"Inget internet? Skaffa en 360 istället för Xbox One"

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

Ville bara visa FZ´z omröstningsresultat!

Playstation 4 80.63% (2914)
Xbox One 9.96% (360)
Båda två 2.85% (103)
Ingen av dem 6.56% (237)

3614 personer har svarat på den här omröstningen.

Tillfälle att 360 st köper xbone...det luktar konspiration:)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Den enda slutsaten jag kan dra av det här är att Microsoft skjutit hela pr-avdelningen.

Medlem

Diggar den här.

Medlem
Skrivet av Camfak:

Vad fyndigt! 11-åringen som hittade på det där är bara för rolig

Medlem

Vad håller Microsoft på med? Det känns som ett slag i huvudet på folk som inte har internet och som vill prova på Xbox One.

Där finns en hel del människor som inte har stabilt internet eller värre inget alls.

Nej, det får bli Playstation 4 för min del.

Inaktiv
Skrivet av tobajas:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Rockartisten:

Jag tvivlar på att det ens finns en enda person här på FZ som inte har internet, men ändå gormar ni som om ni aldrig hört talas om det däringa intranätet. Det känns som att ni bara är ilskna för ilskans skull, och det är väldigt svårt att ta er på allvar, eftersom internetuppkoppling inte är ett problem i Sverige.

Jag är glad att MS bygger en konsol som utnyttjar mina resurser och inte låter den begränsas av de delar av världen som ligger efter i teknologin. Jag tror faktiskt att de flesta som gormar här inte ens har en aning om vad detta ger för fördelar för konsumenten. Men visst, spring runt med era högafflar och se ut som idioter.

Du missar poängen helt och hållet. Poängen är att dom bygger in ett skydd/feature som inte skapar värde för kunden.
Vi pratar inte om att ha internetanslutning till boxen eller inte, utan att kunna använda en produkt man köpt utan ett onödigt extrakrav. Fördelen är ju 0, vad får du för fördelar som konsument genom att ditt spel blir obrukbart inom/efter 24timmar? Visst att konsolen kan vara ansluten till internet, alla fördelar med det förstår vi, men det handlar ju om att produkten blir mer eller mindre obrukbar om den inte är det, eller om anslutningen strular. Därtill har verkligen inte resten av världen samma IT-infrastruktur som Sverige.

Där har du problemet, inte att konsolen i sig har en internetanslutning.

Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av tobajas:

Måste ändå säga att jag inte fattar vitsen med att skapa en ny xbox om man säger åt kunderna att skaffa en xbox 360 istället. Måste även säga att överlag så jag som alltid haft en xbox tror det är dags att skaffa en playstation istället. Billigare, bätte exclusives och fan så mycket bättre beteende + mindra krav. Jag menar du kan låna ut spel till kompisar eller lämna in playstation spel men xbox kommer kräva en avgift för att du ska kunna sälja vidare eller ens låna ut spel va fan?

Dina spel är digitala, om du ska låna ut dem så får du låna ut din profil. Skillnaden på Xboxen är att du och din familj fortfarande kan spela samma spel hemma offline, även om din kompis också spelar det lånade spelet. Detta är en av fördelarna med internet.

Fast bara i 24h, eller hur?

Men tänk efter lite nu. Efter 24h verifierar du din Xbox och går offline igen, och din kompis återgår till att spela vilket spel han än vill från ditt bibliotek. Om han bor på andra sidan landet så måste han inte köra 30 mil för att hämta ett spel som du inte kommer ha tillgång till på ett bra tag, han laddar bara ner det och du kan fortfarande spela samma spel offline.

Nej det funkar inte så du kan endast spela 24h på din egna konsol om du går över till din vän och spelar på din profil på hans konsol och inte din "hemma" konsol så får du bara utnyttja den i 1h vilket kan läsas här ur intervjun med Xbox.

“With Xbox One you can game offline for up to 24 hours on your primary console, or one hour if you are logged on to a separate console accessing your library. Offline gaming is not possible after these prescribed times until you re-establish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies."

Jag är ledsen, men din engelska är nog lite rostig.. Det står inte att du inte kan spela alls efter en timme, bara att du måste verifiera online en gång i timmen om det inte är din hemmakonsol. Med andra ord kan du lira online hos en vän, medans du lirar samma spel offline hemma.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Jag är rent ut sagt jävligt trött på folk som bara gnäller på Microsoft hela tiden.

Ifall de nu inte gör en konsol som passar er så behöver ni inte köpa den... punkt slut.

Uppenbarligen inte trött nog eftersom du tog dig ork att läsa igenom allt "gnäll" här och sen dessutom hade ork kvar att göra ett inlägg och gnälla lite själv på de som "gnäller"...

Folk "gnäller" för att dom är frustrerade, besvikna och arga över en situation dom anser är oacceptabel. Att du sen inte delar deras åsikt är ju trevligt för dig eftersom du tydligen inte lider av samma problem som dom.
Istället för att trigga dom ännu mer genom att droppa kommentarer som förringar och förlöjligar deras situation så kan du väl komma med lite konstruktiv kritik och förklara varför de borde sluta oroa sig...

Om du stör dig på att folk på forum inte enbart säger sånt som du håller med om så behöver du inte besöka och läsa dom...PUNKT SLUT.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av ecHo!:

Oh nooo.
Ni inser väl själva att har man råd med en xbox one så har man råd med internet, vad är då problemet? Wäää wää jag kan inte piratkopiera spel längre!

Men det är inte alltid man har internet?

Nej ibland går internet ner, men det är ju inte alltid man måste spela?

Skrivet av Ap@n:
Skrivet av ecHo!:

Oh nooo.
Ni inser väl själva att har man råd med en xbox one så har man råd med internet, vad är då problemet? Wäää wää jag kan inte piratkopiera spel längre!

Men lägg av nu, bara för att du har råd med allt du pekar på betyder inte det att alla andra har. Billigaste uppkopplingen från comhem: 249kr/mån. Det blir 2988kr / år. En Xbone ska förhoppningsvis hålla lite mer än ett år, säg samma längd som 360 och vi får följande kostnad: 500-600kr / år.

En internetuppkoppling är inte billig, och nu är det sverige vi pratar om.

Ja, och sen ska du köpa spel också, men det har du ju inte råd med heller eftersom du knappt har råd med 250kr i månaden, för du kan absolut inte omprioritera dina utgifter. Du kanske ska ge fan i att gå ut och supa en helg så har du redan sparat ihop 2 månaders internet.

Det jag menar är att köper man ett xbox one så kommer inte 499€ räcka, du ska köpa spel också, kanske en handkontroll till. En person som INTE har råd med internet bör inte ha råd att köpa en spelkonsol över huvud taget.
Ni gör det till en större sak än va det är.

och btw, min månadsinkomst är just nu 3700kr. Har absolut inte råd att köpa någon av konsolerna nu, men jag inser att om jag sparar har jag en dag råd.

Medlem

Varför inte erbjuda en Commodore 64 då?

k3m
Medlem

Vilket jävla skitsnack MS. Jag hoppas innerligt att XboxOne floppar rejält och att ni försvinner från spelvärlden för all framtid.

Medlem

Men vad ska karln säga då? Titta på hela intervjun istället. Allt blir så jävla uppblåst hela tiden. Jag är så less på allt hat nu alltså. När dessutom t.o.m FZ hoppar på sensationsjournalistik-tåget.. Så jävla dåligt.

Skönt ändå att alla Internet-hatare är en futtig promille av en promille av alla gamers.

Med det sagt så försvarar jag ingenting MS sagt i övrigt. Däremot florerar en massa missförstånd, delvis på grund utav MS egna luddighet.

När det väl är dags för släpp kan jag lova att det inte kommer att vara så farligt som vissa verkar tro.

Suck, hysteri som ett gäng kärringar.

Personligen ska jag köpa båda, men givetvis Xbone först, eftersom den släpps först.

Skål!

Medlem

Klarade inte av att läsa alla hundra inlägg, så förlåt om jag missat nått bra som säger samma sak. Till de som klagar på själva internetuppkopplingsgrejen så håller jag med MS taktik. Hur j*vla många gånger har någon kört konsolen utan uppkopplingen? Mycket gnäll för en bagatell. DÄREMOT så gör han en PR-groda som inte liknar något jag sett på länge. Att säga: Fuck you, kör på er 10år gamla kosol istället då! är ju inte hur man hanterar sina potentiella kunder som inte är övertygade av ens beslut. Han kunde ju bara ödmjukt sagt att efter noga avvägande så tog vi beslutet att always online var vägen att gå och vi beklagar om det gör några upprörda. Sedan fortsätta att förklara de KLARA fördelarna med det. Att idiotförklara dem som inte håller med (som han gjorde) är ju bara en superfail och om han är kvar på jobbet länge till är jag förvånad.

Medlem
Skrivet av massej:

Klarade inte av att läsa alla hundra inlägg, så förlåt om jag missat nått bra som säger samma sak. Till de som klagar på själva internetuppkopplingsgrejen så håller jag med MS taktik. Hur j*vla många gånger har någon kört konsolen utan uppkopplingen?

För de flesta här i landet är det vanligtvis inga problem.

Problemen uppstår när något oförutsett sker.

För några år sedan hade jag (andra som bor i närheten) enorma problem med uppkopplingen - det fungerade någon enstaka minut i timmen. Problemen höll i sig i flera veckor tills de var tvungna att gräva upp en stor del av gatan.

Vad händer om modem/router går sönder? Din internetleverantör får problem? En kabel grävs av? Hackers/DDoS-attacker? Du vill spela någonstans utan uppkoppling? Underhåll på servrarna just när du vill spela?

Att kräva uppkoppling även för att kunna spela saker där det inte behövs känns onödigt. Om folk accepterar detta och det blir en succé kommer det att bli ännu värre nästa generation.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av intro18:

Haha folk blir sura på Microsoft bara för att dom inte är intresserade att ha er som kunder.

Så är det. Microsoft har självklart räknat på detta och kommit fram till att kunder som inte använder Xbox-live inte är värt besväret. De köper för lite spel och andra tjänster så de kan lika gärna vara utan de kunderna.

Det komiska är att de kommer säkerligen kräla på sina bara fötter om att få tillbaks dessa när konsolen inte säljer som de räknat med.

Nej det som kommer vara komiskt är att ingen kommer att bry som internetkravet när konsolen väl har släppts. Det är som vanligt folk klagar på saker som man inte bryr sig om sen ändå.

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av intro18:

Haha folk blir sura på Microsoft bara för att dom inte är intresserade att ha er som kunder.

Så är det. Microsoft har självklart räknat på detta och kommit fram till att kunder som inte använder Xbox-live inte är värt besväret. De köper för lite spel och andra tjänster så de kan lika gärna vara utan de kunderna.

Det komiska är att de kommer säkerligen kräla på sina bara fötter om att få tillbaks dessa när konsolen inte säljer som de räknat med.

Nej det som kommer vara komiskt är att ingen kommer att bry som internetkravet när konsolen väl har släppts. Det är som vanligt folk klagar på saker som man inte bryr sig om sen ändå.

Det rör sig om så mycket mer än endast detta, jag har sett en hel del inlägg som även tar upp Kinect och det är något som core/hardcore spelare inte är ett dugg intresserad av oftast. Vi får väl se när den släpps och mycket kan hända innan dess som att Microsoft tar tillbaks en del saker som de sagt. Tror dock att de har en rejäl uppförsbacke framför sig för att få tillbaks de som känner sig svikna av dem, som sagt deras arrogans hjälper dem knappast.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av intro18:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av intro18:

Haha folk blir sura på Microsoft bara för att dom inte är intresserade att ha er som kunder.

Så är det. Microsoft har självklart räknat på detta och kommit fram till att kunder som inte använder Xbox-live inte är värt besväret. De köper för lite spel och andra tjänster så de kan lika gärna vara utan de kunderna.

Det komiska är att de kommer säkerligen kräla på sina bara fötter om att få tillbaks dessa när konsolen inte säljer som de räknat med.

Nej det som kommer vara komiskt är att ingen kommer att bry som internetkravet när konsolen väl har släppts. Det är som vanligt folk klagar på saker som man inte bryr sig om sen ändå.

Det rör sig om så mycket mer än endast detta, jag har sett en hel del inlägg som även tar upp Kinect och det är något som core/hardcore spelare inte är ett dugg intresserad av oftast. Vi får väl se när den släpps och mycket kan hända innan dess som att Microsoft tar tillbaks en del saker som de sagt. Tror dock att de har en rejäl uppförsbacke framför sig för att få tillbaks de som känner sig svikna av dem, som sagt deras arrogans hjälper dem knappast.

Känns som att det klagas onödigt mycket på saker som man inte ens kommer att tänka på sen när man väl har kopplat upp sin konsol.
Förr klagade folk på att Microsoft tog betalt för att spela online nu när Sony gör samma sak så verkar det inte spela så stor roll längre.
Spel på skiva kommer ju snart försvinna helt ändå så varför inte bara ge upp och acceptera att vi inte kommer byta spel med varandra längre ingen kommer vilja ha sina spel på skiva, istället kommer man kunna nå sina spel på vilken konsol som helst bara att koppla upp sig och logga in så finnas allt där mycket smidigare. Precis som det är med musik idag vi loggar bara in på Spotify så finns allt där.

Medlem
Skrivet av intro18:

Spel på skiva kommer ju snart försvinna helt ändå så varför inte bara ge upp och acceptera att vi inte kommer byta spel med varandra längre ingen kommer vilja ha sina spel på skiva, istället kommer man kunna nå sina spel på vilken konsol som helst bara att koppla upp sig och logga in så finnas allt där mycket smidigare. Precis som det är med musik idag vi loggar bara in på Spotify så finns allt där.

Är det alltid smidigare då?

Om du ska till en bekant och spela ett spel du äger - är det enklast att ta med dig en skiva och börja spela eller är det smidigare att logga in på ditt konto och ladda hem ett spel som kanske är på 30 GB?

Skrivet av Margy:
Skrivet av intro18:

Spel på skiva kommer ju snart försvinna helt ändå så varför inte bara ge upp och acceptera att vi inte kommer byta spel med varandra längre ingen kommer vilja ha sina spel på skiva, istället kommer man kunna nå sina spel på vilken konsol som helst bara att koppla upp sig och logga in så finnas allt där mycket smidigare. Precis som det är med musik idag vi loggar bara in på Spotify så finns allt där.

Är det alltid smidigare då?

Om du ska till en bekant och spela ett spel du äger - är det enklast att ta med dig en skiva och börja spela eller är det smidigare att logga in på ditt konto och ladda hem ett spel som kanske är på 30 GB?

Ja vet inte hur Microsoft har det men med PS4 så kan man ju börja spela spelet direkt när man börjar ladda ner det behöver inte vänta till 100% är nere, låter ju mycket bekvämare än att ta med sig skivan iallafall.

Medlem
Skrivet av intro18:

Ja vet inte hur Microsoft har det men med PS4 så kan man ju börja spela spelet direkt när man börjar ladda ner det behöver inte vänta till 100% är nere, låter ju mycket bekvämare än att ta med sig skivan iallafall.

Blu-ray skivor är inte så värst tunga och fördelen med att kunna börja spela direkt kan vara bättre än att behöva vänta en timme eller hur lång tid det nu tar att ladda hem så att man kan börja spela.

Om du nu förespråkar fördelar med digitala spel så kan jag redan idag logga in med mitt konto hos en bekant med PS3 och ladda hem mina digitala spel och jag antar att det fungerar på Xbox 360 också? På Xbox One vill alltså MS fortsätta med detta fast med betydligt fler restriktioner - på vilket sätt blir det bättre menar du?

Skrivet av Margy:
Skrivet av intro18:

Ja vet inte hur Microsoft har det men med PS4 så kan man ju börja spela spelet direkt när man börjar ladda ner det behöver inte vänta till 100% är nere, låter ju mycket bekvämare än att ta med sig skivan iallafall.

Blu-ray skivor är inte så värst tunga och fördelen med att kunna börja spela direkt kan vara bättre än att behöva vänta en timme eller hur lång tid det nu tar att ladda hem så att man kan börja spela.

Om du nu förespråkar fördelar med digitala spel så kan jag redan idag logga in med mitt konto hos en bekant med PS3 och ladda hem mina digitala spel och jag antar att det fungerar på Xbox 360 också? På Xbox One vill alltså MS fortsätta med detta fast med betydligt fler restriktioner - på vilket sätt blir det bättre menar du?

Man slipper ha med sig skivorna i framtiden det är det som är bättre med att ha allt kopplat till ditt konto. Och nej du kan inte ladda ner dina spel till PS3 som du har köpt på skiva.
Det kommer att funka på Xbox One eftersom dina spel registreras på ditt konto och du kan då komma åt och ladda ner dom vart du vill.

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Margy:
Skrivet av intro18:

Ja vet inte hur Microsoft har det men med PS4 så kan man ju börja spela spelet direkt när man börjar ladda ner det behöver inte vänta till 100% är nere, låter ju mycket bekvämare än att ta med sig skivan iallafall.

Blu-ray skivor är inte så värst tunga och fördelen med att kunna börja spela direkt kan vara bättre än att behöva vänta en timme eller hur lång tid det nu tar att ladda hem så att man kan börja spela.

Om du nu förespråkar fördelar med digitala spel så kan jag redan idag logga in med mitt konto hos en bekant med PS3 och ladda hem mina digitala spel och jag antar att det fungerar på Xbox 360 också? På Xbox One vill alltså MS fortsätta med detta fast med betydligt fler restriktioner - på vilket sätt blir det bättre menar du?

Man slipper ha med sig skivorna i framtiden det är det som är bättre med att ha allt kopplat till ditt konto. Och nej du kan inte ladda ner dina spel till PS3 som du har köpt på skiva.
Det kommer att funka på Xbox One eftersom dina spel registreras på ditt konto och du kan då komma åt och ladda ner dom vart du vill.

Det var därför jag nämnde DIGITALA spel. Både Sony och Microsoft siktar mot att alla spel ska gå att köpa digitalt nästa generation.

Medlem
Skrivet av massej:

Klarade inte av att läsa alla hundra inlägg, så förlåt om jag missat nått bra som säger samma sak. Till de som klagar på själva internetuppkopplingsgrejen så håller jag med MS taktik. Hur j*vla många gånger har någon kört konsolen utan uppkopplingen? Mycket gnäll för en bagatell. DÄREMOT så gör han en PR-groda som inte liknar något jag sett på länge. Att säga: Fuck you, kör på er 10år gamla kosol istället då! är ju inte hur man hanterar sina potentiella kunder som inte är övertygade av ens beslut. Han kunde ju bara ödmjukt sagt att efter noga avvägande så tog vi beslutet att always online var vägen att gå och vi beklagar om det gör några upprörda. Sedan fortsätta att förklara de KLARA fördelarna med det. Att idiotförklara dem som inte håller med (som han gjorde) är ju bara en superfail och om han är kvar på jobbet länge till är jag förvånad.

Jag kör alla mina 4 konsoler offline ps3, wii, nes å snes.. Det finns fördelar med att vara online ja men inga fördelar med att vara TVINGAD till det.. Du missar poängen. Det är ingen som gnäller på möjligheten bara å måsten.

Medlem

En annan sak många missar är oss som reser mycket
Bor en vecka här en vecka där en månad på ett annat ställe. Ofta kan Jag vara utan stabilt bredband 2-3 veckor åtgången. Men nästan ALLA hotellrum har en tv som man smidigt kan slänga in en konsol i. Oh vips kan man köra en rund FF7 igen.

Nee för mig försvinner hela poängen med konsol om jag MÅSTE ha tillgång till internet.

Medlem

Tror inte det kommer gå så bra för krysslådan därför skaffar man ps4

Medlem

Jag gillar bilderna på alla dessa artiklar där det står en smilande pamp bredvid sin produkt eller bara en smilande pamp och inget mer (förutom det trista budskapet). xD


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skriv svar