Inga modifikationer till Battlefield 4

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Draug:
Skrivet av intro18:

Jävla bög DICE nu ska inte jag köpa någon Xbox One bara för det får bli en PS4 istället.

Du får det att låta som att det är en dålig sak att vara bög.

Haha

Skrivet av adamtore:

Haha. Vad har dice någonsin gjort 100%?

BF1942 var riktigt bra och BF2 var inte dåligt det heller.

Spelbara för sin tid, helt klart imponerande om man jämför med ex HL/Q3/CS men absolut inte 100%. Ingen som kommer ihåg att man dog när man körde för fort över vissa gupp på BF2? Det är bara ett exempel.

Och sen fortsatte BICE, 2142 där man kunde spränga titanen genom C4(eller motsv.) mot väggen till coren.

BF3 där en ryss kan sitta på spawn och kniva dig i cockpit på en F/A-18.

Att dem är nöjda med "100%" är ju ren och skär lögn. Förtal !

Inaktiv

"Vi kan inte, för EA måste kunna sälja kompletterande DLC strax efter spelets släpp".

Medlem

Kommer inte spela Bf4 trött på dem nu.

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Gillar folk som slänger ur sig bög EA när det är dice som gör spelet. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte EA är med alldeles för mycket om att bestämma hur spelet ska vara utan sköter annat. Men kanske inte alla som fattar det. Det är ju fortfarande inte EAs fel att Sim City sög, och det är fan inte EA fel att SWToR sög... Nej det är Maxis och Bioware som fuckat upp det och gjort felaktiga design beslut. Händer alla nångång tillslut och då ska man inte bara häva ur sig massa saker som bög och att man ska bojkotta. Det visar ju enbart hur jävla fattig man är själv som spelare. Stöd företagen ist och ist för att häva ur sig massa skit så kan man ju försöka ha en vuxen dialog med dem om vad man tycker dom borde ändra eller ta bort/lägga till. Men det tänket verkar inte finnas lverhuvudtaget på detta forum eller nåt annat för den delen. Väx upp eller lägg ner

Medlem

Battlefield: Call of DLC.

Två dlc utannonserade när spelet inte ens är ute än. Förboka för att få den första av dem... i h*lvete heller.
Det skall till att vara det bästa spelet någonsin för att jag ens ska fundera på att köpa det efter fiaskot med BF3; Dlc-paket-extravaganza, små kartor, inga egentliga squadfunktioner, ingen commander, "must buy" premiumkonton, konsollportning osv.. Jag la ner efter nån månad och nåt j*vla premium eller dlc köpte jag då verkligen inte.

De försöker locka med commander och större squads men än återstår det att se om kartorna är i rätt storlek (dvs stora) och hur illa de portat spelet från xboxone till pc, för ingen vågar väl ens inbilla sig att det är "PC first" som man ljög om till ca 2 veckor efter släpp av BF3 när dice tillslut erkände att de bytte fokus "halvvägs in i utvecklingen". Dvs de hade utvecklat det för konsoll i flera år när de fortfarande kallade det "pc first".. lögnare!

Inget moddstöd suger, det var en av de största fördelarna med BF2. Gillade du inte något i spelet, spela en modd som fixade problemet.

Vågar vi gissa på inga riktiga "dedikerade servrar" och total brist på fungerande admin-tools? Varför har ingen ställt den frågan direkt till DICE?

Punkbuster som stör hederliga spelare med att kicka de från servrarna titt som tätt utan anledning men inte gör något åt 100.000 hackande ryssar?

Modfrågan var bra att ta upp men det finns mycket mer att fråga om.

Medlem
Inaktiv

Man skulle starta ett publicher-företag som är skapat av gamers och som förstår vad gamers vill ha. EA förlorar extremt mycket pga detta

Medlem
Skrivet av robbis:

Gillar folk som slänger ur sig bög EA när det är dice som gör spelet. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte EA är med alldeles för mycket om att bestämma hur spelet ska vara utan sköter annat. Men kanske inte alla som fattar det. Det är ju fortfarande inte EAs fel att Sim City sög, och det är fan inte EA fel att SWToR sög... Nej det är Maxis och Bioware som fuckat upp det och gjort felaktiga design beslut. Händer alla nångång tillslut och då ska man inte bara häva ur sig massa saker som bög och att man ska bojkotta. Det visar ju enbart hur jävla fattig man är själv som spelare. Stöd företagen ist och ist för att häva ur sig massa skit så kan man ju försöka ha en vuxen dialog med dem om vad man tycker dom borde ändra eller ta bort/lägga till. Men det tänket verkar inte finnas lverhuvudtaget på detta forum eller nåt annat för den delen. Väx upp eller lägg ner

Det du skriver är vettigt och jag är beredd att hålla med i stort. Men har man varit med ett tag, som jag förmodar att även du har, så måste man ha uppfattat ett exploateringsmönster gällande EA. Extra tydligt är ju de varumärken som har köpts upp och sedan fortsatt utgivning under EA:s fana. Jag tycker mig åtminstone se tydlig implementering av EA:s affärsmodeller i titlar.

Jag håller med om att EA:s inblandning förmodligen är en smula överskattad men jag tror inte man ska underskatta den.

Medlem

Ni som säger det är bullsh** förstår nog inte situationen.
DICE kan inte släppa mod tools till Frostbite för att då kan andra företag tjäna pengar på Frostbite utan att betala för det.

Medlem
Skrivet av Phyton:

Ni som säger det är bullsh** förstår nog inte situationen.
DICE kan inte släppa mod tools till Frostbite för att då kan andra företag tjäna pengar på Frostbite utan att betala för det.

Det förstod jag inte. Det är väl ändå ett krav att man skall ha en licens av motorn eller?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag är verkligen chockad! Man möjliggör alltså inte för privatpersoner och grupper av privatpersoner att göra bättre och mer välgjorda moddar än de själva tänker sälja och dra in storkovan på..

Den som faktiskt tror att moddning kommer vara med i framtida spel alls är rätt naiv. Sen DLC slagit igenom på bred front så började modmarknaden dö av. Vem vill bli brädad av andra och dessutom kräva betalt för det?

Inte på något sätt EA's inblandning, alla gillar pengar, även Dice.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av TexN:

Man borde ha en ny siffra när det verkligen känns nytt.

Gå till EA, knacka på och be att få träffa beslutsfattarna där och lägg fram ditt förslag.

Jag kan inte garantera att de kommer ta dig på allvar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av Eztra:

EAs fel ..

Nej.

Skrivet av highspeed:

Det där är bullshit svar och han vet det säkert själv. Handlar om EA och pengar såklart.

Nix.

Källor?

Medlem
Skrivet av Phyton:

Ni som säger det är bullsh** förstår nog inte situationen.
DICE kan inte släppa mod tools till Frostbite för att då kan andra företag tjäna pengar på Frostbite utan att betala för det.

Full eller hur fan tänkte du nu?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Frostbite motorn kanske inte är designad med moddare i tanke. Det är mycket jobb att programmera för båda ändamålen, och om de la tid på att göra motorn modvänlig så finns ju risken att det tar längre tid att spelet i fråga tar längre tid att få ut på marknaden med den höga standarden som Dice har gjort sig känna för.

Hur många här är duktiga nog att programmera på en sån komplex motor och kan punga ut en mod värd mödan? Det finns alternativ till Frostbite som många har föreslagit, det finns till och med massa free license modeller på jättekraftfulla motorer, UT3 motorn, Unity osv. Visst vi har mycket att tacka moddare för när det kommer till senare BF spelen, men kan vi få bra dlc från utvecklarna så är jag all for it. Vi betalar ju för massa annan digital media redan så jag ser inte problemet med att spel får mycket dlc som förlänger ett spel i form av kartor och uppdrag. Fan LoL är ju gratis men jag har betalt lika mycket för det som BF3 och World of Tanks har jag lagt mer än både LoL och BF3 tillsammans och det ska vara gratis MED mer dlc på löpande band. Ne mods dog ut när "indies" dök upp. Och jag vill att de stannar kvar.

Medlem

Det är rätt DICE, det är alltid skönt att kunna koppla sig på vilken server som helst utan att behöva ladda ner 1000 skitsaker, höra oväsen som "MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONSTERKILL" som "moddare" tycker är häftigt och ger dem någon sorts... jag vet inte vad den psykoterapeutiska termen för det. Nä, håll er till DLC istället och tjäna kosingen själva, inte en massa freeloaders

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Blir inget köp! Detta gör de enbart för att tjäna pengar.

Hahaha, det är väl klart. Det är det allt handlar om, att tjäna pengar. Du tror väl ändå inte att studior skapar spel för att det är roligt?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Frostbite motorn kanske inte är designad med moddare i tanke. Det är mycket jobb att programmera för båda ändamålen, och om de la tid på att göra motorn modvänlig så finns ju risken att det tar längre tid att spelet i fråga tar längre tid att få ut på marknaden med den höga standarden som Dice har gjort sig känna för.
.

Men va? Det här har jag aldrig fattat och det låter ju bara som rent skitsnack.
Hur fan ser det ut när DICE själva sitter och skapar saker i frostbite motorn då?

Det var inte ett problem förr och med tanke på hur marknaden har växt är det knappast ett problem idag.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Lolflakes:

Blir inget köp! Detta gör de enbart för att tjäna pengar.

Hahaha, det är väl klart. Det är det allt handlar om, att tjäna pengar. Du tror väl ändå inte att studior skapar spel för att det är roligt?

Det är precis det vi ser resultatet av. Ett spel med begränsade banor blir sämre. Ett spel med modding hade kunnat bli mer populärt. Titta på Arma 2 och DayZ. En MODD har gjort att Arma 2 har köpts mycket mer än vad det egentligen skulle ha gjort. DICE kan ju inte se från den vinkeln, de kan ju bara se det som att vi ska köpa deras ruttna banor. Titta på hur servrarna på BF3 fungerar, för att ha en server måste du HYRA en server. Nej, du kan inte ha en egen server! Allt för att de ska tjäna mer pengar. Spelet blir sämre av att de ska tjäna så mycket som möjligt. Det räcker inte med att de säljer +15 miljoner exemplar av orginalspelet.

En sak jag ska säga dig. Moddare moddar för att det är roligt, inte för att tjäna pengar.

Medlem

Kommer inte köpa BF4.

Köper hellre Mirrors Edge 2 och Battlefront 3.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Phyton:

Ni som säger det är bullsh** förstår nog inte situationen.
DICE kan inte släppa mod tools till Frostbite för att då kan andra företag tjäna pengar på Frostbite utan att betala för det.

Full eller hur fan tänkte du nu?

Det är inte bara att tjäna pengar på egen mod/spel, det kan också vara så att det går att datamine'a modtoolsen för info om Frosbite och därmed hacka/replikera den för att tjäna pengar på andra sätt än just göra egna spel.
Nästa gång får du gärna tillägga något i konversationen om du ska skriva.

Medlem
Skrivet av Phyton:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Phyton:

Ni som säger det är bullsh** förstår nog inte situationen.
DICE kan inte släppa mod tools till Frostbite för att då kan andra företag tjäna pengar på Frostbite utan att betala för det.

Full eller hur fan tänkte du nu?

Det är inte bara att tjäna pengar på egen mod/spel, det kan också vara så att det går att datamine'a modtoolsen för info om Frosbite och därmed hacka/replikera den för att tjäna pengar på andra sätt än just göra egna spel.
Nästa gång får du gärna tillägga något i konversationen om du ska skriva.

Seriösa spelföretag hade inte kunnat använda deras motor utan att ha köpt en licens. Annars hade de fått sig en fet stämning.

Medlem

Samma med nästan alla nya aaa spel

Medlem

Då EA står som utgivare blir det så här. Såklart dom inte kan låta folk modda spelet, då skulle dom inte få lika mycket av det dom värderar högst, pengar. Om Battlefields community gör massor av banor och gamemodes som är bättre än det dom själva kan göra så köper inte folk premium eller deras DLCs.

Hade dom velat göra ett så bra spel som möjligt så skulle dom låtit oss hjälpt med moddar och osv.

Skribent

Jag kan inte riktigt förstå vredet om jag ska vara ärlig. Visst förlänger det ett spels livstid och kan generera kul resultat. Men behövs det verkligen i alla spel?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag tyckte inte om Battlefield 1942(aldrig gillat WW2) men med Desert Combat modden väckte var jag helt såld. Moddar är verkligen vad som håller spel vid liv...

Förstår inte vad EA har emot moddar. DLC? ...De tjänar ju för fan mer på att ge ut mod-tools och sälja fler kopior. De kan fortfarande sälja DLC, de behöver bara tänka om lite...

Medlem

F-A-I-L vafan tänker dom med... Man har bara att vinna på det som utvecklare om det finns en mod community, dels kan man snärja upp skillade moddare och dels så köper endel människor spelet endast för modding..

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag kan inte riktigt förstå vredet om jag ska vara ärlig. Visst förlänger det ett spels livstid och kan generera kul resultat. Men behövs det verkligen i alla spel?

Jag tror inte folk är arga, mest besvikna. Visst behövs inte modstöd i alla spel kanske, men jag köper det inte då, så som jag ignorerade BF3.

"Goodwill" är viktigt och det mervärdet modstöd ger är fenomenalt värdefullt. Titta på Portal 2 eller L4D 2, det finns enormt mycket användarskapat kontent, det betyder inte att Valve förlorar pengar, snarare att folk köper nästa spel utan att tveka.

Men jag tror EA/Dice väljer att fokusera på konsoler numera, så jag väljer att fokusera annorstädes


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Lolflakes:

Blir inget köp! Detta gör de enbart för att tjäna pengar.

Hahaha, det är väl klart. Det är det allt handlar om, att tjäna pengar. Du tror väl ändå inte att studior skapar spel för att det är roligt?

Det är precis det vi ser resultatet av. Ett spel med begränsade banor blir sämre. Ett spel med modding hade kunnat bli mer populärt. Titta på Arma 2 och DayZ. En MODD har gjort att Arma 2 har köpts mycket mer än vad det egentligen skulle ha gjort. DICE kan ju inte se från den vinkeln, de kan ju bara se det som att vi ska köpa deras ruttna banor. Titta på hur servrarna på BF3 fungerar, för att ha en server måste du HYRA en server. Nej, du kan inte ha en egen server! Allt för att de ska tjäna mer pengar. Spelet blir sämre av att de ska tjäna så mycket som möjligt. Det räcker inte med att de säljer +15 miljoner exemplar av orginalspelet.

En sak jag ska säga dig. Moddare moddar för att det är roligt, inte för att tjäna pengar.

*Facepalm*

Läste du inte, eller missförstod du med flit?

123
Skriv svar