Kvällens andra film...

Medlem
Kvällens andra film...

Jakten på Röd Oktober var först ut på min TV ikväll, näst upp är en annan klassiker...

- Huvudrollsinnehavaren och en annan känd skådespelare i filmen har kämpat mot samma fiende, dock inte i samma film.

- Släpptes i November 1986

- Handlar om en FBI-agent

- En dansk är med, han är nära vän med huvudrollsinnehavaren och har medverkat i flera av hans filmer.

- Trots att filmen spelade in sina pengar och lite till så räknas den som ett misslyckande.

- Filmen var tänkt att tävla mot en annan skådespelares samtida film, framförallt i våldet. I den filmen spelar en kvinnlig skådespelare som tidigare hade gjort en film med vår huvudrollsinnehavare.

1 - Vilken film?
2 - Vilken film jämfördes den med?
3 - Vilken film spelade den kvinnliga skådespelaren in med huvudrollsinnehavaren?

Men så här i efterhand kände jag inte för att ta denna film ikväll, jag tar en annan. Så detta blev ännu en fråga...

- Vi dyker tillbaka ännu längre, till 1981.

- Samma produktionsbolag som filmen i svaret på fråga 3.

- Den "andra kända skådespelaren" i filmen ovan och den antagonist som ses i denna film har en annan filmserie gemensamt. Båda var då också antagonister.

- En av skådespelarna i filmen var även huvudrollsinnehavare i den filmserien.

- Ännu mera Robin Hood, två skådespelare i filmen har medverkat i filmer om Robin Hood. Dock inte samma film.

- George Lucas hade hoppats på att få göra filmen men fick nobben, han gick då och gjorde en annan film som blev en serie...

- Huvudrollsinnehavaren i filmen i fråga 1 ovan fick också nobben, likaså en man som bara någon månad senare flyr från New York.

- 1368-1644... har inget med filmen att göra egentligen...

4 - Vilken Film?

#blogg

Kvällens andra film...

1. Raw Deal
(Sven-Ole Thorsen har varit med i många av Arnies filmer).

2. Beverly Hills Cop II

3. Brigitte Nielsen

4. Escape From New York

High five!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Raw Deal är rätt
Birgitte Nielsen är också rätt
Men Beverly Hills Cop är fel, bra film men fel film...
Filmen jag söker är gjord samma år som Raw Deal.

Fråga nummer 4?

Aha, då tänker du på Stallones "Cobra", jag skrev till "Escape From New York" i min första kommentar.

1986 var ett bra filmår, Aliens, Platoon, Top Gun, Stand By Me, The Fly, Big Trouble In Little China, Highlander, m.fl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Aha, då tänker du på Stallones "Cobra", jag skrev till "Escape From New York" i min första kommentar.

1986 var ett bra filmår, Aliens, Platoon, Top Gun, Stand By Me, The Fly, Big Trouble In Little China, Highlander, m.fl.

Escape from New York blev det istället för filmen i fråga 4 för Kurt Russell. Han fick nobben till huvudrollen, likaså Arnold som också hade sökt till rollen. Så Escape är felfelfelfelfel...

Jag missade att skriva en hint på fråga 4...

- Två prinsar, en prinsessa men drottningen hör man bara...

Alrighty then!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Walter, jag är imponerad.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av azynkron:

Walter, jag är imponerad.

Jag föddes på en biograf


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar