Microsoft sträcker ut en hand till indieutvecklare

Medlem

Xbone blir lite ljusare, så bara en sak återstår för mig. Release och se vilken konsol som passar mig bäst. (...den är fortfarande skitful dock, imo)

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av sunka:

seriöst, kan alla hålla käften om vad de kmr köpa för konsol? köp vad du själv behagar... vi bryr oss inte om du köper en xbox one,ps4 eller WII U etc.

Vi har väl full rätt att säga det, tål du inte såna kommentarer från mig eller någon annan så lämna denna hemsida då. Och tydligen bryr du ju dig ifall du hade tvånget att behöva kommentera.

Men jävligt onödigt då det inte tillför något vettigt. Är ungefär som att jag skulle skriva, tjena åt en rostad macka till frukost idag, i varannan artikel

FM-guru
F.d. Sisyr

Det enda som avgör vilken konsoll jag ev. skaffar om något år är vilken av dem som har flest av de titlar jag vill lira.

Medlem

Det enda som lockar med Xbox one är cloudbased-gaming...

Tycker de kan köra samma som med steam, vill itne ha en massa skivor överallt, att ha allting nedladdat eller tillgängligt i molnet skulle jag verkligen uppskatta.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Det enda som lockar med Xbox one är cloudbased-gaming...

Tycker de kan köra samma som med steam, vill itne ha en massa skivor överallt, att ha allting nedladdat eller tillgängligt i molnet skulle jag verkligen uppskatta.

Både MS och Sony satsar väl på att alla spel ska finnas tillgängliga digitalt?

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av SorbP:

Det enda som lockar med Xbox one är cloudbased-gaming...

Tycker de kan köra samma som med steam, vill itne ha en massa skivor överallt, att ha allting nedladdat eller tillgängligt i molnet skulle jag verkligen uppskatta.

Både MS och Sony satsar väl på att alla spel ska finnas tillgängliga digitalt?

Har lite svårt att se att alla spel som släpps blir digitala och att det samtigt släpps samma spel på skiva,
för det blir väl kostsamt om det blir en massa spelskivor liggandes osålda i butik,
det ska bli intressant och se hur ms och Sony kommer göra eftersom båda säljer spel digitalt och på skiva.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Har lite svårt att se att alla spel som släpps blir digitala och att det samtigt släpps samma spel på skiva,
för det blir väl kostsamt om det blir en massa spelskivor liggandes osålda i butik,
det ska bli intressant och se hur ms och Sony kommer göra eftersom båda säljer spel digitalt och på skiva.

Nja, om spelen är stora så kan det vara lite osmidigt för många att ladda hem spelet. Uncharted 3 dök upp för de med PS+ abonnemang för ett tag sedan och är 40+ GB om man ska ha allt. Snittstorleken på spel lär inte bli mindre nästa generation.

Om det är som i Xbox One och man inte kan byta ut hårddisken så kan det bli mycket installerande och avinstallerande och har man inte riktigt snabbt nät så kan det ta en dag varje gång man vill (åter)installera en digital kopia.

Medlem
Skrivet av GuldlocK:

dem gör ju bara mer och mer rätt för sig

blir lätt en xbox one för min del med alla goa spel

Gör de rätt för sig?! Först pissar de på sina tilltänkta konsumenter. När dessa konsumenter blir rasande kommer Microsoft med vattenslangen och tvättar bort pisset, inte för att de ångrat sig och vill göra rätt för sig, utan för att det började svida i plånboken.

Hur fan kan du vara så lättlurad?

Inte fan är det rätt!


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pålis:

Har lite svårt att se att alla spel som släpps blir digitala och att det samtigt släpps samma spel på skiva,
för det blir väl kostsamt om det blir en massa spelskivor liggandes osålda i butik,
det ska bli intressant och se hur ms och Sony kommer göra eftersom båda säljer spel digitalt och på skiva.

Nja, om spelen är stora så kan det vara lite osmidigt för många att ladda hem spelet. Uncharted 3 dök upp för de med PS+ abonnemang för ett tag sedan och är 40+ GB om man ska ha allt. Snittstorleken på spel lär inte bli mindre nästa generation.

Om det är som i Xbox One och man inte kan byta ut hårddisken så kan det bli mycket installerande och avinstallerande och har man inte riktigt snabbt nät så kan det ta en dag varje gång man vill (åter)installera en digital kopia.

fast du kan ju koppla in extern hårddisk så vad är problemet har jag en sådan på 3 tb så har jag plats med en jävla massa spel

Medlem

Det är verkligen inte Steam modellen som lokcar utan att man på konsol kan ha persistent worlds. _Det _ är det stora steget frammåt och skulle ge en ny dimension åt konsolspelande.


signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar