Så fungerar det att låna ut spel på en Xbox One

Medlem

Den största nå nackdelen med detta är väl att du måste ladda hem spelen, vilka kommer vara ganska stora... Lägg till att MS knappast prioriterar dessa funktioner, att ladda hem spel idag är segt som tusan via live, och nästa generation kommer ännu fler sitta och tanka samtidigt.
Nå, bortsett från det så är det en bra funktion, förutsatt att den fungerar smidigt och inte kostar "extra". Sony kan ju införa samma sak om de vill, låna ur skivan eller en digital kopia ^^

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Rockartisten:

Ååååå, fy fan va dåligt asså, skitbox...blabalbla. Brukar du skicka dina skivor till kompisar i Japan annars eller?

Vad har detta med att skicka skivor att göra? har du problem att läsa det jag skrev? Det jag tog upp är att han säger emot sig själv och alla andra uttalanden från Microsoft. Bland annat att konsolen är region låst och att du inte kan spela i andra regioner än de som konsolen lanserats i.

Du får gärna förklara vad detta har med skivor och skicka med posten att göra.

Det var en respons på din allmänt negativa inställning. Jag har spelat spel från utlandet till Xbox 360 och den kallas regionslåst.

360 är inte låst till en viss region bara för att många spel är det, det är helt upp till utgivaren om de vill låsa spelen eller inte. Filmerna däremot verkar vara helt låsta, så testa med en film som är från en sådan region så får vi se om du kan köra den;).

Detta är citatet som man byggt regionslåsningsryktet på: "Similar to the movie and music industry, games must meet country-specific regulatory guidelines before they are cleared for sale,". Detta betyder inte att jag inte kan spela ett USA-spel.

Om konsolen är låst till en viss region lycka till med att spela spelen från andra regioner på den, det kommer inte fungera.

Men jag har inte läst nånting som stödjer ditt påstående. Har du fakta som kan verifiera ditt påstående?

Finns tillochmed en nyhet på FZ om just detta regionslåset på xbox one, bara o läsa det.

ZF
Medlem

Takeshi Kitano skulle förresten antagligen trolla den som lånar spel av honom rätt hårt.

Skrivet av Grumbledock:

Den största nå nackdelen med detta är väl att du måste ladda hem spelen, vilka kommer vara ganska stora... Lägg till att MS knappast prioriterar dessa funktioner, att ladda hem spel idag är segt som tusan via live, och nästa generation kommer ännu fler sitta och tanka samtidigt.
Nå, bortsett från det så är det en bra funktion, förutsatt att den fungerar smidigt och inte kostar "extra". Sony kan ju införa samma sak om de vill, låna ur skivan eller en digital kopia ^^

som sagt, Sony stödjer ju redan ungefär samma sak med icke fysiska kopior fast med lite krångligare metod, men åas igen utan Microsofts tre begränsningar.

Medlem

Visste inte att man lånade spel i en sån här utsträckning längre. Känns så N64 att låna spel av polarn/videostället istället för att bara gå och köpa det...

Jag är mer intresserad av spelen, det är det väsentliga i mitt tycke, bryr mig föga om en massa andra funktioner...internet har jag också så för mig är det inga problem med uppkopplingen...

Det är en ganska löjlig diskussion egentligen, okej XBone/PS4/WiiU/PC/Mac/Alfapet är inget för mig, bara att välja nästa alternativ och vara glad. Så mycket makt har inte vänstern i samhället än så man är tvingad att köpa en viss maskin.

Skrivet av Grumbledock:

Den största nå nackdelen med detta är väl att du måste ladda hem spelen, vilka kommer vara ganska stora... Lägg till att MS knappast prioriterar dessa funktioner, att ladda hem spel idag är segt som tusan via live, och nästa generation kommer ännu fler sitta och tanka samtidigt.

Brukar tanka hem 1 gig demos på en pisskvart

De utökar ju serverparken nått enormt för XBone


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

är väl samma princip som Steam egentligen? O_o

Steam låter dig inte låna ut spel till andra eller byta bort dom så vitt jag vet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av toast:

Aldrig att jag köper en konsol med online krav, online spelar jag helst på PC och konsol med polare i soffan.

Varför är online kravet ett problem idag? Jag har varit uppkopplad till internet i flera år. Bara några avbrott då åskan har slagit ner osv.

Det är framtiden! Häng med!

Jo, men jag skrev det, spelar mest på PC, och spelar jag på konsol så är det vid tillfällen där jag antingen har några polare brevid mig eller att åskan slår och jag inte vill riskera PCn eller att internet ligger nere.. Att äga en XboxOne i det läget för mig känns bara korkat, sen är tex en konsoll perfekt att dra med ut i nån fiske/jakt stuga på semestern där lina kanske saknas om det blir nån/några dagar med taskigt väder.. Hela iden med att man MÅSTE vara uppkopplad till varje pris Är då förkastlig!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

Blir störtkul att se era vänner/familjer slåss om vem som ska spela. Någon runkkompis sitter och spelar Ditt spel, och så blir han sur när Du vill spela. "Bara lite till". Speciellt vid nya releases.

Man behöver faan inte dela allt i denna värld! Share share share nojja.

Ha de så kult på XBone

Medlem

bra jobbat microsoft, ett steg närmare nöjdare kunder. smidigt som fan då jag o brorsan ( som bor ca 60 mil bort ) oftast inte spelar samma sorts spel. ser inget problem med att 10 kompisar kommer slåss om spelen då de flesta kommer ändå köpa spelen man vill spela.. och så klart lånar spelen man vill prova på ( inte betala för )

Medlem

Fan inte illa, likt netflix...så för 79 riksdaler i månaden kommer jag åt alla de spel som företaget lyckats licensiera billigt.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Det visade sig att du som äger spelet kan spela vilket spel när du vill, även om någon kompis spelar samma spel.
Så om jag sitter och spelar Battlefield 4 på min Xbox One, så kan Kalle komma in och spela med mig, med min utlånade version utav Battlefield 4. Om däremot Andreas vill vara med, så måste han ha en egen kopia, eller Kalle slutar spela.

http://www.reddit.com/r/Games/comments/1gavtm/xbox_one_family...

EDIT, Singelplayer, inget officeiellt sagt om Multiplayer!

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av electric8:

Varför gör det så komplicerat och dyrt när man kan följa steg ett: ge till en kompis skivan.

Du har inte tänkt på att alla kanske inte bor 10 minuters promenad från varandra?

Att enkelt låna ut över live och personen kan tanka spelet är ju hur simpelt som helst.

Ja tänk om man hade en orsak till att träffa sina kompisar och vara social på riktigt någon gång i framtiden. Nä allt sådant slipper man ohh vad skönt!

Inaktiv
Skrivet av Uttern_:

Blir störtkul att se era vänner/familjer slåss om vem som ska spela. Någon runkkompis sitter och spelar Ditt spel, och så blir han sur när Du vill spela. "Bara lite till". Speciellt vid nya releases.

Man behöver faan inte dela allt i denna värld! Share share share nojja.

Ha de så kult på XBone

Det gäller väl samma sak om man har skivor och lånar ut eller har jag fel?

Någon bajskompis sitter och spelar Ditt spel, och så blir han sur när Du vill spela. "Bara lite till". Speciellt vid nya releases.

Sluta whina!

Medlem
Skrivet av Uttern_:

Blir störtkul att se era vänner/familjer slåss om vem som ska spela. Någon runkkompis sitter och spelar Ditt spel, och så blir han sur när Du vill spela. "Bara lite till". Speciellt vid nya releases.

Man behöver faan inte dela allt i denna värld! Share share share nojja.

Ha de så kult på XBone

och vad exakt är skillnaden på om din "rumskompis" inte vill sluta spela ditt XboxOne-spel eller PS4-spel? du insåg kanske inte att din "xbox-familj" inte behövar vara din riktiga familj utan 10 av dina vänner som du kan dela spel med? Trodde du verkligen att om man köper en XboxOne så måste man dela den med sin familj där hemma? Really? Känner du så starkt för att hata på Xboxen så försök iallfall att gnälla på saker som faktiskt är problem och sitt inte och hitta på problem som inte existerar.

Inaktiv

signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Tycker denna va klockren,

Medlem

Bra system. Bättre än skivor som det var förr i tiden.

När jag hade NES, SNES, Playstation o N64 så var det inte många kompisar som gillade att låna ut spel så inte ofta man kunde låna. Med detta systemet så blir det lätt att låna ut.

En bra grej de har gjort.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av electric8:

Varför gör det så komplicerat och dyrt när man kan följa steg ett: ge till en kompis skivan.

Du har inte tänkt på att alla kanske inte bor 10 minuters promenad från varandra?

Att enkelt låna ut över live och personen kan tanka spelet är ju hur simpelt som helst.

Ja tänk om man hade en orsak till att träffa sina kompisar och vara social på riktigt någon gång i framtiden. Nä allt sådant slipper man ohh vad skönt!

Ska det vara ett slags argument om att denna digital utlåning är dåligt?

Vill man träffa sina kompisar så kan man enkelt ringa den personen, varför säga "hmm idag så ska jag låna ut ett spel till en kompis, hoppas vi kan umgås lite också"

Medlem

Och varför skröt de inte med detta på presskonferensen? Det är ju typ sånt är som faktiskt kan få folk att tycka det finns nåt värde i boxen med alla begränsningar. Otroligt dålig marknadsföring. Nån på microsoft gjorde inte sitt jobb. Det måste ju finnas bra grejer med boxen också som man kan framhäva..

Medlem

Vill ni slippa verifiera er och kunna dela med er era digitala spel? Köp en ps3. Nej men visst, detta är en bra nyhet, då på ps3 kan du bara ha ditt konto aktiverat på upp till 5(?) enheter samtidigt. Man får väl bara hoppas att detta funkar mycket bättre att kunna avaktivera konsoler än på ps3, då man måste sitta vid själva konsolen och avregistrera.

Inaktiv

Man undrar vart såna goa gubbar som Major Nelson tagit vägen, han ingav ju ett sympatiskt intryck när han stod på scen eller gav diverse utalanden.

Han var iaf bättre än dom klåparna som talar för ms nu.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Vill ni slippa verifiera er och kunna dela med er era digitala spel? Köp en ps3. Nej men visst, detta är en bra nyhet, då på ps3 kan du bara ha ditt konto aktiverat på upp till 5(?) enheter samtidigt. Man får väl bara hoppas att detta funkar mycket bättre att kunna avaktivera konsoler än på ps3, då man måste sitta vid själva konsolen och avregistrera.

Det som känns lite konstigt är att utvecklare och utgivare gnällde så mycket över "game-sharing" att Sony fick sänka antalet konsoler ett konto kunde vara aktivt på till två. Nu kommer Microsoft och säger att elva personer ska kunna spela från samma kopia? Det känns som att det finns någon hake vi inte känner till.

Citat:

...du kan lika gärna låna ut till din kompis Takashi Kitano i Japan.

Takeshi Kitano är för upptagen med att göra film för att spela + att Xbox One inte fungerar i Japan.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Smoo87:

Vill ni slippa verifiera er och kunna dela med er era digitala spel? Köp en ps3. Nej men visst, detta är en bra nyhet, då på ps3 kan du bara ha ditt konto aktiverat på upp till 5(?) enheter samtidigt. Man får väl bara hoppas att detta funkar mycket bättre att kunna avaktivera konsoler än på ps3, då man måste sitta vid själva konsolen och avregistrera.

Det som känns lite konstigt är att utvecklare och utgivare gnällde så mycket över "game-sharing" att Sony fick sänka antalet konsoler ett konto kunde vara aktivt på till två. Nu kommer Microsoft och säger att elva personer ska kunna spela från samma kopia? Det känns som att det finns någon hake vi inte känner till.

Citat:

...du kan lika gärna låna ut till din kompis Takashi Kitano i Japan.

Takeshi Kitano är för upptagen med att göra film för att spela + att Xbox One inte fungerar i Japan.

Är du säker på att dom verkligen sänkt? För du måste avaktivera själv och detta är något jag glömt göra, är själv aktiverad på 4 olika enheter. Varav 3 VET jag inte är borttaget ifrån (4e inbytt på gamestop för ca 2 år sen därav jag inte vet om dom avaktiverat eller inte)

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Är du säker på att dom verkligen sänkt? För du måste avaktivera själv och detta är något jag glömt göra, är själv aktiverad på 4 olika enheter. Varav 3 VET jag inte är borttaget ifrån (4e inbytt på gamestop för ca 2 år sen därav jag inte vet om dom avaktiverat eller inte)

Jag tror det gäller efter ett visst datum - om du köpt spel när det var fem som gällde så kan du fortfarande köra dessa på fem enheter. Om du köper något idag tror jag att det bara fungerar på två enheter.

Edit: jag tror att du kan kolla och avaktivera enheter via webben också.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Smoo87:

Är du säker på att dom verkligen sänkt? För du måste avaktivera själv och detta är något jag glömt göra, är själv aktiverad på 4 olika enheter. Varav 3 VET jag inte är borttaget ifrån (4e inbytt på gamestop för ca 2 år sen därav jag inte vet om dom avaktiverat eller inte)

Jag tror det gäller efter ett visst datum - om du köpt spel när det var fem som gällde så kan du fortfarande köra dessa på fem enheter. Om du köper något idag tror jag att det bara fungerar på två enheter.

Edit: jag tror att du kan kolla och avaktivera enheter via webben också.

Jaha ok där ser man . Tack tack för svaret ^^

Medlem
123
Skriv svar