Är det här släppdatumen för Playstation 4 och Xbox One?

Inaktiv

Så här känner jag

Inaktiv

ms kunde faktiskt löst detta bättre, vi som klagade ville inte ha onlinekravet och stopp med att kunna byta eller sälja våra spelskivor.
Varför kunde ms inte haft en valmöjlighet typ vill du dela med dig av dina spel då måste du och din kompis ha ett fungerande internet,
skulle ditt internet paja eller om du åker nånstans där bredband saknas då kan du fortfarande spela dom spel du köpt offline,

men eftersom du just nu inte har bredband kan du inte spela dom spel du har delat med dina kompisar, den funktionen kan du använda när du har tillgång till bredband igen.

Låter inte det bättre än har du inget bredband då kan du inte spela nåntig ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Pålis:

ms kunde faktiskt löst detta bättre, vi som klagade ville inte ha onlinekravet och stopp med att kunna byta eller sälja våra spelskivor.
Varför kunde ms inte haft en valmöjlighet typ vill du dela med dig av dina spel då måste du och din kompis ha ett fungerande internet,
skulle ditt internet paja eller om du åker nånstans där bredband saknas då kan du fortfarande spela dom spel du köpt offline,

men eftersom du just nu inte har bredband kan du inte spela dom spel du har delat med dina kompisar, den funktionen kan du använda när du har tillgång till bredband igen.

Låter inte det bättre än har du inget bredband då kan du inte spela nåntig ?

Du menar väl och jag förstår det, men tro det eller ej, det gör MS också. MS skapar inte policies för att det är skoj, de har lagar att följa. Jag har försökt att förklara detta för amerikanare men de fattar tyvärr inte, men här är förklaringen till t ex deras "region lock".

Allt skulle bli digitalt. Jag skulle alltså ha kunnat be min vän i USA att köpa ett spel och installera det med min gamertag och jag hade ägt det utan att behöva betala moms (om köpen inte var regionslåsta till gamertagen). Detta är väldigt enkelt att förstå tycker jag och det visar också hur mycket MS måste tänka på innan de bygger ett system.

Varför tror ni att MS gick tillbaka till 360-systemet? Det var det enda de hade som följde lagarna och som de visste fungerade.

Vi gick bakåt, och ni kommer att höra det ofta från mig här på FZ. Ni förtjänar att skämmas för er kortsiktighet.

Inaktiv
Skrivet av andreashal91:

Stilll, xbox is like " We tried to rape you..but we're cool right?

Stör mig som fan på att du snor en kommentar från en annan användare på en annan sida och skriver samma sak här.

100% copy paste på din kommentar, skäms på dig.

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Syahin:

Hoppas verkligen att Xbone floppar totalt, Micro$oft har visat sina sanna färger...

Folk blir såklart arga och pekar ut deras skit precis som dom borde
Micro$oft inser att dom är i trubbel
Dom förstår att detta kommer påverka deras försäljning och ändrar konsolen i panik
"Kolla vad snälla och godhjärtade vi är som lyssnar på våra kunder"
Folk kommer fortsätta köpa deras skit och låtsas som ingenting har hänt

Jag kan inte fatta att folk nu är helt okej med att slänga pengar på ett företag, som för bara en vecka sedan var beredda att knulla er på alla sätt tänkbara om dom skulle kunna komma iväg med det. Har ni ingen respekt för er själva som kunder? Dom har försökt en gång, dom kommer göra det igen...

Om ni tror att M$ nu helt plötsligt är något sorts godhjärtat helgon så lurar ni er själva och är med största sannolikhet en dåre.

Men snälla nån. Jag hade faktiskt föredragit online-DRM framför disk-DRM.

Vadå disk-DRM? Vet du ens vad DRM är? Det enda DRM gör är att straffa kunder som betalar för sina saker. Alla spel som EA och framförallt Ubisoft har kört med DRM har fungerat klockrent om du kört den crackade varianten, medans den "lagliga" varianten knappt fungerat. DRM är helt 100% värdelöst och visar bara att utgivarna inte litar på sina betalande kunder och försöker straffa alla! Always online DRM fungerar ju säkert toppen, kolla på Sim City 5 och Diablo 3, grymt bra system!

Någonting som jag vill förklara är att spelen i sig skulle vara helt DRM-fria på Xboxen. Verifieringen var pga konsollen och det var detta som skulle göra systemet så jävla simpelt. Det var så jävla simpelt så man blir fan gråtfärdig, DRM:et satt i konsollen och spelen skulle ha kunnat nås när- och hursomhelst (vi kunde ha burit spelen på våra mobiler). Online-DRM är öppet, inte disk-DRM din jävla pundare. Förlåt, men jag är förbannad. Sverige är online och detta hade passat oss som handen i handsken, men tyvärr delar man nation med "huugh".

Hahahaha, "Online DRM är öppet"... bra att du vet vad DRM är och dess syfte... Att kräva skiva till ett spel är INTE DRM! Innan du börjar gråta som en liten unge kanske du ska lära dig vad saker betyder och vilka problem de medför! DRM är ingen lösning! Det är ett sätt att straffa pirater, det enda problemet är att de går runt systemet och spelar spelet problemfritt medans den betalande kunden sitter där med 1000 olika problem som gör att spelet inte fungerar.

Inaktiv
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Syahin:

Hoppas verkligen att Xbone floppar totalt, Micro$oft har visat sina sanna färger...

Folk blir såklart arga och pekar ut deras skit precis som dom borde
Micro$oft inser att dom är i trubbel
Dom förstår att detta kommer påverka deras försäljning och ändrar konsolen i panik
"Kolla vad snälla och godhjärtade vi är som lyssnar på våra kunder"
Folk kommer fortsätta köpa deras skit och låtsas som ingenting har hänt

Jag kan inte fatta att folk nu är helt okej med att slänga pengar på ett företag, som för bara en vecka sedan var beredda att knulla er på alla sätt tänkbara om dom skulle kunna komma iväg med det. Har ni ingen respekt för er själva som kunder? Dom har försökt en gång, dom kommer göra det igen...

Om ni tror att M$ nu helt plötsligt är något sorts godhjärtat helgon så lurar ni er själva och är med största sannolikhet en dåre.

Men snälla nån. Jag hade faktiskt föredragit online-DRM framför disk-DRM.

Vadå disk-DRM? Vet du ens vad DRM är? Det enda DRM gör är att straffa kunder som betalar för sina saker. Alla spel som EA och framförallt Ubisoft har kört med DRM har fungerat klockrent om du kört den crackade varianten, medans den "lagliga" varianten knappt fungerat. DRM är helt 100% värdelöst och visar bara att utgivarna inte litar på sina betalande kunder och försöker straffa alla! Always online DRM fungerar ju säkert toppen, kolla på Sim City 5 och Diablo 3, grymt bra system!

Men herregud.. Fan vad du överdriver.

Lite komiskt också att du i princip rättfärdigar att pirata spel med DRM. Jag kan även upplysa om att både Sim City och Diablo 3 sålts i åtskilliga miljoner exemplar. Sim City hade det lite kärvt där från början, men efter några dagar fungerade det fullt ut för i princip de flesta. Dessutom fick alla drabbade ett gratis spel (var inte direkt dåliga spel, varav ett par också riktigt nya).

Det många glömmer, är att denna smått kvinnliga kärring-hysteri som uppstår i samband med t.ex släppen av, och problemen med Sim City och Diablo 3, endast kommer från en liten sketen bråkdel av alla köpare av dessa spel. De flesta reagerar inte så helt enkelt.

Med det sagt så störde även jag mig på Sim City-strulet, men samtidigt så visste jag riskerna.

Det är ju även det.. Att vill man inte köpa ett spel med ett "diaboliskt" DRM, jamen gör då fan inte det då.

Men gå då inte och pirata spelet istället, för det bevisar, eller hjälper, INGENTING.

Vi har alla ett val, välj med plånboken.

Microsoft-tragiken är ju det senaste kärring-maffian gapat sig less om.. SUCK!

Men internet fick som dom ville, MS backade på exakt ALLT, och blev direkt en tråkigare konsol.. Gamesharing mellan 10 personer - borta. Installera ett fysiskt spel från skiva, för att sedan inte behöva skivan mer - borta..
Tack Internet!

All hysteri börjar som oftast i USA, med tanke på hur jävla paranoida de är.. Sedan hakar resten på.. Sedan är skiten igång..

Hivemind-hysteri... Kort och gott...

Ja ush folk klagade på att de inte vill vara kontrollerade av MS och Publishers 100% av tiden, ush! Tänka sig!

