådarna hintade mot det, men jag kände mig tämligen säker iom "baserad på en bok" och det faktum att jag såg den robin hood filmen igår

Du skrev för mycket


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kvällens andra film kommer snart...ska hålla mig lite kortare...

1
Skriv svar