Playstation-showen gav giftiga Xbox One-gliringar

Medlem
Skrivet av KoP:

Om du kan använda dom externa till att lagra spel på precis som på XB1 finns det ju föga anledning till att byta den interna om det var det du menade? Om den inte skulle haverera vill säga.

Men kom igen, du måste väl själv hålla med om att det är bättre att ha möjligheten att ersätta den interna hårddisken än att inte göra det? Dom tre uppenbara fördelarna är ju 1) att expandera lagring utan att behöva en till enhet med en till strömsladd och USB sladd (och nu förmodar vi 3.5" eftersom det är bästa kr/gb) 2) som du säger, kunna ersätta den själv om den pajjar - alla vi som jobbat med service av IT utrustning vet ju att det som går sönder mest är mekaniska saker och 3) som Buio säger, stoppa in en SSD disk för att få den att ladda spelen fan så mycket snabbare! Grafiken kanske inte går snabbare men i Microsofts värld ska ju alla spel installeras på hårddisken, då underlättar det om den är SSD!

Vad jag förmodar kommer hända är att Microsoft erbjuder två dyrare varianter - en med större hårddisk och en med SSD disk, medan Sony fortsätter med sin filosofi "vill du stoppa in större, så köp en större och stoppa in den" (and that's what she said!).

Men som sagt, att förneka att det är en fördel att kunna ersätta den interna hårddisken är ju som att lura sig själv att Coca Cola Zero smakar lika bra som regular Coca Cola ...

KoP
Medlem
Skrivet av stoff75:
Skrivet av KoP:

Om du kan använda dom externa till att lagra spel på precis som på XB1 finns det ju föga anledning till att byta den interna om det var det du menade? Om den inte skulle haverera vill säga.

Men kom igen, du måste väl själv hålla med om att det är bättre att ha möjligheten att ersätta den interna hårddisken än att inte göra det? Dom tre uppenbara fördelarna är ju 1) att expandera lagring utan att behöva en till enhet med en till strömsladd och USB sladd (och nu förmodar vi 3.5" eftersom det är bästa kr/gb) 2) som du säger, kunna ersätta den själv om den pajjar - alla vi som jobbat med service av IT utrustning vet ju att det som går sönder mest är mekaniska saker och 3) som Buio säger, stoppa in en SSD disk för att få den att ladda spelen fan så mycket snabbare! Grafiken kanske inte går snabbare men i Microsofts värld ska ju alla spel installeras på hårddisken, då underlättar det om den är SSD!

Vad jag förmodar kommer hända är att Microsoft erbjuder två dyrare varianter - en med större hårddisk och en med SSD disk, medan Sony fortsätter med sin filosofi "vill du stoppa in större, så köp en större och stoppa in den" (and that's what she said!).

Men som sagt, att förneka att det är en fördel att kunna ersätta den interna hårddisken är ju som att lura sig själv att Coca Cola Zero smakar lika bra som regular Coca Cola ...

Nej, jag är inte emot att kunna byta den interna hårddisken, bara för att enklast möjligast kunna bygga på med mera utrymme.

Off topic: Och regular cola klarar jag inte av längre efter en lång tids zero drickande då regular cola nu för tiden upplevs som supersliskig.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nej, jag är inte emot att kunna byta den interna hårddisken, bara för att enklast möjligast kunna bygga på med mera utrymme.

Ah, jag förstår hur du tänker. Fråga bara - har du försökt att byta en hårddisk i en PS3? Dom har gjort det så brutalt lätt att jag skulle faktiskt argumentera att det är lättare än att försöka hitta ett ledigt strömuttag - för mig med alla min sladdar iallefall Men jag förstår din poäng och hoppas du förstår min.

Jag ser det som helt möjligt en vacker dag om sisådär 2-3 år att jag sitter i soffan och inser "näe, jag vill faktiskt video-skypea medan jag spelar" och köper en Xbox One! Bara en kortsint människa säger ju "aldrig!" när det gäller sånt. Jag kom ihåg när dom började stoppa kameror i mobiler och jag fatta inte varför och tyckte det var rent dumt - idag kan jag knappt tänka mig en mobil utan en! Så jag lämnar det helt öppet att jag sitter här med en Xbox One en vacker dag. Men om ett halvår blir det nog en PS4 iallefall för jag ser inte förträffligheten i hur Microsoft vill att jag ska styra mitt vardagsrum.

Off topic - det kanske jag skulle prova faktiskt, att förneka att Zero smakar skit tills man vänjer sig med smaken och sen inte kunna gå tillbaka...

Medlem
Skrivet av Pålis:

MS tog iaf ett stort steg framåt när dom sa att dom med guld får 2 gratisspel i månaden, typ psn + .
Sen är ju xbox kontrollen den jag gillar mest och så var det en glad överaskning att World of tanks kommer till konsol efersom man lagt av att spela på pc.

Det man mest undrar över vad som hände egentligen med Sony exklusiva Diablo 3 som tydligen kommer till Xbox one också,
jag är helt säker på att man sett nånstans att Diablo 3 skulle bara komma till ps3 / ps4 som konsollspel,
sades inte det på Sony´s visning som kom för ett tag sen ?

Tror de sa att det skulle komma till playstationkonsollerna, inte att det skulle vara exklusivt.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Men jag som älskar xbox kontrollen ..jaja får hoppas ps4 kontrollen är skönare än sin föregångare

Kommer väl gå att köpa något liknande till PS4.
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2007/04/ps360_h...

Eller någon sorts adapter.

Det vore ett halleluja moment om man kunde göra så,
undra om nån lyckats bygga en egen handkontroll nån gång som man kunnat använda på sin spelkonsoll.

Det finns som tur är en lösning nu, ifall man vill ha Xbox-kontrollkänslan med PS4.

https://twitter.com/AngryJoeShow/status/345058432430247937

Skriv svar