Och ge mig en enda vettig anledning till att MS tog bort game sharing!? En enda anledning! Det var den enda funktionen som var intressant (OCH den dök upp efter första vågen rage ifrån internet glöm inte bort det) och de kunde lika gärna haft kvar den på digitalt köpta spel för att locka folk att inte köpa skivor! Men nej då skulle MS ha använt sina hjärnor och det vore för mycket begärt. Plus att du precis som alla andra skulle missbrukat tjänsten. MS förklarade väldigt tydligt att det endast skulle tillåta dig att dela med din familj, inte 10 polare!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Vintersorg:

Jag vill även tillägga att självklart har FZ och alla de andra spelsidorna även de hoppat på hattåget. Förmodligen delvis pågrund av att få träffar till sidan, förstås. Men jag har sett några riktigt, RIKTIGT, usla exempel på "speljournalistik" (Haha,,, finns då inte många journalister bland "spelfolket") under och efter E3. Med riktiga botten-rubriker (och innehåll).
Dessutom, klassikern inom "speljournalistiken" - att snabbt dra ihop en skitrubrik, om en skitstory, som sedan inte visar sig vara sann (varit flera sådana efter E3). Skadan redan gjord förstås. Faktakoll, hörni..

Jaja, bara förjävla dåligt....

Sedan är det ju bara för roligt med allt detta hat.. När folk till att börja med bara är så jävla trångsynta, och bakåtsträvande. Men sedan går över till regelrätt hat, med skällsord-deluxe, mot, i detta fall, Microsoft..

Det är väl bara att inte köpa då?
Det började ju så smått visa sig att allt detta hat ändå var till stora delar obefogat. Men MS har till att börja med varit för luddiga, och för det andra så gick det till slut inte att få fram de bra nyheterna genom det tjocka täcket av allt hat som spreds (spelsidorna hjälpte som sagt inte direkt till, snarare 100% motsats, ååh.. denna makt ni har, snacka om att kunna få folk att dra åt olika håll).

Nu när, otroligt nog.., hatet fick sådan effekt att MS backade på allt, och mer därtill! Ja, då räcker förstås inte det..

En av Eurogamer Englands skribenter har själv visat detta på ett bra sätt.. Han skrev först en artikel när MS försökt berätta om hur DERAS konsol kommer att vara, denna artikel heter: "Microsoft kills game ownership and expects us to smile"

Nu, när MS dragit tillbaka allt. Så skriver samma karl denna: "Microsoft restores game ownership and expects us to smile".

Denna andra artikel försöker inte ens vara rolig. Karln klagar verkligen, men man märker snabbt att denna människa greppar luft.. Något flera anmärker på bland kommentarerna..

I vilket fall. Tragiskt.

Till de som klagade före, och klagar efter. Dra åt helvete, jävla idioter. Sluta tro att ni är så jävla berättigade till saker.

Jag kan inte annat än att hålla med dig och samtidigt känner jag att vi alla har förstört för oss själva i längden. Microsoft lät oss fynda digitala spel på prisjakt och vi sa -"dra åt helvete". Jag skäms över hur kortsiktiga alla här på FZ var. Inte ens PC-folket förstod, vilket visar hur låg nivå det är på det här stället.

Få får du gärna visa var Microsoft specifikt talar om att dessa digitala spel hade gått köpa via redeem keys eller liknande.
"Alla spel som släpps fysiskt till Xbox One kommer även att finnas digitalt på Xbox Live vid release"
Detta är det enda jag hittar om det. Vilket betyder att det blir inget prisjakt letande efter billigaste stället för digitalt, utan det digitala utbudet är det som finns via Xbox egen butik.

Definitivt inte som PC.där det inte går att göra detta för att PC inte är ett låst system på samma nivå som en konsol är,

Inaktiv
Skrivet av Pålis:

ms kunde faktiskt löst detta bättre, vi som klagade ville inte ha onlinekravet och stopp med att kunna byta eller sälja våra spelskivor.
Varför kunde ms inte haft en valmöjlighet typ vill du dela med dig av dina spel då måste du och din kompis ha ett fungerande internet,
skulle ditt internet paja eller om du åker nånstans där bredband saknas då kan du fortfarande spela dom spel du köpt offline,

men eftersom du just nu inte har bredband kan du inte spela dom spel du har delat med dina kompisar, den funktionen kan du använda när du har tillgång till bredband igen.

Låter inte det bättre än har du inget bredband då kan du inte spela nåntig ?

"skulle ditt internet paja eller om du åker nånstans där bredband saknas då kan du fortfarande spela dom spel du köpt offline,"

Jadu.. jag har en PC. När mitt internet pajar.. hur loggar jag då in på Steam, Origin, Diablo, Wow, Lol, m.m?

Pajar mitt internet lirar jag något SP spel eller på konsolen. Läser en bok, går ut, tränar.

Åker jag iväg någonstans så tar jag inte med min konsol heller? Tar du med dig din dator var du än åker?

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Syahin:

Hoppas verkligen att Xbone floppar totalt, Micro$oft har visat sina sanna färger...

Folk blir såklart arga och pekar ut deras skit precis som dom borde
Micro$oft inser att dom är i trubbel
Dom förstår att detta kommer påverka deras försäljning och ändrar konsolen i panik
"Kolla vad snälla och godhjärtade vi är som lyssnar på våra kunder"
Folk kommer fortsätta köpa deras skit och låtsas som ingenting har hänt

Jag kan inte fatta att folk nu är helt okej med att slänga pengar på ett företag, som för bara en vecka sedan var beredda att knulla er på alla sätt tänkbara om dom skulle kunna komma iväg med det. Har ni ingen respekt för er själva som kunder? Dom har försökt en gång, dom kommer göra det igen...

Om ni tror att M$ nu helt plötsligt är något sorts godhjärtat helgon så lurar ni er själva och är med största sannolikhet en dåre.

Men snälla nån. Jag hade faktiskt föredragit online-DRM framför disk-DRM.

Vadå disk-DRM? Vet du ens vad DRM är? Det enda DRM gör är att straffa kunder som betalar för sina saker. Alla spel som EA och framförallt Ubisoft har kört med DRM har fungerat klockrent om du kört den crackade varianten, medans den "lagliga" varianten knappt fungerat. DRM är helt 100% värdelöst och visar bara att utgivarna inte litar på sina betalande kunder och försöker straffa alla! Always online DRM fungerar ju säkert toppen, kolla på Sim City 5 och Diablo 3, grymt bra system!

Men herregud.. Fan vad du överdriver.

Lite komiskt också att du i princip rättfärdigar att pirata spel med DRM. Jag kan även upplysa om att både Sim City och Diablo 3 sålts i åtskilliga miljoner exemplar. Sim City hade det lite kärvt där från början, men efter några dagar fungerade det fullt ut för i princip de flesta. Dessutom fick alla drabbade ett gratis spel (var inte direkt dåliga spel, varav ett par också riktigt nya).

Det många glömmer, är att denna smått kvinnliga kärring-hysteri som uppstår i samband med t.ex släppen av, och problemen med Sim City och Diablo 3, endast kommer från en liten sketen bråkdel av alla köpare av dessa spel. De flesta reagerar inte så helt enkelt.

Med det sagt så störde även jag mig på Sim City-strulet, men samtidigt så visste jag riskerna.

Det är ju även det.. Att vill man inte köpa ett spel med ett "diaboliskt" DRM, jamen gör då fan inte det då.

Men gå då inte och pirata spelet istället, för det bevisar, eller hjälper, INGENTING.

Vi har alla ett val, välj med plånboken.

Microsoft-tragiken är ju det senaste kärring-maffian gapat sig less om.. SUCK!

Men internet fick som dom ville, MS backade på exakt ALLT, och blev direkt en tråkigare konsol.. Gamesharing mellan 10 personer - borta. Installera ett fysiskt spel från skiva, för att sedan inte behöva skivan mer - borta..
Tack Internet!

All hysteri börjar som oftast i USA, med tanke på hur jävla paranoida de är.. Sedan hakar resten på.. Sedan är skiten igång..

Hivemind-hysteri... Kort och gott...

Ja ush folk klagade på att de inte vill vara kontrollerade av MS och Publishers 100% av tiden, ush! Tänka sig!

Och ge mig en enda vettig anledning till att MS tog bort game sharing!? En enda anledning! Det var den enda funktionen som var intressant (OCH den dök upp efter första vågen rage ifrån internet glöm inte bort det) och de kunde lika gärna haft kvar den på digitalt köpta spel för att locka folk att inte köpa skivor! Men nej då skulle MS ha använt sina hjärnor och det vore för mycket begärt. Plus att du precis som alla andra skulle missbrukat tjänsten. MS förklarade väldigt tydligt att det endast skulle tillåta dig att dela med din familj, inte 10 polare!

Ja, delning osv hade kunnat stanna och det fanns inget som egentligen stoppar dem från att ha den funktionen även efter ändringen det är sant.

Men vad gällande själva delningen så jo, 10 polare hade kunnat delat. Din "familj" var 10 utvalda personer på din lista över vänner på xbox live.

Inaktiv
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Syahin:

Hoppas verkligen att Xbone floppar totalt, Micro$oft har visat sina sanna färger...

Folk blir såklart arga och pekar ut deras skit precis som dom borde
Micro$oft inser att dom är i trubbel
Dom förstår att detta kommer påverka deras försäljning och ändrar konsolen i panik
"Kolla vad snälla och godhjärtade vi är som lyssnar på våra kunder"
Folk kommer fortsätta köpa deras skit och låtsas som ingenting har hänt

Jag kan inte fatta att folk nu är helt okej med att slänga pengar på ett företag, som för bara en vecka sedan var beredda att knulla er på alla sätt tänkbara om dom skulle kunna komma iväg med det. Har ni ingen respekt för er själva som kunder? Dom har försökt en gång, dom kommer göra det igen...

Om ni tror att M$ nu helt plötsligt är något sorts godhjärtat helgon så lurar ni er själva och är med största sannolikhet en dåre.

Men snälla nån. Jag hade faktiskt föredragit online-DRM framför disk-DRM.

Vadå disk-DRM? Vet du ens vad DRM är? Det enda DRM gör är att straffa kunder som betalar för sina saker. Alla spel som EA och framförallt Ubisoft har kört med DRM har fungerat klockrent om du kört den crackade varianten, medans den "lagliga" varianten knappt fungerat. DRM är helt 100% värdelöst och visar bara att utgivarna inte litar på sina betalande kunder och försöker straffa alla! Always online DRM fungerar ju säkert toppen, kolla på Sim City 5 och Diablo 3, grymt bra system!

Men herregud.. Fan vad du överdriver.

Lite komiskt också att du i princip rättfärdigar att pirata spel med DRM. Jag kan även upplysa om att både Sim City och Diablo 3 sålts i åtskilliga miljoner exemplar. Sim City hade det lite kärvt där från början, men efter några dagar fungerade det fullt ut för i princip de flesta. Dessutom fick alla drabbade ett gratis spel (var inte direkt dåliga spel, varav ett par också riktigt nya).

Det många glömmer, är att denna smått kvinnliga kärring-hysteri som uppstår i samband med t.ex släppen av, och problemen med Sim City och Diablo 3, endast kommer från en liten sketen bråkdel av alla köpare av dessa spel. De flesta reagerar inte så helt enkelt.

Med det sagt så störde även jag mig på Sim City-strulet, men samtidigt så visste jag riskerna.

Det är ju även det.. Att vill man inte köpa ett spel med ett "diaboliskt" DRM, jamen gör då fan inte det då.

Men gå då inte och pirata spelet istället, för det bevisar, eller hjälper, INGENTING.

Vi har alla ett val, välj med plånboken.

Microsoft-tragiken är ju det senaste kärring-maffian gapat sig less om.. SUCK!

Men internet fick som dom ville, MS backade på exakt ALLT, och blev direkt en tråkigare konsol.. Gamesharing mellan 10 personer - borta. Installera ett fysiskt spel från skiva, för att sedan inte behöva skivan mer - borta..
Tack Internet!

All hysteri börjar som oftast i USA, med tanke på hur jävla paranoida de är.. Sedan hakar resten på.. Sedan är skiten igång..

Hivemind-hysteri... Kort och gott...

Ja ush folk klagade på att de inte vill vara kontrollerade av MS och Publishers 100% av tiden, ush! Tänka sig!

Och ge mig en enda vettig anledning till att MS tog bort game sharing!? En enda anledning! Det var den enda funktionen som var intressant (OCH den dök upp efter första vågen rage ifrån internet glöm inte bort det) och de kunde lika gärna haft kvar den på digitalt köpta spel för att locka folk att inte köpa skivor! Men nej då skulle MS ha använt sina hjärnor och det vore för mycket begärt. Plus att du precis som alla andra skulle missbrukat tjänsten. MS förklarade väldigt tydligt att det endast skulle tillåta dig att dela med din familj, inte 10 polare!

Ja, delning osv hade kunnat stanna och det fanns inget som egentligen stoppar dem från att ha den funktionen även efter ändringen det är sant.

Men vad gällande själva delningen så jo, 10 polare hade kunnat delat. Din "familj" var 10 utvalda personer på din lista över vänner på xbox live.
http://i.imgur.com/Ayguitt.png

Nu kommer det där iofs ifrån en fan, och Microsoft vacklade när de fick frågan om man skulle kunna dela med vänner och inte bara med familjen. De svarade mer eller mindre att det är till för familjen och ingen annan men vi kommer inte kunna kontrollera det.

Men om nu MS är intelligenta, något de har visat att de iofs inte är, så låter de family sharing vara kvar men att det endast fungerar på digitala spel. Simple as that.

Medlem

ps4 vinner racet


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Syahin:

Hoppas verkligen att Xbone floppar totalt, Micro$oft har visat sina sanna färger...

Folk blir såklart arga och pekar ut deras skit precis som dom borde
Micro$oft inser att dom är i trubbel
Dom förstår att detta kommer påverka deras försäljning och ändrar konsolen i panik
"Kolla vad snälla och godhjärtade vi är som lyssnar på våra kunder"
Folk kommer fortsätta köpa deras skit och låtsas som ingenting har hänt

Jag kan inte fatta att folk nu är helt okej med att slänga pengar på ett företag, som för bara en vecka sedan var beredda att knulla er på alla sätt tänkbara om dom skulle kunna komma iväg med det. Har ni ingen respekt för er själva som kunder? Dom har försökt en gång, dom kommer göra det igen...

Om ni tror att M$ nu helt plötsligt är något sorts godhjärtat helgon så lurar ni er själva och är med största sannolikhet en dåre.

Men snälla nån. Jag hade faktiskt föredragit online-DRM framför disk-DRM.

Vadå disk-DRM? Vet du ens vad DRM är? Det enda DRM gör är att straffa kunder som betalar för sina saker. Alla spel som EA och framförallt Ubisoft har kört med DRM har fungerat klockrent om du kört den crackade varianten, medans den "lagliga" varianten knappt fungerat. DRM är helt 100% värdelöst och visar bara att utgivarna inte litar på sina betalande kunder och försöker straffa alla! Always online DRM fungerar ju säkert toppen, kolla på Sim City 5 och Diablo 3, grymt bra system!

Men herregud.. Fan vad du överdriver.

Lite komiskt också att du i princip rättfärdigar att pirata spel med DRM. Jag kan även upplysa om att både Sim City och Diablo 3 sålts i åtskilliga miljoner exemplar. Sim City hade det lite kärvt där från början, men efter några dagar fungerade det fullt ut för i princip de flesta. Dessutom fick alla drabbade ett gratis spel (var inte direkt dåliga spel, varav ett par också riktigt nya).

Det många glömmer, är att denna smått kvinnliga kärring-hysteri som uppstår i samband med t.ex släppen av, och problemen med Sim City och Diablo 3, endast kommer från en liten sketen bråkdel av alla köpare av dessa spel. De flesta reagerar inte så helt enkelt.

Med det sagt så störde även jag mig på Sim City-strulet, men samtidigt så visste jag riskerna.

Det är ju även det.. Att vill man inte köpa ett spel med ett "diaboliskt" DRM, jamen gör då fan inte det då.

Men gå då inte och pirata spelet istället, för det bevisar, eller hjälper, INGENTING.

Vi har alla ett val, välj med plånboken.

Microsoft-tragiken är ju det senaste kärring-maffian gapat sig less om.. SUCK!

Men internet fick som dom ville, MS backade på exakt ALLT, och blev direkt en tråkigare konsol.. Gamesharing mellan 10 personer - borta. Installera ett fysiskt spel från skiva, för att sedan inte behöva skivan mer - borta..
Tack Internet!

All hysteri börjar som oftast i USA, med tanke på hur jävla paranoida de är.. Sedan hakar resten på.. Sedan är skiten igång..

Hivemind-hysteri... Kort och gott...

Ja ush folk klagade på att de inte vill vara kontrollerade av MS och Publishers 100% av tiden, ush! Tänka sig!

Och ge mig en enda vettig anledning till att MS tog bort game sharing!? En enda anledning! Det var den enda funktionen som var intressant (OCH den dök upp efter första vågen rage ifrån internet glöm inte bort det) och de kunde lika gärna haft kvar den på digitalt köpta spel för att locka folk att inte köpa skivor! Men nej då skulle MS ha använt sina hjärnor och det vore för mycket begärt. Plus att du precis som alla andra skulle missbrukat tjänsten. MS förklarade väldigt tydligt att det endast skulle tillåta dig att dela med din familj, inte 10 polare!

Ja, delning osv hade kunnat stanna och det fanns inget som egentligen stoppar dem från att ha den funktionen även efter ändringen det är sant.

Men vad gällande själva delningen så jo, 10 polare hade kunnat delat. Din "familj" var 10 utvalda personer på din lista över vänner på xbox live.
http://i.imgur.com/Ayguitt.png

Nu kommer det där iofs ifrån en fan, och Microsoft vacklade när de fick frågan om man skulle kunna dela med vänner och inte bara med familjen. De svarade mer eller mindre att det är till för familjen och ingen annan men vi kommer inte kunna kontrollera det.

Men om nu MS är intelligenta, något de har visat att de iofs inte är, så låter de family sharing vara kvar men att det endast fungerar på digitala spel. Simple as that.

Det tycker jag vore en lysande idé att ha också för att få fart på det digitala.

Även om denna bil är från ett fan så låter det mer troligt än att det skulle vara den limiterade funktionen som de dementerade nyligen. (Allt får tas med en nypa salt om den fulla sanningen). För det hela blir då inget annat än ett demo eller trial version som redan finns på boxen.
Låter skumt om en nuvarande funktion på det viset skulle bli en gigantisk säljpunkt, även när det gäll MS och Xbox One.

Hur som helst så är ju detta något vi aldrig kommer att få reda på vad som var sant och vad som var falskt då detta inte kommer längre.

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Pålis:

ms kunde faktiskt löst detta bättre, vi som klagade ville inte ha onlinekravet och stopp med att kunna byta eller sälja våra spelskivor.
Varför kunde ms inte haft en valmöjlighet typ vill du dela med dig av dina spel då måste du och din kompis ha ett fungerande internet,
skulle ditt internet paja eller om du åker nånstans där bredband saknas då kan du fortfarande spela dom spel du köpt offline,

men eftersom du just nu inte har bredband kan du inte spela dom spel du har delat med dina kompisar, den funktionen kan du använda när du har tillgång till bredband igen.

Låter inte det bättre än har du inget bredband då kan du inte spela nåntig ?

Du menar väl och jag förstår det, men tro det eller ej, det gör MS också. MS skapar inte policies för att det är skoj, de har lagar att följa. Jag har försökt att förklara detta för amerikanare men de fattar tyvärr inte, men här är förklaringen till t ex deras "region lock".

Allt skulle bli digitalt. Jag skulle alltså ha kunnat be min vän i USA att köpa ett spel och installera det med min gamertag och jag hade ägt det utan att behöva betala moms (om köpen inte var regionslåsta till gamertagen). Detta är väldigt enkelt att förstå tycker jag och det visar också hur mycket MS måste tänka på innan de bygger ett system.

Varför tror ni att MS gick tillbaka till 360-systemet? Det var det enda de hade som följde lagarna och som de visste fungerade.

Vi gick bakåt, och ni kommer att höra det ofta från mig här på FZ. Ni förtjänar att skämmas för er kortsiktighet.

För min del så tror jag att MS gick tillbaks till 360 systemet för att majoriteten av alla spelare vill ha det som det alltid varit,
det visar ju tydligt den överväldingande mängden av ps4 bokningar och den mycket mindre xbox one beställningarna.

Hade inte ms gått tillbaks till stenåldern då hade ps4 tagit mååånga xbox kunder,
för även som du säger att den digitala nedladdningen med moln och allt är framtidem så verkar många osäkra, kanske lite rädda för det nya,
jag kan villigt erkänna att man har lite svårt att byta till digitalt efter 30 års lirande med kasseter och cd skivor,

det är svårt att lära gamla hundar att sitta som det är i mitt fall,

det hela blev inte direkt bättre av ms buffliga sätt att säga typ, har du inget eller dåligt bredband ja då får du väl lira xbox 360 eller inte lira alls.
Jag går gärna över till det digitala, OM man slipper bli lidande om bredbandet inte funkar.
Vet inte hur bra bredbandet funkar för er, här funkar det bra nu, men telia har haft diverse problem med sitt adsl med jämna perioder för nåt år sen,

och jag tycker att det ska vara en självklarhet att man ska kunna lira sina köpta spel som man laddat ner oavsett bredbandet funkar eller ej.
Finns det nån som tycker att det är för mycket begärt ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Winzi:

Nu kommer det där iofs ifrån en fan, och Microsoft vacklade när de fick frågan om man skulle kunna dela med vänner och inte bara med familjen. De svarade mer eller mindre att det är till för familjen och ingen annan men vi kommer inte kunna kontrollera det.

Men om nu MS är intelligenta, något de har visat att de iofs inte är, så låter de family sharing vara kvar men att det endast fungerar på digitala spel. Simple as that.

Ars technica intervjuar Microsoft Xbox Chief Marketing and Strategy Officer Yusuf Mehdi:
"For one, a family member doesn't have to be a 'blood relative,' he said, eliminating the extremely unlikely possibility that the Xbox One would include a built-in blood testing kit. For another, they don't have to live in the primary owner's house—I could name a friend that lives 3,000 miles away as one of my 'family members' Mehdi said."

http://arstechnica.com/gaming/2013/06/microsoft-defends-the-x...


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

ps4 vinner racet

Aldrig!

Medlem
Skrivet av Syahin:

Hoppas verkligen att Xbone floppar totalt, Micro$oft har visat sina sanna färger...

Folk blir såklart arga och pekar ut deras skit precis som dom borde
Micro$oft inser att dom är i trubbel
Dom förstår att detta kommer påverka försäljningen och ändrar konsolen i panik
"Kolla vad snälla och godhjärtade vi är som lyssnar på våra kunder"
Folk kommer fortsätta köpa deras skit och låtsas som ingenting har hänt

Jag kan inte fatta att folk nu villigt slänger sina pengar på ett företag, som för bara en vecka sedan var beredda att knulla er på alla sätt tänkbara om dom skulle komma iväg med det. Har ni ingen respekt för er själva som kunder? Dom har försökt en gång, dom kommer göra det igen...

Om ni tror att M$ nu helt plötsligt är helgon så lurar ni er själva.

Vi får iaf ett ligg verkar det som om vi köper xbone?

Medlem
Skrivet av Brandter:

Hahahaha, "Online DRM är öppet"... bra att du vet vad DRM är och dess syfte... Att kräva skiva till ett spel är INTE DRM! Innan du börjar gråta som en liten unge kanske du ska lära dig vad saker betyder och vilka problem de medför! DRM är ingen lösning! Det är ett sätt att straffa pirater, det enda problemet är att de går runt systemet och spelar spelet problemfritt medans den betalande kunden sitter där med 1000 olika problem som gör att spelet inte fungerar.

Jo. Dina skivor med spel är DRM. Hur kan det ens vara en möjlighet att inte se det så?

Men så här: Skivan är ett sätt att verifiera att du har rätt att använda den digitala produkten. Hade det inte varit så hade vi väl fått installera spelen på hårddisken och kört de utan att ha skivan i? Eller vad menar du är poängen med att man måste ha skivan i när man startar spelen?

Bränn en kopia av din spelskiva och testa att spela. Funkar det? Vad är detta om inte DRM?

Inaktiv
Skrivet av Tracca:
Skrivet av Brandter:

Hahahaha, "Online DRM är öppet"... bra att du vet vad DRM är och dess syfte... Att kräva skiva till ett spel är INTE DRM! Innan du börjar gråta som en liten unge kanske du ska lära dig vad saker betyder och vilka problem de medför! DRM är ingen lösning! Det är ett sätt att straffa pirater, det enda problemet är att de går runt systemet och spelar spelet problemfritt medans den betalande kunden sitter där med 1000 olika problem som gör att spelet inte fungerar.

Jo. Dina skivor med spel är DRM. Hur kan det ens vara en möjlighet att inte se det så?

Men så här: Skivan är ett sätt att verifiera att du har rätt att använda den digitala produkten. Hade det inte varit så hade vi väl fått installera spelen på hårddisken och kört de utan att ha skivan i? Eller vad menar du är poängen med att man måste ha skivan i när man startar spelen?

Bränn en kopia av din spelskiva och testa att spela. Funkar det? Vad är detta om inte DRM?

Folk är ju för fan helt hjärndöda! DRM är inte samma sak som kopieringsskydd!

"DRM technologies attempt to give control to the seller of digital content or devices after it has been given to a consumer. For digital content this means preventing the consumer access, denying the user the ability to copy the content or converting it to other formats. For devices this means restricting the consumers on what hardware can be used with the device or what software can be run on it"

Om du pratar om kopieringsskydd så har du securom till exempel.

D3 och simcity har DRM, medans spel som Demons Souls har kopieringsskydd men inte DRM! Lär dig skillnaden!

Medlem

Brandter, det är DU som borde lära dig skillnaden, kopieringskydd ÄR en TYP av DRM.
Däremot är inte DRM i sig ett kopieringskydd.

Det står till och med i klippet du infogade "For digital content this means preventing the consumer access, denying the user the ability to copy the content or converting it to other formats.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar