Årets spel - Skribenternas val #2

Medlem
Årets spel - Skribenternas val #2

brace for MW2 shitstorm.

Medlem

Bara älskar Dragon Age: Origins


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Uncharted 2 lyser fortfarande med sin frånvaro!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Trevligt med red faction guerilla!

Medlem

Blä, MW2....
Dragon Age och Super mario däremot är hur bra som helst!

Medlem

Dragon Age: Origins och nya Mario. Bara underbart.
Håller fortfarande Batman högst. Forza 3 är en bubblare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så nya Super Mario är alltså så bra? Måste testa det hos syrran sen -_-

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Så nya Super Mario är alltså så bra? Måste testa det hos syrran sen -_-

Sjukt kul. Speciellt när man är fler som spelar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Vike:

Bara älskar Dragon Age: Origins

Samma här. Få spel har fått mig att spendera så många timmar framför datorn som det.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Många skriver bara blä och dittan och dattan skit om Modern Warfare 2, utan att egentligen skriva den riktiga anledningen till varför ni tycker spelet är så uruselt i era ögon.

Själv älskar jag spelet.
Mer intensiv action får man nog leta efter med bra story.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Många skriver bara blä och dittan och dattan skit om Modern Warfare 2, utan att egentligen skriva den riktiga anledningen till varför ni tycker spelet är så uruselt i era ögon.

Själv älskar jag spelet.
Mer intensiv action får man nog leta efter med bra story.

Var är den bra storyn i spelet undrar jag?

Medlem
Skrivet av McKinley:

Många skriver bara blä och dittan och dattan skit om Modern Warfare 2, utan att egentligen skriva den riktiga anledningen till varför ni tycker spelet är så uruselt i era ögon.

Själv älskar jag spelet.
Mer intensiv action får man nog leta efter med bra story.

Med risk för att var den som startar "MW2 shitstorm" så undrar jag varför i helsike folk tycker spelets story är något vidare? Den är förutsägbar som tusan och singleplayerdelen är avklarad på knappt fyra timmar på näst svåraste.

Vidare är multiplayer-delen en total flopp, iallfall för oss PC-användare. No offence, men spelet lever kanske upp till konsol-spelarnas krav i MP, men knappast för en PC-användare, såvida han inte gillar att en helt ny produkt helt plötsligt har devolverat istället för att utvecklats vidare.

Medlem

MW2 o Uncharted 2 samt Killzone 2 var favoriter för detta året för mig...

Medlem
Skrivet av wrajjt:

men spelet lever kanske upp till konsol-spelarnas krav i MP,

För min del stämmer detta inte. Jag köpte det till PS3 och visst det var kul ett tag. Men sen så kommer smågrejerna fram som gör det så jävla... tråkigt? Till exempel en sådan grej som att man inte kan välja banor. Vad fan?

Medlem

Kan ni inte skriva ut vilken konsoll/PC spelen i fråga finns till, samt vilket ni spelar på?
Ni har bara gjort det på ett enda spel och det är New Super Mario som 'alla' vet finns till Wii

Medlem

För mig är nog Uncharted 2 det bästa spelet i år och på andra plats ligger Borderlands för att det är så förbannat roligt. Tredje plats får Killzone 2 (för galet bra känsla och den i särklass bästa multiplayer delen från något konsollir hittils), Batman (sjukt bra på alla plan med drypande atmosfär), och Assassin's Creed II (ett spel som har förbättrat allt jämfört med föregångaren som redan då var riktigt häftig, i stället för att ösa på med mer av allt à la MW2).

Medlem

De som arbetar på FZ har då en märklig definition på bästa spel detta år...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

För mig är nog Uncharted 2 det bästa spelet i år och på andra plats ligger Borderlands för att det är så förbannat roligt. Tredje plats får Killzone 2 (för galet bra känsla och den i särklass bästa multiplayer delen från något konsollir hittils), Batman (sjukt bra på alla plan med drypande atmosfär), och Assassin's Creed II (ett spel som har förbättrat allt jämfört med föregångaren som redan då var riktigt häftig, i stället för att ösa på med mer av allt à la MW2).

Uncharted 2 är absolut ett av dom bästa spel som nånsin gjorts, nästan mer film än spel!!!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Sacred:

Kan ni inte skriva ut vilken konsoll/PC spelen i fråga finns till, samt vilket ni spelar på?
Ni har bara gjort det på ett enda spel och det är New Super Mario som 'alla' vet finns till Wii

Anledningen till att det står "wii" bredvid New Super Mario är att det heter just New Super Mario. wii;)

Medlem

Finns bara ett spel 2009, MW2

Medlem

Lol MW2 går i sopperna, inga dedikerade servrar är som super mario utan mario

Inaktiv

Tycker Uncharted 2 borde finnas med!

Medlem

Köpte New super mario bros till mig och brorsan i julklapp. Suttit och lirat det hela kvällen idag. Oerhört roligt om man är några stycken.

SSB:Brawl+Mario Kart Double Dash (vi föredrar GC-spelet)+New Super Mario Bros Wii+några polare=en helkväll.


signatur

Wii, Power Mac G5 Quad, MacBook Pro Core Duo.

Inaktiv

MW2 helt klart


signatur

ToMZoN

Medlem
Skrivet av Blomman1992:

Tycker Uncharted 2 borde finnas med!

Skribenterna kanske inte har spelat spelet ifråga? Ganska svårt att göra ett personligt val då :/

Tycker ni på FZ spelar alldeles för lite DS spel, det ser man väldigt tydligt på era val.

Medlem
Skrivet av redmac:

De som arbetar på FZ har då en märklig definition på bästa spel detta år...

Smaken är som baken vettu. För min egen del har jag fram tills för några dagar sedan bara spelat på pc och har man en stram budget så kan man inte köpa hur många spel som helst. Detta har gjort att de spel jag har med här är de jag fastnat för mest av de spel jag har spelat i år. Sen finns det säkert spel som är bättre i "generell mening" men som jag kanske inte har provat.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Sacred:

Kan ni inte skriva ut vilken konsoll/PC spelen i fråga finns till, samt vilket ni spelar på?
Ni har bara gjort det på ett enda spel och det är New Super Mario som 'alla' vet finns till Wii

Anledningen till att det står "wii" bredvid New Super Mario är att det heter just New Super Mario. wii;)

haha, har spelet här hemma och hade inte lagt märke till det.
Min ursprungsfråga kvarstår dock. Hade varit trevligt om det stod efter titlen så man vet till vilken konsol det gäller.

Medlem

Huuuh jag har seriösa problem här. Seriösa i-landsproblem iallafall, men de är nog så jobbiga, aight?

Min laptop fixar inte Dragon Age... jag har dock en PS3:a så jag skulle kunna köpa spelet till PS3. Men jag tycker ärligt talat att handkontroller tvärsuger för att styra vissa typer av spel och jag är lite rädd att Dragon Age är ett sådant.

Ni som kört spelet, tror ni det är bättre att vänta på att jag köper en ny dator eller är kontrollsystemet såpass bra på ps3 att det bara är dumt? Som sagt, jag är kräsen. Jag har spelat några FPS på PS3 och det.. well.. mer eller mindre tvärsuger Nu är ju självklart RPG inte alls samma kontroll, men det är ändå att man ska välja karaktärer, spells, actions etc.

input?

Medlem
Skrivet av Lowlife:

Huuuh jag har seriösa problem här. Seriösa i-landsproblem iallafall, men de är nog så jobbiga, aight?

Min laptop fixar inte Dragon Age... jag har dock en PS3:a så jag skulle kunna köpa spelet till PS3. Men jag tycker ärligt talat att handkontroller tvärsuger för att styra vissa typer av spel och jag är lite rädd att Dragon Age är ett sådant.

Ni som kört spelet, tror ni det är bättre att vänta på att jag köper en ny dator eller är kontrollsystemet såpass bra på ps3 att det bara är dumt? Som sagt, jag är kräsen. Jag har spelat några FPS på PS3 och det.. well.. mer eller mindre tvärsuger Nu är ju självklart RPG inte alls samma kontroll, men det är ändå att man ska välja karaktärer, spells, actions etc.

input?

Om valet finns väljer man absolut PC-verren, då den inte bara erbjuder sexigare kontroll utan även snyggare grafik och bättre kameraalternativ. Har man inte möjlighet inom en snar framtid att inhandla en ny pc bör man dock absolut köpa det och lira det på den konsol man har, man får icke missa detta spel

12
Skriv svar