Första DLC-paketet till BF4 innehåller klassiker

Medlem

Tycker metro är helt ok som Rush med lagom mycket spelare. Men CQ.. uusch, ryssarna har en sån övertag.

Skulle kunna bli en bra bana om man kunde ta sig från A till C utan att passera B.

Medlem

Fattade inte först vad dessa så kallade "klassiker" hade göra med China Rising expansion, men förstod sen att det bara var ett kartpaket, puh....inte lönt att klaga, bara skippa att köpa paketet, förlorar inget på det.

Medlem
Skrivet av Corp!:
Skrivet av floke:
Skrivet av Corp!:
Skrivet av Bijornn:

Arica Harbour!!!

Ja eller mina favorier Panama Canal och Laguna Alta. BFBC2 hade flest roliga banor av alla BF spel hittils! Fattar inte vitsen med Caspian Borders tyvärr.

Håller med angående att BFBC2 hade flertalet banor jag faktiskt saknar när jag spelar BF3. De var mycket mysigare på något vis. Inte så att jag ogillar de i BF3 dock.

Ja det är sant... Att dem upplevs mysigare, men det måste bero på "blå-filtret" i BF3. I BFBC2 var ju bilden lite livligare och öken var verkligen gulbrun! Kanske bara en sån sak!

Och sen att förstörelsen av byggnader och träd och liknande gällde typ alla byggnader, trist att dom tog bort det i 3an.. Sen blev det som typ Halo mycket mer action när man inte bara la sig ner och campade, utan faktiskt försökte ta sig till flaggorna och flaskhalsar för att göra kaos med andra laget!

Medlem

Eftersom banorna ska utnyttja den nya motorn kanske det inte är så långsökt att misstänka att "levolution" kommer förändra hur banorna spelas t.ex.
Bara för att banorna har samma namn betyder ju inte automatiskt att någon har gjort Ctrl-C Ctrl-V.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Caspian border är en av de sämsta banorna. Och Metro är bara ett rent helvete med granat spam.

Medlem

3:an kom för typ 2 år sedan. Whoaw vad....klassiskt.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av erOkKs:

Jag är barnsligt förtjust i noshahr canals. Hoppas på den.

Slaktfesten med alla containrar?

På TDM ja.
En av de fetaste banorna på Rush dock.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Hade gärna sett några av Bad Company 2 banorna till fyran.
Typ Panama Canal, Isla inocentes men framför allt Arica harbor.

Annars från Baffield 3 gillar jag, Nosehairs Canal (rush/Cq), Damavand Peak, Tehran Highway, Seine Crossing och Gulf of oman (bf2/bf3 dock)


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Jag som hoppades att dom skulle göra som med back to karkand fast med kinesbanorna från bf2, eftersom Kina skulle vara med i spelet :/

Medlem

BF3 banor som DLC till bf4, låter slött. Nåväl, tur att man inte har något intresse av BF3.5.

Handlar det troligen när det ligger på rea hyllan.

Medlem

Operation Metro herp derp


signatur

Specs: PS5

Medlem

Har lite blandade känslor över detta, samtidigt som jag har lite nostalgi över äldre banor så är frågan som spelets "pacing" och gameplay som är nu lite mer brett passar in på BF3s banor.Jag menar, Strike At Karkand fick ju en alldeles utmärkt portning från BF2 till BF3 med lite mer dynamiska och förstörbara miljöer.

Många av banorna är inget vidare balanserade för varierande klasser eller taktiker samtidigt kan lätt översvämmade av GLs, granater och annat mot trånga utrymmen som är oundvikliga att gå igenom - som istället kunde haft mellan-öppna delar som tillåter mer variation.

Det är gött att BF4 banorna kommer ha mer semi-aktiva miljöer jämfört med BF3s banor men då bör också äldre banorna anpassas med motsvarande för att bibehålla "förnyelse" av gameplay och innehåll - görs inget av det så kan man skippa det och låta banorna vara i BF3 som det är och därav fokusera på NYA banor istället.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Detta är vad jag hatar med DLC nu för tiden.
Istället för att faktiskt skapa helt nytt innehåll efter a spelet har släppts, så används dom för att kapa upp spelen i flera bitar för att försöka få folk att betala mer för något som redan borde vara en del av grundspelet från början..

Medlem

Släppa DLC innan själva spelet är släppt? Rofl----------

Medlem

what?

BF4 är en knapp uppdatering från BF3, och de ska lägga in dem som klassiska banor? va äre för fel på DICE.

Det är som att blizzard skulle släppa Dragon Soul 90 remake "jamen de va ju med förra expansionen!!"

idioti, så jävla stor idioti.

Medlem

Hoppas man kan rasera hela tågstationen!

Medlem

En jävla massa gnäll här från folk som troligen alla kommer köpa spelet. Om ni inte tänker göra det så förstår jag inte riktigt vad ni gnäller över. Ingen tvingar er till ett köp.

Jag tycker BF4 verkar riktigt kul. Om det kommer premium till det så är det ett givet köp.

Medlem
Skrivet av Nomz:

En jävla massa gnäll här från folk som troligen alla kommer köpa spelet. Om ni inte tänker göra det så förstår jag inte riktigt vad ni gnäller över. Ingen tvingar er till ett köp.

Jag tycker BF4 verkar riktigt kul. Om det kommer premium till det så är det ett givet köp.

Jag kommer inte köpa det
jag gnäller för att just den här grejen gjorde att jag satte ner foten och sa nej, inge köp.

Kör hårt! köp dig BF3,5 med BF3 banor som kommer vara identisk i grafiken.

Medlem

Helt sjukt ju, inte så att skillnaden är så jävla stor mellan BF3 och 3.5!
Kunde de verkligen inte lägga ner mer tid på typ några banor från BC2 eller till och med äldre än en liten Copy/Paste från 3:an?

Så jävla ruttet.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Metro är en skitbana imo, iaf i Conquest. försöker alltid unvika denna bana.

Varför den är så populär måste vara pga det är vad alla statswhore vill ha, det är bara köra några rundor metro no rules conquest 64 spelare så har man samlat in en massa belöner som annars på andra kartor tar betydligt längre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Metro är en skitbana imo, iaf i Conquest. försöker alltid unvika denna bana.

Varför den är så populär måste vara pga det är vad alla statswhore vill ha, det är bara köra några rundor metro no rules conquest 64 spelare så har man samlat in en massa belöner som annars på andra kartor tar betydligt längre.

Och för att det är så jävla kul att bara kötta på, där får man mest frags per ticket!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Nej men gud va trötta de måste vara på dice, först släppte de bf3 som blev tråkigt rätt omgående (läs 100 timmar, bc2 700+, de andra spelen vågar jag inte titta hur många timmar jag lagt), och nu släpper de nån sorts best of ett spel som fortfarande spelas, de kunde väl pimpat bf2 istället, tillåt mig hånle. Aldrig i livet att jag köper detta.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Så en dag innan release spelar vi Caspian Border, nästa dag i BF4 spelar vi Caspian Border.

Medlem

Jag vill ha Mashtuur City från BF2. Kommer fortfarande på mig själv att tralla på den lite mer mellanöstern liknande versionen av bf2 temat.

Medlem

Gillar inte operation metro i conquest mode, men älskar den som rush.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Vanilla banorna var helt värdelösa. Slutade spela dom direkt när B2K kom ut. Det kommer ju inte heller blir någon skillnad mellan banorna då grafikhoppet mellan BF3 och BF4 är minimalt jämfört med BF2 och BF3. Har dom inte tid att göra nya banor eller nåt? Ett riktigt ruttet och fult sätt att tjäna pengar på.

Medlem
Skrivet av stenhuggarna:

Wake Island ett måste!

Snälla, låt oss slippa! Förstår att de som spelade BF1942 kanske är lite nostalgiska över denna kartan men jag har aldrig fattat tjusningen med den. Besudlad med tanks o snipers som sabbar min tillvaro!

Skrivet av c0rleone:

Jag vill ha Mashtuur City från BF2. Kommer fortfarande på mig själv att tralla på den lite mer mellanöstern liknande versionen av bf2 temat.

Var en av banorna jag hoppades i back to karkand paketet. Riktigt kul karta!

Medlem

Ge mig bara Dragon valley så är jag nöjd !

Medlem

Hur kan man säga att BF4 är BF3.5 när det man sett är FILMER från alphan?


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

som jag tänkt samma dag dom announa bf4 det kommer att bli en bf3 med pimp och jag hade rätt


signatur

mm

123
Skriv svar