Så borde FZ ställa frågot till DICE om BF4

Medlem
Så borde FZ ställa frågot till DICE om BF4

http://metro.co.uk/2013/06/13/battlefield-4-hands-on-preview-...

FZ har ett underbart rykte om att aldrig sälla rätt frågor till DICE och andra utvecklare. Så som ovanstående artikel borde FZ ställa sina frågor och kanske inrikta sig lite mer på kritiken som DICE och BF3 fått dom 2 senaste åren. Istället för att fortsätta med sina socker söta hur många nya unlocks och vapen kommer det i nästa DLC.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

http://metro.co.uk/2013/06/13/battlefield-4-hands-on-preview-...

FZ har ett underbart rykte om att aldrig sälla rätt frågor till DICE och andra utvecklare. Så som ovanstående artikel borde FZ ställa sina frågor och kanske inrikta sig lite mer på kritiken som DICE och BF3 fått dom 2 senaste åren. Istället för att fortsätta med sina socker söta hur många nya unlocks och vapen kommer det i nästa DLC.

Det är väl ändå kritikernas jobb inte en journalists?


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem
Skrivet av Methodzlim:
Skrivet av Idono:

http://metro.co.uk/2013/06/13/battlefield-4-hands-on-preview-...

FZ har ett underbart rykte om att aldrig sälla rätt frågor till DICE och andra utvecklare. Så som ovanstående artikel borde FZ ställa sina frågor och kanske inrikta sig lite mer på kritiken som DICE och BF3 fått dom 2 senaste åren. Istället för att fortsätta med sina socker söta hur många nya unlocks och vapen kommer det i nästa DLC.

Det är väl ändå kritikernas jobb inte en journalists?

Nja. En journalist kan väl vara kritisk (också). Men sedan så är det väl journalistens sak att se till att utvecklare/utgivare svarar på den kritik som de får, så att läsarna får svar på sina funderingar och frågor.

Varför är det på detta viset? Vad svarar ni på den kritik som ni fått? - Ställa frågor och inte bara gå dit, låta utvecklaren säga sitt. Annars blir det mer ett reklaminslag, det kan vi väl låta reklambyråerna ta hand om.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag tycker de borde frågat om de har förbättrat sin enormt kassa nätkod som gör så att varje spelare har delay även om du har 20ms tack vare

Från person A, till serven, tillbaka till person A, sedan till person B, sedan till serven, sen person B, sedan person A. (tror det var på det sättet?)

istället för A, Server, B.

Finns ju filmer på youtube som visar att 10-50ms = 1 sekund delay.

Medlem
Skrivet av Methodzlim:
Skrivet av Idono:

http://metro.co.uk/2013/06/13/battlefield-4-hands-on-preview-...

FZ har ett underbart rykte om att aldrig sälla rätt frågor till DICE och andra utvecklare. Så som ovanstående artikel borde FZ ställa sina frågor och kanske inrikta sig lite mer på kritiken som DICE och BF3 fått dom 2 senaste åren. Istället för att fortsätta med sina socker söta hur många nya unlocks och vapen kommer det i nästa DLC.

Det är väl ändå kritikernas jobb inte en journalists?

I FZs fall så är dom kritiker. Ifall du inte märkt det så är dom flesta i redaktionen involverade recensioner, intervjuer och dylikt.

Skrivet av Ztreek:

Jag tycker de borde frågat om de har förbättrat sin enormt kassa nätkod som gör så att varje spelare har delay även om du har 20ms tack vare

Från person A, till serven, tillbaka till person A, sedan till person B, sedan till serven, sen person B, sedan person A. (tror det var på det sättet?)

istället för A, Server, B.

Finns ju filmer på youtube som visar att 10-50ms = 1 sekund delay.

Tro det eller ej men vi ställde den frågan till DICE vid något tillfälle på en live chat. Tog dock lång tid att få igenom frågan efter att fler stycken börjar röja i chatten om det. Och ett svar fick vi inte heller. Utan en halvdan bortförklaring som kringgick hela frågan som om vi var ett par idioter :/


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Tro det eller ej men vi ställde den frågan till DICE vid något tillfälle på en live chat. Tog dock lång tid att få igenom frågan efter att fler stycken börjar röja i chatten om det. Och ett svar fick vi inte heller. Utan en halvdan bortförklaring som kringgick hela frågan som om vi var ett par idioter :/

Vilka idioter..

anledningen till varför att jag inte spelade BF3 länge var att jag blev frustrerad över nätkoden.

Bad Company 2 hade skittight och bra nätkod, hur fan kan man sabba det?

jo.. de la till battlelog, som måste registrera varje skott.. usch..

Tror till och med det var från person A till Battle log, till serven, tillbaka till battlelog sedan person B, sen person A.

Vet att battle log gjorde att det blev förlängning.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Idono:

Tro det eller ej men vi ställde den frågan till DICE vid något tillfälle på en live chat. Tog dock lång tid att få igenom frågan efter att fler stycken börjar röja i chatten om det. Och ett svar fick vi inte heller. Utan en halvdan bortförklaring som kringgick hela frågan som om vi var ett par idioter :/

Vilka idioter..

anledningen till varför att jag inte spelade BF3 länge var att jag blev frustrerad över nätkoden.

Bad Company 2 hade skittight och bra nätkod, hur fan kan man sabba det?

jo.. de la till battlelog, som måste registrera varje skott.. usch..

Tror till och med det var från person A till Battle log, till serven, tillbaka till battlelog sedan person B, sen person A.

Vet att battle log gjorde att det blev förlängning.

Battlefield har alltid haft tightare nätkod på Refractor motorn än det har varit på Frostbite motorn. BC2 hade och sjukt mycket laggkomp och delays i sig men BF3 slår rekordet dock.

Dock är det inte battlelog som står för problemet. BF2/2142 har också registrerat stats på det viset. Det är kombinationen av dålig laggkompensering och hitdetection hos klienten. Vet inte varför DICE insisterar på att folk med 300 ms latency borde få spela med folk som siktar på 10-50 ms latency och fortfarande vara on par med alla.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Netcoden är förbättrad.

Att kalla DICE för idioter för att de inte svarade på just er fråga är bara barnsligt. Jag fick svar på alla mina frågor när jag ställde de. Vet inte om det var för att jag ställde de på ett konstruktivt och trevligt sätt, eller om jag hade tur, men svar fick jag.

Netcode är enligt alla som provspelade kraftigt förbättrad, och det svar jag fick på DICE. Har man inte en överlappande netcode så klagar folk istället på att man inte kan spelar om man inte har superlåg ms. Så var det sist iallafall.

Nåväl, i vilket fall verkar netcoden vara kraftigt förbättrad denna gången, vilket bör ge bättre upplevelse för alla!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Methodzlim:
Skrivet av Idono:

http://metro.co.uk/2013/06/13/battlefield-4-hands-on-preview-...

FZ har ett underbart rykte om att aldrig sälla rätt frågor till DICE och andra utvecklare. Så som ovanstående artikel borde FZ ställa sina frågor och kanske inrikta sig lite mer på kritiken som DICE och BF3 fått dom 2 senaste åren. Istället för att fortsätta med sina socker söta hur många nya unlocks och vapen kommer det i nästa DLC.

Det är väl ändå kritikernas jobb inte en journalists?

Nja. En journalist kan väl vara kritisk (också). Men sedan så är det väl journalistens sak att se till att utvecklare/utgivare svarar på den kritik som de får, så att läsarna får svar på sina funderingar och frågor.

Varför är det på detta viset? Vad svarar ni på den kritik som ni fått? - Ställa frågor och inte bara gå dit, låta utvecklaren säga sitt. Annars blir det mer ett reklaminslag, det kan vi väl låta reklambyråerna ta hand om.

Good point


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem
Skrivet av Stag:

Netcoden är förbättrad.

Att kalla DICE för idioter för att de inte svarade på just er fråga är bara barnsligt. Jag fick svar på alla mina frågor när jag ställde de. Vet inte om det var för att jag ställde de på ett konstruktivt och trevligt sätt, eller om jag hade tur, men svar fick jag.

Netcode är enligt alla som provspelade kraftigt förbättrad, och det svar jag fick på DICE. Har man inte en överlappande netcode så klagar folk istället på att man inte kan spelar om man inte har superlåg ms. Så var det sist iallafall.

Nåväl, i vilket fall verkar netcoden vara kraftigt förbättrad denna gången, vilket bör ge bättre upplevelse för alla!

Bara en i tråden som har sagt det. Du behöver dra alla över en kant för det.

Nätkoden Finns ingen som helst bevis på att det har förbättrats. Eftersom dom spelade i en sluten miljö så går det inte att bevisa att spelets nätkod är förbättrad. Sen är det så att alphan var enbart serversidig på BF3. I BF4s fall är det roligen samma sak. Det är rent av oansvarigt att tro på DICE då de det finns en väldigt lång list med lögner och undanflykter redan långt innan BF3 releasen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Stag:

Att kalla DICE för idioter för att de inte svarade på just er fråga är bara barnsligt. Jag fick svar på alla mina frågor när jag ställde de. Vet inte om det var för att jag ställde de på ett konstruktivt och trevligt sätt, eller om jag hade tur, men svar fick jag.

De svarar på frågor om de har tillåtelse att prata om just de sakerna.
när flera i chatten frågar om nätkoden och de fortsätter att ignorera frågan så märks det att något inte riktigt stämmer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Idono:

http://metro.co.uk/2013/06/13/battlefield-4-hands-on-preview-...

FZ har ett underbart rykte om att aldrig sälla rätt frågor till DICE och andra utvecklare. Så som ovanstående artikel borde FZ ställa sina frågor och kanske inrikta sig lite mer på kritiken som DICE och BF3 fått dom 2 senaste åren. Istället för att fortsätta med sina socker söta hur många nya unlocks och vapen kommer det i nästa DLC.

Jag kan inte minnas vi någonsin frågat hur många vapen (eller polygoner) som ett spel innehåller. Det är heller kanske inte så mycket ett rykte som din uppfattning, som jag inte delar. Men jag är också ganska partisk.

Intervjuer med spelutvecklare är idag ganska mycket katt - och råttalek. Majoriteten av talespersonerna är lika mediatränade som politiker och det krävs finess för att få ur något vettigt då de har tydliga instruktioner att trycka på just det som är aktuellt vid intervjutillfället. Ta intervjun med Lars i Fragzone-avsnittet till exempel.


signatur
Medlem

Ztreek: Bara för att de inte får prata om det just då behöver det inte betyda att "något är fel" eller att DICE är idioter som ljuger för oss. Det känns lite barnsligt att hålla på så.

De pratade inte alls om Multiplayer i början, och det blev ju en riktig katastrof när det visades upp. Eller? Det kanske helt enkelt är så att de inte vill svara på vissa frågor, och det har de full rätt till att inte göra.

Sen vill jag slå ett slag för er i crew, jag tycker inte ni ställer fel frågor, eller "kör erat sockersöta". Känner inte igen det beteende som andra beskriver här ovan, utan tycker ni gör ett exemplariskt jobb. Keep it up!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Ztreek: Bara för att de inte får prata om det just då behöver det inte betyda att "något är fel" eller att DICE är idioter som ljuger för oss. Det känns lite barnsligt att hålla på så.

Kan du verkligen döma folk när de tycker att något är fel? När BF3 var överhypat och kom ut som ett 'meh' spel jämfört med BC2 och BF2.

Folk klagade redan dag ett på att kartorna var för tok för små, nätkoden kass och balansen i spelet åt helvete, tagit dem över 2 år att fixa till balansen i spelet.

Detta är följden av att utgivare pushar utvecklare så oerhört mycket.. Kunden blir till slut överkritisk och godtar inga ursäkter av utvecklarna.

Medlem

Nej jag kan inte döma, men jag kan ge min åsikt, vilket jag också gjorde. Kan du däremot dra alla kunder över en kant som du gjorde?

Jag tycker inte att BF3 var ett meh spel, jag tycker inte att (alla) kartor var för små. (vissa kunde ha varit lite större), och jag anser inte att balansen är åt helvete då jag nästan aldrig varit med om situationer där det syns. (Bortsett från metro, duh)

Så nej, "kunden" blir inte överkritisk. Du, och vissa andra, blir det. Men långt ifrån alla.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar