Headset medföljer ej till Xbox One

Robot
Headset medföljer ej till Xbox One

Microsoft låter istället Kinect sköta röstkommunikationen i första hand.


Medlem
Headset medföljer ej till Xbox One

Hahahahaha!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

phi
Medlem

Dom flesta använder väl ändå tredjeparts-headsets?

Edit: Tydligen kommer inte gamla tredjeparts-headsets att fungera, så mina Astro A50 för närmare 3000 kr är helt värdelösa till Xbox 180 tills att någon gör en adapter. Bra jobbat Microsoft.

Medlem

Who cares? det man fick med xbox 360 var ju inte direkt topp...Och PS4 har man ju aldrig fått det så? bryr mig inte alls då jag köper eget om jag skall använda nått

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av phi:

Dom flesta använder väl ändå tredjeparts-headsets?

Edit: Tydligen kommer inte gamla tredjeparts-headsets att fungera, så mina Astro A50 för närmare 3000 kr är helt värdelösa till Xbox 180 tills att någon gör en adapter. Bra jobbat Microsoft.

Turtle Beach har annonserat att de ska göra en adapter.


signatur
Medlem

Lite off topic med är det någon som har sett måtten på kinect 2 sensorn någonstans ?

Medlem

Jag har sett live demos utav Kinect 2 när de demonstrerar hur den filtrerar bort oljud och fokuserar enbart på spelarens röst, otroligt och läskigt imponerande. Finner det också riktigt skönt att slippa sätta på sig ett fult headset. Kinect 2 verkar verkligen vara ett äss.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Marfy:

Jag har sett live demos utav Kinect 2 när de demonstrerar hur den filtrerar bort oljud och fokuserar enbart på spelarens röst, otroligt och läskigt imponerande. Finner det också riktigt skönt att slippa sätta på sig ett fult headset. Kinect 2 verkar verkligen vara ett äss.

Du kommer att få se mer av nya Kinect-sensorn snart.


signatur
Medlem

Det var lite ont om fakta och källor i artikeln...

Har Microsoft alltså hittat på en egen typ av kontakt för att det inte ska gå att använda vilket headset som helst?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Margy:

Det var lite ont om fakta och källor i artikeln...

Har Microsoft alltså hittat på en egen typ av kontakt för att det inte ska gå att använda vilket headset som helst?

Har lagt till länken till Ars Technica, missade det.


signatur
Medlem

Jag använder inte heller orginallurarna så det gör mig inget. Är väldigt nyfiken på nya kinect och tror att kommer bli hur coolt som helst! Xbox one kommer bli riktigt bra.. Sjukt taggad inför nov! Har aldrig suttit mitt i sommaren och toklängtat inför hösten som nu

Medlem

Så mycket för "All-in-one".

Medlem

Så länge det funkar ser jag inga problem, däremot är jag skeptisk till hur bra det fungerar att använda en Kinect 4-5 meter ifrån mig under hektiska strider att kommunicera med.

Vad som är skönt med headset är att det blockerar också ut annat oväsen, så oavsett om det är tredje världskriget i mitt vardagsrum med autentiska ljudnivåer så kommer jag ändå kunna höra mina kamrater. Fixar Microsoft detta utan headset så är det kanonbra men då ska det tamejfan fungera likvärdigt också på något sätt.

Sonys lilla snäcka ser jävligt billig ut men det är väl bättre än ingenting åtminstone

Medlem
Skrivet av Marfy:

Jag har sett live demos utav Kinect 2 när de demonstrerar hur den filtrerar bort oljud och fokuserar enbart på spelarens röst, otroligt och läskigt imponerande. Finner det också riktigt skönt att slippa sätta på sig ett fult headset. Kinect 2 verkar verkligen vara ett äss.

Jag såg reklam för Playstation Eye kameran innan den hade släppts för X antal år sedan, i den filmen så var bilden knivskarp och rösterna/ljudet suveränt. Och alla som har kameran vet ju att så inte är fallet att bilden är knivskarp.
Nä det var en reklam helt enkelt.


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv

Jag kommer nog skaffa ett surround headset till kontrollen framöver.

Medlem

Måste nsa kameran vara ansluten till X-Boner one?

Medlem

Ja, men du behöver ju inte ha den mot dig.

Inaktiv

Rätt kul att När man köpte PS3 så fick man inget headset men det fick man till Xbox 360 och nu verkar det vara tvärtom. Headset till PS4 men ej till Xbox one?

Medlem
Skrivet av mikemike79:

Jag använder inte heller orginallurarna så det gör mig inget. Är väldigt nyfiken på nya kinect och tror att kommer bli hur coolt som helst! Xbox one kommer bli riktigt bra.. Sjukt taggad inför nov! Har aldrig suttit mitt i sommaren och toklängtat inför hösten som nu

Problemet då är väl att dina lurar inte kommer att fungera om du inte köper en adapter?

Medlem

Haha fan va xbox one har sjunkit lågt

Medlem

Vem bryr sig, man får ju inte med någon kamera till PS4an, varför gör ni inte en artikel om det? Fan FZ, ni har blivit så sjukt lama med era artiklar på senaste.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Ps4 fungerar säkert fint med valfritt BT headset. Har man redan ett till ps3 kommer säkert det fungera.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MiLeS:

Vem bryr sig, man får ju inte med någon kamera till PS4an, varför gör ni inte en artikel om det? Fan FZ, ni har blivit så sjukt lama med era artiklar på senaste.

Det står ju i nyheten?


signatur
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Vem bryr sig, man får ju inte med någon kamera till PS4an, varför gör ni inte en artikel om det? Fan FZ, ni har blivit så sjukt lama med era artiklar på senaste.

förmodligen för att normen tidigare har varit sån att konsol och eye/kinect har sålts separat vilket ger konsumenten valmöjlighet. Är man bara intresserad av konsolen så behöver man inte lägga ut pengar i onödan på ett bundle som du nu måste för att få en xbone konsol. majoriteten verkar tycka att det gamla sättet är bäst och därmed finns det inget nyhetsvärde eller anledning att klaga på Sony eftersom de följer den konventionella riktningen.
Hade kinect följt med gratis hade det varit en annan historia men nu är det så att en xbone konsol blir dyrare då ms tvingar dig att även betala för kinecten eftersom det inte finns några alternativ.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Bra, medföljande headset till 360 var värdelöst så slipper man betala för det i One så kan ju det bara ses som positivt.

1
Skriv svar