Få firefox att sluta zooma in?

Medlem
Få firefox att sluta zooma in?

Tjenare. Installerade nya Firefox för typ nån vecka sen, och en grej stör mej otroligt mycket. Webläsaren zoomar in vissa sidor lite grann, så en del bilder blir lite suddiga. Har letat igenom alla menyer i timmar men hittar inte vart man stänger av det, om man kan stänga av det?
Nån som vet?

Medlem

Testa hålla in CTRL och rulla mushjulet.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Testa hålla in CTRL och rulla mushjulet.

Jo så långt fattade jag också, men alltså, det handlar om att det alltid zoomar in minimalt lite, så typ bilder blir suddiga och hamnar på fel position osv...

Medlem

Kan det vara så att du zoomat in nått på dessa sidor och sedan missat att zooma tillbaks till 100%?

FF sparar skalningen då du stänger sidan, så om du kollar på någon sida i en flik och förstorar upp det och sen bara stänger den utan att nollställa, så kommer du få samma zoomläge nästa gång du besöker sidan i fråga.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Kan det vara så att du zoomat in nått på dessa sidor och sedan missat att zooma tillbaks till 100%?

FF sparar skalningen då du stänger sidan, så om du kollar på någon sida i en flik och förstorar upp det och sen bara stänger den utan att nollställa, så kommer du få samma zoomläge nästa gång du besöker sidan i fråga.

Nej nej nej, alltså... hehe, okej ja ska försöka förklara så utförligt som möjligt nu då

Zoomen är på 100%, men ibland, om jag går in på en sida, så ser man hur bilden hoppar till lite, som att den zoomar till typ 102%, så att en del bilder blir lite suddiga. Är det bara jag som har upptäckt detta? Otroligt irriterande är det...

Medlem

Aldrig hänt för mig.

Medlem

Aldrig hört talas om heller...

Det e inte så att du har glömt o slå av automatisk omskalning på bilder som inte får plats då? ..fast då zoomar den ju inte in, utan ut.. hmmmz myskopysko..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar