flytta filer till extern hårddisk

Medlem
flytta filer till extern hårddisk

Hej!

När jag försöker flytta filer till min externa hårddisk så hänger sig datorn och det tar ca 5-10 minuter för att den ska vakna till liv igen. Jag kollade loggboken och hittade felmeddelandet:

"En enhet som är ansluten till datorn fungerar inte. (0x8007001f)"

Det var såhär på min gamla externa Maxtor 3200 250GB och igår köpte jag en Western Digital Mybook 1TB eftersom jag behövde uppgradera och hoppades på att det här problemet skulle lösa sig på köpet, vilket det inte gjorde :(.

Jag har formaterat mybook-disken till NTFS och kopierat över alla filer från den gamla maxtor-disken på brorsans dator som har windows xp. Där funkade allt finfint.

Så nu undrar jag om nån vänlig själ här har nån lösning på problemet. Tack på förhand.

obs: Windows Vista Home Premium


signatur
Inaktiv

Hmm, det verkar väldigt skumt tycker ja, det är ju troligtvis inga problem med själva hårdvaran. Antar att du testat i olika usb-portar? Jag skulle ta o söka efter drivrutiner från WD. Har du SP1 btw, det löste många problem med externa enheter vad jag kommer ihåg.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av quadpod:

Hmm, det verkar väldigt skumt tycker ja, det är ju troligtvis inga problem med själva hårdvaran. Antar att du testat i olika usb-portar? Jag skulle ta o söka efter drivrutiner från WD. Har du SP1 btw, det löste många problem med externa enheter vad jag kommer ihåg.

Jag har provat byta usb-portar och jag har SP1. Det verkar inte finnas några drivrutiner på deras WDs hemsida. :/


signatur
1
Skriv svar