Playstation-showen gav giftiga Xbox One-gliringar

Medlem
Playstation-showen gav giftiga Xbox One-gliringar

Synd bara att dom exklusiva spelen såg roligare ut på Xbox one, annars hade det varit Playstation 4 direkt

Medlem

Undrar om opinionen vänder nu när Sony plötsligt klämde fram att de har i stort sett samma drm på begagnade spel som MS

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Undrar om opinionen vänder nu när Sony plötsligt klämde fram att de har i stort sett samma drm på begagnade spel som MS

Vad menar du?

Medlem

Jag råkade läsa "Gran Turismo 6: Batman" och tänkte yay äntligen ett bilspel med fräscht tema.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av blodChoklad:

Undrar om opinionen vänder nu när Sony plötsligt klämde fram att de har i stort sett samma drm på begagnade spel som MS

Vad menar du?

http://www.theverge.com/2013/6/11/4419566/sony-jack-tretton-p...

Medlem
Skrivet av blodChoklad:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av blodChoklad:

Undrar om opinionen vänder nu när Sony plötsligt klämde fram att de har i stort sett samma drm på begagnade spel som MS

Vad menar du?

http://www.theverge.com/2013/6/11/4419566/sony-jack-tretton-p...

Hmmm du menar samma som redan finns?

Medlem
Skrivet av blodChoklad:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av blodChoklad:

Undrar om opinionen vänder nu när Sony plötsligt klämde fram att de har i stort sett samma drm på begagnade spel som MS

Vad menar du?

http://www.theverge.com/2013/6/11/4419566/sony-jack-tretton-p...

Fast den länken säger bara att andra spelutgivare kan göra egna former av DRM-restrictions, mao fortsätta på samma spår som vissa redan gör i nuläget. Ingenting som är i närheten av att förlora all tillgång till sina spel ifall ens internet dör och inte fungerar på över ett dygn, med andra ord.

Medlem

I övrigt så är jag helt såld på PS4an nu. Skulle krävas en enorm tabbe av Sony, i kombination med att Microsoft går emot alla deras integritetskränkande vansinnesidéer, för att XBone ens ska kunna övervägas att få en plats i övervägandet av framtida inköp av ny konsoll. I nuläget finns det inte ens på kartan.

Inaktiv
Skrivet av blodChoklad:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av blodChoklad:

Undrar om opinionen vänder nu när Sony plötsligt klämde fram att de har i stort sett samma drm på begagnade spel som MS

Vad menar du?

http://www.theverge.com/2013/6/11/4419566/sony-jack-tretton-p...

Det där är motsatsen till vad MS har sagt...

"PlayStation 4 won't impose any new restrictions on used games," medans MS vägrar tillåta dig att sälja dina spel i andra hand.

Sen kan inte Sony eller MS kontrollera om EA eller andra lägger in koder som gör att du inte kan aktivera spelet mer än en gång eller behöver vara Online hela tiden.

Medlem

Nä, det e sant att det skiljer sig en del, men activision och EA tänker ju alltid på kunden först. Luktar cdkey comeback

Medlem

PLAYSTATION 4 ALL THE WAY BAAAAAAAAAAAAAAAAABY, RESPECT TO MICROSOFT, but let's be ärliga here, OM en NY KONSOL ska köpas så är det mer lönsamt med en PS4, billigare och bättre prestanda, så det blir en ps4 senare i mitt hem.

Inaktiv
Skrivet av blodChoklad:

Nä, det e sant att det skiljer sig en del, men activision och EA tänker ju alltid på kunden först. Luktar cdkey comeback

Ja det tror jag säkert, begagnat på PC har i princip varit obefintlig senaste 10 åren så de kommer säkert slänga in sånt. Men däremot så kan MS och Sony förhindra att singleplayer spel kräver aktivering, att få muliplayern att fungera är en annan sak. Men MS lägger sig för distributörerna och ger med sig, sony bromsar åtminstone en del.

Medlem

Driveclub kommer att ingå med Playstation Plus, och Playstation plus-tjänsten fortsätter även på Playstation 4. Sony berättade stolta att tjänsten har 95% nöjda kunder och att man har ökat antalet användare med 144% under det senaste året.

Har man redan Playstation plus kan man alltså spela Drive Club redan dag ett utan att ens behöva köpa spelet.

Ytterligare PS4-spel kommer till tjänsten senare.

Tjänsten lär väl växa ännu mer nu när man ej kan spela online utan den. Det känns trist.

Medlem
Skrivet av nils45:

PLAYSTATION 4 ALL THE WAY BAAAAAAAAAAAAAAAAABY, RESPECT TO MICROSOFT, but let's be ärliga here, OM en NY KONSOL ska köpas så är det mer lönsamt med en PS4, billigare och bättre prestanda, så det blir en ps4 senare i mitt hem.

du glömmer ett stort problem med ps4:an: INGET FORZA! så valet är enkelt. Jag köpte en 360 för forza2 och kommer köpa one för forza5.

sen när uncharted släpps till ps4...då hoppa jag att det hunnit gå ett litet tag så man kan motivera ett köp av en ps4:a också


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

MS tog iaf ett stort steg framåt när dom sa att dom med guld får 2 gratisspel i månaden, typ psn + .
Sen är ju xbox kontrollen den jag gillar mest och så var det en glad överaskning att World of tanks kommer till konsol efersom man lagt av att spela på pc.

Det man mest undrar över vad som hände egentligen med Sony exklusiva Diablo 3 som tydligen kommer till Xbox one också,
jag är helt säker på att man sett nånstans att Diablo 3 skulle bara komma till ps3 / ps4 som konsollspel,
sades inte det på Sony´s visning som kom för ett tag sen ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

För mig är valet givet, även med det blodChoklad påpekar i åtanke (var f ö känt redan innan showen). Jag resonerar dock så här: min huvudplattform kommer alltid vara PC, PS4 blir då i andra hand för när man är slö framför tvn samt för exklusiva titlar. Sonys exklusiva titlar kommer till stor del vara sådana de själva ger ut. Övriga stortitlar som är multiformat brukar komma till PC också vilket löser många problem.

De spel som faktiskt blir problematiska är de som enbart kommer till konsol och som har skit-DRM. Sådant får man leva med.

I övrigt är jag eg. mest besviken på att Vitan inte fick mer kärlek. Väldigt underskattad maskin.

Det är helt orimligt att PS4 kostar 20% mindre, den ser ut att vara dubbelt så dyr! Eller rättare sagt ser Xbone med kontroll nu ännu billigare ut i jämförelse. Plus massa nya restriktioner på det, sen att du måste verifiera ditt köp varenda dag så de vet att du sköter dig?! Nä, Sony har visat att de lever ibland oss. Microsoft har blivit äckliga, jag tror det bara är en tidsfråga innan Kinect försöker döda någon.

Skribent
Skrivet av Pålis:

MS tog iaf ett stort steg framåt när dom sa att dom med guld får 2 gratisspel i månaden, typ psn + .
Sen är ju xbox kontrollen den jag gillar mest och så var det en glad överaskning att World of tanks kommer till konsol efersom man lagt av att spela på pc.

Det man mest undrar över vad som hände egentligen med Sony exklusiva Diablo 3 som tydligen kommer till Xbox one också,
jag är helt säker på att man sett nånstans att Diablo 3 skulle bara komma till ps3 / ps4 som konsollspel,
sades inte det på Sony´s visning som kom för ett tag sen ?

Har för mig det också.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Driveclub kommer att ingå med Playstation Plus, och Playstation plus-tjänsten fortsätter även på Playstation 4. Sony berättade stolta att tjänsten har 95% nöjda kunder och att man har ökat antalet användare med 144% under det senaste året.

Har man redan Playstation plus kan man alltså spela Drive Club redan dag ett utan att ens behöva köpa spelet.

Ytterligare PS4-spel kommer till tjänsten senare.

Tjänsten lär väl växa ännu mer nu när man ej kan spela online utan den. Det känns trist.

Hur kan det kännas trist om tjänsten växer och troligtvis endast blir bättre?

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Undrar om opinionen vänder nu när Sony plötsligt klämde fram att de har i stort sett samma drm på begagnade spel som MS

Sony har ingen DRM på begagnade spel, vill du förtydliga vad du menar?

Medlem

AAAhhhh fan vad go den kontrollen äntligen ser ut, tidigare har det ju fo hilvidde bara vatt för pygmeer

Medlem

suger dock att i sverige måste vi pröjsa minst 4300-4500 spänn.. för en ps4.

Medlem

Sony kunde ha satt sig i en liten röd traktor och kört om Microsoft men valde istället att ta en bulldozer och jämna dem med marken. Guldstjärna till Sony och plåster till Microsoft.
Vem som är störst, bäst och vackrast? Spelar det egentligen någon roll så länge vi har kul när vi lirar på vår Playstation 4 eller Xbox One...

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av blodChoklad:

Undrar om opinionen vänder nu när Sony plötsligt klämde fram att de har i stort sett samma drm på begagnade spel som MS

Sony har ingen DRM på begagnade spel, vill du förtydliga vad du menar?

Vilket troll...Eller bara en person med ovanligt dålig läs och hörförståelse. På vilket sätt har Sony klämt fram att dom har i stort sett samma DRM som MS? För att dom ger utvecklarna själva det valet att sätta DRM på spelen?
Jag vill se dom spelutvecklarna som vågar göra det.

Medlem

Fattar inte vad det är alla ser i Sony för jag ser det inte. Dom exklusiva spelen ser värdelösa ut och deras handkontroll är inte lika skön...

Men jag som älskar xbox kontrollen ..jaja får hoppas ps4 kontrollen är skönare än sin föregångare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Busko:

suger dock att i sverige måste vi pröjsa minst 4300-4500 spänn.. för en ps4.

Var har du fått den infon från? Kommer ju kosta €399, vilket motsvarar cirkus 3500; en tusenlapp i bara skatt låter ju rätt överdrivet. Och även om det skulle vara något sånt knas på gång så kan man säkert importera skiten från utomlands eller nåt.

Medlem

checka all svenska affärer satt sänkt till 4500 nu efter sonys presskonferans spelbutiken hade för 3690 ett tag men höjt nu till 43xx tror jag. Japp 1000 spänn i moms/skatt är BS.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Driveclub kommer att ingå med Playstation Plus, och Playstation plus-tjänsten fortsätter även på Playstation 4. Sony berättade stolta att tjänsten har 95% nöjda kunder och att man har ökat antalet användare med 144% under det senaste året.

Har man redan Playstation plus kan man alltså spela Drive Club redan dag ett utan att ens behöva köpa spelet.

Ytterligare PS4-spel kommer till tjänsten senare.

Tjänsten lär väl växa ännu mer nu när man ej kan spela online utan den. Det känns trist.

Kommer dock ej vara det Drive club man köper som är gratis utan en annan version av spelet.
Man får Drive Clus ps+ edition, vad nu det betyder.
Men inget jag tjuter över. Då kan jag köpa något annat spel först och testa Drive Club gratis ändå.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skriv svar