Rymdmys i ny film från Star Citizen

Medlem

Fan jag fick inte mitt idag polarn fick tshirt och sitt kort, hoppas på imorgon till sammans med ouyan

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av pelorat:

Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.

Måste hålla med... Det var knappast en sjuk graphical fidelity i den där videon, alltså. Både skeppet och speciellt killen var mycket mindre ambitiösa än motsvarande i, säg, Crysis. Från 2007.

Och jag gör den liknelsen särskilt med tanke på allt snack det varit om den enorma polycounten och skarpa grafiken Star Citizen skulle realisera.

Du måste skämta? Star Citizen använder Cryengine 3 motorn och utvecklas till vissa delar med Crytech! Detta spel kommer inehålla de mest detaljerade rymdskeppen som någonsin funnits OCH de kommer ha hög polygon karaktärer precis som i Crysis 3. Detta spel kommer ha både FPS combat, du kan promenera i skepp och stationer och självklart rymdstrider i cockpit vy. Spelet har fullt modd support och utvecklas till high end pc burkar. Snälla ta bara och dra nått gammalt över dig...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Sisyr:

Längtar som fan. För den otålige kan jag tills vidare rekommendera StarMade!

Blev helt till mig tills jag kolla gameplay på youtube, Minecraft space edition?

Ja, typ. Ganska tidig alpha än dock så gott om buggar och allt annat som hör en alpha till. Men det är gratis, och jag har spenderat en hel del tid i det redan.

Medlem

Är det någon som har greppat betalningsmodellen som skulle vilja beskriva den i bara några meningar eller hänvisa till en bra källa. Måste man pröjsa riktiga pengar för varje skepp man ska köpa ingame eller? Ska man verkligen betala $100 för ett ingameskepp?

Jag hade stora förhoppningar att detta skulle bli nya Freelancer. Borde jag inte ha det?

Medlem
Skrivet av Absinth:

Är det någon som har greppat betalningsmodellen som skulle vilja beskriva den i bara några meningar eller hänvisa till en bra källa. Måste man pröjsa riktiga pengar för varje skepp man ska köpa ingame eller? Ska man verkligen betala $100 för ett ingameskepp?

Jag hade stora förhoppningar att detta skulle bli nya Freelancer. Borde jag inte ha det?

Anledningen varför folk köper skeppen till spelen är för att stötta spelet. Alla skepp i spelet kan du köpa för ingame credits, fast dom som betalar för skeppen nu får life-time insurance på sitt skepp (Tills den officella hemsidan uppdateras till den nya).


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av pelorat:

Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.

Måste hålla med... Det var knappast en sjuk graphical fidelity i den där videon, alltså. Både skeppet och speciellt killen var mycket mindre ambitiösa än motsvarande i, säg, Crysis. Från 2007.

Och jag gör den liknelsen särskilt med tanke på allt snack det varit om den enorma polycounten och skarpa grafiken Star Citizen skulle realisera.

Du måste skämta? Star Citizen använder Cryengine 3 motorn och utvecklas till vissa delar med Crytech! Detta spel kommer inehålla de mest detaljerade rymdskeppen som någonsin funnits OCH de kommer ha hög polygon karaktärer precis som i Crysis 3. Detta spel kommer ha både FPS combat, du kan promenera i skepp och stationer och självklart rymdstrider i cockpit vy. Spelet har fullt modd support och utvecklas till high end pc burkar. Snälla ta bara och dra nått gammalt över dig...

Nu har jag inte följt det hela på så nära håll, men vem har sagt att Crytek hjälper dem? Vet att tex Mechwarrior: Online som oxå använder Cryengine3 inte får någon hjälp av Crytek. De beskrev det som att vara på en öde ö. Crytek är tydligen inte så hjälpsamma, kanske förklara varför det varit så få spel tidigare som använt deras motorer.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av pelorat:

Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.

Måste hålla med... Det var knappast en sjuk graphical fidelity i den där videon, alltså. Både skeppet och speciellt killen var mycket mindre ambitiösa än motsvarande i, säg, Crysis. Från 2007.

Och jag gör den liknelsen särskilt med tanke på allt snack det varit om den enorma polycounten och skarpa grafiken Star Citizen skulle realisera.

Du måste skämta? Star Citizen använder Cryengine 3 motorn och utvecklas till vissa delar med Crytech! Detta spel kommer inehålla de mest detaljerade rymdskeppen som någonsin funnits OCH de kommer ha hög polygon karaktärer precis som i Crysis 3. Detta spel kommer ha både FPS combat, du kan promenera i skepp och stationer och självklart rymdstrider i cockpit vy. Spelet har fullt modd support och utvecklas till high end pc burkar. Snälla ta bara och dra nått gammalt över dig...

Nu har jag inte följt det hela på så nära håll, men vem har sagt att Crytek hjälper dem? Vet att tex Mechwarrior: Online som oxå använder Cryengine3 inte får någon hjälp av Crytek. De beskrev det som att vara på en öde ö. Crytek är tydligen inte så hjälpsamma, kanske förklara varför det varit så få spel tidigare som använt deras motorer.

En av dom iaf. http://vimeo.com/62265441


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Vilken teaser, myyyys.

(VILL HA NU!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Javas:

Åh herregud, den där teasern lyckades dom bra med...satt helt uppslukad och njöt av friheten.

Ser verkligen fram emot det här spelet

Notera att det inte är en reklam för spelet, därav avsaknaden av SC logga eller dylikt. Detta är en teaser för skeppet 300i och dess variationer. Riktigt immersive gjort tbh!

Medlem

Space boner! Troget fan av wing commander-serien så detta är överst på min lista. 3an var fenomenalt bra!!

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Anledningen varför folk köper skeppen till spelen är för att stötta spelet. Alla skepp i spelet kan du köpa för ingame credits, fast dom som betalar för skeppen nu får life-time insurance på sitt skepp (Tills den officella hemsidan uppdateras till den nya).

Tackar för svaret! Då lever hoppet igen! Vad innebär insurance då och hur kommer det tillämpas i gameplay?

Medlem
Skrivet av Absinth:
Skrivet av rmpyro:

Anledningen varför folk köper skeppen till spelen är för att stötta spelet. Alla skepp i spelet kan du köpa för ingame credits, fast dom som betalar för skeppen nu får life-time insurance på sitt skepp (Tills den officella hemsidan uppdateras till den nya).

Tackar för svaret! Då lever hoppet igen! Vad innebär insurance då och hur kommer det tillämpas i gameplay?

Det innebä att om skäppet skulle gå sönder får du ett nytt och en vis % av utrustningen tillbaka dvs som en bilförsäkring.

Medlem

Skulle ni kunna ta med namnet på filmklippet någonstans under filmklippet ifråga eller något liknande?
Så att man kan söka upp videorna på youtube eftersom det är omöjligt att kolla på videor här på FZ.

Medlem

För er som är intresserade av detta spelet finns en tråd under forum->pc spel där flera olika klipp från spelet lagts upp.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Javas:

Åh herregud, den där teasern lyckades dom bra med...satt helt uppslukad och njöt av friheten.

Ser verkligen fram emot det här spelet

Notera att det inte är en reklam för spelet, därav avsaknaden av SC logga eller dylikt. Detta är en teaser för skeppet 300i och dess variationer. Riktigt immersive gjort tbh!

Så man kommer kunna köpa skepp för riktiga pengar eller?


signatur

Game long and prosper

Snyggt och ambitiöst, det gillar vi, men jag undrar. Funkar det med "dubbel-vinge"? Hmm...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Javas:

Åh herregud, den där teasern lyckades dom bra med...satt helt uppslukad och njöt av friheten.

Ser verkligen fram emot det här spelet

Notera att det inte är en reklam för spelet, därav avsaknaden av SC logga eller dylikt. Detta är en teaser för skeppet 300i och dess variationer. Riktigt immersive gjort tbh!

Så man kommer kunna köpa skepp för riktiga pengar eller?

Man betalar pengar på deras hemsida för att backa upp dem, och numera får man saker för att göra detta ingame. Yes, man "köper" skepp för att spela med ingame, men man kommer kunna köpa allt för ingame credits med. Exempelvis constellation för 225(?)dollar kommer att ta ca 60 timmar att farma ihop enl CR. Det kommer finnas "dealerships" i spelet som man besöker och köper sina skepp ifrån bland annat, och Origin Jumpworks jämförs i spelet som spelets BWM. Lyxåk.

Medlem
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Javas:

Åh herregud, den där teasern lyckades dom bra med...satt helt uppslukad och njöt av friheten.

Ser verkligen fram emot det här spelet

Notera att det inte är en reklam för spelet, därav avsaknaden av SC logga eller dylikt. Detta är en teaser för skeppet 300i och dess variationer. Riktigt immersive gjort tbh!

Så man kommer kunna köpa skepp för riktiga pengar eller?

Man betalar pengar på deras hemsida för att backa upp dem, och numera får man saker för att göra detta ingame. Yes, man "köper" skepp för att spela med ingame, men man kommer kunna köpa allt för ingame credits med. Exempelvis constellation för 225(?)dollar kommer att ta ca 60 timmar att farma ihop enl CR. Det kommer finnas "dealerships" i spelet som man besöker och köper sina skepp ifrån bland annat, och Origin Jumpworks jämförs i spelet som spelets BWM. Lyxåk.

Håhååå, det låter ju suveränt!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Javas:

Åh herregud, den där teasern lyckades dom bra med...satt helt uppslukad och njöt av friheten.

Ser verkligen fram emot det här spelet

Notera att det inte är en reklam för spelet, därav avsaknaden av SC logga eller dylikt. Detta är en teaser för skeppet 300i och dess variationer. Riktigt immersive gjort tbh!

Så man kommer kunna köpa skepp för riktiga pengar eller?

Man betalar pengar på deras hemsida för att backa upp dem, och numera får man saker för att göra detta ingame. Yes, man "köper" skepp för att spela med ingame, men man kommer kunna köpa allt för ingame credits med. Exempelvis constellation för 225(?)dollar kommer att ta ca 60 timmar att farma ihop enl CR. Det kommer finnas "dealerships" i spelet som man besöker och köper sina skepp ifrån bland annat, och Origin Jumpworks jämförs i spelet som spelets BWM. Lyxåk.

Håhååå, det låter ju suveränt!

Det är "precis" som vilket kickstarter/crowdfudning spel som helst just nu

Skeppen är mer som "Du får det här som tack för att du hjälper oss att göra spelet"

Och som Phireman sa:
Alla skepp ,förutom något enstaka som du faktiskt måste borda, döda piloten, och sen ta över(är från spelets huvudsakliga "gemensamma fiende" Ras, därav säljs de inte ingame) kommer du att kunna köpa helt normalt i spelet för in-game credits , genom att spela spelet helt vanligt

Medlem

Ye, finns ett skepp. Scythe.. Som sålts till typ 300 personer. Den skulle vara unik och säljs inte mer. Kommer ev komma ut igen MEN knappast med LTI som tidigare.

12
Skriv svar