Avstängd
DayZ standalone

Någon som vet ifall rocket kommer fixa så frisående DayZ kommer funka bättre än modden? Sure jag har inte bästa laptopen.
Men kör jag DayZ modden så kan jag få fps drop samt massa lag, men spelar jag bara själva arma 2 så kan jag köra low eller som max medium utan några värre bekymmer.

Känns som att dom satsat mer på onödiga saker i modden än så fler kan spela det, mycket buggar m.m.

Medlem

Ja det har dom redan gjort. Sök runt lite på deras dev blogs så hittar du svar på alla dina frågor.

Avstängd
Skrivet av smorgar:

Ja det har dom redan gjort. Sök runt lite på deras dev blogs så hittar du svar på alla dina frågor.

Jag hoppas det, buggarna är en orsak till varför jag inte ens nästan orkar spela modden. Så får hoppas det är som du säger att fristående kommer funka bättre, man vill ju inte ha ett halvdant spel.
Nu kanske man inte ska förvänta sig så mycket ifall man köper alphan när den väl släpps men det får man leva med då för tillfället i alla fall.

Medlem

Standalones hela arkitektur är omprogrammerad. Spelidén och utseendet är detsamma men när du kollar under motorhuven är ALLTING ändrat.

Bland annat vill de säkra att fler kan lira spelet trots gamla datorer, bland annat därför har de utgått från en gammal motor, så jag du kan vara glad för det

Server - klient systemet har byts ut mot ett MMO = allting sköts av servern = det är flera hundra gånger svårare att hacka.

de flesta buggarna du ser i modden är fixade.

Hundratals nya features...

jag skulle bokstavligen kunna sitta här i flera timmar och prata om allt som är ändrat men det är bättre att du ser det själv.

Den här videon summerar en hel del ganska bra, rocket börjar snacka ungefär efter 9:20.
Notera att grafiken är densamma eftersom det är spelkänslan de siktar på.

Avstängd
1
Skriv svar