State of Decay säljer som smör

Medlem
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av WolfGrin:

När det kommer till PC så, idiot utvecklare/utgivare som inte släpper det inom rimlig tid till PC.

De vill tjäna stålarna på 360n innan de släpper det till oss pc-lirare. Rädda för piratkopiering som vanligt.

Det är deras första spel och de är en nystartad studio vad jag har förstått. De har uppenbarligen inte haft resurserna att utveckla till pc. Dessutom är det omöjligt att veta om de faktiskt har velat göra det då Microsoft är utgivaren och förmodligen velat ha det som en xbox exclusive iallafall en viss tidsperiod.

Läs på lite nästa gång snälla.

OT: Riktigt underhållande spel, med lite större budget och lite mindre buggar hade det varit fantastiskt. Saknar även Co-op.

Jo jag är väl medveten om detta men precis som du själv nämner så är MS utgivare.
Klar som bara den att de vill ha det 360 exklusivt och en av de stora anledningarna
lär vara att just förhindra piratkopiering och tjäna så mycket de kan på 360 innan pc-releasen.

Det är ju inget ovanlig i dessa tider, de säger att de inte har resurser eller att pc-versionen är fördröjd av andra skäl,
men det ska man ta med en nypa salt.

Medlem

Hur pass likt dayz är detta spelet? från det lilla jag sett så har det helt enkelt verkat vara dayz - lite variant.

Medlem

Wow så kul det såg ut! Ska definitivt köpa detta när det kommer!

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av WolfGrin:

När det kommer till PC så, idiot utvecklare/utgivare som inte släpper det inom rimlig tid till PC.

De vill tjäna stålarna på 360n innan de släpper det till oss pc-lirare. Rädda för piratkopiering som vanligt.

Det är deras första spel och de är en nystartad studio vad jag har förstått. De har uppenbarligen inte haft resurserna att utveckla till pc. Dessutom är det omöjligt att veta om de faktiskt har velat göra det då Microsoft är utgivaren och förmodligen velat ha det som en xbox exclusive iallafall en viss tidsperiod.

Läs på lite nästa gång snälla.

OT: Riktigt underhållande spel, med lite större budget och lite mindre buggar hade det varit fantastiskt. Saknar även Co-op.

Jo jag är väl medveten om detta men precis som du själv nämner så är MS utgivare.
Klar som bara den att de vill ha det 360 exklusivt och en av de stora anledningarna
lär vara att just förhindra piratkopiering och tjäna så mycket de kan på 360 innan pc-releasen.

Det är ju inget ovanlig i dessa tider, de säger att de inte har resurser eller att pc-versionen är fördröjd av andra skäl,
men det ska man ta med en nypa salt.

Jamen du klankade ju på studion, inte utgivaren som sådan. Dessutom vet man varför de inte har gjort en pc-version så det blir bara fel att sitta och spekulera.

Medlem

Drog ned demot utan att tänka på vad det va. Körde slut på demotiden, helt såld så köpte direkt. Inne på andra omgången nu. Fortfarande lika kul, finns dock en del buggar och vissa moment kan bli tjatiga.

Första patchen kommer i veckan. Ska bli skönt å slippa alla infestations som ibland blir löjligt många även fast man håller efter.

Medlem
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av WolfGrin:

När det kommer till PC så, idiot utvecklare/utgivare som inte släpper det inom rimlig tid till PC.

De vill tjäna stålarna på 360n innan de släpper det till oss pc-lirare. Rädda för piratkopiering som vanligt.

Det är deras första spel och de är en nystartad studio vad jag har förstått. De har uppenbarligen inte haft resurserna att utveckla till pc. Dessutom är det omöjligt att veta om de faktiskt har velat göra det då Microsoft är utgivaren och förmodligen velat ha det som en xbox exclusive iallafall en viss tidsperiod.

Läs på lite nästa gång snälla.

OT: Riktigt underhållande spel, med lite större budget och lite mindre buggar hade det varit fantastiskt. Saknar även Co-op.

Jo jag är väl medveten om detta men precis som du själv nämner så är MS utgivare.
Klar som bara den att de vill ha det 360 exklusivt och en av de stora anledningarna
lär vara att just förhindra piratkopiering och tjäna så mycket de kan på 360 innan pc-releasen.

Det är ju inget ovanlig i dessa tider, de säger att de inte har resurser eller att pc-versionen är fördröjd av andra skäl,
men det ska man ta med en nypa salt.

Jamen du klankade ju på studion, inte utgivaren som sådan. Dessutom vet man varför de inte har gjort en pc-version så det blir bara fel att sitta och spekulera.

Nej jag klankade på utgivaren aka MS inte utvecklaren.

Medlem

Zombie spel börjar bli väldigt tjatigt!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Fattar inte det, Spawnpoitns och spawntime är ju HORRIBELT dåligt, samma skit som alla andra förbannade spel, döda allt omkring dig och 1 sek senare så har du lika mkt att mosa igen.

Vilken MISS, och sicken besvikelse!

Grafiken är apa, och det laggar konstant, nu vet jag att det är XBLA, men ändå, bara för det slutar man väl inte optimera eller?

Hur kul är det framförallt när ammunitionen är begränsad, plus att vapen och verktyg går sönder hela tiden.

Uppdragen är demsamma nästan hela tiden, samma tjöt i radion, och MPC är totalt dumma i huvudet, även om dem har vapen så används inte dessam, spelar ingen roll om du fyller hela deras vapenskåp med godis, dem plockar och sen försvinner dem.

Jag har spelat i några dagar för att utröna om det är så bra, och visst slår WD skiten med hästlängder, dock inte riptide, det är bättre, för speciellt realistiskt är det inte, SOD alltså, möjligtvis med slitage, hunger, dygnsrythm, men inte alla jävla zombies, så många finns inte i en delstat, vi pratar om miljarder.

Hade dessa försvunnit från områden som man resat, fine då hade det varit realistiskt, men 1sek principen, FINNS INTE!

Kul att panga lite om man vill avreagera sig, men att spela, sorry, värdelöst!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Blackwolfe:

http://www.rockpapershotgun.com/2013/06/08/state-of-decay-sti...

"“We are still working on the PC version, and I don’t have a really good estimate for completion. Too much depends on third parties. It isn’t going to be soon by any meaningful use of the word ‘soon’.”"

Det är ju deras förlust. Ingen kommer ju direkt köpa ett Xbox 360 just för detta spel, specielt nu när dem nya konsolerna är på ingång. Hoppas dem verkligen släpper det till PC.

Dom har i princip redan gått med vinst och det efter 48 timmar. Och det lär ju inte sluta sälja då det finns några miljoner potentiella kunder till som är anslutna till xbl.

Jojo, det är ju klart men dem kommer ju tjäna så sjukt mycket mer bara dem är smarta nog att släppa det på Steam t ex.

Skrivet av blodChoklad:

Inne på andra omgången nu.

Hur lång tid ungefär tog en "omgång"?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tar nog och köper det här till pc efter att ha läst alla positiva kommentarer


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av blodChoklad:

Inne på andra omgången nu.

Hur lång tid ungefär tog en "omgång"?

Höll inte koll på tiden, men någonstans mellan 10-15 timmar.

Medlem

Recension tack!!


signatur

Trust is for fools...

Skribent

Jag blir sjukt sugen att testa det här, men tiden finns inte. Och snart kommer ju Day Z.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Har lirat cirka 10 timmar nu på boxen och det är ett förbannat trevligt spel. Otrolig frihet, roligt lootande och karaktärs/relations byggande i spelet. Fps sjunker, kan jag tänka mig, ned mot 10-15 många stunder men mer parten flyter på bättre. Allt det positiva i spelet väger dock upp detta.

Kommer även köpa det till PC, om det släpps någon gång. Dels för att få den grafiken spelet förtjänar men även för att man får ut mycket av spelet vid en omspelning då det finns så många olika val man kan göra, personer som dör och uppdrag som man missar. Jag skulle rekommendera den som har boxen att köpa spelet.

edit.
Co-op läget är inget som de har lovat ska komma till spelet utan något som de hoppas ska komma. Enligt mig känns spelet lite för lätt då man spelar med AI och kan då klara av väldigt många fiender samtidigt. Större delen av spelet är man ensam, men visst skulle det vara trevligt med ett bra co-op till spelet.

Ser ni spelreferensen jag stötte på i spelet?

Medlem
Skrivet av werme:
Skrivet av Blackwolfe:

http://www.rockpapershotgun.com/2013/06/08/state-of-decay-sti...

"“We are still working on the PC version, and I don’t have a really good estimate for completion. Too much depends on third parties. It isn’t going to be soon by any meaningful use of the word ‘soon’.”"

=(

DayZ är på väg.. vem behöver en klon?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av chopper:

Zombie spel börjar bli väldigt tjatigt!

Att gnälla på zombiespel börjar bli VÄLDIGT tjatigt!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar