Vuxna jägare gör saker tillsammans – Multiplayer för The Hunter är här!

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Tobblish:

Gillar spelet men man måste slänga ut pengar hela tiden..

Hade varit roligare med att man kunde välja att köpa det en gång istället.
Alla licenser är ju tidsbestämda.

Jävligt jobbig modell.

Jag köpte ett paket med en massa vapen och 12 månaders licens för alla djur, inte så ofta man håller kvar vid ett spel i mer än ett år ändå. Kostade 400:-, fortsätter man ändå efter det året så blir det ca 300:- per år, inte så farligt i mina ögon....

Det är inte priset i sig som är problemet. Spelet i sig ser helt ok ut, men jag vill av principskäl inte stödja spel med den här sortens betalningsmodell. Att betala kontinuerligt för ett spel som inte är ett MMO som kräver mängder av kraftfulla servrar som i sin tur kostar enorma summor pengar varje månad är fel, och jag vill inte öppna plånboken och i och med detta visa andra spelutvecklare att det här beteendet är ok. Jag hade kunnat betala 400 för att spela det här om det varit en engångssumma. Att jag kanske eller kanske inte skulle spela det särskilt mycket efter ett år är irrelevant. Poängen är att OM jag skulle vilja det så skulle det inte längre gå.

Medlem

Det värsta pay 2 win-spelet jag någonsin varit med om. Multiplayer funkar ju för fan inte ens om man inte betalar för minst ett kvartal.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det värsta pay 2 win-spelet jag någonsin varit med om. Multiplayer funkar ju för fan inte ens om man inte betalar för minst ett kvartal.

Oooch på vilket sätt är detta pay2win?
Multiplayer fungerar alldeles utmärkt om värden tillåter även gäster (gratis-spelare) att komma in. Och eftersom nya gratis-spelare kan bara jaga Mule Deer så är reservatet "Loggers Point" det bästa valet.

Medlem

@Darkseed: jag förstår din utgångspunkt med tanke på att jag själv tänkt i samma banor. Med theHunter får man se investeringen i nytt innehåll (nya vapen/reservat/etc) som fortlöpande patchas ut utan "extra" kostnad. Det blir liksom en ständig ström av DLC's, fast som man betalat i förväg för, utöver själva spelet. Detta är det enda spel som jag stödjer på detta sätt, kanske mest pga att utvecklarna är ett trevligt, ambitiöst och seriöst gäng kreativa svenskar ;).

12
Skriv svar